[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

Gast johannes70
Euh...Is dat vis die je gelost heb?

Als dat zo is en over een paar uur gaat die vis rotten. enne wat doet ze met lege pallets en folie? gewoon op straat laten?

hahaha dat heb je mooi goed!

Nee is geen vis, van alles wat droog vries en vers op 1 pallet vandaar dat het zo ingepakt is.

Scheelt palletplaatsen he?

De rommel ruimen ze wel op, is Zweden he?

Klant is koning, ze kunnen met ons alle kanten op.........als ze maar opschietenLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze 2 museum stukken donderdag geladen Merk International 510 elk 35 jaar oud.

Zo'n antieke heeft mij vader vroeger splinternieuw gekregen. Zal ergens rond 1976 geweest zijn. Vaak op mee geweest. Vooral tijdens de sneeuwoverlast in 1979.

Een International Payloader 510, als ik het mij goed herinner.

de kraanmachinist Jan een toffe vent hielp mee met laden en lossen.

Heb Jan gistermiddag nog even gesproken bij de weekendborrel. Hij was jullie ook dankbaar. Vooral dat jullie kwamen op het moment dat de regen begon. En toen het spulletje opgeladen, en vast gezet was, het weer stopte met regenen. :D:D:D

Maar bij ons is het standaard dat de machinsten mee helpen met laden. OF het transport zelf doen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

donderdag moest er nog een buisje naar Renkum met de maat 8x 1.50x1.50 mtr

ze zouden wachten tot ik er was maar daar aangekomen waren ze al gevlogen 17.30u

dus toen zelf maar even gelost, eerst even het hek open sleutelen (sleutel 19, ideaal) en aan de slag

post-6731-1394789663,6316_thumb.jpg

post-6731-1394789664,2033_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vorige week appart vrachtje, 2 dikke MAN's met 10 cilinders :cool:

ex V. Marwijk uit Zoeterwoude.

Hier stonden ze nog op de wagen.

post-15943-1394789680,343_thumb.jpg

En dit was tijdens het lossen ;)

post-15943-1394789680,7532_thumb.jpg

In totaal 28 cilinders:rolleyes: haha.

We hadden ze verkocht aan Big Machinery uit Velddriel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt dus ook rem cylinders, de compressor heeft hoogst waarschijnlijk 2 cylinders, al je kastjes hebben een soort pneumaties ding, wat ook als zuiger en cylinder werkt, en zo werkt de stuur bekrachtiging ook en wie weet wat voor specialisties spul er op dat soort wagens zit... dus er waren al gauw een 100+ cylinders...;)

Moest bij die laatste foto even 2 keer kijken...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
donderdag moest er nog een buisje naar Renkum met de maat 8x 1.50x1.50 mtr

ze zouden wachten tot ik er was maar daar aangekomen waren ze al gevlogen 17.30u

dus toen zelf maar even gelost, eerst even het hek open sleutelen (sleutel 19, ideaal) en aan de slag

[ATTACH=CONFIG]62822[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]62823[/ATTACH]

Dat is jammer, ik woon daar tegenover en was rond die tijd thuis.

Gemiste kans!

Kom je daar vaker of was dit de laatste keer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is jammer, ik woon daar tegenover en was rond die tijd thuis.

Gemiste kans!

Kom je daar vaker of was dit de laatste keer?

was de eerste keer en waarschijnlijk ook de laatste,

De meeste buizen worden gebracht door Duitsers alleen de aangepaste brengen wij, maar als het goed is hebben ze daar alles nu.

Laat t wel weten als ik er weer heen moet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi klusje afgelopen donderdag in Voorschoten. Vleugels van een DC-3 opgehaald. Tenminste, heb mij laten vertellen dat ze van een DC-3 zijn.. Heb al gegoogled of ik een foto kon vinden op internet toen hij nog heel was, maar tot nu toe nog niet gevonden.

post-2534-1394789688,7288_thumb.jpg

Foto's van het hele album vind je hier:Vleugels Voorschoten 27 juni 2013 | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

post-2534-1394789687,0262_thumb.jpg

post-2534-1394789687,7004_thumb.jpg

post-2534-1394789688,1619_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is hem in ieder geval wel.... En heeft nog best een aardig stukje historie. Stukje gevonden op internet:

Toen Amerika bij de Tweede Wereld Oorlog betrokken raakte had het leger een grote behoefte aan transport vliegtuigen. De zeer betrouwbare Douglas DC3 werd voor deze rol ingezet. De militaire versie van de DC3 werd C47 genoemd waarvan in juni 2009 een cockpit op Museumpark Bevrijdende Vleugels in Best werd afgeleverd.

Het museum heeft de cockpit de naam “Ship 266” gegeven, een afgeleide van het staart-nummer 3-48266. Dit tot er betere informatie over de eventuele echte naam, die de kist heeft gehad, ter beschikking is.

Vanaf 29 juli 1944 heeft deze Dakota vele transporten afgeleverd.

Vanaf 26 september 1944 begint voor ons als museum het meest interessante deel van de geschiedenis van Ship ‘266.

Doordat er niet genoeg navigatiemiddelen waren om parachutisten op de juiste plek te droppen werd er een speciale eenheid opgericht van speciaal opgeleide para’s, de Pathfinders. Deze para’s, werden als eerste gedropt, zo’n 30 minuten voor de hoofdmacht. Zij moesten op de dropzone navigatie middelen in de vorm van o.a. bakens plaatsen om de vliegtuigen naar de dropzone te leiden.

Ship ‘266 was één van de C47’s die voor deze operaties werd ingezet en het is ook één van de drie in de wereld nog bekende pathfinder kisten. Als “bewijs van deelname” liep ze een schotwond op, een kogel ging door de radioruimte en het gat is ook vandaag nog te zien.

Als de oorlog op zijn einde loopt vliegt, op 6 april 1945, Howard Marquis de piloot en Claude Bobilia de navigator de Ship ‘266 naar Cannes in Frankrijk voor een rust periode.

Op 22 december 1970 krijgt Ship ‘266 eindelijk een ‘burger’ registratie als N10005.

De kist gaat in 1972 naar het Hillsborough County Health Department in Tampa, Florida. Om de muggen populatie een beetje in de hand te houden gaat Ship ‘266 dienst doen als ‘moerassproeier’ in het Lee County Mosquito District in Fort Meyers, Florida. In februari 2001 wordt Ship ‘266 vanwege te zware corrosie definitief van de lijst afgevoerd en gestald op LeHigh Acres West Airport in Florida. Daar wordt ze gevonden door Hans Wiesman. De afgezaagde cockpit en de vleugels komen in 2009 naar Museumpark Bevrijdende Vleugels in Nederland, waar de restauratie direct een aanvang neemt.

Na vele uren arbeid van verschillende vrijwilligers en vrijwillige specialisten van buiten het museum zijn we nu zover, dat we de cockpit aan het publiek willen tonen. Dat gaan we doen we op 10 april, om 1400 uur in hal L3 op het museum terrein. Het openstellen van de cockpit zal naar alle waarschijnlijkheid gebeuren door de dochter van de hierboven genoemde Claude Bobilia, de navigator die in 1945 het vliegtuig naar de juiste dropzone bij Wesel in Duitsland heeft geloodst.

-------

Ze zeggen dat het de 3-46266 is maar de laatste foto is ook van een DC-3 met Wingnumber 43-48266. Denk stiekem toch dat dit hem dat geweest moest zijn... 43.... Bouwjaar?

post-2534-1394789690,0895_thumb.jpg

post-2534-1394789689,5779_thumb.jpg

post-2534-1394789689,9923_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden