[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

pauze tijdens wachten


teunemans

Recommended Posts

het enige wat deze kan doen is de staffel hanteren.

dit zal anderhalf uur zijn .

maar als je langer er staat en er is geen koffie te verkrijgen kun je dit aan vechten.

ook kan de werkgever zeggen op het bedrijf schaften ze van 12 tot13 dus in dat uur kon jij niet laden.

maar het is slimmer om zelf een uur pauze te schrijven.

dus de kerk in het midden laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

meestal neem ik geen pauze en schrijf ik dus ook geen pauze en als ik wel pauze neem dan schrijf ik die ook.

nu ben ik vandaag aan de gang met containers en sta ik de hele morgen te koppelen en nu sta ik in de middag ergens te laden en daar moet ik natuurlijk op wachten.

en normaal gesproken houden ze bij ons met dit werk 1.5 uur af.

en hier ben ik het natuurlijk niet mee eens.

normaal als ik ergens laad doe ik dat ook niet in mijn eigen tijd.

en ik ben helemaal niet kinderachtig met uren ofzo hoor,maar als ik geen pauze heb dan heb ik geen pauze en wil ik die tijd gewoon betaald hebben.

volgens de werkgever staat in de cao beschreven dat je tijdens het laden/lossen je pauze's moet nemen.

is dit ook zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het verleden heb ik via een uitzendbureau voor verschillenden opdrachtgevers gewerkt. Hierbij werden verschillende invullingen aan de wachturen gegeven. Bij de eerste(luchtvracht, dus veel wachten) werd er eigenlijk door iedereen voor ieder wachtuur de helft als pauze geschreven. (ik heb een keer 24 uur in Luxemburg gestaan om gelost te worden!!!!:stom:)

Misschien niet helemaal fair, maar als je dat niet deed dan deed de urenadministratie het wel.(lang leve de blackbox met GPS)

Bij de tweede werd helemaal niets weggestreept en bij mijn laatste opdrachtgever was er een soort ongeschreven regel dat elk wachtuur voor 3/4 voor de baas was en 1/4 voor je zelf.

Persoonlijk heb ik er niet zoveel problemen mee om een deel pauze te schrijven als ik sta te wachten. Ik doe toch niets dan een bakkie koffie/filmpje kijken/internetten.

Op jou opmerking dat er volgens jou werkgever iets in de CAO zou staan over de wachturen, kan ik je even nog niets zeggen. Ik heb er vluchtig doorheen gelezen en kan zo gauw niets vinden. Je kan natuurlijk altijd vragen of hij dit aan je kan laten zien. Hij is toch ook verplicht jou een exemplaar te geven.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hallo,

is er iemand hier die weet of je werkgever je kan verplichten om tijden het wachten bij een klant (bijv. als je iemand voor je hebt of als de spullen nog niet klaar zijn)kan verplichten dat je pauze neemt tijdens het wachten.

Hier is maar een antwoord mogelijk...Nee

maar........... in alle redelijkheid kan je dat per situatie zelf beoordelen:

Moet je byv in de rij aan blijven sluiten om aan de beurt te komen...dan Nee

Kan je naar de kantine gaan bakkie doen, krantje lezen weetikveel wat nog meer en krijg je een seintje als je geholpen wordt dan zou je dit als pauze ''kunnen'' schrijven beetje geven en nemen dus. Verplichten kan je baas dit dan nog steeds niet......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ergens een uur moet wachten dan tik ik op boardcomputer wachten laden/lossen in en dan neem ik later alsnog een uur pauze. Wachttijd is imo GEEN pauze. De definitie van pauze is dat je vrijwillig je tijd kunt indelen zonder de kans om te moeten werken.(dus ook geen zakelijke telefoon ofzo)

wat is wachten? als je bij een bedrijf komt, en er word je verteld kom over 1uur maar terug. is dat dan wachten?

je weet dat je een uur moet wachten, in dat uur kan je vanalles gaan doen.

als je 3kwartier moet maken vanwegen de rijtijdenwet schrijf je toch ook geen wachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik ergens een uur moet wachten dan tik ik op boardcomputer wachten laden/lossen in en dan neem ik later alsnog een uur pauze. Wachttijd is imo GEEN pauze. De definitie van pauze is dat je vrijwillig je tijd kunt indelen zonder de kans om te moeten werken.(dus ook geen zakelijke telefoon ofzo)

Die mannen ken ik ook, 6 uur bij een klant staan, geen pauze schrijven en de poort uitrijden en 1,5 op bed gaan liggen..........:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Officieel is wachttijd geen pauze. Wel is het geven en nemen in het leven. Elk bedrijf gaat anders met de pauzeregeling om, maar als je er met gezond verstand mee omgaat, dan doet geen enkele planner/baas er moeilijk over. Dus als je 4 uur hebt staan wachten (en je hebt 2 uur liggen slapen), schrijf dan niet 0 uur pauze, maar gewoon de wettelijk verplichte 45 minuten. Je kan dan verwachten dat er iets van gezegd zal worden. Ik zeg altijd tegen mensen: "Doe net of jij de baas bent van dat bedrijf; hoe zou je dan willen dat je chauffeurs het doen?" ;)

Maar goed; sommige bedrijven hebben zo hun eigen regels; meestal kom je met gezond boerenverstand een heel eind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Officieel is wachttijd geen pauze. Wel is het geven en nemen in het leven. Elk bedrijf gaat anders met de pauzeregeling om, maar als je er met gezond verstand mee omgaat, dan doet geen enkele planner/baas er moeilijk over. Dus als je 4 uur hebt staan wachten (en je hebt 2 uur liggen slapen), schrijf dan niet 0 uur pauze, maar gewoon de wettelijk verplichte 45 minuten. Je kan dan verwachten dat er iets van gezegd zal worden. Ik zeg altijd tegen mensen: "Doe net of jij de baas bent van dat bedrijf; hoe zou je dan willen dat je chauffeurs het doen?" ;)

Zo doe ik het eigenlijk ook.

Als ik ergens een uur of meer moet wachten schrijf ik wel pauze.

Behalve als ik bij één of ander troosteloos adres sta waar ik amper een bak koffie kan krijgen.

Of al voor de derde keer die dag moet wachten, tja daar vraag ik ook niet om natuurlijk, dus dan schrijf ik geen drie keer pauze.

ben wel goed, maar niet gek :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik gisteren de manier van simonloos had gehanteerd was ik dit weekend niet thuis geweest. En ik ben best een stoere vent maar dat zou ik niet aan mijn gezin kunnen uitleggen, niet thuiskomen omdat je een uurtje werktijd te kort kwam omdat je je principes qua pauze/wachten zwaarder vind wegen dan al het andere...

Of zou je het in dat geval weer wel doen? Dat zou dan weer hypocriet zijn ;)

Wat ik probeer te zeggen bekijk het van 2 kanten. Misschien omdat ik voor mezelf heb gereden dat ik de 2 kampen wat beter kan begrijpen maar heel veel chauffeurs hebben een erg verkeerd beeld van de andere kant van het verhaal, die van de werkgever dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik gisteren de manier van simonloos had gehanteerd was ik dit weekend niet thuis geweest. En ik ben best een stoere vent maar dat zou ik niet aan mijn gezin kunnen uitleggen, niet thuiskomen omdat je een uurtje werktijd te kort kwam omdat je je principes qua pauze/wachten zwaarder vind wegen dan al het andere...
wat bedoel je precies??ik snap hem even niet helemaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
meestal neem ik geen pauze en schrijf ik dus ook geen pauze en als ik wel pauze neem dan schrijf ik die ook.

Aan de hand van het aantal uren dat je werkt op een dag ben je verplicht pauze te nemen. Als ik op een dag te dwars ben om pauze te nemen terwijl dat wel kon word er bij mij standaard een uur pauze af gehouden. Kan het echter niet door tijdsafspraken moet ik dat duidelijk vermelden en word er niets af ge houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik ergens meer dan 15 min sta te wachten, moet ik bellen met cs en naderhand opschrijven hoeland ik er gestaan heb. wordt netjes door berekend aan de klant, dus dat ga ik echt niet als pauze opschrijven.

zou in die tijd de tacho wel op rust zetten zodat het uit eindelijk schijf technisch wel wil kloppen.

Als ik in Duitsland 4 uur moet wachten om te laden en vervolgens nog een uur bezig ben met laden, dan mag ik toch zeker 's avonds nog wel een half uur pauze pakken om te eten of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boven de 13,5 uur maar liefst 2 uur...............:stom:

Hoe kun je in hemelsnaam boven de 13,5 uur aan werkuren komen, als je per dag niet meer dan 15 uur totaal mag werken. Dit houdt dus in dan je per dag (verplicht volgens de CAO) niet meer dan 1,5 uur pauze op een werkdag van 15 uur hoeft te maken (en dus ook niet meer hoeft te schrijven voor je werkgever). 13,5 uur werken en 1,5 uur pauze is 15 uur totaal.

Sorry, ik heb het niet bedacht hoor, onze wetgever en de vakbond hebben dit zo bedongen.LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden