Klassement


Populaire bijdragen

Showing most liked content since 23-07-17 in all areas

  1. 14 vind ik leuks
    Ik snap de hele ophef niet. Nu weet ik niet hoe het met de laatste nieuwe types tachografen geregeld is, maar ik weet ook niet beter dan dat je moet wachten tot beide blokjes zijn verschenen omdat je anders een melding op je kaart krijgt dat er gereden is zonder kaart. Ik kan me voorstellen dat in het voorbeeld van Shompie zo'n instructieboekje verwarring kan zaaien; normaal gesproken dien je te wachten, het instructieboekje zegt van niet. Niet helemaal duidelijk dus, de enige manier om erachter te komen is om gewoon een keer te gaan rijden met één blokje zoals in dat instructieboekje staat en kijken wat hij aangeeft. In diverse eerdere topics is dit onderwerp al aangehaald, wel of niet het 'huisje' compleet ofwel het open vierkantje bovenop het dichte vierkantje. Als je twijfelt daarover, waarom dan niet wachten tot je zeker bent van je zaak? Dat inlezen van de tachograaf duurt hooguit 2-3 minuten, waar praten we over... Verders blijkt ook in dit topic weer dat het bij sommigen soms droevig gesteld is met de kennis van één van de meest elementaire onderwerpen binnen onze beroepsgroep; de digitale tachograaf. Hoe schrijnend het soms gesteld is ondervond ik ook laatst weer eens in Duitsland toen iemand aan tafel een hele discussie begon over de ellende met de digitale tachograaf, rijtijdenwet en mij vroeg wanneer ik begin- en einde land invoerde.... "Einde land invoeren doe ik aan het einde van de dag -direct daarna gaat de klok op rust, en 'begin land' aan het begin van mijn dienst- direct daarna ga rijden" zei ik. "Iedere dag weer opnieuw, ook al gaat mijn kaart er niet uit" "Helemaal fout" wist hij te vertellen. "Je moet eerst je klok op arbeid zetten, en pas daarna de landcode invoeren. Dit omdat het bedienen van de tachograaf -dus de landcode invoeren- ook onder 'arbeid' valt en je fraude pleegt als je dat niet doet". Hij had namelijk al eens gedonder gehad omdat hij zijn landcode invoerde terwijl de klok nog op rust stond, dit terwijl hij overtuigd was dat hij zijn activiteit had veranderd naar arbeid. Dat een tachograaf de langste activiteit per minuut registreert was hem even ontgaan, het uitleggen van deze materie was onbegonnen werk zo bleek al snel... Nu viel het 'invoeren van begin -of einde land' wél, maar het veranderen van 'activiteit' volgens hem schijnbaar niet onder arbeid, en uiteraard -zoals ik al verwachtte- had hij al eens €2500,- af moeten rekenen voor zoiets. Uiteindelijk hoefde hij toch ook weer niets af te rekenen want hij wastte die Gendarme eens flink de oren met allerlei rechts -en wetkennis en mocht uiteindelijk zonder te betalen weer verder. Ja ja... Erg geloofwaardig kwam hij dus niet over maar hij ging door met zijn betoog terwijl mijn zin om dit soort geneuzel aan te horen al helemaal voorbij was en het liefst heel hard van de tafel weg was gelopen, ware het niet dat mijn dampende Schnitzelpfanne net werd opgediend. Hij ging verder met z'n verhaal... "Vervolgens moet je na het invoeren van je landcode je auto een minuutje of 5-6 laten staan -met de klok op arbeid- voordat je daadwerkelijk gaat rijden". "Oh, en wat is daar dan de reden nu weer van?" vroeg ik hem verbaasd. "Nou...er wordt als chauffeur van je verwacht dat je iedere ochtend voordat je vertrekt een rondje maakt rond je auto, je voertuig en lading inspecteert en je bandenspanning en je oliepeil controleert. Dat neemt zo'n 5 tot 6 minuten in beslag, en mag niet tijdens je rust gebeuren. Vooral in België en Frankrijk zijn ze daar heel fel op: van iedere chauffeur word zo'n inspectie dus verwacht en doe je dat tijdens de dagelijkse rust, dan betekend dat ook fraude en kost je veel geld. Beter dus je auto een minuut of 5 laten staan op arbeid voor je gaat rijden". Ik vertelde hem daarop dat ik nog nooit van zoiets gehoord had, en nog nooit problemen bij controles in het buitenland gehad had en mijn dienst begint en eindigt met invoer van de landcode. Toch stond dit gewoon in de rij -en rusttijdenwet wist mijn tafelgenoot vol overtuiging te vertellen. Omdat ik deze materie redelijk goed ken en dit rijtijdenbesluit ook in 3 talen bij me heb, stelde ik voor om het even te gaan halen in m'n auto en hem aan te laten wijzen waar dit ergens beschreven stond, ondanks dat ik geheel tegen m'n zin discussie zat te voeren over dit soort onzin. Maar goed, ik sta mensen nu eenmaal altijd netjes te woord. Terwijl mijn oren toeterden ging hij weer verder met zijn verhaal tegen de andere gast bij ons aan tafel. Toen hij begon over "het zoveelste weekend onderweg, 140 rijuren in de twee weken, lossen hier en laden daar" heb ik hem een goede nacht gewenst en ben van ellende maar een keer op tijd naar bed gegaan. Ik hoop voor die beste man dat hij zijn klok toch nog wel op 'arbeid' had staan, hij zat 's avonds aan tafel nog met het zweet op zijn rug te werken...
  2. 14 vind ik leuks
    Och. Voor de meesten is dit de enige keer in het jaar dat ze eens in de auto overnachten. Gun ze dat pleziertje Opa Bert.
  3. 13 vind ik leuks
    Gisteren met een montagebedrijf samengewerkt, die wel een hele mooie bedrijfsauto had. Die wil iedereen wel
  4. 12 vind ik leuks
    jonge jonge wat een discussie weer, lees het krantebericht ff goed ze gaf donders goed aan dat ze nergens van gedienst was, de vrouw werd in haar linkerborst gegrepen, als dat geen aanranding is. ik word een beetje niet goed van, zoals hou je een beetje op de achtergrond of wat is nou precies aanranding, je blijft gewoon met je poten van een ander af lijkt me niets meer dan normaal.
  5. 10 vind ik leuks
  6. 10 vind ik leuks
    En toch he Ger..... Ik ben sowieso altijd n week van huis en soms 2 en heel soms 3 weken. En ik zou voor m'n verdriet niet willen ruilen met die monteurs van jullie die t zo luxe voor elkaar hebben. Ik heb alles wat m'n hartje begeert - zou alleen graag n grotere cabine hebben, die verwacht ik ook wel te krijgen - en zou nooit van z'n leven in n hotel willen. Laat mij lekker.
  7. 10 vind ik leuks
    Dat was 'Perron 0' wat effe schoongeveegd zou worden in 1992 toen ik in de mariniersopleiding op de Van Ghentkazerne in Rotterdam zat. De overlast die de rondhangende junks op en rond het Centraal Station gaven rees destijds de pan uit. Reizigers werden lastig gevallen, berovingen, steekpartijen, diefstal en allerlei andere ellende was aan de orde van de dag en ondanks dat b.v. de reizigers, ondernemers in de buurt en de rest van de burgerbevolking in Rotterdam het helemaal spuugzat waren werd er vanuit de politiek en de gemeente niets ondernomen om dit tegen te gaan. Ook wij waren dikwijls mikpunt van spot en werden lastiggevallen en bespuwd als we op zondagavond in tenue door de hal van het station liepen om vervolgens de tram te pakken naar de Kralinger Esch. Toen de vrouw van korporaal Peter V. lastiggevallen en bespuwd werd was voor ons de maat vol en werd er onderling afgesproken om verhaal te gaan halen en voorgoed korte metten te maken met die hele ellende die al jaren aan de gang was. De rest van die dag en avond is geschiedenis... Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen omdat politie en ME ingelicht waren en in de buurt waren vanwege mogelijke voetbalrellen op de Coolsingel. De dank- en steunbetuigingen hielden de dagen erna niet op; een bloemenzee voor de poort van de Van Ghentkazerne, grote geldbedragen en andere giften die geschonken werden door de ondernemers en bevolking als dank voor onze actie tot zelfs een vliegtuigje met een lint "Mariniers Bedankt'" erachter, geregeld door de Rotterdamse taxichauffeurs. Tegelijkertijd ontstond ook de discussie door sommigen of het wel eerlijk was om met meer dan 100 getrainde jonge mannen een grote groep verzwakte drugsverslaafden te lijf te gaan, en men kon -en kan er van vinden wat men wil; direct na onze actie werd 'Perron 0' opgedoekt, was het voorgoed afgelopen met de hele ellende en werd het weer rustig op en rond het Centraal Station terwijl er geen klap gevallen was maar wel een duidelijk signaal naar de politiek gegeven werd dat de tolerantiegrens voor iedereen bereikt was. De volgende reportage geeft exact weer hoe en wat er gebeurd is tijdens de schoonveegactie van Perron 0. Precies zoals het gegaan is! http://www.vergetenverhalen.nl/2015/09/22/de-mariniers-en-perron-nul/
  8. 10 vind ik leuks
  9. 9 vind ik leuks
    Dat probeer ik ook, maar die tacho springt steeds op rijden
  10. 9 vind ik leuks
    Ik zie: werken op hoogte zonder valbeveiliging
  11. 9 vind ik leuks
    Hallo Heren Chauffeurs, Sorry voor mijn late reactie, maar wil de jullie toch nog even laten weten waar ik voir heb gekozen. Ik rij met stukgoed bij E. van Wijk naar Duitsland, Oostenrijk. Mooi werk en fijne collega's. Jullie allemaal nog bedankt voor de leuke reacties. Groeten, Jaap.
  12. 9 vind ik leuks
    Tuurlijk !......aanpakken die slachtoffers ! Waar halen ze het lef vandaan om zielig te lopen doen ! Maar dit is toch een beetje de omgekeerde wereld. Het slachtoffer moet maar maatregelen gaan nemen om aanranding te voorkomen ? Moet ze maar een andere baan gaan zoeken zodat dit niet meer kan gebeuren ? Lijkt me dat een IEDER, man/vrouw/ongeacht cultuur en ras en geloof, gewoon respect voor elkaar moet hebben Heeft met normen en waarden te maken.....laten we daar eens wat meer aandacht voor hebben Dan wordt het een stuk vrolijker op deze aardkloot
  13. 9 vind ik leuks
    Mijn knappe vriendin en ik waren al meer dan een jaar met elkaar en we besloten het erop te wagen. De huwelijksdatum werd vastgelegd maar er was één ding dat mij parten bleef spelen: haar bloedmooie jongere zusje. Mijn toekomstige schoonzusje was 22, droeg ultrakorte minirokjes en liep gewoonlijk zonder beha. Als ze in mijn buurt was, gebeurde het regelmatig dat ze zich bukte en mij een hemels zicht op haar boezem gunde. Dat kon geen toeval zijn. Ze deed zoiets nooit bij anderen. Op een dag belde het ‘kleine zusje’ om te vragen of ik even langs kon komen om de huwelijksaankondigingen met haar door te nemen. Ze was alleen thuis toen ik aankwam en fluisterde dat ze gevoelens en verlangens voor mij koesterde die ze niet kon overwinnen. Ze bekende mij dat ze één keer met mij seks wilde hebben voor ik zou trouwen en ik haar zuster tot vrouw zou nemen. Ze zei met hese stem: “Ik ga naar boven, naar mijn kamer. Als je nog een laatste wilde beurt wil, storm dan de trap op en neem me.” Ik stond als aan de grond genageld, kon mijn oren niet geloven, toen ik haar heupwiegend de trap op zag gaan. Op de bovenste trede stroopte ze haar panty af en gooide die mij toe. Ik stond een ogenblik perplex, draaide me toen om en beende recht naar de voordeur. Ik opende de deur en liep naar mijn auto. Daar stond heel mijn schoonfamilie verzameld. Ze klapten allen in de handen. Met tranen in de ogen legde mijn schoonvader zijn arm om mij heen en sprak: “Wij zijn zo blij dat je onze test hebt doorstaan. We kunnen ons geen betere schoonzoon wensen!” Moraal van het verhaal: bewaar je condooms altijd in je auto
  14. 8 vind ik leuks
    Uitsprakenlijst van transportplanners; ▪Ik bel je zo terug ▪Komt er zo aan ▪Nee joh, dat lukt jou wel ▪Ja maar in PortBase is alles groen ▪Bel maar als je leeg ben ▪Dat zien jullie verkeerd ▪Zeg maar dat je pech had als je te laat ben ▪Dat haal je makkelijk! Je heb toch een V8? ▪Is een ongeluk voor me gebeurd. Gaat even duren... Oooo nou internet zeg nog niks! ▪Ik ga wel even bellen! ▪Ik heb écht gebeld! Gebeurd er al wat?? ▪Wat ben je aan het doen? ▪Nee die los tijd klopt niet, rijdt er maar naartoe! ▪Bij de Medrepair stond net niemand ▪Ze hebben het eigenlijk nu al nodig.. ▪Hier heb je die man z'n nummer, bel hem zelf maar! ▪Hey vriend, wil jij effe wat voor me doen? ▪Nee we komen daar elke dag met trailers! ▪Hey maat, hoe laat ben jij begonnen? ▪Nee ik heb hier geen verlofbriefje...? ▪Je moet van jouw probleem niet de mijne maken ▪Bel maar op de Maasvlakte ▪Ik krijg die klant niet te pakken ▪Grote vriend, jij ben snel he? Kan jij...? ▪Heb jij al plannen voor zaterdag ▪Je remmen versleten? We kijken van de week wel ff ▪3 week later: Je remmen versleten? We kijken van de week echt ff. ▪Hoezo je komt niet werken? Je remmen versleten? Waarom weet ik dat niet? Kom maar deze kant op krijg je ff een andere trekker mee. ▪Nachtrust? Dat was toch 8 uur? ▪Voorband lek? Kan je daar nog mee doorrijden? ▪Moet je nog pauze maken? ▪Moet je nu al pauze maken? ▪Hoe ver ben je? ▪Waarom sta jij daar nog? vooral al ie begint met: Vriend of maat, dan moet je op je hoede zijn......
  15. 8 vind ik leuks
    Klopt, ik zie het iedere maandagochtend weer op weg naar m'n werk. Schaamteloos volk dat in het weekend even door de McDrive gaat, ergens op het industrieterrein in de auto gaat zitten eten en zonder pardon hun bende gewoon uit de raam flikkert. Mentaliteit anno 2017, waar het blijft of wie het opruimt zal ze verder ook een rotzorg zijn. Op maandagmiddag zie je dan de bende uit de papieren zakken uit elkaar getrokken door de kraaien over het hele terrein verspreid langs de wegen liggen en een paar lui van het personeel van McDonald's met een grijpstok en een vuilniszak die de boel weer op lopen te ruimen. Triest....
  16. 8 vind ik leuks
    Na 9 maand heb je ook van die momenten. Zoals gister na 3 week vakantie weer rijden. En dan gelijk een snelweg rondje dus tijd zat. En dan begint het te kriebelen...... Nog wat leuks... Zaterdag moest de auto van de vrouw beetje benzine, normaal bij onbemande pomp, maar we moeten de andere kant op. Komen bij een bemande pomp, waar ik vaak de sigaretten haalde, pleur de tank vol en loop naar binnen, zegt mijn oudste "wat gaat hij doen" zegt de jongste "roken kopen" nee zegt mijn vrouw alleen betalen. Zegt de oudste "doen we anders ook niet" [emoji3] [emoji3] [emoji3] [emoji3] [emoji3]
  17. 8 vind ik leuks
    Nouhou,,,,,,,,,,ik ken mn paar hoeren die heel hun leven altijd ,s nachts gewerkt hebben,soms 7 dagen in de week. Deze zijn op oudere leeftijd nog steeds niet opgebrand hoor. Dus zó slecht zal dat nachtwerk ook niet zijn.
  18. 8 vind ik leuks
    . Afgekocht, uitgekocht, uitgekotst. Er zijn vele manieren om je baan te verliezen. Soms gaat een bedrijf failliet. Soms zijn er fusies waardoor jouw job net niet meer in het programma valt. Soms word je ziek en kun je niet meer doen waar men jou ooit voor nodig had. Soms heb je de leeftijd dat onze regering zegt: 'Kom u hebt lang genoeg gewerkt u mag op pensioen'. Al deze manieren om je werk te verliezen zeggen niets over hoe jij je werk deed. Jij kunt een prima vakman/vrouw zijn en toch sta je op een dag buiten. Heel anders dan wanneer jij het werk niet aan kunt. Of dat je blunders gemaakt hebt waardoor je maandag niet meer terug hoeft te komen. Dan is het logisch dat een bedrijf zegt '' tot hier en niet verder'. Heel soms gaat het verliezen van je werk anders. Zo anders dat je niet eens in de gaten had dat je je werk verloor. Dit overkwam Fred, een nieuwe klant van me. Als hij de eerste keer voor een behandeling langs komt vertelt hij lachende dat hij klaar met werken is. Jaren gewerkt voor dezelfde oliemaatschappij met de schelp zoals ik ooit deed. Hij is techneut en daar reisde hij zowat heel de wereld voor rond. Dienstjaren in Dubai, Indonesië en vele andere plaatsen. Toen hij 59 was vond de schelp dat hij de maatschappij lang genoeg gediend had. Met een vette cheque en een lange brief hoe goed hij zijn werk had gedaan mocht hij vertrekken. Heel raar zei Fred, ineens sta je op een dag je bureau hier leeg te ruimen en zonder afscheid van collega's loop je naar je auto met een doos met je persoonlijke spulletjes en that's it. Klaar. Finito. Vrij!....Vrij? Het afgelopen jaar heeft de cheque goed dienst gedaan. Zonnepanelen op het dak. Een zwembad in de tuin. Nieuwe auto. Exclusieve vakantie met zijn vrouw, die hij ook in de werkjaren amper zag. En nu de nieuwe keuken die hij voor een groot deel zelf aan het zetten is. Tijdens het boren, zagen, puzzelen met leidingen en tegeltjes komt hij regelmatig langs voor een massage. Stilletjes vroeg ik me al af hoe groot die keuken wel niet zou worden, want al weken hoor ik hetzelfde. Niet alleen mij valt dat op, ook zijn vrouw had gevraagd of de keuken deze eeuw nog af zou komen want het koken op een campingstelletje hing haar al danig de keel uit. En bij het glaasje water wat hij na de massage altijd hier drinkt kwam zijn verhaal er uit. Hij beseft nu pas dat hij afgedankt is. Dat hij nooit meer op Schiphol zal staan voor weer een nieuwe uitdaging in verband met zijn werk. Hij weet nu, na een jaar, pas dat HIJ nieuwe projecten moet gaan verzinnen. Dat valt hem zwaar. Want hij weet totaal niet hoe hij de komende jaren in moet gaan vullen. Daarom draalt hij zo met die keuken. Wat moet hij daarna? In tranen zit een gezonde werkmens zijn verhaal te doen. Dat hij spijt heeft dat hij niet heeft nagedacht. Dat hij zich zo op straat liet zetten. Dat hij voor die cheque zijn leven heeft ingeruild. Dat hij elk aspect van zijn vroegere job nu mist. Het reizen, het werk, de gigantische projecten, de collega's. Alles mist hij nu, en nu is het te laat. Ze hebben me gewoon uitgekotst zegt hij nu. Al die jaren heb ik prima werk geleverd en hier zit ik nu. Ben nog veel te jong om als gepensioneerde door het leven te gaan. Wat moet ik nu gaan doen met al die jaren die nog voor me liggen? En het meest vreemde is, zegt hij, mensen zijn jaloers op me. Denken dat ik het prima naar mijn zin heb nu. Zelfs mijn vrouw denkt dat ik gelukkig ben. Dat ik blij ben dat ik thuis ben. Dat ik eindelijk tijd heb om de dingen te doen waar nooit tijd voor was. Hij lacht even. Tsss tijd zegt hij. Jaren heb ik tegen de klok gevochten. Overal deadlines om te halen. Overal datums die gehaald moesten worden. Overal overwerken om tijd in te halen. En nu heb ik alle tijd over voor.....sja voor wat? .
  19. 8 vind ik leuks
    uitspraak van de dag ik ben maar gestopt met het bijhouden van mijn uren, er werd teveel geschrapt
  20. 8 vind ik leuks
    Bewijs van goed gedrag weer aanwezig[emoji108] Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
  21. 8 vind ik leuks
  22. 8 vind ik leuks
    Ik/Wij gisteravond een topavond gehad hebben
  23. 8 vind ik leuks
    Lossen oldenhovenkerkhof bij het stadshuis van Leeuwarden Ooit een keer gestaan met een concert
  24. 8 vind ik leuks
    Over het paard getild, eerder... Cultuurbarbaar... Het kunstwerk heet de Leeuwensprong, het zijn dus Leeuwen.
  25. 7 vind ik leuks
    Ergens halverwege juni 2016... De hele week onderweg geweest, eindelijk weer thuis op vrijdagavond bij mijn gezin en tijd om van het weekend te gaan genieten met enkel een zondagochtendtraining op de Maas in Rotterdam nog op het program. Een telefoontje uit IJmuiden van één van mijn DMRC-teamleden die zelf een eigen wedstrijd-roeiteam heeft met de vraag of ik 'toevallig' tijd heb om op zaterdag even bij te springen in de Kaagrace op de Kagerplassen bij Warmond omdat één van zijn roeiers is uitgevallen. Tsja...ik ben nu eenmaal de beroerdste niet en omdat ik er ook zeker geen hekel aan heb om effe lekker tekeer te gaan in zo'n roeiwedstrijd zeg ik uiteraard ja. Eigenlijk bedoel ik nee maar toch zeg ik ja en dat maakt verders ook niet uit, nood breekt wet en deze man bewijs ik graag een vriendendienst. Tegelijkertijd realiseer ik me dat ik eigenlijk al zo veel weg ben doordeweeks en het beetje vrije tijd dat ik heb in de weekenden dikwijls opgeslokt word door het roeien wat ik heden ten dage nog steeds fanatiek doe. De meeste forumleden herinneren zich nog de Challenge met oud-mariniers van Rotterdam naar London in 2015, en inmiddels hebben we ook de tweede 320 km. van Den Helder naar Wilhelmshaven alweer achter de rug Om het allemaal wat dragelijker te maken voor mijn gezin besluit ik om het vrouwtje en m'n jongste mee te vragen. Maar ze hebben al zoveel 'DMRC geweld, roeien, trainen en wedstrijden' voor hun kiezen gehad de afgelopen jaren dat de animo om weer opnieuw een hele dag langs de waterkant te staan kijken vrijwel nihil is. Toch wil ik graag dat ze erbij zijn, en stel wat in het vooruitzicht na afloop. "Als we naar huis gaan, mag jij kiezen waar en wat we gaan eten" zeg ik tegen m'n jongste zoon... Op zaterdagochtend vertrekken we met z'n drietjes richting Leiden naar de Kagerplassen, en komen via smalle paadjes en een hoop gedoe met een pontje uiteindelijk bij de start van de wedstrijd. De race geroeid, 22 km. blik op oneindig en alles uit de kast, en daarna nog effe napraten met veel andere oud-mariniers die net als ik allemaal na onze eerste Challenge Rotterdam-London de weg naar het officieuze FSN-sloeproeien hebben gevonden en ook aan deze wedstrijd deelnamen, zij het ieder met zijn eigen team. Vrouw en zoon wachten geduldig af en uiteindelijk is het tijd om naar huis te gaan, het moment waarop zoonlief stiekem de hele dag op heeft gewacht. Hij mag kiezen waar we gaan eten! Even later in de auto doe ik hem een paar voorstellen om het kiezen wat gemakkelijker te maken, maar zijn keuze is snel bepaald en resoluut; wij gaan naar Burger King!! Even doe ik nog een poging om hem op andere gedachten te brengen, maar de geneugten die ik doordeweeks onderweg beleef zijn niet de zijne en belofte maakt schuld, hij mocht kiezen dus...op naar Burger King. Een kinderhand is nu eenmaal gauw gevuld... Richting Brabant is de eerste BK die je tegenkomt op de A13 bij Delft-zuid, parking 'Het Ruyven'. Nu sta ik daar doordeweeks ook regelmatig mijn verplichte pauze te maken en het enige waar ik me daar altijd aan stoor is dat het soms moeilijk parkeren is in de lange parkeervakken vlak voor de Burger King. Of het is te smal, of lui zetten hun combinatie zó neer dat in- of uitdraaien haast onmogelijk is. Maar vandaag maakt het me niks uit, het is weekend en er is geen bal te beleven op de parking. Bovendien ben ik met de personenauto, dus wie doet me wat?.... Slechts tien minuten later word ik wakker geschud uit mijn droom. Mijn geest, vermoeid en leeg na de wedstrijd enkele uren geleden en die als een flat-liner zijn lot naar de Burger King ondergaat schrikt op wanneer ik doodgemoedereerd de parkeerplaats richting het restaurant op rijd... Waar normaliter doordeweeks wat vrachtwagens - soms wat onhandig- geparkeerd staan, staat nu de complete parkeerplaats vol met misschien wel 60-70 losse trucks en wat combinaties. Werkelijk iedere vierkante meter is volgeparkeerd, je kan er spreekwoordelijk gezegd geen wiel meer kwijt!! Waar ik normaal doordeweeks in het parkeervak sta, staan nu achter elkaar drie losse trucks van een Roemeense transportfirma geparkeerd. Ik sta perplex...ik heb veel gezien, genoeg meegemaakt maar blijkbaar nog niet alles. Werkelijk geen vierkante meter van de parking is onbenut gelaten, het staat letterlijk ramvol geparkeerd met trekkers van één en dezelfde Roemeense transportfirma met hier en daar een outsider die bij een andere vervoerder werkt maar waarschijnlijk wel dezelfde staal spreekt. Compleet verbouwereerd na wat ik gezien heb ga ik met m'n jongen doen waar we voor gekomen zijn, eten bij de BK. En terwijl we aan tafel zitten neem ik het tafereel recht tegenover deze 'food-market' -bestaande uit allerlei diverse restaurants en fast-foodketens- nog eens in me op. Terwijl mijn jongen zit te genieten van zijn frietje en zijn hamburger spookt er van alles door mijn hoofd en stel ik mezelf duizend-en-één vragen met een enige en enkele conclusie; we zijn reddeloos verloren, ik wist niet dat het zo erg was...... Terwijl mijn vrouw en zoon nog totaal onwetend genieten van hun menu, maak ik me -zonder eigenlijk nog iets te proeven na het zien van deze barre ellende- op voor het vertrek naar huis. Maar niet voor ik vastgelegd heb op de foto hoe hier een parkeerplaats tijdens het weekend compleet geconfisceerd is door met name één Roemeense firma en waarvan de chauffeurs op nog geen 10 meter afstand in het oog van de gasten én restauranthouder hun eigen potje staan te koken. Kaagrace 2016...een ervaring rijker en een illusie armer. En zo werd het voorjaar 2017. Op zoek naar een andere auto kom ik na veel zoeken via internet uit op een interessante aanbieding van een garagebedrijf uit Leiden. Op zaterdag een afspraak gemaakt om de auto te gaan bezichtigen, vrouw en kind weer meer en met de hardheid en handelsgeest van een échte Brabantse boer de 'heren autoverkopers' in de showroom even de oren gewassen en de auto waar ik naar op zoek was meegenomen voor een droomprijs. Inclusief alle opties, inclusief garantie, te mooi om waar te zijn maar voor deze éne keer was het écht waar. Nog gniffelend van plezier om het feit dat geen van de drie 'heren verkopers' van de dealer in hun gelikte kostuums één woord terug had op de brutaliteit van een Brabander die een bod deed op een auto om hem vooral niet mee te krijgen maar toch de winst in zijn zakken wist te steken, rijden we weer terug richting Brabant. Maar niet zonder opnieuw nog eens langs de Burger King te gaan, dit feit moest nu eenmaal gevierd worden! Tenminste, dat hield ik mijn vrouw en zoon voor. Stiekem wilde ik na ruim een half jaar nog eens polshoogte gaan nemen op parkeerplaats 'Het Ruyven' langs de A13 en kijken of de situatie nog steeds hetzelfde was als eerder in juni 2016, toen we terugkwamen van een roeiwedstrijdje op de Kagerplassen en ik mezelf drie keer in m'n arm moest knijpen om te geloven wat ik daar toen zag. Even later rijden we richting Rotterdam, en nemen de afslag naar de food-strip op parkeerplaats 'Het Ruyven' langs de A13 waar naast Burger King ook het luxere HaJé, Subway, een Surinaamse toko en nog wat andere kleinere horecazaken zijn gevestigd recht tegenover de vrachtwagenparkeerplaats. Heel even hoopte ik stiekem op een verbetering van wat ik een half jaar eerder aantrof, maar mijn verwachting werd rigoreus en keihard de kop ingedrukt toen ik mijn auto parkeerde en samen met mijn gezin naar het restaurant liep... Het tafereel waar ik opnieuw getuige van was liet niets te raden over. Hetzelfde als waar ik doordeweeks onderweg ook mee geconfronteerd word. Collega's uit het Oostblok, rumoerig en in grote getalen aanwezig. Hard lachend, lurkend aan de zoveelste Pivo en roepend -soms schreeuwend- naar elkaar terwijl polka-gejengel uit de speakers van een truck het rumoer bijna weet te overstemmen. Toch lijkt het dat ook hogerhand -ondernemers of Rijkswaterstaat- hun maatregelen hebben genomen om de overlast van deze ongevraagde gasten te beperken en ze het parkeren proberen te bemoeilijken door middel van grote gele betonblokken. Alle moeite ten spijt want helaas zijn chauffeurs nooit voor één gat te vangen, ook niet als ze b.v. uit Roemenië komen. Eén auto vóór en twee auto's achter de betonblokken parkeren en ook dat probleem is weer verholpen... Plastic zakken met afval hangen links en rechts aan een spatbord of spiegel te bungelen en andere rommel zwerft -meegenomen door de wind- ergens over de parkeerplaats om ergens tot na het weekend in de berm van de parking te wachten tot de schoonmaakdienst het op heeft gehaald. Dozen komen onder de dakspoiler vandaan, potten en pannen worden tevoorschijn getoverd uit de opbergvakken van hun veelal benauwd kleine en verouderde vehikel, etenstijd is begonnen! Noem het schrijnend, noem het een eigen keuze... En terwijl een Nederlandse collega die zijn rust wil nemen de parking weer af rijd omdat iedere meter bezet is, de forenzen en de dagjesmensen angstvallig het restaurant laten voor wat het is op een enkeling na die zijn ogen uitkijkt van achter de raam en zich afvraagt wat al die trucks met die vreemde vogels daar moeten, neem ik nog wat foto's van onze collega's, concurrenten of eender welke naam je ze wil geven en ga met een auto rijker en opnieuw een illusie armer richting huis. Ondertussen hebben de restauranthouders het nakijken......een parkeerplaats vol, geen droog brood te verdienen...
  26. 7 vind ik leuks
    Op een dag gaat er een jongen werken bij een seks shop. Komt na een halfuurtje de baas naar hem toe en vraagt of hij even op de winkel wil passen terwijl hij even weg gaat. "Nou," zegt de jongen, "dit is mijn eerste dag enne... ik vind dat nog een beetje eng." "Nou," zegt de baas, "weet je wat, ik ga maar voor twee uurtjes weg en als ik je nou dubbel uitbetaal voor deze dag, doe je het dan wel?" De jongen vind dit wel goed en de baas gaat weg. Komt er even later een roodharige vrouw de zaak in lopen en die vraagt: "Verkopen jullie ook dildo's?" "Ja hoor" zegt de jongen, "we hebben zwarte voor 35 euro en witte voor 35 euro." "Nou," zegt de vrouw "doe mij maar een zwarte, ik heb nog nooit een zwarte in me gehad." Dus de vrouw geeft 35 euro en gaat weer weg. Komt er even later een zwarte vrouw de winkel in gelopen, en die vrouw vraagt: "Hebben jullie ook dildo's?" "Ja hoor," zegt de jongen "we hebben zwarte voor 35 euro en witte voor 35 euro." "Doe mij maar een witte," antwoordt de vrouw. "Ik heb nog nooit een witte in me gehad." Dus de vrouw geeft 35 euro en gaat weer weg. komt er even later een blondje de winkel in gelopen, en dat blondje vraagt: "Hebben jullie ook dildo's?" "Ja hoor," zegt de jongen, "we hebben zwarte voor 35 euro en witte voor 35 euro." Het blondje kijkt even bedenkelijk rond en wijst dan naar een schap achter hem en vraagt: "En die daar, hoe veel is die?" "Nou," zegt de jongen, "dat is een hele speciale en die kost 125 euro." "Dan wil ik die," zegt de vrouw en geeft de jongen 125 euro en gaat weer weg. Weer even later komt de baas weer terug en vraagt aan de jongen hoe het gegaan is. "Best wel goed," antwoordt de jongen, "ik heb een zwarte dildo voor 35 euro verkocht, een witte dildo voor 35 euro en jouw thermosfles voor 125 euro."
  27. 7 vind ik leuks
    Ik zie het wel, 4mtr breed zal het allemaal wel zijn. De rest van het verkeer kijkt maar effe.[emoji41] Ik heb er zo'n geel busje met zwaailampen bij die dat wel effe regeld. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
  28. 7 vind ik leuks
    Als t amal wil vrijdag voor 16 uur in Someren weer volzetten voor Duitsland. Liever 40x bellen met iemand uit Beieren dan met 1 Waalse nep Fransoos. Vandaag klant in Asse proberen duidelijk te maken dat ik vanavond kwam ipv morgen. Niks geen NL of Engels lullen. Uit "nood" maar met desbetreffende winkel in Asse gebeld of hun niet contact op wilde nemen met de klant met bovenstaande verzoek...na veel 5en en 6en kwam ik daaraan. Hoop gelul waar ik niet veel mee kon en met [emoji117] [emoji118] [emoji119] [emoji115] [emoji121] [emoji113] [emoji111] [emoji112] mij uitgelegd waar ik moest lossen.Toen ik zijn hutje op de grond zette vertelde hij keurig op zijn Hollands; goed gewerkt en bedankt [emoji35] [emoji35] [emoji35] [emoji35] [emoji35] [emoji35] Heel vlug tot 10 geteld en om krabbel gevraagd....wat een klojo groeten Wesley
  29. 7 vind ik leuks
    Met die paar Nederlanders, een enkele Belg en een handvol Duitsers ga je dat inderdaad niet meer redden, dat is helaas een feit. Heb je jezelf daarbij dan ook afgevraagd hoe en waarom dat zou komen en waarom er te weinig Nederlands personeel is, of b.v. nog amper aanwas of animo de onder Nederlandse jongeren om beroepschauffeur te worden ? Of dat je b.v. geen Deen, geen Noor, geen Zweed meer ziet rijden op maandagochtend richting het zuiden, dat de Belgen haast overal de laan uitgebonjourd zijn, dat er geen Spanjaard meer op een Spaanse auto zit en ga zo maar door? Ik denk dat je zelf het antwoord ook wel kan geven; we zijn letterlijk overspoeld met die badgasten uit het Oostblok, met alle ellende die daar bij hoort en waarvan dit respectloos Roemeens stuk uitschot slechts maar één voorbeeldje is.. Helaas is het een utopie om ooit nog te kunnen denken of mogen dromen dat het tij nog te keren is en het ooit goed zal komen, en Nederland met zijn eigen Nederlandse chauffeurs weer als volwaardig transportland boven aan de top staan in Europa. Precies zoals het ooit was....ooit.
  30. 7 vind ik leuks
    Na 9 weken niet roken het nog steeds niet makkelijk is. De nicotine mis ik niet meer maar hoeveel andere verslavende zooi zit er nog meer in ?
  31. 7 vind ik leuks
    Mmm. Fijn om om 2.00 s nachts uit je nest gehaald te worden door de polizei en zelf ook dan pas tot de conclusie komen dat je op een zwaartransport strook staat geparkeerd ff verzet voor ze en ze waren in een goede bui, geen bon én een aantekening van ze op t printje. Maakt een hoop goed
  32. 7 vind ik leuks
    Absoluut helemaal mee eens Ger. Alleen mag je gerust parkeren en het zou zich niet voor mogen doen, maar je kunt er serieus rekening mee houden op een zeker moment ergens de dupe te worden van de ellende die zich voordoet op de parkings langs de Belgische autobaan, steeds weer en ongeacht waar je gaat staan. Het gesodemieter zoals ik beschreef begint dikwijls al bij Hazeldonk (eigen ervaring), en er is dan ook genoeg gebeurd de afgelopen jaren onder mijn eigen collega's die ook meenden dat het allemaal zo'n vaart niet liep met diefstal en andere ongein op de parkings in dat failliete apenland. Dat chauffeurs overvallen en zwaar mishandeld worden door een bende vluchtelingen is gewoon te zot voor woorden. Na zoveel jaren ellende in Calais die nu steeds verder deze kant op komt is er wat mij betreft maar één oplossing, echter die durf ik hier niet te ventileren om niet weer het verwijt van 'snorretje en rechterhand gestrekt' te krijgen....
  33. 7 vind ik leuks
    Dank je, gaat goed komen, ben nu net thuis, kontje doet au. Nou ja, morgen een dagje Walibi zal nog wel zwaarder worden met dochterlief, pubers zijn niet makkelijk en die denken dat pappa nergens in durft, Suprise ik ga overal in mee.[emoji3] [emoji3]
  34. 7 vind ik leuks
    Vrachtje deuren voor Wessem. Speciaal rvs en gepoedercoat omdat ze voor een kunstmest bulkhal moesten komen. Spiegelglad en ik mocht ze absoluut niet beschadigen. Ga je met 4 deuren van 9.20x3.50mtr. Maar alles ging goed (gelukkig)
  35. 7 vind ik leuks
    samen met het montagebedrijf glas geplaatst in Naarden Was weer wat aparts,(ken nooit normaal lijkt wel) Totaal 5 ramen waarvan ik er 4 mee had (1 stond er al). Van 1 was meteen al bekend dat ie niet ging passen. (Boog had een verkeerde straal ) en alles binnenbeglazing ( glas moet eerst dwars naar binnen gestoken worden en kan dan weer recht in het kozijn gezet worden) De straal van het linkerboven raam was ook niet helemaal goed, maar hier werdt het kozijn op aangepast ( duurde 1,5 uur en al die tijd hing het glas in de zuiger). Uiteraard tekort ruimte voor het hele spultje, dus eerst lossen en daarna afkoppelen. En ook nog een keer verplaatsen anders kwam de mast tegen de oversteek
  36. 7 vind ik leuks
    niet van mezelf maar van smoelenboek Met het invoeren van de 'genderneutraliteit' zie ik mij weer voor een aantal lastige dilemma's geplaatst. We spreken, bij voorkeur niet meer over 'mannen en vrouwen' en ook de term 'vader en moeder' moet in de ban. Verder moet er in een geboorteakte melding worden gemaakt dat een kind als 'jongen' of als 'meisje' is gezien bij de geboorte. Ligt het aan mij of zijn we werkelijk een beetje aan het doordraaien met z'n allen? Een brandweerman zal in de toekomst brandweermens genoemd moeten worden en de kerstman wordt gereduceerd tot een soort 'kerstmens'. Verder zullen journalisten zich tweemaal moeten bedenken voordat zij hun nieuwsitems aan het papier toevertrouwen. Rijdt er nu een dronken man, op een damesfiets, de Herengracht in in Vrouwenpolder, zal dat in de toekomst een dronken mens zijn die, op een mensenfiets, de mensengracht in rijdt in Mensenpolder.... (zucht) Verder krijgen kleine kinderen het ook zwaar op school. Continu strafwerk omdat zij 'juffrouw' of 'meester' zeggen wanneer ze iets willen vragen. Aangifte doen van een strafbaar feit wordt ook lastig wanneer een politiema..., eh.... vrou.... verdomme....POLITIEMENS om een signalement vraagt. "Kunt u de dader omschrijven?".... Nou, ik denk dat het een mens is geweest!.... om nog maar te zwijgen wanneer je in de winkel een setje herenslips wilt kopen; "Pardon, ik ben op zoek naar 'mensenslips'.... Manmanman..... eh, sorry! Mensmensmens!...... (pffff)
  37. 7 vind ik leuks
    Alweer anderhalve maand geleden ons ouwe trouwe Polo'tje ver- en een Skoda gekocht: De enthousiaste bestuurder hadden we trouwens al
  38. 7 vind ik leuks
    Zo. Laat de zon maar schijnen! We hebben nu zonnepanelen. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
  39. 7 vind ik leuks
    12,5 meter lossen met de Kooiaap zou niet gaan. Het is idd wat lastiger maar het gaat prima.
  40. 7 vind ik leuks
    Slechts weinig mensen weten dat en niet alleen werfkelders zijn, maar dat onder de oude binnenstad een kompleet gangenstelsel zit. De meeste gangen zijn er er slecht aan toe, maar op enkele plaatsen kun je nog ondergronds van de Oudegracht naar de Nieuwegracht. Een oom van mij woonde vroeger op de Breedstraat. Daar zat in de kelder nog een toegang naar het gangenstelsel. Als kind heb ik daar nog heel wat uren rondgezworven. Er zat ook nog een stoommachine onder in het stelsel. Ik weet alleen niet meer of dat nou een pompinstallatie of een noodaggregaat was.
  41. 7 vind ik leuks
  42. 7 vind ik leuks
    Dat onderste bewijst: Als stroken of afritten zonder zichtbare reden zijn afgekruist -wat nogal eens lijkt te gebeuren- schep je een verwachtingspatroon. Nu mogen 230 mensen elk 230 Euro (+CJIB bonus) aftikken, terwijl het leeuwendeel daarvan waarschijnlijk écht ter goeder trouw gehandeld heeft. Deze mensen hebben, nadat ze de brandende auto EN de pionnen die de afrit afzetten gepasseerd waren, de afgekruiste afrit gebruikt. De politie stelt dat de afrit werd gebruikt als toerit voor de hulpdiensten. Da's duidelijk. Alleen kun je je dan afvragen, hoe die brandweerwagen in die positie (in rijrichting van de A2 en achter de brandende auto) komt. Daarnaast komen die hulpdiensten natuurlijk niet drie kwartier lang aanrijden, dus was het prima mogelijk geweest om van de afrit (voorbij het incident) één baan weer vrij te geven nadat de hulpdiensten al ter plaatse waren. Dat had heel veel mensen onnodig omrijden bespaard. -->> Er kan heel erg veel, maar je moet het wel willen...
  43. 6 vind ik leuks
    Het is toch te gek voor woorden: als je als particulier of bedrijf jouw terrein zo verslonst staat de milieupolitie aan de deur, ga je zonder vergunning bouwen (of meerdere auto's in de tuin parkeren bijvoorbeeld) heb je een probleem met de gemeente etc. Maar bedrijven als ITTL, Mitliv en meer van die 'klinkende' Hollandse namen van weleer pikken gewoon openbare terreinen in en claimen dat als hun standplaats! En er is geen mens, laat staan Overheidsinstantie die er iets aan doet!!! Werkelijk waar, wat is dit?? Wat mij betreft hét ultieme voorbeeld van het wanbeleid en het gebrek aan ruggengraat van De Nederlandse Regering... stelletje dweilen, bah! Niet alleen voor onze sector, maar ook voor de horeca-ondernemers maken ze veel kapot... heel veel!! Vrachtrijder geeft al een mooie oplossing maar inderdaad, willen en kunnen En het kan ook anders: gisteravond moest ik weer eens binnendoor naar huis i.v.m. de vrijdagdrukte en kwam langs Schotpoort Eerbeek. Die zet een stuk eigen terrein af voor z'n witte-platendivisie, 'n paar pendeltrailers en -trekkers als afscheiding langs de openbare weg en leef je uit... Ook niet geheel in de haak maar 'n ander heeft er tenminste geen last van. Rotra doet dat ook, hun Roemenen staan ook op eigen terrein te kamperen in hun weekend.
  44. 6 vind ik leuks
    Triest maar waar... men pakt zo'n plek als standplaats, de rest van de wereld bekijkt het maar en in Nederland wordt het allemaal gedoogd
  45. 6 vind ik leuks
  46. 6 vind ik leuks
    Kauw me ongelukkig op de kauwgom.....dat dan weer wel :- ) Dank voor de opbeurende woorden, ga het echt proberen vol te houden !!
  47. 6 vind ik leuks
    Nog ff dubbel bemand naar Belgie zometeen.....daarna 3 weken niets.
  48. 6 vind ik leuks
  49. 6 vind ik leuks
    Tis alleen de onderkant gelukkig[emoji85] Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
  50. 6 vind ik leuks
    Oke oke, niet mijn merk, maar wel een nette combi. Afgelopen vrijdag geleverd. Een 410 pk Crown Edition.