Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation since 08-08-24 in all areas
-
Rob zit met zijn pik in de boter deze week. En volgende… Ik kwam vanmiddag terug uit Lille met drie auto’s. Eentje had ik er nog op uit Denemarken vorige week. Een ander moet naar Haarlem. Die ging er hier in Limburg af. De derde los ik morgen eerst in Dortmund. Dan heb ik er nog twee auto’s bij geladen hier. Een Zweed en een Noor. Die auto uit Denemarken moet er ergens voor Berlijn af. Dan ga ik door naar Polen. Eerste keer. Nooit geweest nog daar, dus weer een land dat ik kan afvinken straks. In Szczecin (Stettin?) laad ik dan één auto. In Gdańsk (Danzig) een tweede. Dan moeten we even kijken hoe het uitkomt en wat beschikbaar is. Maar waarschijnlijk wordt het varen van een van deze beide plaatsen naar Zweden. Daar los ik een stukje boven Helsingborg deze twee uit Polen. En ik laad er weer eentje. Vervolgens door naar Noorwegen. Auto hier vandaan eraf. Motorfiets erop. En terug naar Zweden. Tweemaal lossen rond Göthenborg. Bootje over naar Denemarken en daar weer wat Noorse auto’s laden. die moeten naar Zuid Noorwegen. Onder anderen Kristiansand en Dalen. Ergens in de middel of nowhere komt er dan weer wat op. Weer eentje lossen op Jutland en ik zou er nog eentje overhouden voor Keulen. Maar dat is het voor nu. Er komt vast nog wel wat bij. Lekker zo!15 points
-
Ik word oud. Laten we het daar maar op houden om te beginnen… Nog pas vorige week heb ik geleerd dat tanken in Zweden naar verhouding (laten we die twee woorden vooral niet vergeten!) goedkoop is. Samen met Polen en Spanje, kort achter België. Nu had ik even tijd. En mijn tank meer dan half leeg gereden. En straks moet ik nog een stuk door Noorwegen en via Denemarken en/of Duitsland terug. Dus ik dacht alvast maar even één kant vol te gooien. Dan kan ik weer even vooruit. Zo ergens net voor Karlstad was het geloof ik, zag ik een Rasta. Volgens mij horen er puntjes op de eerste of tweede “a”. Maar het heeft meer met rust te maken dan met reggae in ieder geval. Daar was een IDS pomp. Tezamen met een OK. Aangezien wij geen IDS passen hebben kon ik daar niet terecht. Maar ietsjes versprongen erachter stond nog een zuil. Een beetje het formaat van een vrachtwagen pomp. En daar kon ik betalen met DKV zag ik. Dus ik met de grootste tank naast die zuil geparkeerd. En toen..? De keuze was HVO100 of Go Easy Diesel. Ehhh… 🤔 HVO100 klinkt als biodiesel. Maar Go Easy?? Serieus? Moet je met onderhand 33 jaar ervaring als chauffeur, naar binnen om te vragen welke pomp mijn auto lust!! Wat is er toch gebeurd met “normaal”, “super” en “diesel”? Waarom moeten er van die achterlijke namen (mag je dat woord nog gebruiken anno 2024 eigenlijk?) gegeven worden aan brandstoffen? En waarom heeft elk merk zijn eigen benaming voor hun benzines en diesel?? Goed. 360 liter “Go Easy” getankt in mijn linker tank. Meer kreeg ik er niet in. Meer wilde ik ook niet! Dus toen had ik wel een bak koffie verdiend. Ik moest toch nog even een half uur pauze pakken. Dus ik weer naar binnen. Staat daar een koffieautomaat van Starbucks. Nee, ik verzin het niet! De Americano was snel gevonden. Dat lijkt nog het meest op koffie zoals ik het ken. Ik had mijn eigen thermobeker meegebracht en daar past heel wat in. Keus was: little, tall of grande(…) Gelukkig stonden er pictogrammen bij met een klein kopje. Een medium beker. En een hele grote beker. (small, medium en large zeg maar. Misschien een ideetje voor Mevrouw Starbugs om ze zo te noemen) Toen moest ik nog kiezen van welke koffieboon en door wie ik ze geplukt wilde hebben! (dat laatste heb ik wel verzonnen, oké) Ik ben maar voor de rechterkeuze gegaan. Nadat ik tot tien heb geteld… Afijn, de “tall” koffie vulde mijn beker haast tot de rand. Ik denk dat je voor een “grande” een emmer nodig hebt. Gelukkig was de prijs in Kronen en heb ik betaald met mijn creditcard. Anders was ik misschien voor een derde keer boos geworden. Maar wat een gezeik zeg! Ik verlang terug naar vroeger. Toen het leven nog simpel was. Ik denk dat ik oud word. Of had ik dat al gezegd? (mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is… 😉)13 points
-
Dit is ook wel geinig, krijg ik zojuist binnen: 30 september in Darp, Nederland. Te laden Voertuigen: 3 Volkswagen Amarok. Lossen: 4 oktober in Rukla, Litouwen. Vervolgrit:: Vanuit Rukla rijden we door naar Sarajevo, Bosnië en Herzegovina, met een aankomstdatum van 8 oktober. Laden: Een mix van Volkswagen Amaroks en aanhangwagens. Lossen: In Nederland, op 11 oktober. --- Tweede Rit: Vertrek: 13 oktober, leeg naar Sarajevo vanuit Rijswijk (NL) Laden: Op 15 oktober, een mix van Volkswagen Amaroks en aanhangwagens. Lossen: In Nederland, met verwachte aankomst op 18 oktober. Opmerking: Als de aankomstdatum op zaterdag 19 oktober valt, wordt het lossen verplaatst naar maandag 21 oktober. Ook wel een gaaf ritje😁😁10 points
-
9 points
-
8 points
-
8 points
-
7 points
-
Ik sta weer op rust. Terug in Herve bij La Commedia. Veel verder kwam ik niet meer. Hier is het niet verkeerd ook. En ik sta twee uurtjes van mijn eerste klant af op maandag. Vanmorgen om half drie opgestaan om Charleroi nog te kunnen lossen. Dus daar ben ik mooi af. Volgende week krijg ik het nog druk zat. Veel rijwerk tenminste. Maandag dus Königswinter (bij Bonn) lossen en Giessen. Dan uurtjes volrijden richting Dresden. Daar voorbij los ik dan dinsdagmorgen. Om vervolgens door te rijden Polen in. Daar staan twee auto’s op me te wachten. Eentje een half uur over de grens bij Bautzen. De ander meer richting Krakau. Als ik die er op heb dan steek ik door naar Tsjechië. Daar staan er ook twee. Brno en Jihlava. Dat laatste ligt tussen Brno en Praag in. Als ik die er op heb ga ik richting Stuttgart. Daar los ik een auto en een andere gaat eraf tussen München en Rosenheim. Dan daar vandaan door Tirol naar mijn favoriete land Italië. Twee auto’s laden in en bij Verona. Met die twee erbij ga ik noordwaarts. Noord Denemarken? Lossen in Malmö (ik mag wel zelf door 😉) en Gothenburg. En eentje daar tussenin. En vervolgens mag ik door naar een plaatsje net onder Trondheim. Daar gaat de laatste eraf. Daarna is alles nog open. Vanuit Noorwegen kan het weer alle kanten op!7 points
-
Wat een flauwekul dit zeg. Deze hele discussie gaat nergens over trouwens. Ik dacht dat dit de essentie was van ZZP-en, dat je kan doen wat en waar je zin in hebt. Maar we denken weer een stok te hebben gevonden om mee te slaan. En Jut en Jul hebben een medestander gevonden in de vorm van een seniele man (“je vergist je…”, nou, dan is het een goede acteur. Maar Hendrik loopt ook weg met Trump. Zegt genoeg over zijn mensenkennis dunkt mij) en die man doet of hij de waarheid in pacht heeft. Voor hem is één plus één twee. En in zijn simpele denkvermogen móet er meer aan de hand zijn. Het zal wel. Maar hebben jullie nooit ergens gewerkt waar je de voordelen tegen de nadelen moest wegstrepen? Ik wel. Nadat mijn toenmalige werkgever per 1 januari 2006 de zaak overdeed aan een collega vervoerder werd ik er qua werk beter op. Veel Tsjechië en Hongarije. Twee keer Spanje. Verschillende malen Engeland. Goed werk en alles betaald. Met onze eigen planning kon ik het bijzonder goed vinden. Maar wat een ballentent om voor te werken! Planning goed en werk goed. En de auto nam ik mee vanuit het vorige bedrijf. Daar lag het ook niet aan. Maar uiteindelijk heb ik er toch na bijna een jaar de stekker uitgetrokken. Toen sloeg de naald te ver door naar het negatieve. Daar had ik echt geen zin meer in. Nee hoor. Als je het niet meer naar je zin hebt dan moet je niet bang zijn om over te stappen. Er is werk zat. En wat mensen er op internet van vinden… Nouja… 🖕7 points
-
Och ja, het is net hoe je dat ziet. Ik ben ook na 34 jaar met lang niet ieder transport bekent dus ik vind het wel leuk om te lezen wat anderen doen. Ik kan mij voorstellen dat er over het deel van de ritten van A naar B rijden niet altijd veel valt te schrijven en dat dat wordt overgeslagen. Naar mijn ervaring is er in de winkeldistrubutie of het bakwagen werk ook van alles te beleven. Maar ik kan mij voorstellen dat veel chauffeurs zich hier liever in de leesmodus houden. Het is jammer dat er hier vaak zo op een ander wordt afgegeven wat nu dus het einde van dit forum betekend. LEVEN EN LATEN LEVEN !!!7 points
-
Ik kan de opmerking van Rob wel volgen, zelfs dat die met een knipoog bedoeld is. Wees nou eerlijk Ron, niks ten nadele van het werk wat je nu doet en het zal gerust mooi werk zijn voor degene die graag met een koelkast op pad is. Maar de opmerking "ik ga weer richting het noorden", al die barre gaanders met witte sokken, geitewollen klompen, gouden kettingen en ondergekliederde armen die dagelijks als een doorgewinterde chauffeur met hun linker voorpoot op het dashboard richting de boot knallen om te koppelen. Die chauffeurs wil jij je toch niet mee vergelijken door de korte opmerking dat je weer richting het noorden mag. Mocht het wel zo wezen dan zeg ik enkel: pooaah kiek úm goan7 points
-
Dat werk in Zuid Frankrijk was ook echt heel erg leuk. Geen dag hetzelfde, maar uiteindelijk kun je daar maar een stuk of vier kanten op. Wat dat betreft is dit werk nu weer wat uitdagender ja. Uiteindelijk ben ik inderdaad wel voor het geld bezig zoals Hendrik treffend opmerkt. En wat dan precies lucratiever is daar ben ik nog niet over uit. Maar dat doet er ook niet toe want er is geen keuze. Feit is wel dat ik me op en top vermaak zo!7 points
-
7 points
-
Dat kan natuurlijk. Behalve in de Corona tijd weet ik niet beter dan dat we altijd zelf meevaren. Tijdje terug trof ik er 2 van Westdijk in Gdynia. Zijn we samen overgevaren en daarna alle 3 naar Gotenborg gereden. Die gingen vanaf daar wel zelf door naar Immingham. In iedergeval 2 afvaarten per dag. dit zijn gewoon ferry's waar iedereen mee kan. Tja, je hebt een eigen hut met sanitair. Een woonkamer voor de chauffeurs. De bemanning heeft eigen gedeelte die zie je vrijwel niet. Sommige kapiteins accepteren het als je op de brug wil kijken, maar dat moet je zelf vragen en na een keertje heb je dat ook wel gezien. Probeer zelf vaak plekje buiten op het dek te zoeken ( als temperatuur en wind het toelaat) en dan wat lezen en netflixen. In ons werk heeft het soms zijn voordelen. In dit geval kom ik dinsdag einde dag aan in Zeebrugge. In België mag/moet ik ook 's nachts rijden dus kan gelijk verder als ik eraf kom. Plus weekend rust staat erop en netjes in "hotel"7 points
-
robniat is net zo als shompie. ze denken dat ze alles weten en trappen een ander de grond in. maar ik sta daar boven.6 points
-
Na weekendje Limburg morgen nog maar een paar knaken uitgeven in Roermond. Dan gaat mijn laatste vakantieweek weer in🙄6 points
-
@shompie Ik vind het wel een beetje vreemd hoor maar oké, je bent er klaar mee. Eerlijk gezegd zat ik al een beetje op het 'wanneer' te wachten want vaak zie je het in je berichtgeving al een beetje aankomen. Klaagje hier, zeurtje daar. Maar dit is wel erg direct. Zou je niet eens gaan denken aan een baan in loondienst? De belastingdienst gaat handhaven en schijnzelfstandigheid aanpakken. Eerlijk gezegd denk ik als de belastingdienst de pijlen op je richt dat je ook voor gaas gaat of in ieder geval je opdrachtgevers. Je bent namelijk niet meer als een veredelde uitzendkracht en je voldoet niet aan de criteria van ondernemer. Een eigen Niwo gaat dat niet veranderen.6 points
-
Vier hele weekenden thuis geweest in 8 maanden.... Of bedoel je hier eigenlijk een gewone 5 of 6-daagse werkweek waarbij het vrije weekend -ofwel de wekelijkse rust thuis op de bank hier op doordeweekse dagen valt? Maak het allemaal niet spannender dan het is...6 points
-
En toch… jij heb toch ook je eigen topic? Toch wel leuk om te zien wat voor werk je nu doet hoor. 👍 Ik zie het meer als delen wat een ander zijn/haar werk inhoud. Ooit heb je ons hier laten eens laten lezen wat werken bij HK inhoud. Iets wat je alleen ondervind als je er daadwerkelijk werkt in laats van de verhalen aan de stamtafel. Dit soort verhalen was ooit het sterkste punt van het cf. Maar blijkbaar is het hier net als bij een huwelijk. Iemand pakken op eerdere (helaas schriftelijk geplaatste) uitspraken EN oude koeien uit sloot halen is funest…. blijkt ook hier maar weer.6 points
-
6 points
-
6 points
-
Ik volg liever een blind paard dan een kip zonder kop. Dat paard kent de weg. Die kip doet maar wat en die fladdert van ingespoten microchips naar regenmakers in Dubai, naar 5G en door naar chemtrails en elektrische auto’s.6 points
-
Och, Hendrik zat gisteren aan een colaatje geweldige muziek te luisteren en “bewijs” te zoeken voor zijn aangepraatte theorieën. En dat wil hij nu met ons delen. “Zie je wel, ik heb het altijd al gezegd”… In die artikelen staat net niks. Maar je kunt het natuurlijk altijd in je eigen voordeel uitleggen.6 points
-
Och. Aan de voorkant was ik precies goed @Murphy Maar dát ziet dan weer niemand! 😅6 points
-
heren maak u niet zo druk shompie denkt dat die beste is. en alles weet. laat hem in die waan. en dat die iedereen afkraakt moet die zelf weten. en hij heeft weer een vriendje gevonden in robniat. die het in een ander topic voor hem opnam .5 points
-
Ach kijk, "Spuit Elf" wilde ook effe de getapte jongen spelen... Maar vooruit, ik kan best tegen een stootje, echter moeten misverstanden en onwaarheden natuurlijk wel even rechtgezet worden, dus bij deze. Deze ex-militair heeft ruim zes jaar bij een korps gediend waar het soort kneusjes zoals jij niet eens door de poort naar binnen mochten kijken, hooguit om te vragen voor een paar stickers. Het woord "kneusjes" verzin ik trouwens niet zelf, maar is vakjargon bij deze club en staat voor incompetente lui zoals jij die dankzij hun veel te zware anti-lichaam en daarmee allerlei samenhangende lichamelijke gebreken en kwalen totaal ongeschikt zijn om ergens voor ingezet te kunnen worden. Een beetje winkels rijden heb ik zegge en schrijven precies tien keer op een zaterdag gedaan, in 1999 om precies te zijn, zo'n 25 jaar geleden toen ik begon met rijden. Tien ritjes voor Albert Heijn en toen was het klaar. Ik had toen al besloten dat dat soort werk aan mij niet besteed was en me voorgenomen om nooit van mijn leven ooit nog een rolcontainer aan te raken. En dat weet ik tot op de dag van vandaag nog steeds vol te houden. De routiers die ik bezoek zijn de routiers die voor mij het meest gunstig uitkomen. Ik heb niet echt voorkeuren. Soms hele goeie, soms mindere. Maar wel iedere avond naar een routier en niet ergens op een dooie parking gaan staan met je maaltijdje en een fles wijn uit de supermarkt zoals jij zelf ooit in je topic beschreef. Ik begrijp daarom ook best waarom je na zogenaamd "35 jaar Zuid-Europa" gereden te hebben -waarvan meer dan de helft van de tijd gewoon rondjes rondom de kerk- nog steeds geen letter Frans spreekt.. Die diefstal uit mijn trailer is inderdaad gebeurt. Eén keer in de zeven jaar waarbij ik iedere week gemiddeld 4-5 nachten in dat land vertoef. Die pech kun je treffen. Eén keer in je trailer of twee keer je hele cabine overhoop laten halen op die paar ritten die je daar was... zeg het zelf maar. Volgende week vertrek ik voor de veertiende keer naar Griekenland. Kijken hoe m'n nieuwe Volvo het doet. Over de Balkan, in m'n eentje, een beetje avontuur. Niet zoals het soort homofielenwerk om met drie man lekker veilig achter elkaar aan te hobbelen en samen gezellig in Ancona of Bari het bootje naar Patras nemen. Overigens pas voor m'n tweede werkgever in deze business, en waarschijnlijk mijn laatste ook tot mijn pensioen. Het gezoek, het gehop, de afwijzing en de hele rompslomp met 23 verschillende werkgevers in amper tien jaar tijd is mij gelukkig bespaard gebleven.... 🤣5 points
-
Ik schrijf hier wat ik doe. Niet meer en niet minder. En ik doe veel en kan ook best wel veel. Ik heb altijd gedaan waar ik zin in had en wat ik interessant vond. Ik wilde op een dieplader ik ging op een dieplader, niet op een trekker met een semi maar op het grote spul, machines laden van 60 70 ton en meer. Niets heen praatjes maar gewoon doen omdat ik het leuk vind. Ik ging metro's rijden van Spanje naar Roemenië gewoon omdat ik dat gaaf vond en ik de kans kreeg. Ik ging midden in de winter zonder enige ervaring naar Noorwegen. Ook omdat ik het wilde. En omdat ik daar vol enthousiasme over schrijf word ik afgebrand door mensen die al 40 jaar bij dezelfde baas werken en al 40 jaar hetzelfde doen. Dan hebben we ook nog een ex mitair die net op een auto zit, voorheen een beetje winkels afreed en zichzelf nu een heeren chauffeur vind omdat hij in de beste routiers eet (om vervolgens zij auto leeg te laten stelen) en een keer in Griekenland is geweest. Dan hebben we nog een zij instromer met een slecht huwlijk en die dat elke avond probeert te verdrinken en dan begint te roepen dat Trumph "the man is" en meer van dat soort onzin. En dan ben ik gekke gerritje. Mag ik daar om lachen?5 points
-
Shompie, er is iets heel anders aan de hand. Je maakt mij -of ons- niet wijs dat je na maandenlang in Hosanna-stemming geleefd te hebben met Boekel voor en Boekel na, nu opeens zomaar stopt met dit werk omdat het "opeens niet meer leuk is". Ondanks dat jij je halve privé-leven hier op een openbaar platform tentoonspreid, begrijp ik best dat bijvoorbeeld erg gevoelige zaken of zakelijke conflicten liever onder de pet gehouden worden. Dat is overigens ook je goed recht. Maar dergelijke reacties zijn wel een gevolg van hetgeen waar ik je al eens eerder op heb gewezen. Dus ga nu niet de onnozele jongen uithangen.5 points
-
Wat een goedkope lulsmoes... Een maand of wat geleden kon het niet op en moest de halve auto nog verbouwd worden, vorige week was het nog een topbaas, het mooiste werk en meer van die onzin. Nu is het van de één op de andere dag te groot en spookte de gedachte zogenaamd al een tijdje door je hoofd. Wat is je volgende project? Filiaalritten voor Albert Heijn gaan rijden en dan zeggen; "iedere avond lekker thuis, blij dat ik er van af ben, dit had ik 10 jaar eerder moeten doen?...5 points
-
Och een trailer met een adres of 26 voor die dag waarvan de eerste klant voorin staat de tweede ergens in de midden. En ga zo maar door. Zegt die graftak. Moet je maar even omzetten bij de eerste klant met je palletkar. Ja de groeten. Schotel los en naar de overkant vragen om ander werk. Maar menig chauffeur liet zich voor het karretje spannen door die gek. En die zaten een half jaar later nog met de stress van deze mijnheer gezien ze er niet over uitgesproken raakten.5 points
-
5 points
-
5 points
-
Wees er maar gerust op dat ik het NIET met je eens ben in dezen. Zelfs niet een beetje. Dan weten we natuurlijk allemaal wel dat jij op zaterdagavond niet aan een colaatje zit. Gezien het niveau van jouw postings hier (of liever, het gebrek daaraan) en de muziek die je met ons deelt, mag dat wel duidelijk zijn. En van mij mag je. Je hebt de hele week hard gewerkt en je hebt gerust iets lekkers verdiend. Morgen hoef je pas weer aan de slag. Dan is die roes allang weer weg. Maar aangezien jij in de hoogste boom klimt wanneer iemand opbrengt dat jij op zaterdag misschien wel eens iets te diep in het glaasje kijkt is dat voor mij reden om dat ietwat belachelijk te maken met “een colaatje” ja. Dan over een tweedeling in de maatschappij: als jullie niet van die onzin de wereld in helpen en overal wat van vinden, dan zou het een stuk rustiger zijn. Zaken die al zo oud zijn als de mensheid die worden door jullie herontdekt. Vroeger waren het de kerk en de werkgevers die de mensen klein hielden. Nu spelen er andere machten. Dus? Zelfs als het in Dubai regent dan vinden “jullie” er wat van. Moemakers zijn jullie. Verder niks.5 points
-
Die trailers zijn de hoeren van de noord atlantic. Gaan onbegleid naar de Færøy en IJsland. Staan veel op open dek. En dat zoute water komt geregeld over de gehele boot.5 points
-
5 points
-
5 points
-
In Zweden mogen de vrachtwagens wat langer en hoger zijn. Dus ik ook hoor! Bovendien mag een autotransporter 20,75m zijn. En zo lang was ik nog niet! Morgen ga ik nog een keer hetzelfde trucje uithalen. Hopelijk met een iets kortere camper. Maar bij de Saab die ik er nu op heb komen nog een Tesla en een Outlander. En dus een camper. De Saab houd ik maar onderop. Die is sowieso al een meter korter dan de Jaguar die op de foto onder stond. Dat laden morgen is in Denemarken. Vandaag ging het als een speer. Auto gelost en een motorfiets geladen in Oslo. Diezelfde motorfiets en een andere auto gelost in Gothenburg. Nu in de rij voor de ferry dus morgen heb ik tijd zat om Randers en tweemaal Aarhus te laden. Dan morgenavond in Hirtshals de boot op naar Kristiansand. De Saab en de camper zijn privé adressen. Dus die krijg ik er zaterdag nog wel vanaf.5 points
-
Ik begrijp nu waar de verwarring vandaan kwam: toen ik mijn rittenlijst kreeg heb ik eerst de plaatsnamen gegoogled. Doe ik meest om te zien of alles logisch op volgorde ligt en om een indruk te krijgen van waar ik naartoe mag. Nu is mijn tweede losser in Segeltorp. En daar zijn er dus twee van. Eentje op dertig kilometer van mijn eerste losadres. En de ander opzij van Stockholm dus. En dáár moet ik zijn. Niet bij die ander. Nu kwam er toch weer wat tussen. Een collega heeft eerder een camper gelost bij Jönköping. Maar die moest eigenlijk naar Linköping. Dat zijn maar drie letters anders, maar er ligt 130 kilometer tussen. Geen idee wie de fout gemaakt heeft, maar ik mocht het rectificeren… “Jij hebt nog een plekje vrij toch? Het ligt op de route.” Dus jawel:5 points
-
Ik hou wel van de afwisseling. Tot op heden dit jaar idd veel op de ferry. Kan goed zijn dat ik hierna totaan kerst geen ferry meer zie. Planning iets veranderd. Morgen (na me 24u) geladen trailer inleveren, lege uithalen en rap naar Helsingborg om te laden. Dan met begeleiding weer terug naar Gotenborg en dinsdag met beide opleggers de ferry op naar Zeebrugge. Dan kreeg ik de vraag of ik met die 2de gelijk door kan naar Cannes 😎👌5 points
-
Waarom zou dat? Twee dagen op een boot je wekelijkse rust van 45 uur kunnen maken, 11½ uur per dag betaald krijgen plus je OKV en zodra je die boot weer afkomt gewoon voor de volle week weer door met je werk. Daar is niks mis mee lijkt mij. Tenminste, als je een paar centen wil verdienen.5 points
-
De Griek ja. Misschien minder. Maar die komt volgende week pas terug van vakantie. De twaalfde gaan ze weer open als ik me niet vergis. Afijn, gisteren met een jonge chauffeur een hapje gedaan bij de pomp. Blij ook dat ik mijn bonnetjes daar opgemaakt heb want vanmorgen was de tent nog dicht toen ik vertrok. Die gaan pas om 5u open en ik was gemotiveerd om voor de middag te laden in Verona. Dat is dus gelukt. Voor de gelegenheid wel even aangeschoven voor een complete lunch. Dacht dat dat mijn enige kans was. Maar uiteindelijk sta ik nu op het Autoporto in Vipiteno. Uurtjes op. En er is een kleine verandering in de planning. Zo zou ik zelf doorgaan naar Zweden en Noorwegen. Bootje over vanaf Rostock. Maar komend weekend heb ik vrij gevraagd. Ik heb de Voorhoutse kermis een paar jaar moeten missen en dit jaar wil ik er bij zijn. Bovendien komt er een forumlid bier drinken. Die moet ik begeleiden. Dus nu gaat de reis terug naar Limburg. Dan gaan mijn auto’s met een ander mee en krijg ik een ander klusje voor een dag of drie. Ook goed! (al is het wel jammer… 😉)4 points
-
Vanmiddag nog even langs Amerikaanse begraafplaats margraten geweest,best indrukwekkend en wat mij opvalt de stilte(net als in een concentratiekamp als bergen-belsen)🙁4 points
-
Een mooie rit is het zeker. Maar niet mijn laatste nog hoor. Spanje wordt nu pas druk schijnbaar. We zijn nog wel even bezig alles weg te rijden. In principe rijd ik door tot eind oktober. Dan begin november weer naar huis.4 points
-
4 points
-
4 points
-
Nee dat ga je niet meer meemaken Hendrik. De trekker komt omstreeks 27-11, de trailer ligt op de tekentafel en de kraan komt 06-12. En die auto gaat de handel in of Ron moet ergens 80k vandaan zien te toveren.4 points
-
ja als je collegas de mooie ritten afneemt. komen ze in opstand en geven ze ook mening. en dan gaat een opdrachtgever ook nadenken. moet ik verder met een zzper die alleen mooie ritten wil. maar ik denk dat het verhaal iets anders is dan u verteld ?4 points
-
Aan de andere kant kun je er juist chauffeurs mee lokken. Laat zien wat een chauffeur kan verwachten. Of wek minstens zijn of haar interesse. Het listige is alleen dat op social media eigenlijk altijd alleen de mooie zaken genoemd worden. De mindere ritten zie je vaak niet. Om nog maar eens Pierre als voorbeeld te nemen: ritten naar Zuid Frankrijk zijn prachtig. Zeker als die af en toe eens afgewisseld worden met een rit Griekenland. Maar tegen al dat “mooie werk” zitten ook tien ritten Parijs. En dat wordt wel eens vergeten. Ik hoorde laatst ook mijn planner verzuchten dat mensen (op het moment vooral charters) met de verkeerde verwachtingen komen en denken dat wij alleen maar naar de Noordkaap, Sardinië en Zuid Spanje rijden. En dat ze dan gaan piepen als ze eens een weekje pendelen tussen België en Noord Frankrijk.4 points
-
Maar in plaats daarvan allerlei kunstmatige en kankerverwekkende zoetstoffen. Nee, dan liever een watertje.4 points
-
Mwoah, zo lang ik maar niet steeds met twee Turken en een Bulgaar op één hut moet zoals gewoonlijk zou ik het voor die paar keer dat je echt zo lang op een boot zit niet eens zo erg vinden. Als het eten verders in orde is, is het mij al gauw goed.4 points