[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

meningen van de chauffeurs


patty1988

Recommended Posts

  • Forumlid
:eek: Wat een vrouw op de vrachtwagen nee dat kan niet hoor! Vrouwen kunnen toch helemaal niet rijden. Ze hebben met een Fiatje 500 al moeite dus laat staan met een trekker oplegger :stom:. Nee het lijkt me verstandig dat jij het gewoon bij dromen houd :ja:.

:angel:

Dat was natuurlijk een grapje:o. Ik zou zeggen ga ervoor. Ik heb ook vrouwelijke collega's gehad in de supermarkt distri en in de verhuizingen en die deden absoluut niet onder voor de mannelijke collega's. Gewoon even de benodigde papieren halen en je droom uitlaten komen.

Succes,

Patrick.

Ik ga morgen bellen voor lessen!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Hey, hier nog een vrouw op de vrachtwagen :) Ik rij voornamelijk met een tankwagen met melk in de rondte en kreeg vooral in het begin van de boeren nog wel eens commentaar van: He, een vrouw?? Dat vonden ze soms een beetje vreemd, maar ze zijn er nu aardig aan gewend en naar wat ik wel eens van m'n baas hoor, ook positief :)

Verder ben ik springer en rij met vanalles bij ons. Van kleine bakwagen tot trekker-oplegger tot combi.

Het is heel verschillend en je moet ook gewoon even overal gaan neuzen wat jou het leukste lijkt.

Ik heb in het verleden ook wel eens bij bedrijven gesolliciteerd en kreeg ik "nee" te horen, bleek later dat ze geen vrouwen wilden. Daar kon ik moeilijk over gaan doen, maar ik dacht altijd: niet? nou dan zoek ik toch gewoon lekker verder waar ik wel welkom ben.

Veel succes en ga lekker bellen morgen inderdaad! :) :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hey, hier nog een vrouw op de vrachtwagen :) Ik rij voornamelijk met een tankwagen met melk in de rondte en kreeg vooral in het begin van de boeren nog wel eens commentaar van: He, een vrouw?? Dat vonden ze soms een beetje vreemd, maar ze zijn er nu aardig aan gewend en naar wat ik wel eens van m'n baas hoor, ook positief :)

Verder ben ik springer en rij met vanalles bij ons. Van kleine bakwagen tot trekker-oplegger tot combi.

Het is heel verschillend en je moet ook gewoon even overal gaan neuzen wat jou het leukste lijkt.

Ik heb in het verleden ook wel eens bij bedrijven gesolliciteerd en kreeg ik "nee" te horen, bleek later dat ze geen vrouwen wilden. Daar kon ik moeilijk over gaan doen, maar ik dacht altijd: niet? nou dan zoek ik toch gewoon lekker verder waar ik wel welkom ben.

Veel succes en ga lekker bellen morgen inderdaad! :) :tu:

Hallo:D

Wat leuk dat je even joun ervaring hier heen zet....

Het valt nu niet mee om een baan te zoeken, maar wat alle andere chauffeurs ook zeggen: als de crisis voorbij is ben jij er klaar voor!!

Dat is een uitspraak geweest waar ik veel aan heb.

Maar maak jij ook van die hele lange weken?

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er gaat gewoon een wereld voor je open als chauffeur zijnde...en als ik dan echt me gevoel achter na ga zou ik ook internationaal willen....hoe verder hoe beter..maar jah blijft er nog wat van een sociaal leven over:confused:????? groetjes

Pas maar op met dat "Hoe verder hoe beter".

Er zijn verschillende forum leden zoek, hoogst waarschijnlijk aan t einde van de planeet eraf gereden.

Sociaal leven. Echte vrienden zijn er altijd, mooi manier om het kaf van t koren t scheiden.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon DOEN! Als je dit echt wilt dan gaat het gewoon lukken! Ik wens je alvast veel succes toe. Zelf heb ik in Nederland 14 jaar lang een burostoel verwarmd voor ik naar Oostenrijk kwam, en hier kon ik meteen beginnen, ook al zijn de arbeidsvoorwaarden hier slechter als in Nederland. (groot rijbewijs had ik nog van militaire dienst en chauffeursdiploma heb je hier (nog) niet nodig). Nu zit ik al 15 jaar op de vrachtwagen en ik kan me niets anders meer voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even off-topic, maar geef eens wat voorbeelden Walter?

Heel eenvoudig: wat jullie NETTO betaald krijgen hebben wij BRUTO. Ik zit nu op € 7,59 BRUTO per uur. Dit zou € 8,27 moeten zijn, maar: 1) ik heb het oostenrijkse diploma "Berufskraftfahrer" gehaald, zou ik dus €0,40 per uur bruto meer moeten krijgen. Betaalt hij niet (daarom heb ik 'm voor de rechter gesleept,(1e instantie verloren:mad:,hoger beroep gewonnen:banaan: en dat komt nu voor de oostenrijkse Hoge Raad). 2) Vanaf 1 jan 2009 4,1% loonsverhoging volgens de hier geldende CAO betaalt hij niet.:stom: Komt nog een rechtszaak over. De meesten hier laten dat over hun kant gaan ook nog.:eek:

Voldoende geinformeerd? Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo chauffeurs

Ik wil graag jullie mening weten over : vrouwen die chauffeur willen worden......

En op wat voor truck ze het beste passen....

een bakwagen of gewoon truck-oplegger???

Het lijkt mij namelijk het mooist beroep wat er is, en toch houdt iets mij tegen...

Ben nu koerier, en vind t ontzettend leuk,maar als ik die vrachtwagens toch allemaal zie, begint t zo te kriebelen....

Als ik je was, zou ik beter met iemand meerijden.....om te ff kijken hoe dit allemaal werkt....dan kan je snel oordelen of je dit werk geschikt voor je.....

Op dit moment is lastig periode voor nieuwe chauffeurs...ik zeg altijd eerlijk tegen andere jongeren of vrienden: trucker is klote werk en is niet meer leuk als vroeger.. tegenwoordig voel ik als crimineel met GPS..dit zegt al genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik je was, zou ik beter met iemand meerijden.....om te ff kijken hoe dit allemaal werkt....dan kan je snel oordelen of je dit werk geschikt voor je.....

Op dit moment is lastig periode voor nieuwe chauffeurs...ik zeg altijd eerlijk tegen andere jongeren of vrienden: trucker is klote werk en is niet meer leuk als vroeger.. tegenwoordig voel ik als crimineel met GPS..dit zegt al genoeg

Waarom ben je dan nog trucker??

Ik ben mee geweest met een vriend van mij....Het werkt lijkt mij nog steeds geweldig....Je word idd wel steeds meer in de gaten gehouden, maar als rijden je hobby is, dan maakt dat toch niet uit??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon DOEN! Als je dit echt wilt dan gaat het gewoon lukken! Ik wens je alvast veel succes toe.

Bedankt voor je berichtje...Heb jij nog wel plezier in je werk, als ik het zo lees, is het geen pretje om te werken als chauffeur in austria....:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo:D

Maar maak jij ook van die hele lange weken?

groetjes

Nee dat valt erg mee vind ik. Ik heb wel eens weken van 60 uur gehad maar vorige week kwam ik niet aan de 40. Puur omdat sommig werk bij ons ook terug aan het zakken is en ik dat toevallig moest rijden. Met de melk gaat het wel aardig. Maar de distributie is wel terug aan het zakken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik je was, zou ik beter met iemand meerijden.....om te ff kijken hoe dit allemaal werkt....dan kan je snel oordelen of je dit werk geschikt voor je.....

Op dit moment is lastig periode voor nieuwe chauffeurs...ik zeg altijd eerlijk tegen andere jongeren of vrienden: trucker is klote werk en is niet meer leuk als vroeger.. tegenwoordig voel ik als crimineel met GPS..dit zegt al genoeg

Wat maakt die gps eigenlijk uit??????

Ik kan er niet wakker van liggen,al zouden ze de hele dag meekijken als ik moet schijten dan moet ik schijten en heb ik zin in koffie dan stop ik gewoon.

En als je het leuk lijkt Patty gewoon doen krijg je later ook geen spijt van had ik het maar gedaan.

Het is en blijft een mooi beroep.

gr mathijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

heb dat ook hoor,lang leve de mobiele telefoon...Word de hele dag gek gebeld...Maar trek toch echt mn eigen plan... Hij gaat niet sneller dan 89...dus....De planning heeft stress ik niet....LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heb dat ook hoor,lang leve de mobiele telefoon...Word de hele dag gek gebeld...Maar trek toch echt mn eigen plan... Hij gaat niet sneller dan 89...dus....De planning heeft stress ik niet....LOL

zo is het de 1e planner die mij gek wil maken moet nog geboren worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
[/color][/b]

Waarom ben je dan nog trucker??

Ik ben mee geweest met een vriend van mij....Het werkt lijkt mij nog steeds geweldig....Je word idd wel steeds meer in de gaten gehouden, maar als rijden je hobby is, dan maakt dat toch niet uit??

Simpel, vanwege salaris en zon.....Volgens mij is 50% chauffeurs niet meer gelukkig met huidige werk en regels etc...en toch blijven ze rijden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Planners zijn er om.... te vergeten.

Het gros in ieder geval.

De meesten hebben zelf niet meer gestuurd, maar komen van een 'logistieke opleiding'. Daar leren ze veel, maar logisch is het vaak niet. Denk dat veel agenten en BAG-ers er ook hun cursussen volgen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat maakt die gps eigenlijk uit??????

Ik kan er niet wakker van liggen,al zouden ze de hele dag meekijken als ik moet schijten dan moet ik schijten en heb ik zin in koffie dan stop ik gewoon.

En als je het leuk lijkt Patty gewoon doen krijg je later ook geen spijt van had ik het maar gedaan.

Het is en blijft een mooi beroep.

gr mathijs

Liever dat ze me op de GPS volgen, dan dat ze me 20 x per dag bellen waar ik uithang :ja::ja::ja:

Gelukkig hebben wij nu een planning van mensen die ook gereden hebben bij ons. En zonder capsones gekregen te hebben. :tu:

Hopen dat dat zo blijft :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Liever dat ze me op de GPS volgen, dan dat ze me 20 x per dag bellen waar ik uithang :ja::ja::ja:

Gelukkig hebben wij nu een planning van mensen die ook gereden hebben bij ons. En zonder capsones gekregen te hebben. :tu:

Hopen dat dat zo blijft :ja:

Waar ik eerst zat hadden wij 2 planners 1 arrogante lul met alle papieren en 1 ex chauffeur.

En moet jij eens raden wie het meest voor elkaar kreeg en achteraf het meest verdiende in de week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier nog een vrouw op de auto!

Ik reed eerder ook op een bestelbus en wou toen toch voor het 'grote' werk gaan.

Nu rij ik gekoelde vers producten voor een supermarkt en dat bevalt me erg goed! Ben van een busje naar een oplegger gegaan dus heb niet eerst op een bakwagen gereden. Dat was natuurlijk de eerste weken wel erg zweten en moeilijk doen omdat je de achteruit rij ervaring mist maar nu gaat het goed.

Het is ook een hele goede leerweg met die supermarkten omdat je vaak weinig ruimte heb of er worden auto's geparkeerd op plekken waarvan je eigelijk net die ruimte nodig hebt. (eerste week wel goed spierpijn gehad door het sjouwen met die containers)

Ik was bij ons de eerste vrouw, nu hebben we er nog 1 bij. De reacties blijven grappig. Dan vragen klanten waar de chauffeur is. ;) Of mensen op straat beginnen over het feit dat een 'klein meisje zo'n grote auto bestuurd'

Ik heb geen moment spijt gehad van de keus om chauffeur te worden. Dus ik zou zeggen als rijden jouw passie is wat houd je dan tegen? (natuurlijk komt er ook laden en lossen bij en zijn er altijd wel wat negatieve dingen te vinden in dit beroep zoals in elk beroep het geval is, maar de negatieve dingen wegen bij mij niet op tegen de positieve dingen)

Heel veel succes!

bewerkt door Jola
ff typfoutje aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Simpel, vanwege salaris en zon.....Volgens mij is 50% chauffeurs niet meer gelukkig met huidige werk en regels etc...en toch blijven ze rijden....

Waarschijnlijk omdat er weinig alternatieven blijken te zijn ...

Solliciteer eens op een andere baan ... aan de vaste wal zogezegd .. dan kijken ze naar je CV en wordt je waarschijnlijk geeneens uitgenodigd omdat je x jaar chauffeur bent geweest.

Eenmaal 10+ jaar in het beroep kom je er dus niet meer zo gemakkelijk uit om bijvoorbeeld in je oude werk te gaan werken. Dan heb je 'opeens' onvoldoende ervaring in je oude werk.

Andere banen waarvoor je wel weer in aanmerking komt zijn slecht betaald ... slechter bruto per uur dan waarvoor ik nu in E4 (voorheen D5) aan het werk ben.

Niet dat ik mijn werk als chauffeur haat ..... maar vergeleken met zeg 10jaar terug is er wel een hoop veranderd en helaas niet ten goede.

En die 48 uur gaat straks nog meer roet in het eten gooien )-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoi Patty,

hier nog een vrouw op de vrachtwagen.Zoals je kon lezen zijn er wel meerdere hier aanwezig.

Ik ben ook net als jij klein begonnen en wilde steeds groter rijden.

Ik heb jaren met bakwagen gereden door heel Europa, daarna vrachtwagen, motorwagen en vorig jaar ben ik met trekker-oplegger gaan rijden. ( frankrijk vnl.) Je hebt gelijk, het is super!!

Ben nu op zoek naar ander werk, slechte periode; maar weet zeker dat het allemaal wel weer goed komt.

Verder denk ik dat het een persoonlijke keus is waarmee je wil rijden, ook wat je wil rijden.(ik ga het liefst zo ver mogelijk; maar ik heb dan ook geen kinderen , dat zou meewegen in die beslissing)

Ik wens je heel veel succes.

Groetjes Heidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil ook de rest nog wel even aanvullen, natuurlijk zijn er ook mindere kanten aan het vak, is het niet allemaal even leuk, zit je er weleens doorheen en zou je de planner naar de andere kant van de wereld willen afschieten.....Maar ik blijf erbij...ik heb er nog steeds LOL in...

Ja, je hebt veel meer controle door alle satelieten, blackbox, etc., maar dit is totaal afhankelijk van het bedrijf waar je werkt, wat doen ze ermee, bellen ze om de haverklap of kijken ze alleen maar hierop om te kijken waar je bent zodat ze meteen een terugrit kunnen inplannen?

Ik zou er niet aan moeten denken om weer tussen vier muren te zitten , kantoorwerk, no thanks.

Dat er vooroordelen bestaan bij veel bedrijven, ook dat klopt, ik hoor het ook aan de stem van degene aan de andere kant van de lijn, als ik een sollicitatie doe.(jammer dan, ik weet wat ik te bieden heb).

Ik ben zelf trouwens samen met mijn vriend gaan rijden, heb zo heel veel geleerd en de tijd gehad om alles rustig op te bouwen.

(hoewel ik soms dacht dat ik nog steeds op rijles zat, hahaha)

Maar nu ga ik lekker alleen rijden, kom maar op met die baan!

Bedenk inderdaad wel dat je sociale leven minimaal wordt als je internationaal wil gaan rijden; je hebt vaak geen zin om wat af te spreken als je net thuis bent en over twee dagen weer weg moet.

Ik hoor trouwens veel mensen brommen over de vele veranderingen, tuurlijk niet ten goede, maar die zijn er overal, niet alleen in de transport.

Vooral als het slecht gaat met een bedrijf worden ze minder soepel, wordt overal op gelet, proberen ze overal op te besparen en wordt de werkdruk steeds groter.

Nog als laatste, ik merk nog steeds dat je je als vrouw eerst moet bewijzen, maar laat je eenmaal zien dat je voor niemand onder doet, dan zijn de vooroordelen omgebogen naar voordelen. ( je wordt sneller geholpen, klanten worden minder snel boos als er eens iets mis gaat, soms komen ze vanzelf helpen terwijl ze mannelijke collega's alles zelf laten doen; sorry heren... en zo verder)

nogmaals veel succes met alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden