[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

mijn chauffeursverloop


the riding man

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben niet zo goed in verhalen schrijven, maar wil toch graag mijn "chauffeursverloop" met jullie delen.

Toen ik net van school kwam, mijn autorijbewijs maar net gehaald had, ben ik beginnen werken in een magazijn van een grootwarenhuis. Daar deed ik hoofdzakelijk magazijnierswerk (lossen laden van vrachtwagens, uitpakken in de winkel, magazijn netjes houden enz...) maar ze hadden daar ook een besteldienst die zo 1 tot 2 keer per week relatief kleine leveringen naar enkele bedrijven en scholen in de buurt bracht. Daar was een vaste man die ik mocht vervangen als hij vakantie had of ziek was en zo. Al snel kwam ik erachter dat ik veel liever met de bestelwagen reed dan dat ik magazijnwerk deed. Dus hup naar de volgende job...

Ongeveer hetzelfde werk, eveneens magazijnier voor een ijzerboer maar met een veel grotere afname van huisleveringen. Doch... de tijd in het magazijn werd ik kotsbeu. Ik wou een job waarbij ik enkel nog moest rijden. Toen al overwogen om voor de vrachtwagen te gaan maar dat is er niet van gekomen. Dus hup naar de volgende job als taxichauffeur.

Als taxichauffeur heb ik het toch 2jaar volgehouden. Ik heb dit kunnen volhouden omdat ik gewoon zo graag rij. Ik was dolgelukkig als ik achter het stuur zat. De verloning was echter volledig beneden alle peil en dan nog nooit op tijd uitbetaald op de koop toe. Ondertussen al 2kindjes op de wereld gezet en de rekeningen moesten op tijd betaald kunnen worden en dat kan niet bij een baas die niet correct is. Om nog maar te zwijgen over het risico van overvallen te worden enzo (al heb ik nooit echt problemen gekend). Dus hup naar de volgende job

Bij de Lijn (openbare vervoermaatschappij in België/vlaanderen) op de tram in antwerpen. Ik woon omgeving duffel en ik moest elke dag 30km op en nog eens 30km terug naar het werk rijden. En bij de vele onderbroken diensten die je hebt zat je daar soms enkele uren onbetaald met je vingers te draaien of ik kon natuurlijk nog eens 60km rijden om naar huis en weer terug te gaan. Na 2jaar had ik het wel gezien en had toen ik mijn hoofd gestoken om mijn droom waar te maken en toch eindelijk voor mijn rijbewijs C te gaan. Het theoretische examen ben ik toen met succes gaan afleggen en moest enkel nog afspraken maken voor de lessen praktijk. Dat is daar echter nooit van gekomen omwille van de onregelmatige uren op het werk in combinatie met financiele redenen. dus dan maar een overplaatsing aangevraagd om met de bus te gaan rijden binnen hetzelfde bedrijf maar bij een stelplaats korter bij huis. Daar heb ik moeten op wachten tot enkele weken geleden. Mijn opleiding bus duurt in totaal 6weken en zit nu in de helft. In totaal moet ik 7examens afleggen (zowel theoretische als praktische proeven) waarbij ik er nu 4 met succes heb beeindigd. Ik ben morgen en overmorgen thuis en de woensdag nog 2 proeven. Indien ik daar voor slaag dan heb ik vrijdag mijn laatste examen en als ik daar ook voor slaag dan krijg ik nog verder opleiding voor de lijnen te leren kennen (waarvoor ik geen examen meer moet voor afleggen als ik dit goed begrepen heb).

Het is echt wel leuk om met een bus te rijden, een hele nieuwe ervaring voor mij. Gezien de slechte economische tijd waar we nu in leven mag men blij zijn om een vaste goed betaalde job te hebben, en ik doe wat ik altijd graag heb gedaan, rijden. Dus ik voel me daar wel goed bij. Ik sluit niet uit dat ik ooit toch nog mijn jongensdroom wil waarmaken en op de vrachtwagen wil gaan rijden, maar ik voel me nu heel goed met wat ik doe bij een stabiel bedrijf waarbij alles correct is geregeld en ga elke dag met plezier naar de opleiding. Binnenkort is het voor "echt" met mensen en zo, daartegen moet ik alle 35lijnen kennen zonder fouten, dus er zit wel druk achter maar dat vind ik niet erg.

Zover zitten we dus al :banaan:

groetjes,

The Riding Man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gisteren (woensdag) te horen gekregen dat het examen is uitgesteld tot vandaag. Vandaar dus samen met de instructeur naar het examen. Een mooie omweg gereden via een bestaand traject van een lijndienst die dezelfde richting uit rijdt als waar ik het examen moet afleggen, mooi meegenomen. Echter het heeft niet mogen baten, van de 2examens vandaag slechts 1 erdoor en 1 niet. Morgen (vrijdag) had ik normaal laatste proef maar die kon dus niet doorgaan omdat ik ook voor dat ene examen nog eerst moet slagen. Dan heeft de instructeur een afspraak kunnen regelen voor maandag, dan doe ik ze beide achter elkaar. Wie duimt voor me mee?:kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden