[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De veranderingen.


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

Gisteren zijn we dus bij mekaar geweest...

En hebben we de punten waar men vond dat we de fout ingingen zijn behandeld.

Zo is er uit gekomen dat:

1. we het huidige adminteam gewoon handhaven.

2. Respect naar anderen toe zwaarder weegt als de vrijheid van meningsuiting.

3. Er wordt 1 account aangemaakt met de naam ADMIN .. Die account wordt door niemand van ons gebruikt, maar is bedoeld om PB,s naar te laten sturen die dan worden doorgestuurd naar ALLE admins.

4. Topics worden niet meer gesloten als ze uit de hand dreigen te lopen. De berichten die niet door de beugel kunnen worden niet verwijderd, maar verplaatst naar de admins only afdeling voor eventueel naslagwerk

5. Dus ook berichten worden niet meer verwijderd, maar verplaatst naar die afdeling... Dit heeft als voordeel dat als men het bestaande topic leest niet meer tussen die berichten ziet staan Verwijderd, waardoor het topic leesbaarder blijft. Vragen over verwijdering kan per PB aan de admins. indien men wil weten waarom.

6. De admins laten we groen.

7. On-Offtopic verhaal. Laten we gewoon gaan en bij een bericht of 10 a 15 offtopic plaatsen we zelf eens een bericht waarin staat :Graag weer on-topic ... Niet meer en niet minder.. en zo hopen dat het de goede kant weer op gaat....

8. Berichten door admins geplaatst zijn nu gewoon berichten als forumlid bedoeld en niet als admin...oftewel Admins zijn ook maar forumleden en reageren net als forumleden .

9. Kliekjesvorming kunnen we niet voorkomen..Alleen voor kliekjes geld dezelfde regels als voor het individu.

10. Reacties in bijvoorbeeld de ongelukkenhoek als: Zal wel geen gordel om hebben gehad...laten we gewoon staan...Oorzaken zoeken hoort er een beetje bij.....opmerkingen als : och het is maar een pool (of welke nationaliteit dan ook) of uitspraken die echt niet kunnen, verplaatsen we naar het admins only gedeelte ...Verder gewoon gaan laten, suggereren doet men toch altijd wel.

11. Als leden telefoonnummers of wat dan ook plaatsen, doen wij niks meer aan...dat is op ieders eigen verantwoordelijkheid, men wordt oud en wijs genoeg geacht om te weten wat er kan gebeuren als men zijn telefoonnummer plaatst.... marktplaats staat er ook vol van, waarom zouden wij dan gaan beslissen of het wel of niet moet...

12. 1 admin per forumdeel is afgewezen, omdat dat niet te doen is, daar de admins ook een baan hebben en soms een week (of nog langer) niet in staat is om dat deel te onderhouden.

13. Het kaartensysteem wordt in werking gezet... Ziet men een bericht die ECHT niet kan bijvoorbeeld een persoonlijke belediging. Dan wordt er een gele kaart uitgedeeld. dit kan tot 2 keer, de derde is een tijdelijke ban. (wij behouden ons het recht voor om dit ook een permanente ban te laten worden).

Hoe gaan we daar mee om ? : Er wordt een forumdeel in de admins-only ingericht waarin we de namen zetten die een waarschuwing hebben gehad (eventueel met reden) .. De eerste 2 waarschuwingen die kan iedere admin zo uitdelen als hij dat nodig acht... de 3e (die de ban op levert) is 1 die in overleg moet. Komt er een admin op het punt om iemand een 3e kaart te geven dan handelen we als volgt: De persoon in kwestie wordt (zonder overleg) eerst onder moderatie gezet om verdere berichten te laten plaatsen te voorkomen...Daarna in het nieuw ge-opende deel in admins-only een bericht geplaatst met als titel de naam van de persoon (mits die er nog niet staat) en een verwijzing naar het bericht om wie het zou gaan...Hier kijken dan minimaal 2 andere admins naar en mochten die het eens zijn met de beslissing, pas dan wordt de 3e waarschuwing een kaart die dan een ban oplevert. Mocht er binnen 24 uur geen 2 andere admins hebben gereageerd dan kan de kaart ook uitgedeeld worden.

De eerste tijdelijke ban duurt 1 maand.. Daarna kan men weer op het forum komen...Gaat men daarna op oude voet verder gaat de 2e ban een half jaar duren....gaat men daarna alsnog weer in de fout..jammer dan..einde oefening.

Ook waarschuwingen zijn van tijdelijke aard.. het zal niet zo zijn dat als iemand vandaag zn eerste waarschuwing oploopt en over anderhalf jaar zn 2e.. om daarna na nog eens anderhalf jaar tegen een ban op te lopen.

Een waarschuwing blijft 2 maanden van kracht...en zal daarna automatisch weer vervallen, hetgeen niet betekend dat men direct daarna weer precies hetzelfde dient te doen.

=======================================

Verder is er nog een extra forumdeel bijgekomen met: Wetgeving per land..er staan inmiddels 14 landen vermeld, dit kan nog uitgebreid worden.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou, petje af hoor!

Ik moet eerlijk zeggen dat er bij de verbeterpunten een aantal zaken voorbij komen, waar ik mij ook mateloos aan ergerde. Dat was zelfs reden om mij niet al te vaak meer op het forum te laten zien.

Maar in de nu gekozen strategie kan ik mij wel vinden, ik denk zelfs dat het laten vieren van de teugels wel eens een positieve uitwerking kan hebben.

Zoals al voorzichtig aangekaart, wordt vanaf heden wat meer geappelleerd aan het gezonde verstand van de volwassen bezoekers.

Maar laten we dat ook gebruiken met betrekking tot sommige uitspraken, die bij bepaalde mensen in het verkeerde keelgat schieten en zich onmiddellijk aangevallen voelen. Soms zijn die uitspraken niet zo bedoeld, maar in de haast wat ongelukkig geformuleerd. Wees dan niet te snel op je tenen getrapt en beschouw ze maar als goed bedoeld, echter een beetje ongelukkig neergezet.

Maar zo wordt het nog wel eens wat...:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

oke zie je wel gewoon gezond verstand gebruiken zoals ik al eerder aan je schreef

dit lijkt er weer op eigenlijk zoals het was maar dan de puntjes op de i

heb ik gelijk nog een paar vragen

dat hallowed verhaal zit nu dan in de ijskast ?

gaan nu ook overal de slotjes af ?

of staat de kleuterklas nog steeds onder curatele ?

gr kleuter:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goeie vraag..:D

Het blijft kleuterklas heten...want dat zal het altijd wel blijven..

Als het goed is is dat forumdeel weer open.

En bestaande slotjes verwijderen is me iets teveel werk na een inspannend weekend....:D.. Ook in andere topics waar sloten zijn uitgedeeld ga ik de kniptang niet gebruiken....

Volgens mij opnieuw starten met topics moet ook niet al te veel moeite zijn.

Ow ja...ik hoorde dat er ergens gesuggereerd werd dat als je met eigen naam op andere forums zit je hier geweerd zou worden....LULKOEK van iemand die niet beter weet... als ze het mailtje goed hadden gelezen staat dat er ook niet in....jij had gereageerd hierop dat je gewoon je eigen naam zou gebruiken...Perfect...

--== Freddy ==--

oke zie je wel gewoon gezond verstand gebruiken zoals ik al eerder aan je schreef

dit lijkt er weer op eigenlijk zoals het was maar dan de puntjes op de i

heb ik gelijk nog een paar vragen

dat hallowed verhaal zit nu dan in de ijskast ?

gaan nu ook overal de slotjes af ?

of staat de kleuterklas nog steeds onder curatele ?

gr kleuter:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ok dan is alles duidelijk

een ding zint me toch niet ik vind het woord kleuterklas wel begrijpelijk na alle ergenissen maar toch vind ik het denigrerend naar een aantal mensen

van beide zijden van de kampementen die wel serieus probeerde te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ok dan is alles duidelijk

een ding zint me toch niet ik vind het woord kleuterklas wel begrijpelijk na alle ergenissen maar toch vind ik het denigrerend naar een aantal mensen

van beide zijden van de kampementen die wel serieus probeerde te zijn

Dan gaan we dat ff in de gaten houden en als het inderdaad beter wordt of gaat kunnen we dat altijd nog verwijderen.. Wij moesten het 1 en ander aanpassen, laat de overigen dan ook maar eens bewijzen dat ze het aankunnen..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
??? het is toch dames??zijn er mijns inziens toch 2 of zit ik nu verkeerd??

:confused::confused:

Weet ik niet, de admins zijn niet meer als zodanig herkenbaar! Volgens mij was Belinda en Bonny maar even admina, en zijn ze beide uit het adminteam gestapt. Ik ben wel eens de hele week van huis, en mis wel eens wat! :D

Sorry als ik iemand vergeten ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik niet, de admins zijn niet meer als zodanig herkenbaar! Volgens mij was Belinda en Bonny maar even admina, en zijn ze beide uit het adminteam gestapt. Ik ben wel eens de hele week van huis, en mis wel eens wat! :D

Sorry als ik iemand vergeten ben!

Nou zover ik weet is onze belinda nog altijd adminheksje van ons hoor .

En dan hebben we onze sjoeke nog die ken je ook .

En inderdaad is bonny weg als admin .

Grz --== Marcel ==-- :sjalom::sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou zover ik weet is onze belinda nog altijd adminheksje van ons hoor .

En dan hebben we onze sjoeke nog die ken je ook .

En inderdaad is bonny weg als admin .

Grz --== Marcel ==-- :sjalom::sjalom:

Ja, onze Sjoeke ken ik, hou op! :D Is Belinda dan even geen admin geweest? Of loop ik achter?

Ben benieuwd!

Grt, Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie je wist het wel dat er 2 dames waren.Denk zeg het even voor een van hun op de lieftallige teentjes getrapt wordt, gaat er dalijk ene met een bezem lopen te zwaaien en die andere met een heel bosLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zie je wist het wel dat er 2 dames waren.Denk zeg het even voor een van hun op de lieftallige teentjes getrapt wordt, gaat er dalijk ene met een bezem lopen te zwaaien en die andere met een heel bosLOLLOL

De vraag is alleen wie er dan met een heel Teutoburger bos gaat lopen zwaaien!:ja:

Nee, ik wist niet dat er 2 dames admina waren, na jou opmerking kwam ik aan het twijfelen.........?

Maar de vraag blijft nog steeds, is Belinda even geen admina geweest? :angel:

Ik ga de klamme lappen opzoeken, lees het volgend weekend wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, onze Sjoeke ken ik, hou op! :D Is Belinda dan even geen admin geweest? Of loop ik achter?

Ben benieuwd!

Grt, Herman

Nee hoor herman ons heksie is toch al ongeveer net zolang admina als sjoeke .

Maar ze doet veel werk op de achtergrond ...

Grz --== Marcel ==--:sjalom::sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betreft het waarschuwingen systeem:

ik heb weleens op andere fora gezien (volgens doet V-8 dat ook) waar men gewaarschuwde en tijdelijk gebande forumleden ergens vermeldt. (mededelingen van het forumbeheer bijvoorbeeld)

Dat schept in mijn ogen ook duidelijkheid naar de overige forumleden. Als iemand bijvoorbeeld een gele kaart heeft gekregen, maar men weet dat niet en blijft bezig dan zullen er genoeg zijn die denken: wordt daar niks aan gedaan? En met een soort register, waar ook de tijdelijke ban met einddatum staat zie je meteen of iemand al een waarschuwing heeft of niet, kun je dat perfect nakijken.

Je zou zelfs kunnen zeggen: oh, jij (de persoon die een te grote muil heeft) bent al tig keer gewaarschuwd, laat ik maar niet reageren, jij hebt toch een plank voor de kop van heb ik jouw daar, laat maar brallen!

@Bollo,

Betreft mijn idee en plan:

de bedoeling is en was om de diverse partijen wat dichter bij elkaar te brengen en ook om de posters in het CAO deel eens na te laten denken over hoe zij bezig zijn. Voor een groot deel is dat wel gelukt gezien de reactie's die binnen kwamen.

Ik hoop eigenlijk dat iedereen die daar post zelf zo verstandig is om wat ingetogener te gaan posten.

Als iemand het idee heeft dat hij er niet uitkomt, of dat hij totaal niet begrepen wordt, neem dan desnoods contact op met de admin, of stuur desbetreffende een pb zodat niet meteen het hele forum zich er mee bomoeit :D

En anders sta ik er altijd voor open, mits ik kan, om te helpen een boodschap te verduidelijken voor iemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor mij persoonlijk vind ik het heel onduidelijk wie er wel of niet admin is. Nu ken ik gelukkig door jaren hier op de site te zwerven wel de meeste namen en ongeveer weet ik wel wie niet of wel admin is, maar voor nieuwkomers is het al helemaal onduidelijk.

Ik pleit er dus voor admins weer volledig herkenbaar te maken. Hetzij door een kleurtje in de nicknaam, hetzij door een tekentje bij de nicknaam te plaatsen bijvoorbeeld @Sjoeke..of #Freddy dan weten wij waar we heen moeten posten indien we iets graag met een admin bespreken en voor de nieuwkomers is het dan ook duidelijk.

Of het nu op je werk of op een forum is; niets is meer vervelend wanneer je ergens een oplossing voor wil je niet de juiste persoon te pakken kunt krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het nu op je werk of op een forum is; niets is meer vervelend wanneer je ergens een oplossing voor wil je niet de juiste persoon te pakken kunt krijgen.

en daarom komt er een account "admin"

Voilá

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor herman ons heksie is toch al ongeveer net zolang admina als sjoeke .

Maar ze doet veel werk op de achtergrond ...

Grz --== Marcel ==--:sjalom::sjalom:

:tu:

Ben niet even weg geweest gelukkig:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden