[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Corinne Wortmann


matthieu

Recommended Posts

  • Forumlid

Vanmorgen bij Onderweg was het CDA Europarlementslid Corinne Wortmann telefonisch te gast. Zij vertelde dat zij regelmatig door chauffeurs en bedrijven wordt benaderd om iets aan de belachelijke bekeuringen te doen. Vooral de lange periode van 28 dagen en de hoogte van de bekeuringen in de diverse landen. De liberalen staan op het punt om de motie te steunen en dat betekent een kleine meerderheid (ik weet het ook niet precies meer). Waar zij van baalde is dat ze geen enkele steun van de bonden en de linkse partijen krijgt. Jammer dat ze deze kans aan zich voorbij laten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ben ik toch te lang uit de auto geweest:o, weer eens gemist...

Als ze inderdaad de steun heeft van een kleine meerderheid, gebeurt er misschien wat.

En die kansen: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald (zo klonk dat toch ongeveer?)

Nog zo één: wie de schoen past, trekke hem aan:tu:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Corine Woordman, is vaker in de media en in de verschillende vakbladen te vinden, en ik ben van mening dat we hiermee de juiste weg in kunnen slaan.

Als Camile nu ook nog eens zijn hakken in het zand zet en van zich af reageerd, en wij smane met alle bonden en de advocatuur nu ook eens duidelijk aangeven dat het anders moet dan is er wellicht kans op een klankbord in Europees verband.

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat wij als Nederlanders de enigen zijn die met deze willekeurige beroeps dicriminatie te maken hebben.

bron: mark lampe :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Mark, wij als Nederlanders hebben een probleem : Wij zullen de wet wel even uitleggen zoals het ons persoonlijk uitkomt. Er is geen ander land in Europa waar de inwoners zoveel Lak hebben aan geldende wetgeving als in Nederland. Daarom zijn Nederlanders zo'n makkelijke prooi voor buitenlandse dienders (Wij vinden 15 minuten rijtijdoverschrijding moeten kunnen, de rest van Europa ziet het als een wetsovertreding=misdrijf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ron snapt het. In heel Europa hekelt men de nederlandse gedoogcultuur en ik vrees dat wij letterlijk en figuurlijk te klein zijn om dit soort praktijken te kunnen veranderen. Het is een mooi gebaar wat corrie vast een paar stemmen zal opleveren maar tenzij er in politiek europa een wonder gebeurd zou ik mijn schijven in orde proberen te houden. Dan heb je ook nergens last van als men je controlleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja hoor jongens. Het is lekker normaal dat je - om wat voor reden dan ook - op 2 mei in Polen een kwartiertje te lang rijdt (file, parking zoeken, na diensttijdoverschrijding auto van dock verplaatsen, you name it) en op 27 mei in F of B 300 euro mag aftikken. Daar gaat het oa om. En Ronjb, nou niet gelijk die bond van je gaan verdedigen, want in dezen slaat hun gedrag nergens op. Ook de bond mag het wel eens ergens mee eens zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Mark, wij als Nederlanders hebben een probleem : Wij zullen de wet wel even uitleggen zoals het ons persoonlijk uitkomt. Er is geen ander land in Europa waar de inwoners zoveel Lak hebben aan geldende wetgeving als in Nederland. Daarom zijn Nederlanders zo'n makkelijke prooi voor buitenlandse dienders (Wij vinden 15 minuten rijtijdoverschrijding moeten kunnen, de rest van Europa ziet het als een wetsovertreding=misdrijf)

voor de goede orde, ik vind die 28dagen controle ook bezopen, en zou dat graag verandert zien. echter zie ik dat niet zo snel gebeuren.

nederlanders zijn helemaal niet het buitenbeentje. ik zou ze eerder "braaf" noemen.

als ik hier in scandinavie rondkijkt, dan word bijna alles kapot gereden (rijtijdenwet) maar sinds die 28dagen regeling zijn veel scandinaviesche bedrijven wel gestopt met midden europa rijden. kijk zelf maar eens hoeveel scandinaviers je nog ziet. en dan voornamelijk met scandinaviesche chauffeurs er op. het zijn er weinig.

duitsers/oostblokkers zitten er zat op scandinaviesche auto's.

ik/wij komen zelfs zelden tot nooit het water meer over. als je bij padborg/denemarken ook even een watertje denkt. wij laten de duitsers/oostblokkers/nederlanders de vracht wel ophalen, en dan laden wij wel over.

niet alleen vanwegen de nieuwe rijtijdenwet, maar ook vanwegen het file probleem.

maar kijk eens naar de buitenlanders. men spreekt geen talen, en men heeft geen geld bij der. dan komt er een nederlander, en die spreekt de taal/talen, en betaald ook nog, want dan kan die verder. tja, je maakt het dan ook wel makelijk voor de dienders.

als je zelf diender zou zijn, wie hou je dan aan? een pool,spanjool, italiaan, die niks meer (willen) spreken als der moerstaal, en het incarseren van een boete ook de nodige ellende gaat opleveren, of een nederlander die nederlands, duits, engels, frans, spaans, italiaans spreekt, en de beurs maar trekt, want betaald moet er toch worden?

nog iets. neem een betaling in frankrijk. daar komt een spanjool met een auto zoals op mark zijn avartar. wit, geen reclame, geen extra lampjes. en daar komt een nederlander. 10lampen, 20 oranje lampjes, de naam groot op de auto, liefst nog een open pijp, en dat alles in het kader van hoor/zie mij even aankomen. tja wie word er aangehouden denk je?

en dit schrijf ik niet om de nederlanders aftekraken.

de bekeuringen in frankrijk bv zijn duur. rij je als chauffeur zelf 15min telang, betaald die chauffeur zelf de bekeuring. laat die bekeuring eens voor de werkgeven worden, alle bekeuringen eigelijk.

ik persoonlijk betaal niet 1bekeuring, ongeacht in opdracht of vrijwillig. als die fransoos dan graag hoge bekeuringen wil schrijven, blijf dan weg uit dat land. laat die fransoos het dan zelf uitzoeken. maar nu zeg ik zeker iets raars? wij hebben het de mensen in midden europa alvast zelf laten uitzoeken.

er is zoveel tegenspraak onder chauffeurs. vraag wie er wel eens zelf een bekeuring betaald heeft, en bijna iedereen kan antwoord geven.

en als ze in de file staan, hoor je vaak: ik word per uur betaald. beetje dubbel vind je niet?

de fransen gaan weer in staking(?) ja zij wel. (ok, een domme reden, maar dat terzijde)

in nederland word er zat geklaagt, maar staken......... dat durft men niet.

nederlanders staan bekent dat ze altijd klagen over het weer. maar niet alleen over het weer. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee Mark, wij als Nederlanders hebben een probleem : Wij zullen de wet wel even uitleggen zoals het ons persoonlijk uitkomt. Er is geen ander land in Europa waar de inwoners zoveel Lak hebben aan geldende wetgeving als in Nederland. Daarom zijn Nederlanders zo'n makkelijke prooi voor buitenlandse dienders (Wij vinden 15 minuten rijtijdoverschrijding moeten kunnen, de rest van Europa ziet het als een wetsovertreding=misdrijf)

...:confused:... (om er toch maar even op te reageren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • Forumlid

Nee,de belgen zijn er ook niet mee opgezet met die maffia praktijken van de franse gendarmerie. Een collega van me is deze week dinsdagmorgen in Metz van de baan gehaald door een gendarme van marokkaanse afkomst en die ging zijn laatste 28 dagen eens effe controleren. Resultaat 11 processen voor:

te lang rijden (hoogste overschrijding 5 min) 7x.

een dag te lang gereden ( moest van dispatch doorkomen met dringende lading)

van 3 weken geleden genomen week vrijaf geen brief bij.

2x te weinig gerust ( in het naar huis komen 10 i.p.v. 11 uur gestaan)

meeste overtredingen in italië begaan, maar de fransen kasseren.

Totaal te betalen iets van 1.300,-- euro, heeft daar tot 15.00 uur gestaan tot geld overgemaakt was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
Wat ik dan weer stuitend vindt is dat ze geen meewerking krijgt van de bonden

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, ik heb er zelf een keer bij gezeten. (stoer hè) Nee, daar gaat het niet om, maar dat ging toen over de 48 uur en we hebben het toen ook gehad over deze pijnpunten met die delegatie. Hoe ze er dan bijkomt dat de bonden geen steun geven, snap ik niet. Misschien dementeert ze al wat. :angel:

FNV is wat (te) rustig over dit onderwerp in de publiciteit. Dat kan beter, moet ik toegeven. Misschien hebben ze wel erg veel vertrouwen in de United Truckers. Oké, er is al veel over gezegd, maar ze (UT) hebben het dan toch maar in de publiciteit weten te krijgen. Nu het vervolg... Brussel?

bewerkt door Spieker
Veer in den reet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee,de belgen zijn er ook niet mee opgezet met die maffia praktijken van de franse gendarmerie. Een collega van me is deze week dinsdagmorgen in Metz van de baan gehaald door een gendarme van marokkaanse afkomst en die ging zijn laatste 28 dagen eens effe controleren. Resultaat 11 processen voor:

te lang rijden (hoogste overschrijding 5 min) 7x.

een dag te lang gereden ( moest van dispatch doorkomen met dringende lading)

van 3 weken geleden genomen week vrijaf geen brief bij.

2x te weinig gerust ( in het naar huis komen 10 i.p.v. 11 uur gestaan)

meeste overtredingen in italië begaan, maar de fransen kasseren.

Totaal te betalen iets van 1.300,-- euro, heeft daar tot 15.00 uur gestaan tot geld overgemaakt was.

Met dit voorbeeld maak je duidelijk dat je collega dus structureel de regels aan zijn laars laps.Dan kun je wachten op dit soort bekeuringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden