[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

tank leeg !!


accordracer

Recommended Posts

  • Forumlid

Heeft iemand dit wel eens gehad. Dat je de tank compleet leeg gereden hebt?

Ik heb 't vandaag gehad. Voor 't eerst. Voelde me behoorlijk dom, maar wat bleek achteraf. De tank is aangepast(kleiner gemaakt). De meter is niet aangepast. De meter gaf 1/4 vol aan. Maar is dan eigenlijk tot op de laatste druppel leeg. Tja, dit word me natuurlijk weer niet verteld.....

Even de zaak bellen, uitgelegd...kreeg wat gelach van de planning te horen. Ach ja, als hun er mee kunnen lachen....kan ik dat ook. Was ook heel blij om te horen dat er meerdere waren geweest die de tank leeg gereden hadden en hadden geklaagd dat er nog een kwart tank in zou moeten zitten. Oef.... kon er dus eigenlijk nix aan doen.

Er kwamen na een tijd 2 jongens aan met een kan met 20 liter. En zo snel als ze kwamen gingen ze ook weer. Huppakee, de 20 liter erin. 10 minuten starten ( pompen...lucht eruit bla bla) en rrrrrgggrrr daar ging ie. Happy end.

Ik kon er op dat moment niet mee lachen, nu wel. hehehehe. Zo zie je maar.... alles komt goed.

Gr accordracer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gloeiende gloeiende 1x meegemaakt kwam retour van napels

in nantua[f] nog wat bijgegooid dacht haal het wel door de bocht bij zaventem blblblub luchtvering omhoog en ja hoor ging goed

afslag a27 waalwijk blblblub dacht ben al zo ver gekomen laatste stukkie

moet gaan uiteindelijk aan de zaak 975 liter getankt maar er zaten 2 tanks onder met totaal 1100ltr meter gaf ook aan dat er meer inzat maar geloof me maar daarna nooit meer gebeurt als de tankmeter aan geeft dat er nog 1\4e inzit ga ik echt wel tanken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heeft iemand dit wel eens gehad. Dat je de tank compleet leeg gereden hebt?

Ik heb 't vandaag gehad. Voor 't eerst. Voelde me behoorlijk dom, maar wat bleek achteraf. De tank is aangepast(kleiner gemaakt). De meter is niet aangepast. De meter gaf 1/4 vol aan. Maar is dan eigenlijk tot op de laatste druppel leeg. Tja, dit word me natuurlijk weer niet verteld.....

Even de zaak bellen, uitgelegd...kreeg wat gelach van de planning te horen. Ach ja, als hun er mee kunnen lachen....kan ik dat ook. Was ook heel blij om te horen dat er meerdere waren geweest die de tank leeg gereden hadden en hadden geklaagd dat er nog een kwart tank in zou moeten zitten. Oef.... kon er dus eigenlijk nix aan doen.

Er kwamen na een tijd 2 jongens aan met een kan met 20 liter. En zo snel als ze kwamen gingen ze ook weer. Huppakee, de 20 liter erin. 10 minuten starten ( pompen...lucht eruit bla bla) en rrrrrgggrrr daar ging ie. Happy end.

Ik kon er op dat moment niet mee lachen, nu wel. hehehehe. Zo zie je maar.... alles komt goed.

Gr accordracer

hoi ik wil hier niet de belerende leraar uithangen hoor maar van een tankmeter mag je nooit niet uitgaan zeker als de auto vreemd is voor je dat blijkt uit jou verhaal waar je wel van uit kan gaan is een simpele duimstok gewoon effe meten tank lxbxh tankinhoud is zoveel dus elke cm is zoveel liter ALTIJD rekening houden met minstens 5 cm speling vanwege het aanzuigpijpje het verbruik kan je ff vragen op de planning zullen ze dat wel weten anders de technische man op de zaak en dan kom je een heel eind hoor ga je de alpen in hou je 10 cm aan voor de zekerheid :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik wil niet de allesweter uithangen, maar ik rij 's avonds altijd weg met een volle tank. Al is er maar een beetje uit, ik gooi hem vol.

Gelukkig heb ik nog nooit met een lege tank gestaan pfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik wil niet de allesweter uithangen, maar ik rij 's avonds altijd weg met een volle tank. Al is er maar een beetje uit, ik gooi hem vol.

Gelukkig heb ik nog nooit met een lege tank gestaan pfffff

ik gooi hem ook altijd vol.

Het kan wel 2 dagen op 1 tank, maar je zit toch met een schuin oog naar dat metertje te kijken. En je zult net zien, je gaat weg met een halve tank en je krijgt het verzoek om daar en daar wat op te halen. Wat zeg je dan? Niet getankt, dus ik kan het niet?

Daarom tank ik altijd af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast marsipulami

ik weet niet hoe het is om zonder diesel te staan, ik weet wel dat mn baas me heeft gezegddat de meter door de grootte van de tank kan afwijken en als ik de meter op reserve zie gaan heb ik eigenlijk pas halve tank leeg, en dan is het weer tijd om te tanken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik weet niet hoe het is om zonder diesel te staan, ik weet wel dat mn baas me heeft gezegddat de meter door de grootte van de tank kan afwijken en als ik de meter op reserve zie gaan heb ik eigenlijk pas halve tank leeg, en dan is het weer tijd om te tanken ;)

vertrouw nooit een baas maar wel je gezonde verstand en een duimstok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het ging zo,

er werd me gezegd.... ga nog even met die auto daar naar toe. 11 km verderop. Ik stap in, oke... kwart tank diesel heb ik nog. a, makkie die 11 kilometer... Nou, zo makkelijk ging 't niet. :D

Gaat er iemand naar de planning lopen en vragen of je het wel haalt met een kwart tank diesel voor die 11 kilometer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het mooie van dergelijke gevallen is dat er altijd wel een reden genoemd wordt waarom de tank leeg was. Nooit eigenlijk waarom de inhoud niet even gecontroleerd werd tijdens vertrek of gedurende de rit.

Ik ben, en blijf van mening dat dit tot de verantwoordelijkheden hoort van de chauffeur. Die dient immers voor vertrek toezicht te houden op het voertuig en op alle vloeistoffen.

Dit is ons zelfs geleerd tijdens de rijlessen en het chauffeursdiploma. Zelfs tijdens de cursus beroepsgoederenvervoer (ondernemersdiploma) word hier aandacht aan besteed. (desnoods even een stok in het vulgat en je weet waar je aan toe bent)

Waarom is het dan voor sommigen zo moeilijk om hier mee om te gaan?

Uit ervaring weet ik dat het zonder brandstof komen staan, en het hiervoor een werkplaats laten komen, veel kosten met zich mee brengt. We hebben het eens gehad dat een chauffeur dit op de brenner over kwam. Er moest een service wagen uit Trento komen, die bracht 50 liter diesel en ontluchtte het systeem. Kosten € 355.00, en 4 uur later reed de auto weer verder

De chauffeur beschikt bij ons over 4 verschillende tankpassen die in italie werken, het wagenpark is uitgerust met tanks tussen de 960ltr en 1450ltr. Oke wij advieseren wel dat er zoweinig mogelijk in Italie getankt mag worden, maar als het moet dan moet het. Dergelijke zaken vergeet je niet, daar waak je voor, in mijn ogen.

gr,

Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het mooie van dergelijke gevallen is dat er altijd wel een reden genoemd wordt waarom de tank leeg was. Nooit eigenlijk waarom de inhoud niet even gecontroleerd werd tijdens vertrek of gedurende de rit.

Ik ben, en blijf van mening dat dit tot de verantwoordelijkheden hoort van de chauffeur. Die dient immers voor vertrek toezicht te houden op het voertuig en op alle vloeistoffen.

Dit is ons zelfs geleerd tijdens de rijlessen en het chauffeursdiploma. Zelfs tijdens de cursus beroepsgoederenvervoer (ondernemersdiploma) word hier aandacht aan besteed. (desnoods even een stok in het vulgat en je weet waar je aan toe bent)

Waarom is het dan voor sommigen zo moeilijk om hier mee om te gaan?

Uit ervaring weet ik dat het zonder brandstof komen staan, en het hiervoor een werkplaats laten komen, veel kosten met zich mee brengt. We hebben het eens gehad dat een chauffeur dit op de brenner over kwam. Er moest een service wagen uit Trento komen, die bracht 50 liter diesel en ontluchtte het systeem. Kosten € 355.00, en 4 uur later reed de auto weer verder

De chauffeur beschikt bij ons over 4 verschillende tankpassen die in italie werken, het wagenpark is uitgerust met tanks tussen de 960ltr en 1450ltr. Oke wij advieseren wel dat er zoweinig mogelijk in Italie getankt mag worden, maar als het moet dan moet het. Dergelijke zaken vergeet je niet, daar waak je voor, in mijn ogen.

gr,

Mark

Er kan altijd wat gebeuren.Maar mij is geleerd ga nooit alleen op een prak plaats staan.Had altijd een lijst waar goed koop tanken was Als ik ver Italie in moest Frankrijk voor de Tunnel AS 24 Tanken Met dat soort dingen kun je veel geld verdienen.Als ik naar Rome of verder moest rijde altijd langs de kust naar beneden Tijd het zelfde maar maakt veel tol geld uit

Ik heb altijd het gevoel dat je zo iets moet leren En een jonge chauffeur

Komt er zelf wel achter Ik heb bij een werkgever gewerkt Kreeg altijd de onkosten te zien En wat de auto per Km gekost heeft.Ik heb er veel van geleerd.Zelf het om rijden Kreeg ik te zien.En dat kost veel meer als je denkt.De uit rusting bij je hebben Ik bedoel schoenen en dat soort dingen

Onder weg kopen dat is duur.Ik ken er een heeft er 3 dagen om stil gestaan.Het moest gebracht worden En de chauffeur boos dat hij de 3 dagen niet betaald zijn.Terecht of ontrecht dat maken ze zelf maar uit.

Want op het bedrijf kon je naar binnen gaan en alles krijgen HWM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

absoluut waar.Maar de baas is toch blij als jij als chauffeur op een goedkopere plaats tankt???? Of zie ik dat nu helemaal fout.

En dit topic gaat toch over de minder legale manieren van geld verdienen door diesel door te verkopen? Dus ik snap je strekking niet.Illegaal diesel verkopen is heeeeeeeel wat anders dan goedkoop tanken of goedkoop boodschappen doen

Maar goed zal wel aan mij liggen:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
absoluut waar.Maar de baas is toch blij als jij als chauffeur op een goedkopere plaats tankt???? Of zie ik dat nu helemaal fout.

En dit topic gaat toch over de minder legale manieren van geld verdienen door diesel door te verkopen? Dus ik snap je strekking niet.Illegaal diesel verkopen is heeeeeeeel wat anders dan goedkoop tanken of goedkoop boodschappen doen

Maar goed zal wel aan mij liggen:confused:

Dat klopt ook.Maar het een was voor mij het antwoordt voor Mark.

En dat andere ik denk dat het meeste bij buiten landse oostblok chauffeurs gebeurd.Hebben een ander systeem.En wat ze over houden wordt verkocht Dat is al jaren zo bij die gasten.De Wekgevers vragen er toch om.Er zal ook wel een keer een Nederlandse chauffeur gedaan hebben.En bij wat voor soort bedrijf werk je goede baas of slechte baas

Dat mag je zelf in vullen Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
excuse ik heb 2 topics door elkaar gegooid. (Tank leeg en tank leegjatten)

Maakt niet uit.Is bij mij ook wel eens gebeurd de Tank leeg.

En nog een bekeuring ook nog Met een Jutten auto diesel halen.

En de kan valt onder weg om Dan weet jij het wel.Een boete 25 Mark betaald Dat is in Duitsland gebeurd.Kon niks meer door.Moet er nogom lachen hoe die auto stonk.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maakt niet uit.Is bij mij ook wel eens gebeurd de Tank leeg.

En nog een bekeuring ook. Met een Juten auto diesel halen.

En de kan valt onderweg om. Dan weet jij het wel. Een boete 25 Mark betaald. Dat is in Duitsland gebeurd. Kon niks meer door. Moet er nog om lachen hoe die auto stonk.Hwm

:tu::D:D:cake:

Die is ècht goed! Zo'n groen-witte naar de Diesel helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje rekenen kan ook geen kwaad! Ik heb een 520 liter tank eronder. Ale je rekent, een verbruik van 1 op 3,4 of 3,5, kun je best 1650 km rijden op een tank. Alleen als ik in de bergen tussen Kassel-Eissenach-Erfurt rijdt, ben ik wat meer op mijn hoede, want dan licht het verbruik aanzienlijk hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb het ook een keer gehad toen ik uitgeleend was door rtd.

de planner was me vergeten te vertellen dat er een kleinere tank onder zat:confused:

gelukkig reed ik op een industrieterrein.

man van de garage gebeld omdat ik dacht dat ie kapot was,die man die komt en na een half uur zoeken en doen kwamen we erachter dat de tank puitleeg wasLOL

achteraf kan ik er wel om lachen maar op dat moment voel je je echt lullig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden