[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

afkoppelen, welke volgorde ??


marthijn v8

Recommended Posts

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Ik begrijp dat je eerst de dinges moet dingesen en dan door die andere dinges te draaien de dinges omhoog

kan dingesen en daarna moet je nog wat dingetjes losdingesen en dan is het gedinges gedingest.

Oh ja, en goed uitkijken dat je de dinges niet dingest anders ben je mooi gedingest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Volgens mij is het geen moeilijk ding om te leren...

Je schroeft die vette ijzeren pin onder uit de oplegger en die stop je in je broekzak.

Handig voor een volgende keer....

En die touwtjes moet je gewoon bij de stekker afknippen, kunnen ze ook niet gestolen worden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik hoor hier eigenlijk niemand zeggen dat je eerst de vergrendeling lostrekt voordat je de luchtvering omhoog doet. Vooral met (zware) vracht erin krijg je de vergrendeling niet los als je de luchtvering al omhoog hebt.

Ik doe de luchtvering al omhoog tijdens het achteruit in de rij inparkeren:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
beste lieve aardige usacandyman, dat jullie met jullie aftandse nog van voor de eerste wereldoorlog afkomstige zooi ehh materiaal bepaalde dingen niet kunnen doen met jullie wagens daar aan de overkant van de plas ;)

wil nog niet zeggen dat wij de elite in europa dat ook niet kunnen! :p

en daarom doen wij het op onze manier en jullie, tsja het is behelpen nietwaar? ;)

maar jouw manier van afkoppelen houd dus ook automatisch in dat je ten alle tijden wielkeggen moet plaatsen?

met de slangen eraan, dus de trailer niet op de rem althans in het fijne europa met zijn moderne wagens, de schotel openzetten, best wel lullig voor de rest van de wagens achter je als je op een hellend vlak staat en de trailer denkt dat hij zelf wel even beneden komt zonder hulp. ;)

en verder heb ik gewoon de standaard methode beschreven zoals wij die hier hanteren, en ja ook komen hier wel eens zaken voor zoals een schotel die niet open wil, maar dat zijn uitzonderingen op de standaard methode.

als ik ook mog eens al die uitzonderingen moet gaan benoemen en beschrijven dan valt er voor de jongere garde niks meer te leren uit eigen ervaring.

want je leert immers pas echt iets als je er zelf mee geconfronteerd word en daar een oplossing voor moet bedenken.

ja , met jullie ultra modern materiaal daar werkt die beschrijving ook niet steeds want toen ik vroeger in de prehistorie ( 7 jaar terug) reed met 1 van die ultra moderne trekkers van daar moest ik ook eerst de schotel lostrekken voor af te koppelen. Wielkeggen hebben we hier trouwens niet aan onze wagens , ja , die ultra moderne wagens hebben dit wel nodig daar he, hier niet , van als we de luchtleidingen afkoppelen springt de rem aan , dacht trouwens dat dit in europa ook zo is , mss niet in nederland , maar vroeger toen ik mijn trailer afkoppelde was dit toch ook .

Hoe ik tewerk ga , ik koppel nooit af op een helling voor te beginnen , dus wanneer ik stilsta met de handrem op , trek ik dus eerst de schotel open , daarna de leidingen lossen en daarna de poten naar beneden draaien , aankoppelen , is er voorzichtig onderrijden , als ik een klik hoor handrem erop , uitstappen en kijken onder de trailer naar de kingpin voor te zien of die wel degelijk gesloten is , daarna leidingen eraan en de poten omhoog draaien,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
neuh, het is dan ook sarcastisch en een beetje pesterig bedoeld ;)

maar het geeft wel mooi aan dat je niet zomaar zondermeer beide technieken toe kunt passen overal op de wereld, en ja ze denken daar aan de overkant dat ze de beste zijn he ;)

ik ben zekers niet de beste ( dit zijn trouwens enkel maar de nederlanders die denken dat ze de beste zijn freddie), en veel verschil zit er niet op tussen europa en N Amerika voor aan of af te koppelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden