Spring naar bijdragen
tiny

foto's tijdens het laden en lossen

Recommended Posts

ikke nooit meer werken bij kraan.

effe foutje gemaakt,kraan door de muur.

nog nooit mee gewerkt en ik moest collega vervangen.

zonder enige uitleg alles moeten uitvissen hoe die kraan werkte.

ik begin,eerste 2 paletten bakstenen stonden op hun plaats.

derde wou ik neerzetten,effe verkeerde hendel genomen.

boem door de muur.Barf

ja die palletten stonden zeer kort tegen de muur.

alles is toch goed gekomen.

achteraf kon ik er toch mee lachen.

maar de baas zal me nooit meer vragen voor de kraan te bediennen LOL.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kwam tijdens het uitzoeken van fotos deze 2 nog tegen.

Een poging om een rond stukje ijzer van een ton of 5 te laden in Pavia di Udine(Italie)

Ik stond zelf met mn rug tegen het kopschot,op de vloer lagen balken met houten keggen(kallen voor onze zuiderburen).

De heftruckchauffeur met heftruck uit stenen tijdperk had de lapels alvast op de goede hoogte gezet en kwam volgas aanstuiteren over het hobbelige terrein.

Op het moment dat ik hem wilde waarschuwen dat hij wel erg hard ging had hij het zelf ook door.

Boven op de rem....

5 ton rond ijzeren ding stopt dan dus niet maar rolt van de lepels af,met klap op de vloer en door toen nog gesloten zijkant zo weer naar buiten.

Gevolg:1e rong krom,1e meter zijl vanaf kopsschot nog vast aan het dak,de rest van vooor tot achter losgescheurd,op 1 meter vanaf kopschot zijl doorgescheurd van onder tot boven.

1 voordeel,ik kon snel naar huis,het geplande vrachtje lampekapjes hoefde ik niet meer te laden:D

post-255-1394778992,9933_thumb.jpg

post-255-1394778993,0643_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

... oeps ... foutje ...

Jij ff blij dat je uit de weg stond zeg ...

Hieronder foto's van een container die gelost wordt met dierenhuiden ... die zaten dus in een normale box container en in zakken (grote) verpakt ...

Gelukkig voor mij kwam het vocht er pas uit nadat hij tegen het doc stond en ze daar die zak opensneden en dus niet terwijl ik de deuren opentrok!!! En er kwam niet zo'n beetje water uit NEE LITERS EN LITERS ... van dat stinkende hoe zou je het kunnen noemen?

Nou de geur was niet te omschrijven.

En denk je dat ze die container even voor je schoonspuiten ... en je chassis. NEE dus want dat mag daar niet op dat terrein!!!

Nou vraag ik je ... al die liters stinkend water / vocht wat uit de container komt gaat daar toch ook het riool in???

lekker dus als je bij het inleveren van die lege container hem voor de inspectie ook weer mag opentrekken...

(Nee, ik had nog geen ketting ... om met de deur op de ketting terug te kunnen rijden)

post-152-1394778993,1207_thumb.jpg

post-152-1394778993,4067_thumb.jpg

post-152-1394778993,6274_thumb.jpg

post-152-1394778993,8543_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey dat ziet er bekend uit!

Bij mijn vorige baas Italie gereden en dat werk beston voor 90% uit koeien/kalverhuiden rijden tbv de lederindustrie.

Redelijk bekend dus in de omgeving Vicenza/Montebello en Santa Croce sul Arno.

Later ook verse huiden(dus niet gevouwen en gezouten) gereden.

Zo van de koe af,los de auto in.

Dat geeft bij italiaanse zomertemperaturen na 3 dagen in een zijlauto hele rare luchtjesBarf .

Later ook "lege koeien"/"oostenrijkse uniformen" vanuit Udine teruggeladen voor Nederland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Hallowed
Hout : Komen daar nog spanbanden overheen???

ik kom vaak bij de grote houthandels.

Veel jongens trekken er wel een stapel bandjes om heen, voor het geval dat. Zoals Motaarke het heeft staan laden wij ook onze deuren. Is in principe het zelfde. Spanbandjes zijn dan erg gewenst.

@motaarke, kom je ook in Nederland?

post-530-1394778994,2743_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Hallowed

Nee, dat kan niet. In het werk wat wij doen is dat ook niet nodig. Deze 4 auto's zijn echt voor dit werk bestemd. Ladingen langer dan 2,50 kunnen niet door de zijkanten. Ja, een goeie heftruckchauffeur die krijgt het nog wel eruit, maar het moet niet te gek worden.

Het werkt fantastisch en veel sneller. Daar mee bedoel ik: de tijd die wij nodig hadden om het zeil los te maken, de planken er uit te halen, spanbanden los te maken, lossen, weer vast zetten, planken er weer in, zeil dicht is nu veel korter.

Deurtjes open, spanband los, lossen, spanband vast en deurtjes dicht.

Als we niks meer gestapeld hebben staan gebruiken we ook geen spanband meer, dan kan het heel erg rap gaan. Ik heb al regelmatig mee gemaakt dat ik bij de klant kom, heftruckchauffeur komt er meteen aan, ik maak de deuren open, hij pakt de pallet, ik geef hem de vrachtbrief, maak de deuren dicht, pak het glas wat erbij hoort (via de achterkant) leg dit op de pallet, scheur de kopie van de vrachtbrief af, zeg tot ziens en stap alweer in de auto.

Dit neertikken duurde langer dan al deze handelingen...

Wij zijn er in elk geval erg tevreden over. Maar goed, onze grootste pallet is max 2,35 meter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallowed: dit is een zalig systeem voor mensen die respect hebben voor hun materiaal maar personen die het nie tte nauw nemen gaan hiermee niet lang rijden voordat de deurtjes blokkeren of dienst weigeren.

Ook moet je geen kluns hebben op de heftruck of wederom kan je deurtje naar de zak gereden worden...

Het is allenszinds een makkelijk en snelle manier van open doen, maar heb je niet teveel problemen als er vuiltjes of kleine steentjes, brokjes hout tussen het schuivende gedeelte komt?

IVM die dierenhuiden:

Ik lever bij een klant waar ze die huiden inzouten en dan doorverkopen... ik kan je zeggen dat het daar niet echt aangenaam ruikt.

Foto's van waar ik laad is niet echt evident daar we normaal geen foto's of andere vonkgevende apparaten mogen gebruiken. GSM, fototoestel, enz zijn er allemaal verboden. Wel kan ik eens foto's van buiten het depot nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik kom vaak bij de grote houthandels.

Veel jongens trekken er wel een stapel bandjes om heen, voor het geval dat. Zoals Motaarke het heeft staan laden wij ook onze deuren. Is in principe het zelfde. Spanbandjes zijn dan erg gewenst.

@motaarke, kom je ook in Nederland?

Af en toe kom in weleens in nederland , zoals gisteren ;:p

Ben ik in Bovenkaspel geweest met appelen;:o

Die gaan daar de frigo in , omdat ze in belgie geen plaats meer hebben ;

Er zouden 200 vrachtwagens naartoe moeten ;:rolleyes:

Maar meestal rij ik frankrijk , maandag ga ik richting Le mans ;

Groetjes ;;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Hallowed
Hallowed: dit is een zalig systeem voor mensen die respect hebben voor hun materiaal maar personen die het nie tte nauw nemen gaan hiermee niet lang rijden voordat de deurtjes blokkeren of dienst weigeren.

Ook moet je geen kluns hebben op de heftruck of wederom kan je deurtje naar de zak gereden worden...

Het is allenszinds een makkelijk en snelle manier van open doen, maar heb je niet teveel problemen als er vuiltjes of kleine steentjes, brokjes hout tussen het schuivende gedeelte komt?

4 auto's, 4 vaste chauffeurs. En die zijn alle 4 best zuinig op hun auto. (en trots...)

Die deuren gaan meerdere keren per dag open dus als het minder gaat merk je dat meteen.

Je kunt trouwens goed merken dat het "werkt" in de bochten en zo. Ook met lading of zonder lading een deur sluiten merk je wel.

Vuiltjes en steentjes, daar hebben nog geen last van. Aan de onderkant zit een flap rubber die het afsluit. Als hij moeilijk dicht gaat door een stukje hout, dan voel je dat en verwijder je het meteen.

Het zijn precies dezelfde deuren als aan de achterkant van een auto.

Heftruck komt in het midden van de pallet. ik zal er een foto bij doen voor het idee. Dan moet het echt een megakluns zijn wil hij de deuren nog raken. Maar goed, daarom blijf je er ook bij.

De klanten waar wij komen zijn voor 90% hetzelfde. Dus ondertussen weet je wie er goed kan rijden en waar je er echt bij moet blijven.

post-530-1394778997,7456_thumb.jpg

post-530-1394778997,9108_thumb.jpg

post-530-1394778998,0283_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 auto's, 4 vaste chauffeurs. En die zijn alle 4 best zuinig op hun auto. (en trots...)

Die deuren gaan meerdere keren per dag open dus als het minder gaat merk je dat meteen.

Je kunt trouwens goed merken dat het "werkt" in de bochten en zo. Ook met lading of zonder lading een deur sluiten merk je wel.

Vuiltjes en steentjes, daar hebben nog geen last van. Aan de onderkant zit een flap rubber die het afsluit. Als hij moeilijk dicht gaat door een stukje hout, dan voel je dat en verwijder je het meteen.

Het zijn precies dezelfde deuren als aan de achterkant van een auto.

Heftruck komt in het midden van de pallet. ik zal er een foto bij doen voor het idee. Dan moet het echt een megakluns zijn wil hij de deuren nog raken. Maar goed, daarom blijf je er ook bij.

De klanten waar wij komen zijn voor 90% hetzelfde. Dus ondertussen weet je wie er goed kan rijden en waar je er echt bij moet blijven.

Hier in Noorwegen is 99 procent van de ato's uitgevoerd met een zijdeuren sysyteem en het werkt lekker hoor, ik werk aleen met afzet/wissel containers en dan merk je goed dat het het hele land doorgaat, er zijn containers bij waarbij je heftruck nodig bent om de deuren dicht te krijgen om dat ze scheef hangen...

20050624131017borderrz8.jpg

20050624131726borderxn8.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Hallowed
Hier in Noorwegen is 99 procent van de ato's uitgevoerd met een zijdeuren sysyteem en het werkt lekker hoor, ik werk aleen met afzet/wissel containers en dan merk je goed dat het het hele land doorgaat, er zijn containers bij waarbij je heftruck nodig bent om de deuren dicht te krijgen om dat ze scheef hangen...

het grote verschil is dat deze auto's niet vaak wisselen van bestuurder. Zoals je al zegt zo'n afzetbak of trailer gaat het hele land door, dan kijkt men minder nauw.

Soms zie ik weleens zo'n wagen rijden hier in Nederland. Maar dan kan ik het kenteken niet zien en staat er geen reclame op. Ik vroeg me al af hoe zij dat deden met de deuren erop zitten. De foto's geven het antwoord al... :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
... oeps ... foutje ...

Jij ff blij dat je uit de weg stond zeg ...

Hieronder foto's van een container die gelost wordt met dierenhuiden ... die zaten dus in een normale box container en in zakken (grote) verpakt ...

Gelukkig voor mij kwam het vocht er pas uit nadat hij tegen het doc stond en ze daar die zak opensneden en dus niet terwijl ik de deuren opentrok!!! En er kwam niet zo'n beetje water uit NEE LITERS EN LITERS ... van dat stinkende hoe zou je het kunnen noemen?

Nou de geur was niet te omschrijven.

En denk je dat ze die container even voor je schoonspuiten ... en je chassis. NEE dus want dat mag daar niet op dat terrein!!!

Nou vraag ik je ... al die liters stinkend water / vocht wat uit de container komt gaat daar toch ook het riool in???

lekker dus als je bij het inleveren van die lege container hem voor de inspectie ook weer mag opentrekken...

(Nee, ik had nog geen ketting ... om met de deur op de ketting terug te kunnen rijden)

Zulke containers heb ik ook meerdere malen mogen gaan lossen in het slachthuis van Luik. Jakkes wat een stank!! Barf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb van de week een grote zak olie (iets meer dan 20 ton) in een 20-voet container vervoerd. Voelt aan alsof je met een tankwagen rijdt. Je klotst na het remmen nog een half uur na...gezellig hoor!

Die hebben wij ook regelmatig. Vind ik leuk om te doen overigens (goed adres, aardige mensen).

Hoe heb je die container opgezet .... ik bedoel in welke stand zet je je chassis? Ik kan de mijne namelijk meer naar voren zetten (zie foto ... want een foto zegt meer dan 1000 woorden toch? ;) )

Op deze stand rijdt het veel comfortabeler.

post-152-1394779021,1245_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden