Spring naar bijdragen

cowgirl

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

cowgirl's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

8

Waardering in de gemeenschap

  1. Dag beste mensen, normals bedankt voor de reacties en tips, de informatie van leeuw was ook heel nuttig. De klok goed zetten is gelukt. Ik hou nu op met zeuren en ga morgen gewoon lekker een stukje rijden, groetjes, Rosemarie
  2. Nogmals van harten bedankt voor alle reacties. De tacho van deze vrachtwagen is er nog zo eentje met een sleuteltje achter de snelheidsmeter, dus geen schuiflade.Als je hem niet goed dicht doet werkt de snelheidsmeter dus ook niet.Ik zal vandaag kijken of ik de tijd kan aanpassen. Bovendien heeft de wagen op meerdere plekken luchtlekkage, wat ik al tegen mijn werkgever gezegd hebt.Maar daar kwam weinig reactie op.Misschien dat daarom af en toe dat lampje brandt? Ik geloof dat er zo`n 8 paarden in deze wagen gaan,en een volwassen paard weegt al gauw 600kg x 8 =4800 kg dus, plus alle baggage ,zadels etc kom ik denk ik net aan de 6T, lijkt mij niet onoverkomelijk. Het bedrijf waarvoor ik rij verzorgd ruitervakanties, dus ik zal wel op wat afgelegen plekken en in kleine pitoresque dorpjes terecht komen. Hopelijk zonder pech, jullie horen het wel. Ik von nog een foto toe van het bedieningskastje van de luchtvering. Daar staan dus wat meer knopjes op ,dan ik gewend ben, die zijn geloof ik voor de sleep as.Het kastje op de foto van Valkje ken ik, die heb ik ook in de trekker in NL. Ze houden mij hier nog al druk bezig, maar zodra het kan zal ik proberen meer bij te dragen aan dit forumwant het heeft mij toch erg veel geholpen.
  3. Hallo,nogmals bedankt voor de goede tips ,ik ben gisteern nog een stukje gaan rijden en geloof, dat ik dit wel onder de knie ga krijgen. Maar ik heb nog wat vragen: de klok van de analoge tachograaf klopt niet ,er zit 2 uur tijdsverschil tussen.Ik geloof dat ik als chauffeur daar verantwoordelijk voor ben? Enig idee ,hoe ik die goed kan zetten?Of kan dat alleen in de garage gebeuren,zodat mensen er niet mee kunnen sjoemelen? Ik ben op zoek gegaan naar het instructieboekje van de wagen, maar heb helaas niets kunnen vinden in de cabine.Nu heb ik een paar keer een teken op het dashboard gezien dat ik niet ken.Enig idee ,wat dat kan betekenen?Ik zal een foto toevoegen. En als laatste nog een vraag over de sleepas of hoe dat ding heet.De vrachtwagen heeft achter een dubbele as, die met behulp van het bedieningspaneel van de lucht vering omhoog en omlaag kan.Ik heb hier nog nooit mee gewerkt.Dus eerst lucht draaien, dan de as laten zakken,dan de paarden laten instappen en gaan met die banaan?Voor de paarden is het fijn ,als de vrachtwagen aan de achterkant doormiddels van de luchtvering zakt. Dat maakt de ramp en de instap wat minder stijl.Dus kan ik de tweede as ook laten zakken,naardat alles ingeladen is? Ja ik weet, een heleboel vragen, maar toch fijn als je nog een keer tijd hebt om te antwoorden. Alvast bedankt, Rosemarie
  4. wat fijn, dankjewel wel ,een hart onder de riem kan ik wel gebruiken,er zullen nog heel wat nare situatie op mij afkomen.Gezien ze hier echte bergen hebben en dat is in nederland niet het geval, dus ook dat is ff wennen. Ik snap ook wel dat het allemaal een beetje ouderwets is,en zou liever in zo`n zuinige ,stille euro 6 met automaat rijden. Maar hé, de mensen hier(in spanje)roeien ook maar met de riemen ,die zij hebben. Ik mis mijn DAF en toch ben ik blij, dat ik niet met paard en wagen hoef, ook leuk, maar dan duurt het echt eeuwig.
  5. Bedankt voor de reacties, aan het advies van Valkje heb ik denk ik nog het meest. Maar of de paarden erom kunnen lachen betwijfel ik. Ga morgen maar weer ff n rondje rijden zonder lading, want als ik per ongeluk een te laage versnelling pak,dan ligt de hele boel achterin op z'n kant, gezien paarden niet met spanbanden gezekerd kunnen worden
  6. Help! Wie kan mij tips geven voor het schakelen van de Renault Premium? Alle informatie is welkom.In NL rijdt ik op een DAF trekker,handegeschakeld met 16 versnellingen. Splitten en stapelen is geen enkel problem,dat heb ik inmiddels onder de knie. Nu ben ik net in Spanje begonnen en moet op een bakwagen met paarden gaan rijden. Deze is ook handmatig geschakeld,16 versnellingen, heeft dus ook een splitter, maar de versnellingen liggen dus niet op elkaar(als het ware )maar naast elkaar.Dit vindt ik nog al lastig. De uitleg, die ik daarover heb gehad(rondje rijden met een spaanse chauffeur)was niet voldoende, ik kan maar een klein beetje spaans. Dus dacht ik, ff kijken op internet en zo ben ik hier uitgekomen. Is er iemand met ervaring,die een beginnende chauffeur over dit onderwerp wat tips kan geven? Alvast erg bedankt, Rosemarie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden