Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 23-05-24 in all areas

  1. En een circus was het! Wel een heel goed georganiseerd circus. Echt indrukwekkend hoe goed dit evenement is geregeld, van medische specialisten tot fietsenmakers! Zelf ben ik 4 keer omhoog geweest die dag, de eerste afdaling midden in de nacht naar Bourg d´Oisans. Dat is echt onvergetelijk. Eerste klim op 70% procent gereden, boven leerde me dat dat iets te snel was en de volgende klimmen iets rustiger aan gedaan. De benen waren goed en het plan om 6 keer te gaan kreeg steeds meer vorm totdat tijdens de vierde klim de hemelsluizen opengingen en het begon te onweren. Bij aankomst boven werd verboden om af te dalen vanwege het gevaar. Toen ben ik gaan douchen en om half 5 kon er weer gestart worden. Dat heb ik niet meer gedaan want ik had al een paar blikken bier op. Evengoed is in cijfers 60 kilometer bergop tegen een gemiddelde van 8%.
    14 points
  2. We zijn deze week op locatie met de Mercedes bij vv De Bilt. In het kader van het WK van 74 zijn we hier en iedere dag wordt het openingsbeeld van Dionne de Graaf gemaakt met de camera uit 1972, in de achtergrond doet de NOS wagen zijn ding. Het is een leuk programma dat van maandag tot en met vrijdag op NPO1 wordt uitgezonden tussen 19:00 en 20:00. Er zijn allerlei gasten uit die periode, oud voetballers etc. Fotocredits Jan Rein Hettinga.
    12 points
  3. Niet heel bijzonder, zo met die huizen in de achtergrond. Maar het werd wel een keer tijd voor een plaatje… En ik vind die wolken op de achtergrond wel mooi dramatisch. 😁
    11 points
  4. Pppffffff wat ben ik blij dat ik als werkgever het spelletje cao snel door had,lusten en lasten over en weer vastgestelde richtlijnen,vaak al in het eerste sollicitatie gesprek !! Ik heb er me nooit in verdiept,geen tijd voor die onzin beste man ! Maar hoe werkt het hier dan meneer ? Heel simpel je word wakker thuis en komt naar de zaak en hiervoor krijg je kilometer vergoeding,ja maar ik, woon binnen een straal waar kilometer vergoeding nog niet van toespassing is meneer volgens de cao, man lul niet hier krijgt gewoon iedereen dat,al woon je op een kilometer van de zaak ! Verder als je de klink van de voordeur vast hebt begint jouw werktijd en als je hem s,avonds weer loslaat stopt hij,verder schrijf je 45 min pauze op een dag hoe en wanneer je deze pakt of niet is aan jouw. Verder zit alles op pallets en heeft iedereen een elektrische pompwagen en is er bedrijfskleding voor iedereen. Nog meer vragen ? Anders gaan we gewoon aan de gang en gaan we over een weekje of vier gewoon nog eens praten (evalueren) wat jij van ons vind en wat wij van jouw vonden de afgelopen 4 weken. En klaar is het,gas erop en on topic zero emissie zones,laat me niet lachen is voor elke ondernemer een drama lijkt mij met al die wisselende besluiten van een compleet op hol geslagen groene hetze,en politieke waardeloze onderbouwing. Fijne dag allemaal
    10 points
  5. Appie haalt de wijn in Chili want iets goedkoper dan Frankrijk. Kiwi's vliegen de hele wereld over in bejaarde 747-400's, want onze klanten willen niet alleen Nederlandse appels en peren, maar "we rijden de laatste 15 km elektrisch vanwege het milieu". Poppenkast is het. Net als de Action: trekkers met "wij rijden op HVO" vanwege het milieu, maar wel honderden containers vol met volstrekt overbodig zooi uit China over Europa uitstorten. Die kekke marketingmutsen van multinationals nemen die klimaatfanatici toch wel erg doorzichtig in de maling. Het wachten is op het eerste accupakket van 4 ton van een elektrisch trekker dat door het gestuiter over de verkeersdrempels in de binnenstad in de hens gaat en de elektrische brandweerauto vanwege een eerdere inzet nog even een paar uur staat te laden.
    10 points
  6. "Uit data van BAS blijkt dat 1 procent van de klagers goed was voor 49 procent van alle meldingen. Het gaat in totaal om 167.000 meldingen van overlast, die werden ingediend door 85 mensen. Die percentages zijn in lijn met die van voorgaande jaren. Overigens betitelt BAS mensen die 500 of meer keer per jaar klagen als ‘veelmelder’." We hebben het hier niet over mensen die 'een klacht' indienen. We hebben het hier in dit voorbeeld over 85 mensen die maar liefst 167000 meldingen -lees klachten hebben ingediend. Dat zijn gemiddeld 1964 klachten per persoon. Ofwel, die hebben maar liefst bijna 2000 keer aan de telefoon gehangen, brieven geschreven, mails gestuurd of weet ik wat. Hoe je ze wil noemen maakt ook eigenlijk niet uit, maar dit soort lui kan ik niet serieus nemen. Dit heeft dan ook niks meer met 'een klacht hebben' te maken, maar valt bij mij onder de noemer 'blijven zeuren', drammen, moedwillig frustreren. Het woord profiteur mag ik hier nu niet gebruiken zolang ik niet zeker weet dat men niet werkt en daarnaast onterecht een uitkering geniet, maar als je zomaar de tijd hebt om zo ongeveer 2000 keer aan de telefoon te hangen om telkens hetzelfde jankverhaal af te spelen kan ik me ook niet aan de indruk onttrekken dat dit soort figuren de hele dag geen ene zak uitvoert...
    9 points
  7. .... en terug naar het topic: Anne Hildalgo, de burgemeester van Parijs, heeft beweerd dat door de luchtvervuiling op dit moment circa 48.0000 mensen per jaar vroegtijdig overlijden. Daarom moet de lucht in Parijs in 2030 schoon zijn zonder uitstoot van auto’s en de CO2-uitstoot drastisch worden verminderd . Als de lucht schoner wordt en deze mensen blijven leven, dan moet er dus ieder jaar voor 48.000 mensen woonruimte gebouwd worden, want ook in Parijs is er een tekort aan woonruimte. 48.000 mensen stoten 211.000 ton CO2 uit, dat is evenveel als 64.000 auto’s die 15.000 km per jaar rijden. Als die 48.000 doden per jaar nu nog 6 jaar blijven leven, dan groeit de bevolking dus nog extra met 288.000 mensen. Die stoten dan in 2030 per jaar 1,2 miljoen ton CO2 extra uit of 384.000 auto’s extra die 15.000 km per jaar rijden. Dus de vermindering van de CO2-uitstoot door vervuilende auto’s te verbieden, heeft dus eigenlijk een tegengesteld effect. Misschien is het op termijn wel milieuvriendelijker om juist extra vervuilende auto’s door Parijs te laten rijden. Er is daar ten slotte al weinig natuur en maar een beperkte biodiversiteit. En stel je voor dat in een overbevolkt land als India met extreem vervuilde lucht in steden, zero emission de norm wordt.... waar moeten al die mensen dan wonen? En hoe komen we dan aan genoeg eten? Ik denk eigenlijk dat we geen milieuprobleem hebben, maar meer een ethisch probleem: moet het beleid erop gericht zijn om mensen zo oud mogelijk te laten worden, ook al gaat dat ook ten koste van het milieu.
    8 points
  8. Na twee weken pendelen tussen Nederland, België, omgeving Saarbrücken en rondom Straatsburg krijg ik nu een “dikke” rit. Iets van achttien adressen. Amsterdam beginnen. Via Castricum naar Harlingen. Veenendaal, Oldenburg, Frankfurt aan de Oder. Dan langs Dresden en door Tsjechië in. Daar drie laden en onder München eentje lossen. Nürnberg, Straatsburg eentje onder Genève en eentje bij Annecy. Dan Nancy en twee maal Luxemburg. Tegen die tijd heb ik er al bijna 4000 kilometer op zitten en zijn we waarschijnlijk al ruim een week verder. Leuk! 😃
    8 points
  9. Niet dat ik je vergelijking op dit vlak begrijp, maar het is niet huichelachtig als je te hard rijdt, dan ben je dat oude dametje al voorbij, voordat ze overstak..... En nee, ze leggen vanwege het imago de nadruk op een op zijn minst dubieus klimaatvoordeel, terwijl een veel grotere uitstootbeperking is te behalen door lokaler in te kopen, maar ze proberen toch te voorkomen dat de publieke aandacht gericht wordt op de winstbrengers van het concern. Je reactie geeft al aan dat de marketingstrategie van AH in ieder geval bij jou werkt. Voor 300 km rijbereik heb je 3500 kg aan accu's nodig die ten koste gaat van het laadvermogen. Voor iedere 6 ritten van 25 ton met een diesel heb je 7 ritten nodig met een elektrische vrachtauto. Een melkboer met een elektrische RMO (gedwongen door de klant) meldde al dat hij in de praktijk toch wel de nodige problemen had. Hij kon eigenlijk maar 150 km effectief plannen omdat hij rekening moest houden met afsluitingen, omleidingen enz. En ook even in de bagger vastzitten op een boerenerf vreet stroom. Het ding moest altijd na zo rond 200 km terug naar de standplaats om op te laden, met als gevolg extra lege kilometers en vaak extra inzetten van een diesel. En toen de accu's per ongeluk een keer echt leeg waren, kreeg hij hem met geen mogelijkheid meer van zijn plek, want "the computer says no". De chauffeur van die auto, vindt het fantastisch; altijd als eerste weg bij het stoplicht, stil, geen trillingen en nooit meer dan 8 uur op een dag of om 5 uur "ik zit omhoog, kan je nog effe". Het vervelende van de "elektrische lobby" is dat alle andere initiatieven en alternatieven op het gebied van mobiliteit zoals superlichte en superefficiente 1 op 100 auto's (bijvoorbeeld Volkswagen XL1) van de markt gedrukt worden ten gunste van Tesla's van 2600 kg met 500+ pk, die "beter voor het milieu" zouden zijn.
    8 points
  10. Je hebt gelijk, geld wat je niet uitgeeft hoef je niet te verdienen en misschien heb je er wel lol in. Ik heb dat niet en laat eigenlijk alles doen. Toen we vorig jaar ons nieuwe huis gingen afbouwen hadden we beeld erbij hoe het moest worden en we wilden een 10 qua afbouw. Dat betekende dat ik alleen dom sjouwwerk moest doen en het werk aan de vaklui moest overlaten. Mn beste fietsmaat is tegelzetter en kon niet anders dan dat hij de vloeren en het sanitair ging doen. En zodoende heb ik eigenlijk alle bouw-gerelateerde ondernemers in de vereniging hun stukje laten uitvoeren. Dat kon ook niet anders want tijdens de 'derde helft' zondags werd er altijd luidkeels gevraagd wie er nog allemaal meer bij 'dun Hertog' aan de gang moesten😂 On-topic, morgen reizen we af naar Frankrijk alwaar we met een aantal lieden gaan fietsen in de Alpen met als doel om mee te doen met het evenement van KWF op de Alpe d'Huez. Nu ben ik niet zo'n goede doelen-fietser maar dit evenement wilde ik wel eens meemaken en nu dit geïnitieerd werd door de vereniging kon ik mooi inhaken.
    8 points
  11. Het is zonder problemen gelukt. Heb de motor in de kofferbak gedaan en de gok genomen dat we niet gecontroleerd zouden worden, had wel eventueel een rekening voor het geval dat. Kon zo de trein op rijden en in Frankrijk er zo weer af , motor ligt nu bij de tuner.
    8 points
  12. Beetje dooddoener, net zoals nieuwe chauffeur gevraagd liefst 18j en ervaring, ergens moeten ze beginnen. Vind dat jullie veel te denigrerend doen over een begeleider. Natuurlijk je hebt er goede en slechte bij dat weet ik ook wel. Maar zonder kunnen we niet in ons werk dat durf ik toe te geven. Wat is extreem Ron??? Een dumper, kraan of vreesmachine naar een klant kan een uitdaging zijn, ondanks een vergunnings route. Bij ons zijn vaak de laatste 50km naar de jachthavens een uitdaging. Daarintegen is het met torendelen/vleugels vaak zo dat de routes berekend zijn, zoniet hele platenbanen neergelegd zijn om ergens de hoek om te komen. Dus elk transport heeft zo zijn eigen extremen. Nou hebben jullie het met name over Duitse begeleiders. Die rijden er lekker achter aan en vele vinden het wel best. Begeleiders bij ons hebben Belgie - frankrijk (af en toe Spanje) werk (behalve degene met duitse papieren) Wat inhoud dat ze voorop rijden. Dat is heel wat anders (en veel leuker vind ik) Ze moeten smalle stukken door en inschatten of we ergens langs kunnen of beter ff kunnen afwachten tot situatie verbeterd is. Het is dan echt een samenspel met het transport. On topic dan maar 😀 Maandag binnenland ritje gedaan, Streefkerk --> Wormer Daarna snel langs de zaak voor een nieuwe hydroliekslang. Daarna vertrokken naar omgeving Gdansk, waar ik vandaag zou laden voor Cannes. Maar boot is niet klaar, word dus morgen laden. Dan krijg ik een toeristische route 😎. Als goed is zaterdag midsommerfest in Zweden🙄 Volgende weekend in Cannes hoop ik.
    7 points
  13. Je hebt altijd nog een rechtervoet waarmee je even wat gas kunt geven om te voorkomen dat je al te zeer terugvalt. We hoeven niet helemaal alles aan de auto over te laten. Wat mij betreft is die adaptieve cruisecontrol het meest nuttige en comfort verhogende accessoire van het afgelopen decennium. Het rijdt zo ontzettend relaxed als je auto gewoon op een vaste afstand de auto voor je volgt. Heerlijk.
    7 points
  14. Ik denk zelf dat alle ondernemers ruim op tijd ingelicht waren en ook nagenoeg iedereen de noodzaak inziet dat er iets moet gebeuren. Ik geloof ook niet dat ondernemers doelbewust de kont tegen de krib gooien waar het gaat om de transitie van fossiel naar elektrisch. Het zijn dan ook alleen de grote en meestal kapitaalkrachtige bedrijven die hier mee te maken krijgen, ook de kleine zelfstandige die misschien helemaal de mogelijkheid of de middelen heeft. Afijn, ik val hiermee in herhaling dus genoeg daarover. Naast de mogelijkheid en financiele middelen om wel of niet over te gaan op elektrisch denk ik dat er ook nog een hele grote andere factor meespeelt die ondernemers ervan weerhoudt om de overstap naar elektrisch te maken, namelijk het vertrouwen in -en de geloofwaardigheid van onze overheid. Men kan -even kort door de bocht- momenteel middels allerlei subsidies vanuit de overheid overgaan naar emissievrije voertuigen. Maar wie zal zeggen dat men zodra die hele transitie in gang is gezet of gerealiseerd is, diezelfde subsidies via belastingen o.i.d. terugbetaald moeten worden? Wie heeft er geen vraagtekens bij gezet toen bekend werd dat de overheid na eerst de aanschaf gestimuleerd te hebben, óók wegenbelasting ging heffen op elektrische voertuigen en het rijden met een elektrische auto nu zelfs duurder is dan met een gewone auto? Wie kan zich nog herinneren dat de Volkwagen Polo Blue Motion geheel belastingvrij werd geïntroduceerd. Half Nederland kocht zo'n auto, pas daarna verviel het belastingvoordeel en zat iedereen opeens met een dure dieselauto in zijn maag. Wie heeft er in alle gekte zijn huis vol met zonnepanelen laten leggen en moet nu opeens leverancier/maatschappij een boete gaan betalen om gratis duurzaam opgewekte energie terug te leveren? Zomaar even een paar voorbeelden, de wereld op zijn kop! Hoe je het wend of keert; deze regering heeft zich t.o.v. de bevolking in de afgelopen jaren compleet ongeloofwaardig gemaakt in alle opzichten m.b.t. de energietransitie. Ik kijk er dan helemaal niet van op dat m.b.t. dit onderwerp, ondernemers zich niet zomaar laten lijmen door allerlei loze beloften door een blijkbaar onbetrouwbare overheid die koste wat het kost die hele energietransitie bij iedereen door zijn strot probeert te drukken.
    7 points
  15. Vandaar ja! Zo had ik het helemaal niet bekeken! Voor elke auto rijdt er een reserve auto mee. Dat verklaart veel. 😃
    7 points
  16. Dat pak je ook helemaal verkeerd aan. Je gaat als volgt te werk: Je wordt lid van een vereniging, om het even wat. Trouwens, de bridgeclub en Jeu de Boules vereniging moet je links laten liggen, het ene clubje zijn ouwe wijven en het andere ouwe wijven én ouwe kerels. Je checkt of er een stucadoor, schilder en vloerenlegger lid zijn van desbetreffende vereniging, je sluit nieuwe vriendschappen en passant kom je ook nog eens onder de mensen als bijkomend voordeel. Vervolgens verpruts je een klus, gaat luidkeels vloekend door het huis en kijk je woest. Gooi met hamers en stoot een pot verf om. Je vrouw ziet hoe ongelukkig je van deze klussen wordt en vraagt zich vertwijfeld af of het ooit goed gaat komen. En daar komen de contacten van de vereniging om de hoek kijken.....😁 Vervolgens zeg jij dat je beter kunt gaan werken want dan verdien je nog wat. Opgelost.
    7 points
  17. Zo, bijna 300000 km erop en ik mag alweer een verse, bandjes waren net aan vervanging toe dus kwam mooi uit. Zeer binnenkort ook een nieuwe kipper... hele spul weer dik voor elkaar straks.
    7 points
  18. Hij wilde en ging nooit naar school. De eerste dag op voortgezet onderwijs kwam hij thuis met het verhaal dat het geen zin had "daar" die konden hem niets leren. Er is toen met de gemeente en leerplicht een praktijk traject opgezet. Hij is 2 jaar met mij mee geweest met de autolaadkraan, en daarna 2 jaar met een vriend van mij op de telekraan. (Ltm 1130) zowel de autolaadkraan als de telekraan had hij snel onder de knie. Via een loonbedrijf en een transportbedrijf is hij terrecht gekomen bij zijn huidige werkgever. Niets onder dwang, dat heeft toch geen zin bij hem. Met dit als resultaat.... Er was er laatst een in Ijmuiden, ook 18 jaar en een nieuwe kraanwagen. Ik vind het echt geweldig
    7 points
  19. Terecht dat je trots bent Ron! Af en toe kom ik m'n zoon ook tegen onderweg en, ondanks dat ik in eerste instantie zei "je bent gek met je chauffeur worden" is dat iedere keer 'n speciale ervaring.
    7 points
  20. Als het aan mij ligt heb ik mijn laatste werkgever gevonden Lientje. Dit werk past precies in mijn straatje. Geen gelul maar gewoon doen. Niet meer uren op eigen kosten op een bootje staan wachten. Geen verplichte pauzes meer vanwege een staffel die gehanteert word, maar gewoon lekker werken en je ding doen. Geen planner meer die je voor zijn karretje spant en kutwerk laat doen omdat jij toch niet zeurt. Gewoon normaal werk op veelal Duitsland en Belgie met af en toe een uitschieter Denemarken. Geen kleuter met veel te grote schoenen meer die enkel maar kan zeiken over een ecoscore en totaal geen benul heeft van het soort werk dat je op dat moment doet. Ik ben gelukkig verlost van dat soort zeveraars. kwa lading komt er alles voorbij wat er op een semi past. Dus niet alleen shovels, kranen en dumpers maar ook kisten, betondelen en campers enzo. Mij bevalt het super dit werk en ik geloof dat het de werkgever ook wel bevalt met mij want mijn contract is pas zonder op of aanmerkingen verlengd.
    6 points
  21. Eeweep, ik heb in de 90'er jaren bij een bedrijf gewerkt wat kippenmest transporteerde (zelfs onder de rook van Schiphol) en in mijn dagelijks leven kom ik nog weleens op gemengde boerenbedrijven. Ik ken de reuk en huidige neiveau van.... Waarbij ik kan melden, de huidige kippenboer ruik je niet meer, zelfs niet bij schoonmaken van de stallen. Op Schiphol, komt het ook niet van 1 kant. Nagenoeg alle vliegtuigen hebben al een lagere geluidproductie dan 10 jaar geleden. Daarbij heeft Schiphol ook limieten tijdens nachturen, waardoor er enkel nog vliegtuigen landen die minder dan een bepaald niveau aan decibellen produceren. Verders plant Schiphol ook voornamelijk op de baan, die de minste geluidsbelasting voor de omgeving geeft. Enkel tijdnes onderhoudswerkzaamheden (lees; fluisterasfalt aanbrengen) wordt er een baan gebruikt die voor de omgeving meer overlast geeft (ja, ook bij mij thuis). Echter, daar wordt gewoon voortijdig en netjes over geinformeerd en duurt ook geen maanden. Die kollonnes tractoren, is een reactie op de groene waanzin van sommige geitewollensokken figuren en de ingepalmde stropdassenbrigade (die enkel vanachter een bureau roeptoeteren, nie tgehinderd door enige kennis van zaken). Groet Ron
    6 points
  22. Ibo, dat knopje is idd niet handig geplaatst. Maar de gemiddelde Amerikaan gebruikt dat toch niet, je mag ook in USA niet met de auto op de stoep komen en de stoplichten staan (naar mijn weten) allemaal op tijd afgesteld (als nog niet vervangen voor de volgende uitdaging; rotonde). Ik denk dat ik namens vele forummers hier kan spreken, dat ik en wij blij zijn dat je weer wat tijd met Miss Happy doorbrengt!!! 👍 Groet Ron
    6 points
  23. Zijn naam is niet Hendrik geworden, en je weet ook heel goed wat hij bedoelt. Maar vooruit, ik zal het even voor je opzoeken.. ‘Slechts 85 omwonenden goed voor helft klachten op Schiphol’ (klik>>>) Bijna helft van klachten over geluidsoverlast Schiphol komt van veelklagers (klik>>>) 35 mensen klagen 158.419 keer over geluidsoverlast Schiphol (klik>>>)
    6 points
  24. Ja hoor, die rekensom is snel gemaakt en dus bestaat daar geen twijfel over. Ook mijn werkgever streeft -en werkt naar allerlei klimaatdoelstellingen en investeert in duurzaam vervoer. Als ik het goed heb rijden er momenteel o.a. een paar auto's op HVO brandstof. Buiten dat, stellen ook diverse opdrachtgevers die eis aan het vervoer van hun produkten. Echter -zo is ons laatst al eens uitgelegd- blijft de ontwikkeling van laadstations onderweg in het buitenland en het elektrisch rijden in het algemeen ver achter zoals die ontwikkeling plaats heeft in Nederland. Daarnaast spelen er allerlei andere factoren zoals laadtijden van accu's, actieradius enz. een grote rol die een overgang naar elektrisch rijden in de weg staan. En de verwachting is dat dit de komende jaren niks zal veranderen. Nederland kan als beste jongetje van de klas wel willen, ik heb de indruk dat de andere landen zich minder druk maken. "In 2050 zijn wij CO² neutraal" luidt het motto. (klik>>>) Dus voorlopig tuffen en dieselen we nog maar even door en ga ik die hele waanzin met elektrisch rijden, lege batterijen, laden tijdens mijn pauze of zonnepanelen op mijn dak niet meer meemaken voor mijn pensioen. Godzijdank niet...
    6 points
  25. Zou het enkel aan de chauffeur liggen denk je? Zie alleen het commentaar van Kiepenboer maar even: die electrische auto's auto's laden nu maar 17 ton i.p.v. 30 ton voorheen. Bij Steenhaas rijden ze met stenen en beton, dat zijn ook continu zware vrachten. Misschien moeten ze bij Steenhaas de vrachten dan maar gaan halveren, een paar extra auto's erbij zetten, of op deeltijdbasis gaan werken met twee man op de auto. Nét zo gemakkelijk.. Het kan allemaal heel mooi uitgelegd worden, dat electrisch rijden: schoon eco, future, samen naar een schone toekomst voor onze kinderen, en nog meer van die mooie woorden, maar misschien zijn dit soort auto's helemaal niet geschikt voor dat bepaald soort werk. Leuk misschien om dankzij een elektrisch wagenpark de aanbesteding te krijgen om met een paar bakwagentjes de boodschappen rond te mogen brengen in een stadscentrum, of binnen een actieradius van 100-200 kilometer een hijsklusje te doen omdat de betreffende gemeenten -in hun compleet doorgeslagen gekte rondom klimaat en milieu- nu eenmaal deze eis stellen. Ondanks dat de overheden dankzij de huidige klimaatwaanzin het elektrisch rijden letterlijk bij de vervoerders door de strot proberen te drukken door het rijden met een normale verbrandingsmotor zo onaantrekkelijk mogelijk te maken en fabrikanten hier vanzelf op in spelen, zal het allemaal nog een heel lange weg te gaan hebben en zal het electrisch rijden in bepaalde takken van transport waarschijnlijk nooit toereikend of uitvoerbaar zijn. Dàt moet men ook een keer onder ogen willen zien.
    6 points
  26. Aankomende 3 weken maar eens rustig aan doen want vakantie....op familiebezoek in Spanje en daarna al kamperend terug via de westkant van Frankrijk weer omhoog.....zin in..😁
    6 points
  27. Zur Breit in Wittlich, in de Duitse Eiffel. Vandaag en morgen weer. Maandagmorgen gaat het verder. Nog een auto ophalen in de buurt van Saarbrücken en dan begin ik in de middag te lossen rondom Straatsburg. Dan ben ik dinsdag weer leeg tussen Straatsburg en Basel. Straks eerst even een paraplu kopen voor de twee kilometer terug naar mijn auto. Behalve voor het loopje móest ik er op uit om een nieuwe draadloze lader te kopen voor mijn i-Phone. De oude is stuk en met een kabeltje schijnt het ding niet meer op te laden… Nouja, je moet wat…
    6 points
  28. Wat ik me heb laten vertellen, of althans begrepen heb, is dat je extra kan bijsturen of zoomen. Ik weet het ook niet precies. Ik heb het alleen gezien met losse trekker die in een hangar tussen een zootje oude straaljagers geparkeerd stond. Volvo en Scania waren samen in de ´race´ en het is een Volvo geworden. Andere merken ben ik niet om geweest en dit omdat deze twee de enige merken zijn die een liftbare, aangedreven tandemstel leveren. Leeg ben ik met de as omhoog een 4x2 en dat kost minder brandstof. Ik durfde het niet aan om een 6x2 te nemen omdat ik al zolang met een dubbel aangedreven auto rij dat ik bang ben dat als ik een beetje modder tegenkom niet meer uit de voeten kan en dan is het een kutauto de komende 7 jaar. Volvo liep daar al ver mee vooruit evenals met Dynamic Steering en hun onvolprezen I-Shift. In dit werk trek je extreem veel op, vandaar dat ik ook een extra kruipversnelling heb laten monteren. Overigens levert Scania die ook. Qua aanschaf zat er niet gek veel tussen waarbij de Volvo een kleine 10.000 in het voordeel was. Voordeel van Volvo is ook dat het opbouwen van de externe besturing eenvoudiger is op te bouwen en dat maakt het ook goedkoper, scheelt tussen de 3 en 6 duizend euro. Dan wordt het verschil al weer groter
    6 points
  29. Workum en Gorkum is maar één letter verschil en voor Amerikaanse begrippen ligt het vlak bij elkaar 😂
    6 points
  30. Pap, ik krijg een nieuwe auto. Zo belde mijn jongste zoon op een week of wat geleden. Toen hij kwam werd hem al gevraagd het chassis weg te brengen naar de opbouwer. Best wel trots op hem, 18 jaar en nu een compleet nieuwe elektrische kraanwagen. Een volvo fmx met een hmf 50 t/m met 34 meter mast. Helemaal gebouwt voor Amsterdam. Ik dacht dat hij nog niet "on line " mocht maar ik ben hem nu al meerdere keren tegen gekomen. En zijn naam al op de auto 💪 Morgen een feestje in Amsterdam. Het bedrijf bestaat 100 jaar. Jarno zelf is op vakantie met zijn moeder, broer en aanhang. Jammer maar ik ga zeker ff heen.
    6 points
  31. Dat is van die veel gebezigde stoere chauffeurspraat; "ik raak nog geen doos aan en ik los helemaal niks want ik rijd op CMR., al moet ik hier drie dagen wachten". Ik heb er meer dan genoeg gezien die dachten met het CMR-verhaal hun poot stijf te kunnen houden en na een uur met het gebogen hoofd toch de pompwagen zelf maar ter hand namen.. CMR is een vervoersovereenkomst bij grensoverschrijdend vervoer. Het regelt zaken zoals o.a. de rechten en plichten van de vervoerder en die van de andere betrokken partijen, aansprakelijkheid bij beschadiging of verlies van lading en vertraging tijdens het transport en aan welke eisen de vervoersovereenkomst moet voldoen. Het heeft als doel de belangen van alle bij het vervoer betrokken partijen zo goed mogelijk te beschermen. Zaken zoals laden en lossen zijn overeenkomsten die onderling tussen de partijen worden geregeld (verlader, vervoerder, ontvanger), er staat in het CMR-verdrag zelf niets over vastgelegd, dit kan eventueel op de vrachtbrief vermeld worden. De illusie zoals sommigen die hebben dat ze hun auto niet uit hoeven komen omdat er CMR op hun vrachtbrief gedrukt staat gaat dus niet op. zie: kennisbank Stichting Vervoeradres
    5 points
  32. Volgende week even op een andere auto. Had pas geleden aangegeven wel een stap zwaarder te willen, nu dus invallen op een 3 om 4 (ja @RobNiatjij vroeg er nog naar hoe wij daar in staan, wel of niet groter/zwaarder willen). Eerst naar München een shovel lossen, dan door naar Oostenrijk een zeef laden voor Nederland en ergens onderweg moet daar volgens mij nog even een demo mee gedraaid worden, mooi rustig weekje dus. Nu heb ik eigenlijk na komende week een weekje vrij..maar de planner zat vanmiddag al even te vissen want de vaste chauffeur heeft 3 weken vrij...dat weekje klussen thuis heeft geen haast dus als het mij komende week bevalt dan denk ik...dat ik maar even voorstel dat weekje vrij op te schuiven (oh ja en met dat retourvrachtje ben ik, volgens de planning, rond de 70 ton)
    5 points
  33. Och. ACC storingen overkomt de besten. De auto waar ik nu mee rijd heeft ook geen werkende afstandshouder. Helaas, want ik vind het echt een geweldige uitvinding. Het rijdt zooooo relaxed! Nu krijg ik een eenmalige melding op het dashboard, dat er een foutje in zit. Geen vervelende jengeltoon. Alleen een leesbare waarschuwing op mijn display. Die druk ik weg en daar heb ik geen last meer van tot ik weer opnieuw de motor start. Vanmorgen heb ik trouwens nog even mijn tanks afgevuld bij de Shell in Klazienaveen. Kunnen mijn injectoren gewoon tegen. Geen slappe excuses uit Zweden dat de diesel niet goed zou zijn. Gewoon werken, zoals het hoort. 😁
    5 points
  34. Als je in de buurt van een vliegveld wil gaan wonen moet je niet gaan lopen pijpzeiken dat je last hebt van de herrie van vliegtuigen. Wil je naast een varkensstal gaan wonen moet je niet lopen janken dat het er naar stront stinkt. Dat gezeik is van blijkbaar van alle tijden, Bennie Jolink van de Achterhoekse formatie Normaal schreef er in 1977 al eens een nummer over.. (klik>>>) Toen ik op de boerderi-je laatst an't heujen was Toen kump der zo'n import westerling hie woon'n hier nog moar pas Hie klagen over onzen trekker, van 't geluud had hie zo'n last En als wi-j 't land bemesten wilt dan stinkt 't 'm te hard Moar kunstmest gebroeken dat mag ok niet Biologisch verantwoord nuumt zie dat oeh oeh, yeah Met name dat woord "import-westerling" die daar in het oosten van het land die boeren wel even gaat vertellen hoe het zit. Dezelfde lading als het linkse gepeupel van tegenwoordig wat over van alles en nog wat loopt te zeiken.
    5 points
  35. Er was bij Schiphol ook eens een klacht ingediend wegens een vertrekkend Russisch vrachtvliegtuig, maar er was een foutje in de data. Online was te lezen dat hij om xx:xx uur vertrokken was, klacht kwam binnen maar wegens vertraging stond het toestel nog aan de grond 😉
    5 points
  36. Die Trieftol kennende zal het wel weer binnen zijn… 😅
    5 points
  37. We zullen het iets dichter bij huis houden, en het dan even hebben over de werkwijze bij deze zelfde grootgrutter en hoofdrolspeler in het artikel zelf. Precies hetzelfde als wat jij hier beschrijft, zij het dan in een kleiner perspectief. We praten hier wel over 8-10 jaar geleden en is slechts een voorbeeld, misschien is het inmiddels veranderd en verbeterd maar het deed mij destijds al de wenkbrauwen doen fronsen en had er zo mijn eigen ideeën over. Ik heb ooit een tijdje CTN ritten gereden voor de betreffende grootgrutter. Nog in de tijd dat elektrisch rijden niet eens ter sprake kwam, maar al wel het LNG bij al haar vervoerders volop in de rondte reed, overal de slogans "wij vervoeren schoon", de stickers "Lean&Green" trots op de auto's prijkten en schoon vervoer, minder CO² en klimaat en milieu hét stokpaardje waren in iedere advertentie en reclame van diezelfde supermarktketen. Op zaterdagochtend vertrok ik met een losse trekker vanaf standplaats naar het DC in Tilburg om aldaar een trailer op te pikken. Dat kon niet in een andere koeler, nee, dat moest er eentje van daar zijn. Vervolgens reed ik leeg van Tilburg naar Anderlecht om daar -serieus waar- twee hele rolcontainers (rolly's) met vlees te laden, om die vervolgens rechtstreeks te gaan lossen in Nieuwegein. Leeg van Tilburg naar Anderlecht, en met twee containertjes van nog geen 500 kg samen van Anderlecht naar Nieuwegein. Goed voor het verbruik laten we maar zeggen.. Zodra ik leeg was in Nieuwegein kon ik verder naar Bunschoten om daar 3 halve rolly's met gebak te gaan laden. Eigenlijk twee rolly's, want op de derde stond slechts een krat met daarin één klein doosje met twee éclairs, een soort slagroomgebakje met chocolade. Eén rolly was bestemd voor het DC in Delfgauw, de andere twee voor het DC in Tilburg. Dan ging ik vanuit Bunschoten eerst naar het DC in Delfgauw, gooide dat ene containertje eruit en vervolgde de rit naar Tilburg. Daar moest dan die andere container gelost worden bij de koelafdeling, en met de derde rolly met dat ene doosje apart weer naar de andere kant van het terrein om die te lossen bij de 'België-hal. Dik 550 kilometer gereden over de hele dag en amper vijf containers in mijn handen gehad. Het mooie was dat iedereen waar ik kwam -zowel bij de leveranciers als het personeel van de goederenontvangst op de DC's- telkens met open mond van verbazing stond te kijken en zich afvroeg wat ik kwam doen met één , soms twee rolcontainers. Over de vraag of zoiets wel uit kon heb ik me overigens nooit druk gemaakt; ik deed wat verwacht werd en vond het verders wel best. Nu kan men zo'n soort van vaste route die waarschijnlijk dagelijks gereden wordt misschien wel vergelijken met b.v. een lijndienst van een vliegmaatschappij; of daar nou 35 of 350 man in het toestel naar New York zit, die Boeing die vliegt. Ook dat geeft te denken maar het is toch nét iets anders en zit iets gecompliceerder in elkaar. Alhoewel de algehele gedachte daarachter waarschijnlijk precies dezelfde is: "wij verkopen geen nee". Hier gaat het nu om een vervuilende "vieze stinkende diesel" die de hele dag heeft gereden vanwege een geautomatiseerd voorraadbeheer-systeem en het niet "nee" willen verkopen naar de klant. Verders is er geen mens die in de gaten heeft wat er zich via de achterdeur afspeelt of zich er überhaupt druk om maakt als ze 's avonds aan hun slagroomgebakje zitten. Terwijl men naar de buitenwereld wel de schijn op wil houden naar hun publiek hoe goed en bewust men als supermarkt bezig is t.a.v. klimaat, milieu en samenleving.
    5 points
  38. Wc papier. Altijd makkelijk in de buurt van Ridderkerk.
    5 points
  39. Gister en vandaag opzichter geweest bij 2 keukenmonteurs. Morgenvroeg nog even flink met de kwast aan de gang, morgenmiddag moeder de vrouw begeleiden naar de laminaatwinkel. Donderdag en vrijdag word het echt afzien want dan zal ik toch echt op de knieen moeten. Dan zaterdag beetje hobbyen en nog even met moeders naar Pa. En dan zondag maar weer voorbereiden op het echte leven volgende week. Eindelijk weer rust na een week afzien😅
    5 points
  40. Ik ben blij dat ze nog even een foto van die Spaanse bolus erbij plaatsen. Dan is tenminste duidelijk waar we het over hebben… 🙄
    5 points
  41. Heb er hier nog zo eentje, kan je als je de juiste ontvanger hebt ook de NL tv kanalen mee krijgen....
    5 points
  42. Een "eigen" begeleider is altijd voordelig. Precies wat je aangeeft. Bij ons zijn ze daar gelukkig makkelijk in. Bij twijfel auto aan de kant en eerst routeverkennen met de bus. Eigen begeleider of inhuur maakt niet uit. Kilometers en uren worden vergoed. En zo kunnen "nieuwe" chauffeurs/begeleiders goede begeleiders/chauffeurs worden in de toekomst.
    4 points
  43. Hij is opmerkelijk ruim ja. Het is niet voor het eerst dat ik met zo’n Scania rijd. Maar het is wel de eerste die ik de “mijne” mag noemen. Dus nu ruim ik het ding in met mijn spullen. En er past veel in! Om te beginnen heb ik drie grote kasten bovenin. Groot genoeg voor een weekendtas. In de middelste staat een magnetron. Onder die kasten en opzij heb je dan nog aflegvakken. En met het bovenbed naar beneden heb ik nog steeds voldoende ruimte om rechtop te zitten op het onderbed. Alle ruimte die ik nodig heb ja!
    4 points
  44. klagers die 1x klagen, of eventueel een 2e keer, kan ik nog wel serieus nemen. Maar de klagers rond schiphol, schaar ik nagenoeg allemaal onder de noemer zeikers en schijnheilen. Schiphol is de grootste arbeidsgever in deze omgeving en iedereen weet wel 1, 2 of meerdere personen die er een goede boterham aan verdienen. Aan Schiphol zelf, of 1 van de vele toeleveranciers. En ja, woongenot is 1, maar de mogelijkheid om dit te kunnen betalen is ook lekker. Daarbij zou ik wel eens een onderzoek willen zien van deze klagers, die dan ook werkelijk NIET met een vliegtuig op pad zijn geweest, of gaan. Ik denk dat nagenoeg allen wel op vakantie, werk of zelfs een milieucongres gaan, met gebruik van het vliegtuig......(laten we bijvoorbeeld maar eens een willekeurige naam in de groep gooien; Greta....). Groet Ron
    4 points
  45. Als je gewoon een leven heb ga je niet 100+ keer een klachtenlijn bellen dagelijks denk je niet?
    4 points
  46. Vanaf de laatste scanias Idd geen nummer meer en 834 rijdt nu uitzendkracht mee….. Nog wel herkenbaar😊
    4 points
  47. Het zijn hier nu die oostblokkers die de gebeten hond zijn omdat ze volgens jou hun hier een deel van hun geld uit dienen te geven, of dat nou minimaal tussen de 25,- en de 40,- per dag is of niet. Iedereen weet hoe het verhaal in elkaar steekt met die mannen, die proberen zoveel mogelijk geld mee naar huis te brengen. Ik vraag me wel eens af hoeveel Nederlanders 4-5 avonden per week met hun pakketje van de Aldi in de auto te bivakkeren? Ik wil ze de kost niet geven, ondanks die extra onkostenvergoeding van € 59,40 per etmaal. Daar zullen ze ook allemaal hun eigen reden voor hebben, de enige die ik kan bedenken is om zoveel mogelijk over te houden aan het eind van de maand. Die oostblokkers worden verguisd omdat ze weken of maanden in en rond hun cabine leven en amper een restaurant van binnen zien. Wanneer een forumlid hier vol trots verteld dat hij onderweg bij de lokale supermarkt zijn boodschappen heeft gedaan, zijn maaltijd in of langs de auto heeft bereid en met een lekker flesje rode wijn in zijn auto zit dan staat opeens iedereen te juichen en te klappen, "wat een fantastisch leven, het lijkt wel vakantie". Die laatste had i.p.v. de supermarkt ook een restaurant binnen kunnen gaan om de uitbater wat te gunnen, los van de rest van het eigen volk wat € 59,40 OKV per dag krijgt en de hele week de auto niet uitkomt. Wat is het verschil?
    4 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden