[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rouen door met ADR


erik1979

Recommended Posts

  • Forumlid

Kan iemand mij vertellen hoe ik Rouen moet passeren met een container ADR klasse 9.

Ik moet naar Laval en heb geen zin om via Parijs te rijden omdat ik dan de buiten ring moet pakken en die extra kilometers zijn het zelfde als over Rouen te rijden maar ik geloof dat die tunnel voor Rouen ook gesloten is voor ADR goederen

gr Erik :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De tunnel bij Rouen is gesloten voor GPL (LPG dus), zoals op de borden staat aangegeven. Als je truck gewoon op diesel loopt mag je er door.

okay bedankt ben er met mijn vos bulkje maar genoeg door gekomen en wist dat er borden stonden maar daar hoef je met deernes alimentaires nooit op te letten.

met mijn blikke doosjes nog nooit die hoek in geweest bedankt

gr Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sinds begin dit jaar mag je aan de ene kant van de seine helemaal niet meer komen met de vrachtwagen.

Maar ik weet zo even niet welke kant dat is.

Ik heb 2 weken geleden een schrijven zien hangen bij een klant van ons in rouen waar dat in stond.

Heb even wat gezocht op de franse google en daar vond ik deze foto van de nieuwe situatie en ook een site met uitleg.

De foto is wel wat onduidelijk.

http://www.grand-rouen.com/actualite/transports/quel-itineraire-pour-les-poids-lourds-a-rouen/2695/

post-1842-1394780791,1166_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik rij altijd langs de oostoever van de seine langs rouen.

zeker in de spits rijdt dat lekker rustig, en die route mag je gewoon met adr rijden.

even nagekeken:

in neem de d6015 naar de a13, die loopt langs de oostoever van de seine. dan kom je bij afslag 21 de a13 op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, snap ik. Maar zo kan je behoorlijk snel door Parijs rossen met ADR en rap naar Rouen. Dacht dat daar de topic over ging, maar hij dacht dat ie alleen ruim om Parijs kon rijden met ADR. Maar ik heb t misschien verkeerd begrepen.

de reis gaat naar laval maar bedankt voor de tip voor parijs dat ga ik eens proberen als ik in die hoek moet zijn ik denk dat dit nu wel om is want via parijs zal ik naar le mans rijden en niet over rouen

wat de anderen bedoelen bij rouen is toch als je de tunnel uitkomt krijg je nog wat kleine tunneltjes en viaducten dan ga je het water over en gelijk rechts aanhouden naar beneden langs het water af .De borden zeggen dan eigenlijk dat je de weg nog overmoet en dan naar rechts

gr erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
door parijs rossen met ADR mag nog steeds niet volgens mij dan zou je de a/n104 moeten nemen dan ga je ruim om parijs heen bent dan wel ietsjes langer onderweg

Je schrijft 'volgens mij' Alain, maar het mag wel degelijk. Alleen veel chauffeurs weten het niet. Dan wel de route die ik heb aangegeven he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Dennis410

dat heeft ook geen zin , de vraag was of hij Rouen door mocht omdat hij naar Laval moest, dan kun je of via Parijs gaan maar dan moet je de A104 pakken is 40km om, ga je via Rouen rij je 38km om en je hebt geen last vh grote dorp met de verroeste nagel!!

moet overigens dan wel ff kijken dat je niet in de spits in Rouen uitkomt want dan kun je ook beetje file verwachten!

A14 mag je inderdaad ook niet rijden met ADR en die tunnels zijn ook nog eens behoorlijk duur in de tol!

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ben vanaf laval op mayenne naar alencon gereden en dan via rouen abbeville arras lens lille terug gekomen en dat is ongeveer gelijk aan kilometers als wat mijn navi aangaf bij vertrek laval via parijs BP en rijdt een stuk relaxter en maar 42 euro aan tol ik was toch leeg.

wilde eerst nog de oude n138 nemen alencon-> rouen maar kwam dan niet meer uit met mijn rijuren had er precies 9 toen ik thuis kwam met wisselen in antwerpen erbij dan

ADR en route nationale is max 60km/pu toch ik heb ook wel eens gehoord als je binnedoor rijd waar het niet nodig is met adr dat ze je dan een bekeuring geven

gr Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
  • 3 years later...
  • Forumlid

Vanaf 1 april is de tunnel bij Rouen(geen 1april grap) de tunnel codering aangepast,

Vroeger mocht je met bijna alle gevaarlijke stoffen door deze tunnel alleen niet met Brandbaar gas.

Nu is het een E Tunnel geworden, dat betekent dat je met heel weinig gevaarlijke stoffen nog door deze tunnel mag.

Jan Groteboer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vanaf 1 april is de tunnel bij Rouen(geen 1april grap) de tunnel codering aangepast,

Vroeger mocht je met bijna alle gevaarlijke stoffen door deze tunnel alleen niet met Brandbaar gas.

Nu is het een E Tunnel geworden, dat betekent dat je met heel weinig gevaarlijke stoffen nog door deze tunnel mag.

Jan Groteboer.

Dan zullen we voortaan iets om moeten rijden.

Vanaf Amiens de A29 blijven volgen richting Le Havre, en bij Tôtes de A151 naar Rouen.

Je komt dan Rouen binnen en daar ligt een nieuwe brug over de Seine,die volgens mij open is,je komt dan aan d ekant van het Centre routier langs:

A28 naar Bd Jean de Béthencourt - Google Maps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden