[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

temperatuur afleesbaar in cabine


petra1

Recommended Posts

  • Forumlid

ik las ergens dat de een chauffeur aan koos spee moest betalen:kill:

omdat de temperatuur van het geconditioneerde vervoer niet afleesbaar was in de cabine!?

is het normaal dat je de temperatuur van een trailer kan aflezen in de cabine?

wij hebben dat in ieder geval niet.:rolleyes:

gr petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

laat er net een stukje van in de nieuwe truckstar staan. Thermoking heeft een display op de koelmotor die in je spiegel is af te lezen.

Ofwel, het is er niet eerder geweest. Ik zou het wel prettig vinden. De nieuwere motoren kun je niet meer horen in de cabine en dan begin je vanzelf aan jezelf te twijfelen of hij wel bij staat :stom:

grtz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeker met koeltrailers is het niet gebruikelijk dat je de temperatuur in de cabine kunt aflezen.

Waarom niet aflezen in de cabine??

Ik kan zo in mijn boordcomputer zien wat de temperatuur achterin is, zelfs op kantoor kunnen ze bij ons meekijken via Carrierweb .

Als de temperatuur te hoog of te laag wordt krijgt men een alarmsignaal.

Ook de tweecompartimenten voertuigen kunnen verschillende temperaturen aflezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In een motorwagen kan dit best, maar op lang niet alle trailers is dit mogelijk.

Of het verplicht is? Geen idee. Op de koeltrailers waar ik mee gereden heb was de mogelijkheid er in ieder geval ook niet om in de cabine de temperatuur af te lezen.

Bij mij zit er een losse transponder ingeplakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat ligt ook aan de uitvoering van het systeem dat er in het voertuig zit.

Wij hebben carrierweb en indien een trailer binnen een straal van 20 mtr van een trekker staat dan kan de chauffeur zien op de display in de trekker wat de temperatuur is in de trailer (zelfs per zone uitleesbaar).

Ook als er andere trailers met het zelfde systeem binnen de 20 mtr staan dan kun je daarvan ook de temperaturen aflezen.

We kunnen zelfs vanaf kantoor temperatuur in de opleggers die onderweg zijn controleren en de instellingen (temperaturen & aan/uit) van de koeler via sataliet veranderen.

Maar dat een chauffeur een boete krijgt via justitie omdat hij de temperatuur van de lading (in de laadbak) niet kan aflezen lijkt mij sterk!

Wel kan het zijn dat indien er sprake is van bepaalde kwaliteits keurmerken of certificaten de chauffeur de temperatuur tijdens de rit kan/zou moeten kunnen controleren. Maar om hier een boete voor te krijgen lijkt mij niet mogelijk. Ik denk dat een en ander verkeerd geinterpreteerd word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het artikel is te vinden op : www.nieuwsbank.nl/inp/2009/01/22/r102.htm

het gaat over een chauffeur zonder rijbewijs en als je dan verder leest staat er 1 boete voor het niet afleesbaar van de temperatuur in de cabine bij geconditioneerd vervoer.

Totdat iemand het betreffende wetsartikel weet te vinden zullen we maar uitgaan van een incompetente journalist:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik las ergens dat de een chauffeur aan koos spee moest betalen:kill:

omdat de temperatuur van het geconditioneerde vervoer niet afleesbaar was in de cabine!?

is het normaal dat je de temperatuur van een trailer kan aflezen in de cabine?

.. ik kan het me namelijk niet voorstellen dat je daar een bekeuring voor zou kunnen krijgen.

Zeker met koeltrailers is het niet gebruikelijk dat je de temperatuur in de cabine kunt aflezen.

Maar dat een chauffeur een boete krijgt via justitie omdat hij de temperatuur van de lading (in de laadbak) niet kan aflezen lijkt mij sterk!

Petra1, je hebt gelijk.

Er is wel degelijk een verplichting, dat temperatuur af te lezen is in de cabine.

Alleen gaat het dan wel om transport van organische peroxiden.

Iets wat enorm temperatuur gevoelig is, en wat de nodige gevaren met zich mee brengt.

Er zijn heel veel soorten organische peroxiden, sommigen worden bij -10 graden al explosief, sommige pas bij +30 graden.

En dus moet het onder temperatuur vervoerd worden, en dus is omwille van de veiligheid, een chauffeur verplicht de temperatuur af te lezen , in de cabine, d.m.v. een kastje dat draadloos communiseerd met de oplegger.

Dus, ABS en Mark, geloof maar dat je er een enorme prent voor krijgt, als je het niet kunt af lezen in de cabine.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Petra1, je hebt gelijk.

Er is wel degelijk een verplichting, dat temperatuur af te lezen is in de cabine.

Alleen gaat het dan wel om transport van organische peroxiden.

Iets wat enorm temperatuur gevoelig is, en wat de nodige gevaren met zich mee brengt.

Er zijn heel veel soorten organische peroxiden, sommigen worden bij -10 graden al explosief, sommige pas bij +30 graden.

En dus moet het onder temperatuur vervoerd worden, en dus is omwille van de veiligheid, een chauffeur verplicht de temperatuur af te lezen , in de cabine, d.m.v. een kastje dat draadloos communiseerd met de oplegger.

kijk dat is een antwoord waar ik op zat te wachten dank je wel!:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In mijn reactie was ik er van uitgegaan dat het ging om het vervoer van versgoed en/of levensmiddelen. (was verder ook niet op te maken uit de posting)

Maar als ik het artikel nu lees, kan ik het er nog niet uit opmaken, wellicht is de bestuurder er goed van afgekomen... Want er mankeerde nog wel wat aan de bestuurder en het voertuig.

Het vervoer van Organische peroxiden, zou gepaard kunnen gaan met het moeten kunnen aflezen van de temperatuur in de laadbak, in de cabine. Maar daar heb ik nog nooit van gehoord (en nog nooit mee te maken gehad).

Dus????:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In mijn reactie was ik er van uitgegaan dat het ging om het vervoer van versgoed en/of levensmiddelen. (was verder ook niet op te maken uit de posting)

maakt ook niet uit ik hoopte gewoon een antwoord te horen dat klopte bij mijn vermoeden en die heb ik nu wel aardig gekregen denk ik!

maar als iemand er nog een ander idee over heeft graag posten!

ik had ook het idee dat het om levensmiddelen ging maar aan peroxide had ik niet gedacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

had het stukje ook net in de Truckstar gelezen, en moest toch echt verdomd goed kijken vooraleer ik dat groene lampje in de gaten had (en ik heb heeeele goede ogen...). Als dat in het echt ook 5 minuten in de spiegel moet kijken lijkt mij de verkeersveiligheid er ook niet op vooruitgaan :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Thermoking heeft een display op de koelmotor die in je spiegel is af te lezen.

Toen ik een jaar of 14 geleden met een koeler reed was er al een systeem dat er een 2e display op de hoek van de trailer zat met daarop in spiegelbeeld, in grote verlichte gifgroene cijfers, de temperatuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden