[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Paspoort


Doorgaan maar weer

Vraag

  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Als jij je rijbewijs moet verlengen, declareer je die kosten dan ook bij je "baas" (u is een hond?)? En als hij dat niet betaald dan laat je je rijbewijs verlopen of wat?

In mijn ogen verhuur jij jezelf als (int)chauffeur en behoort het hebben van een geldig paspoort toch echt tot de standaarduitrusting net als het hebben van je CCVB en rijbewijs.

euuhh...je kunt je idd 'verhuren' als internationaal chauffeur, maar dat noemen ze zzp'ers...

ik heb een 'dienstverband' waarbij er sprake is van een loon en gezagverhouding, en op dat moment voer je voor rekening en risico werk uit voor je baas...

een rijbewijs heb ik ook prive nodig, dus betaal ik hem zelf.

een tachopas heb ik prive niks aan, dus die rekening gaat richting de baas en anders zorgt ie maar voor een analoge auto...

ik heb ook nog voor de aardigheid de betekening van het woord baas opgezocht:

baas de; m bazen hogergeplaatste, chef, directeur enz.; eigenaar ve hond, kat enz.: de ~ spelen heersen; hij is mij de ~ overtreft mij; de moeilijkheden de ~ kunnen ze aankunnen

het heeft meerdere betekenissen en je hoeft dus geen hond te zijn om een baas te hebben, maar als jij het leuker vind wil ik het in de toekomst wel over een werkgever oid hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb op de site die teddiebeer opgaf eens geklikt op çontact en hun het volgende mailtje gestuurd:

H.H.

Op dit moment is er op het chauffeurs forum een discussie gaande over het beschikken over een paspoort of ID kaart in Europa.

In de meeste Europese landen is het hebben van een ID kaar voldoende om zich te legitimeren.

Mijn vraag is :wat,als men beroepsmatig onderweg is met een vrachtwagen in Europa,is voor alle landen een ID kaart voldoende of zijn er landen ,die niet bij de EEG behoren,zoals Zwitserland,Noorwegen en Turkije,die een paspoort vereisen?

Of moet men altijd over een paspoort beschikken als men beroepsmatig onderweg is.

In afwachting van uw antwoord

Dit was t antwoord dat ik terugkreeg:

Geachte heer/mevrouw,

Voor het uitoefenen van een beroep in de EU-landen moet je kunnen aantonen dat je onderdaan bent van een EU-land. Een Nederlandse identiteitskaart is hiervoor voldoende. Voor de overige landen dient u dat na te vragen bij de ambassade of het consulaat van het betreffende land aan welke voorwaarden u als beroepschauffeur moet voldoen wanneer u in dat land gaat rijden.

Wellicht dat de brancheorganisatie Internationaal beroepsgoederenvervoer u kan uitleggen wat de voorwaarden zijn.

met vriendelijke groet,

Henk

medewerker Servicedesk en Gegevensbeheer

Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten

T 088-9001000

F 070-3560066

Lange Vijverberg 11

Postbus 10451

2501 HL Den Haag

e-mail agentschap@bprbzk.nl

(Het agentschap BPR is onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties)

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
beetje zwak antwoord vind ik dat van Het agentschap BPR is onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

als ze een beetje fatsoenlijke service willen leveren hadden ze dat toch zelf moeten weten of navragen bij die ambassades.

nu weet je feitelijk nog niks over die andere landen, en zeggen ze zoek het lekker zelf uit :hamer::hamer:

Ja,het blijven ambtenaren natuurlijk.:D:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja, een Nederlands en een fries zeker:D

Ik heb er ook 2 nl. 1 nieuwe en een verlopen die ze ongeldig gemaakt hebben.

Maar in de regel zijn die portiers zo dom dat ze daar toch niet naar kijken, dus ik geef altijd de ouwe af en ze kijken nog niet eens naar de foto anders hadden ze wel eens een keer gezegd volgens mij klopt er hier iets niet.......:p

Moeilijk om een bericht van een ander te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast johannes70
Ik heb zelfs twee paspoorten!

En voor de muggenzifters op dit forum. Allebei Nederlands en geldig!

Ja, een Nederlands en een fries zeker:D

Ik heb er ook 2 nl. 1 nieuwe en een verlopen die ze ongeldig gemaakt hebben.

Maar in de regel zijn die portiers zo dom dat ze daar toch niet naar kijken, dus ik geef altijd de ouwe af en ze kijken nog niet eens naar de foto anders hadden ze wel eens een keer gezegd volgens mij klopt er hier iets niet.......:p

Moeilijk om een bericht van een ander te lezen.

Nou Waldpyk, ik heb het gelezen en nu nog weer een paar keer maar leg jij dan eens uit hoe jij 2 geldige paspoorten kan hebben???

In mijn beleving kan dat niet of het een toeristen kaart een visum of iets in die geest zijn, maar 2 paspoorten die geldig zijn en alletwee Nederlands nou vertel het maar.

Net zo moeilijk voor jou om het bericht van mij te lezen want er staat een smiley achter:D.

Hendrik kan zoon grapje wel waarderen maar jij schijnbaar niet, daarvoor mijn exuses hoor:hamer:!

En nou op met die uitleg........

Gr.Johannes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik vermoed dat waldpyk speciaal voor zijn werk een zogenaamd diplomatenpaspoort erbij heeft.

das een nederlands paspoort met extra bladen erin voor al die visum en andere stempels.

een normaal paspoort zou je in het werk wat hij doet binnen 6 maanden moeten vervangen omdat het dan volgestempeld is.

en net zoals dat je en een id kaart, en een paspoort kunt hebben, zul je ook wel een diplomatenpaspoort kunnen hebben naast je id kaart en normale paspoort!

Het ene paspoort inleveren bij de ambassade voor een visum en de andere bij je houden is heel goed mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Om in aanmerking te komen voor een tweede paspoort moet u ten minste aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Uw eerste paspoort moet nog minimaal zes maanden geldig zijn.
  • U moet aantonen dat u het tweede paspoort voor zakelijke of beroepsmatige redenen nodig heeft. Dat kan door het tonen van documenten als uittreksels van de Kamer van Koophandel, zakelijke contracten, uitnodigingen van buitenlandse bedrijven of vergelijkbare documenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is inderdaad zo als Freddie al zei: Als je door je werkzaamheden niet zonder paspoort kunt, kun je een tweede aanvragen. Het gebeurd mij wel eens dat ik voor een of ander visum mijn paspoort drie weken kwijt ben. Zonder mijn tweede paspoort zou ik dan mijn werk niet meer kunnen doen, daarom is het dus mogelijk om een tweede paspoort aan te vragen. Deze is slechts twee jaar geldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het is inderdaad zo als Freddie al zei: Als je door je werkzaamheden niet zonder paspoort kunt, kun je een tweede aanvragen. Het gebeurd mij wel eens dat ik voor een of ander visum mijn paspoort drie weken kwijt ben. Zonder mijn tweede paspoort zou ik dan mijn werk niet meer kunnen doen, daarom is het dus mogelijk om een tweede paspoort aan te vragen. Deze is slechts twee jaar geldig.

Ik ken iemand die heeft alleen al verschillende paspoorten omdat hij (ook) veel (handels-) reizen maakt. Door deze paspoorten kan hij z'n reizen (stempels) per paspoort gescheiden houden. Bijvoorbeeld Israël en VS gescheiden van Islamitische landen. etc .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast jan putter
Ik ken iemand die heeft alleen al verschillende paspoorten omdat hij (ook) veel (handels-) reizen maakt. Door deze paspoorten kan hij z'n reizen (stempels) per paspoort gescheiden houden. Bijvoorbeeld Israël en VS gescheiden van Islamitische landen. etc .

In Israel krijg je zowiezo geen stempel in je paspoort. maar een los pampiertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Ik ken iemand die heeft alleen al verschillende paspoorten omdat hij (ook) veel (handels-) reizen maakt. Door deze paspoorten kan hij z'n reizen (stempels) per paspoort gescheiden houden. Bijvoorbeeld Israël en VS gescheiden van Islamitische landen. etc .

Klopt, dit is een van de redenen waarom de nederlandse staat een 2e paspoort afgeeft.

De andere reden is die waldpyk al aangaf.

Een en ander moet wel uitvoerig gedocumenteerd worden bij de aanvraag. Gewoon ff bellen en vragen om een 2e paspoort gaat dus in den regel niet lukken.

Ben wel benieuwd of Noorwegen straks nog met de ID kaart mag.....Mijn zonen hebben beide een NL id-kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou is echt niet zo moeilijk om 2 paspoorten en 1 ID kaart aan te vragen, brief van je werkgever dat je 2de paspoort nodig hebt voor visa aanvraag en dat is alles.

Voor de ongelovige wil ik alle paspoorten en ID kaarten die ik heb en gewoon geldig zijn wel ff scannen en erbij zetten no prob.

Ook de 2 rijbewijzen die ik heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

stond deze week in de krant dat id kaart binnenkort alleen in nederlant geldig is.

Mijn vraag is; Of het nog zo is dat een chauffeur verplicht een paspoort moet hebben. Mijn man zal een nieuwe moeten aanvragen, maar heeft liever een id-kaart. Past in zijn portomonee en dus handiger mee te nemen. Maar mag dit???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Denk dat het beste is zonder paspoort of ID kaart, heb wel eens gehoord dat als je niets hebt je heeeeel hartelijk word ontvangen in Nederland.

Je krijg gratis onderdak, gratis eten & drinken, gratis tv en internet, en ook hoef je geen belasting te betalen, tegen de tijd dat ze hebben uitgevonden dat je eigenlijk wel een paspoort moet hebben en weten waar je vandaan komt krijg je ook nog geld voor de terug reis ........ zo kom je toch weer goedkoop terug in Drenthe ..... :banaan::banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden