Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 01-06-22 in all areas

  1. Komende weken beetje pendelwerk naar het Elisabeth-Tweesteden Ziekenhuis in Tilburg... Vorige week donderdag op weg naar Griekenland door een ongelukkig voorval mijn achillespees gescheurd in Bulgarije en voortijdig mijn rit af moeten breken. Vrijdagochtend nog tot Ioánnina in Griekenland gekomen en opgevangen door ons forumlid 1934 en zijn lieve vrouw die samen met de mensen van Patounas Transport mij direct naar het hospitaal gebracht hebben en de rest van het weekend mij van alle gemakken en goede zorgen hebben voorzien. Mijn werkgever KLG heeft daarop direct de repatriëring in werking gezet en werkelijk tot in de puntjes geregeld; zondag een collega ingevlogen die mijn auto heeft overgenomen om de rit te vervolgen, ikzelf per taxi naar een hotel in Spata bij Athene om daar zondagnacht door te brengen, maandagochtend door de mensen van het hotel naar het vliegveld gebracht en teruggevlogen van Athene naar Düsseldorf waar een andere collega mij opgehaald heeft. Al met al een vervelende gebeurtenis, maar fijne mensen om je heen en een goede werkgever die je niet zomaar in de kou laat staan verzacht het leed aanzienlijk.
    17 points
  2. Dag iedereen, Ik ben zelf geen chauffeur, maar ik wil toch even mijn dankbaarheid uitdrukken. Op 11/05 ben ik onwel geworden in mijn Citroen AX GT op de E17 ter hoogte van Waregem in België. Ik heb een epilepsie aanval gehad en heb mijn voorganger in zijn gat geramd om daarna tegen de middenberm te rijden. Enkele vrachtwagenchauffeurs hebben toen de volledige E17 afgezet en mij uit mijn auto gehaald. Vervolgens hebben ze mij op de pechstrook gelegd en de ambulance gebeld. Ik ben er vanaf gekomen met een gebroken rug (niet verlamd) en een tijdje thuis zitten. Zonder hen zou het zonder enige twijfel veel erger zijn afgelopen. Vaak worden vrachtwagenchauffeurs in een slecht daglicht gezet, maar zonder jullie zou ik er hoogstwaarschijnlijk niet meer zijn. Mijn oprechte dank om mijn leven te redden!!!! Ik vergeet dit nooit en mijn respect (dat er al was, mijn neef is chauffeur) is enkel groter geworden! Ik vond niet direct een belgisch forum, vandaar dat ik dit hier post. Nogmaal hartelijk bedankt!!!
    14 points
  3. Maandag beginnen. En de eerste weken op pad met onze ouwe trouwe Neckermann.
    12 points
  4. Mooi toertje naar Zweden gehad Lossen Landkrona en Helsingborg
    11 points
  5. Tijd weer voor een laatste update... Zoals verwacht is een officiële goedkeuring door een UWV-arts niet uitgevoerd, maar ben ik geruisloos overgegaan van ZW naar WW. En met oriënteren en solliciteren was ik toch al een tijdje mee bezig. Diverse uitzend- en wervingsbureau's waren er vooral op gebrand mij te porren als chauffeur horeca-fijndistributie, maar daarvoor bedankte ik vriendelijk. Eind april zag ik in het lokale krantje een vacature voor werkvoorbereider bij een bedrijf (specialist in het 2D en 3D vormgeven van houten halffabrikaten en eindproducten voor met name de meubelindustrie) in Culemborg. Specifieke ervaring had ik totaal niet maar in principe is alles te leren toch? Het kan juist ook een voordeel zijn wanneer een bedrijf een "blanco" persoon helemaal intern kan opleiden en in de gewenste vorm kan kneden. Bovendien de manier waarop de vacature geschreven was, klonk mij rete-interessant in de oren. Dus meteen gebeld, openhartige brief geschreven, alleen mijn cv-titel gewijzigd van financieel-administratief specialist naar multifunctioneel talent en de hele boel gemaild. Ikzelf gaf het niet heel veel kans overigens... Hoe groot was mijn verbazing toen ik een week later werd gebeld door de directeur, die mijn sollicitatie nog helder in zijn geheugen had staan en benieuwd was naar de persoon áchter het cv. Een gesprek van een vol uur volgde en de dag daarop een officieus rondje door het bedrijf. We zaten duidelijk op dezelfde golflengte, erg prettig. Enkele weken later had ik nog een officieel gesprek met hun werkvoorbereider, afgelopen dinsdag bood de directeur mij de baan aan en vandaag heb ik het contract ondertekend! Ik ga eerst een paar maanden als productiemedewerker aan de slag om alle stadia in de productiehallen te leren kennen en daarmee de basiskennis te vergaren die noodzakelijk is om later werkvoorbereider te kunnen worden. Toch wel een apart gevoel hoor, tikkeltje spannend maar vooral nieuwsgierig. PS. Mijn C-rijbewijs + Code95 wil ik behouden, dus in 2024 de 35 uur nascholing doen. Kan altijd nog eens van pas komen, al is het alleen maar om tijdens de verplichte bedrijfssluiting (zomervakantie) weer eens enkele dagen voor mijn eigen plezier in een vrachtwagen te kruipen. 😉
    11 points
  6. Ik ben het met Ger eens dat Nederland een welvarend land is. Laatst zag ik op televisie een programma over “begraven”. Of ik meen dat dat het thema was tenminste. Misschien was het iets algemener, over de dood of zo. Afijn, daar lieten ze ook een begraafplaats zien waar mensen hun huisdieren bij laten zetten nadat ze hun laatste kwispel hebben gelaten, of zijn gestikt in een haarbal. Daar stond me toch voor een fortuin aan graf- en gedenkstenen voor de Rexen en Fikkies van Nederland! Ongelofelijk. Zó slecht gaat het nu in Nederland. Dat dáár geld voor is. Of neem de brandstofprijzen. Nog nooit zo extreem hoog geweest. En het wordt er niets rustiger van op de weg. Iedereen stapt nog vrolijk in de auto. We rijden niks minder. En kijk eens op een doordeweekse middag in een willekeurige lunchroom of koffietent. Een broodje van acht Euro aftikken zonder met de ogen te knipperen. Of €4,50- betalen voor een kartonnen beker met een exotisch klinkende koffievulling erin bij Starbucks. Nee, we hebben het allemaal zo slecht! Als klagen geld kostte dan bleven we het nog doen!
    10 points
  7. Mocht niet voorin zitten, dus maar door t zijraam.
    10 points
  8. Neem jij jezelf serieus met zo'n antwoord, ik niet namelijk. De regering die plannen presenteert waarvan ze vervolgens zelf zeggen dat ze niet worden uitgevoerd? koekkoek word wakker. En de boer een vervuiler? Mag ik je een advies geven? Kijk even naar het vragenuurtje van de Tweede Kamer met het RIVM, waarom de grote industriegebieden en steden niet zijn ingekleurd op de stikstofkaart, houd dan in gedachten hoeveel woningen er nodig zijn en wat Mark Rutte in 2019 zei ("het is makkelijker om woningen te bouwen in een weiland dan binnenstedelijk") en ga nadenken. En die boeren hebben echt niet hun kop in het zand gestoken, wel in een strop van de overheid en banken. Zij hebben de afgelopen jaren met keihard werken en zonder klagen voldaan aan alle regels die werden opgelegd door de overheid en hebben met innovaties een flinke reductie van emissies gerealiseerd. Iets wat de industrie die wit gekleurd staat op de stikstofkaart niet kan zeggen.
    9 points
  9. We zitten de boeren op hun huid, maar dat er iedere dag een flink aantal 30 jaar oude 747’s met honderd ton volkomen overbodig product als snijbloemen (die na 2 weken al op de composthoop liggen en dan methaan en stikstof gaan produceren) uit Afrika en Zuid-Amerika op Schiphol en Maastricht landen, is kennelijk geen acuut “landbouw stikstof-probleem” dat aangepakt moet worden. Ik zou zeggen, koop die 5 bloemenhandelaren, die nog geen multimiljonair zijn, uit en verbied snijbloemen. Direct meetbare stikstofreductie. Minder stress met moederdag en Valentijn. En die dan werkloze bloemenracers, die al ervaring hebben met grootwinkelbedrijven, kunnen direct met streep 80 aan de slag bij Simon Loos. Win-Win-Win-Win-situatie 😁 Enne, overheid zorg ook voor de boeren, want jullie zwalkende (subsidie)-beleid heeft in het verleden geleid tot boterbergen, melkplassen, melkquota, superheffingen, zuiveltekorten, gestuurde schaalvergroting, verplichte inkrimping en best wel wat zelfmoorden onder agrariërs...
    9 points
  10. En met dashcam beeld.
    9 points
  11. Wat mij betreft moet dat vooral zo blijven, en vooral niet afhankelijk worden van een of ander vaag buiten land v.w.b. onze voeding.
    9 points
  12. Onzin, ook helemaal niet de insteek van het verhaal. Nederland wil zich keihard maken voor een schoon en groen klimaat ten koste van alles en komt met een plan en maatregelen wat vol tegenstrijdigheden zit. Met opnieuw een dieptepunt wanneer hier een halve veestapel uit het land dient te verdwijnen vanwege het produceren van te veel stikstof. Vergelijk Nederland in oppervlakte met de rest van Europa dan is het aandeel wat Nederland daarin kan hebben amper tot niet noemenswaardig te noemen. Hetgeen wat ik eerder beschreef m.b.t. schone vrachtwagens op de Maasvlakte en het oude materiaal wat vrolijk verder gaat in de oostblok-landen was slechts als voorbeeld van de vele tegenstrijdigheden in het hele klimaatplan. Goed dat we bewust met ons milieu omgaan maar naar mijn idee is het compleet doorgeslagen, zeker als we de vergelijking maken met de rest van de Europese landen om ons heen.
    9 points
  13. mijn (nieuw) speeltje bezet door dream girls, (de Willys bedoel ik ,nie menne willy)🤣😇 beetje rondrit/parade tijdens gala van de school.
    9 points
  14. ....er ook positief nieuws te melden is vandaag? Heb zojuist met voldoende resultaat het CE examen afgelegd (code 95 en rijbewijs C waren al begin Mei met goed gevolg voldaan). Onderstaande Daf's zijn dus weer beschikbaar voor de volgende kandidaten 🙂 Groet Ron
    8 points
  15. Het klopt verder wel dat de Rabo en clubjes als LTO altijd ingezet hebben voor meer en groter , kleine boeren zoals ik hebben in hun ogen geen bestaansrecht en houden grond bezet wat beter naar een groeier kan , die vervolgens tot de nek in de schulden zit en geen misser meer kunnen veroorloven , dat zijn ook vaak de boeren die het hardst schreeuwen en janken , kijk , als er nu een korting komt op bedrijven die in het laatste 5 zeer hard zijn gegroeid , zeg maar de rupsjes nooit genoeg , als je daar wat extra koeien weg haalt en de boeren die niet uitgebreid zijn met rust laat , de boeren die weg moeten , ruimhartig compenseert of om laten vormen naar akkerbouw ipv beroepsverbod dan heb ik er op zich geen moeite mee , behalve er is om de halve klap een sanerings ronde voor een probleem , en ga dan de ruimte niet gunnen aan vliegveld Lelystad of Schiphol ! bv , dan los je er niets mee op , dan heb je nog een probleem met het stikstof wat uit het buitenland komt , dat slaat blijkbaar wel op bos aan de Nederlandse kant van de grens , en grens over is er geen probleem met het aangesloten bos . Dankzij de Rabo , LTO en vooral de overheid is de landbouw verworven tot een industrie , meer voor minder , en het liefst voor nog minder , dan is er meer geld voor duurdere consumptie , hoge voedsel prijzen zijn slecht voor de economie , lees staatskas . Het kan wel anders , maar kom dan ook met een goede regeling , de burger heeft niets tegen normale gezins bedrijven met zeg maar 100 koeien , tegen industrie landbouw heb ik ook niets mee , maar zorg er dan ook voor dat er brood op de plank komt , zelfde geld als eerst zeg maar , heb eens geinformeerd bij RVO , wat ik kreeg voor land in te zaaien met bloemetjes voor insecten , 300 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!! zaaizaad kost me al meer , en daar moet ik een bedrijf voor draaiend houden en een gezin onderhouden , tja wat wil men dan ?
    8 points
  16. Het was een hele mooie stoet😍
    8 points
  17. Nou, ik denk dat Mustafa en Jurek het ondertussen ook wel zat zijn dat ze nergens kunnen slapen. En uit het feit dat een Roemeen de deur van een portacabin er bij een klant uitschopte omdat hij voor de zoveelste keer een paar uur op zijn documenten moest wachten (het is echt structureel bij die klant), denk ik dat we ook op dat vlak wel op 1 lijn zitten. En een oerwoud van regels? Uh..... Ik rijd in een vrachtwagen die sinds een paar jaar volhangt met waarschuwingsstickers en camera's, die piept als ik ook maar iets fouts dreig te doen, en vooral die plotseling remt terwijl ik dat niet wil. Enne, nee ik wil niet slapen in het nog warme, gendervriendelijke bed, waar een uur eerder nog een andere chauffeur op lag.
    8 points
  18. Gelukkig zijn zulke goede werkgevers er inderdaad. Toen ik nog werkzaam was bij de HEMA heb ik het zelfde ervaren bij mijn dodehoek ongeval in Frankrijk. De CEO van Frankrijk (een Belg die dus ook Nederlands sprak) is direct vanuit Parijs in de auto gestapt om naar Lille te rijden om mij bij te staan, omdat ik bijna geen woord Frans spreek. Collega's hebben mijn auto opgehaald en naar Nederland gebracht omdat ik opgesloten zat in de cel op het politie bureau. Mijn familie is op kosten van de HEMA naar Lille gereden en de werkgever heeft voor schone kleding voor mij gezorgd en voor eten voor mijn vrouw en zoon. 3x ben ik daarna door de Hema (waaronder 3x mijn directe chef en 1x de directie) naar Lille vervoerd (met familie) voor het bijwonen van de rechtszaak met een auto van de werkgever. Nooit heb ik een cent prive hoeven betalen hiervoor. Ook de advocaat (van de Hema zelf) heeft mij bijgestaan bij de rechtszaak afhandeling. Kijk, zo kan het inderdaad ook
    8 points
  19. Blijft een mooi plekje om je aanhanger even neer te zetten #schermerhorn
    8 points
  20. Discriminatie en pesterijen zijn wat mij betreft per definitie hartstikke fout, @Pierreik citeer dit uit een bijdrage die je op 25 mei schreef. Dat van die pesterijen geldt blijkbaar niet voor Ger? Je kunt het niet nalaten om met azijn te reageren op iedere bijdrage die hij doet . je bent marinier geweest, waarvoor respect, maar ik vraag me af waar het verkeerd gegaan is in je leven waardoor je zo’n zeikerd ben geworden.
    7 points
  21. Kijk daar was ie , de racisme kaart , wat een complete onzin , ik schrijf iets wat gewoon de realiteit is , mensen zoals u , die alles door een groen links bril kijkt , wil niets weten van de criminaliteit , overlast , pesterijen , en het onmogelijk maken van lesgeven zodat ze een vak kunnen leren , normaal vraagt u altijd om linkjes , maar u snapte bij voorhand dat die er wel waren . vooruit dan maar ; statistieken over criminaliteit en etnische afkomst (ministrando.org) ‘Criminaliteit allochtonen veel hoger dan statistieken aangeven’ - Zorg+Welzijn Bijna 63 procent van gevangenen in Nederland is allochtoon | RTL Nieuws 'Overheid en NPO willen minder Marokkanen in Opsporing Verzocht' | Binnenland | AD.nl U kijkt letterlijk de andere kant op , zoals elke GL doet , en dan roepen valt wel mee , kijk een blanke die doet ook wat enz . U was notabene zelf die uw oost europese collega's er bij lapte bij uw werkgever , omdat dat volk lui was te veel tijd nodig had , omdat u veel beter was ? om er zelf een wit voetje te halen ten koste van uw oost Europese collega's ? wat niet lukte , dat is ook een vorm van racisme toch ? u zelf beter voelen dan dat volk , en dat even melden . En dan mij een tokkie noemen , schei toch uit , zwak , zeer zwak
    7 points
  22. Esquelbecq (Ekelsbeke)
    7 points
  23. Het is toch echt de politiek die de boeren aanmoedigen om actie te ondernemen , dit is echt weer een groen slinks verhaaltje , tuurlijk verdienen deze bedrijven goed aan boeren , maar wie doet dat niet , boeren staan onderaan aan de keten , maar dat gaat het hier even niet over , gaat over dat boeren betwisten of het allemaal zo ernstig is gesteld met het natuur ,er is geen 0 meting , er is geen het moet van Brussel , Brussel zegt men moet de kwaliteit gaan waarborgen, als men de norm wil gaan halen wat men voor ogen heeft , moet alles wat ademt en uitstoot Nederland verlaten , en dan nog haalt men het niet , het gaat erover hoe dit tot stand is gekomen , alles op berekeningen en modellen ,niets geen metingen , daarbij met die kaart , gebieden waar geen vee loopt werd 70% verlaging geeist en bedrijven die veel uitstoten Rockwool en Amercentrale oa daar werd het zo om heen getekend dat die sero hoeven in te leveren , en dan zegt die hansworst van die vollenbroek , dat kleine bedrijven buiten schot blijven , kletskoek , ook kleine vee bedrijven rond natura gebieden moeten inleveren . En trouwens , als de politiek het vliegen eens ging belasten met 10 euro milieu belasting bv , moet je dan schiphol eens gaan horen en aanverwante bedrijven , die doen dan precies het zelfde , die zullen ook zeggen dat de reizigers de dupe zullen zijn , terwijl Schiphol ook omzet gaat missen . Men moet gewoon met een eerlijk verhaal komen , en niet gaan meten met 2 maten , en wat gebeurd er met de vrijgekomen locatie's ik gok huizenbouw , hoe dichter bij de natuur , hoe duurder ze zullen zijn , extra natuur , heb je over 20 jaar weer een saneringsronde bij de boeren , Nederland is gewoon veel te vol , en dat geld ook voor mensen , welke nu buitenschot worden gehouden .
    7 points
  24. staan mensen eens niet achter een boom maar voorop in de strijd , is het weer niet goed .
    7 points
  25. Grappige ervan is , toen iemand tegen Wilders zei dat ie een vriend van Poetin was , vond iedereen in de kamer het prima , nu iets soortgelijks van Wilders en het is janken .
    7 points
  26. Jazeker, nagenoeg het hele kamp is nog intact, op de barakken na. Daar is een grote lege vlakte waar vroeger de barakken stonden met nog twee barakken overeind. Je hebt het gebouw bij binnenkomst met de ijzeren poort met daarin het beruchte "Arbeid Macht Frei", het z.g. "Jourhaus" wat fungeerde als hoofdgebouw van het SS-personeel. Het grote hoofdgebouw op de binnenplaats is nog volledig intact, binnen is een grote expositie over de gehele geschiedenis van kamp Dachau en wat er allemaal gebeurd is, met foto's en begeleidende tekst. Er is een mogelijkheid om met een gids mee te lopen. Als je buiten voor het hoofdgebouw staat kijk je op die paar barakken die nog overeind staan en volledig intact zijn (gerestaureerd). De andere 30 barakken zijn weg, er rest alleen nog de fundering met bij iedere barak een steen met het nummer van de barak. De omheining met prikkeldraad en de wachttorens staan er nog zoals het toen was. Helemaal aan het einde, enkele honderden meters tegenover het grote hoofdgebouw zijn een paar herdenkingsmonumenten voor alle geloofsovertuigingen van de mensen die daar zijn omgebracht. Het meest indrukwekkende is als je de gracht overgaat en je de poort des doods bij de crematoria binnenloopt. De muur (fusilladeplaats) met bloedgracht, de z.g. ontsmettingsruimten, de 'wachtkamer' alvorens men de gaskamer in werd gejaagd, de gaskamer zelf, de dodenkamer waar de lijken opgestapeld werden alvorens ze verbrand werden en de verbrandingsovens zelf, ze zijn allemaal te bezichtigen. Als je dan de verhalen erbij hoort, dat ze b.v. haken aan de balken van het crematorium hadden gemaakt zodat de gevangen in het crematorium opgehangen konden worden en zo direct de verbrandingsoven in konden...te bizar voor woorden. Een indrukwekkende ervaring maar toch de moeite waard om een keer te bezoeken als je in de buurt bent. Toegang is overigens geheel gratis. Ik ga verders hier geen confronterende foto's plaatsen, die zijn genoeg te vinden op internet voor diegenen die het verhaal willen weten... (klik>>>) (klik>>>) "DEN TOTEN ZUR EHR, DEN LEBENDEN ZUR MAHNUNG"
    7 points
  27. Prinsenbeek, 1972, 60 auto's knallen in de dichte mist op elkaar, er breekt brand uit en 13 mensen overlijden. Ergens in de nabije toekomst. 60 elektrische personenauto's en vrachtwagens botsen op elkaar en vliegen in brand. Beelden van brandweermensen die zwaar getraumatiseerd zijn, omdat het blussen onvoldoende effect had. Vervolgens kamervragen waarom er niet genoeg dompelbakken waren. En waarom er al helemaal geen dompelbakken voor vrachtwagens zijn. En of het ethisch verantwoord is om wrakken met de slachtoffers er nog in, in een dompelbak te plaatsen. Ik ben zeker niet tegen elektrische voertuigen, maar het kinderlijke, blinde enthousiasme waarmee ze ons nu opgedrongen worden, vind ik wel storend, want er zijn toch een paar praktijkrisico's die volledig onderbelicht worden. Inventarisatie veiligheidsaspecten ZE-bussen (december 2021): - Bussen zijn dermate groot dat deze niet in een dompel- of salvagecontainer geplaatst kunnen worden (zie ook Paragraaf 3.5) na het optreden van een brand. Op dit moment zijn er geen andere oplossingen beschikbaar anders dan het ter plaatse blussen van de brand of het gecontroleerd laten uitbranden van de bus. - Bij een groot accupakket met veel cellen, zoals vaker het geval is bij elektrische bus- sen, neemt de kans op een thermal runaway uit een enkele batterijcel toe door het groot aantal cellen. Daarmee nemen ook de potentiële gevolgen bij zo’n groot accu- pakket toe. Dit kan leiden tot een verhoogd risico op een incident op celniveau. Het is hierbij belangrijk om de gevolgen voor de rest van het accupakket en de elektrische bus tot een minimum te beperken. Dit kan bijvoorbeeld door de kans op het overslaan van thermal runaway tussen cellen te minimaliseren (CE Delft, 2020). — Een Li-ion-cel bevat onder andere fluor. Fluor kan toxische verbindingen vormen zoals waterstoffluoride (HF). Deze gasemissies zijn nog niet goed bestudeerd en kunnen een risico vormen. Tot dusver hebben zich echter nog geen ongevallen met gasemissies voorgedaan, waaruit kan worden afgeleid dat het risico klein is. Bij een voertuigbrand komen altijd giftige gassen vrij, waardoor incidentbestrijders al anticiperen op giftige gassen met hun uitrusting. Toch is het een veiligheidsstrategie voor de cellen om gassen vrij te laten als de druk in de cel toeneemt om daarmee een mogelijke explosie van de cel te voorkomen. Belangrijk is om te voorkomen dat deze emissies vrijkomen in de ruimte waar de passagiers zich bevinden
    7 points
  28. Zet hier de kosten maar eens tegenover , en zie wat men dan onder de streep eraan overhoudt en wat het de werkgever kost om een werknemer in dienst te hebben , waar u mee komt is een iets wat vertekend beeld, daarnaast zal er vast een grafiekje bestaan dat Nederland een rijk land is , zal best , maar als u ziet wat voor een puinhoop aan het worden is , oa vanwege geld te kort , zet ik mij daar ook wel vraag tekens bij of we daadwerkelijk wel een rijk land zijn , we mogen nog niet klagen , maar denk wel dat de Nederlandse overheid te veel hooi op de volk heeft wat niet meer op te brengen is .
    7 points
  29. Ik weet niet wie met het idee loopt dat Nederland de wereld moet voeden. Ik weet wel dat de speldenknop -die Nederland is op de kaart van Europa- naar ratio nooit zo'n groot aandeel in het stikstofprobleem kan hebben dat als gevolg daarvan een hele sector in de landbouw om zeep geholpen moet worden en Nederland een aanzienlijk deel van zijn exportproduct uit handen moet geven. Voor de rest allemaal lekker blijven geloven in die hele schertsvertoning en poppenkast die meneer Timmermans met zijn clubje in Brussel opvoert. Zolang ik nog niet met zo'n elektrisch gebakje de weg op hoef en in mijn eigen tijd een uur of langer die batterij op moet gaan staan laden zal het mij allemaal wat jeuken. Daar ging het topic uiteindelijk over.
    7 points
  30. Ik denk dat ik morgen ook maar eens op een functioneringsgesprek uit ga. Vanmiddag geland op Schiphol. Zat te doen nog, maar morgen lijkt het een redelijk droge dag te worden. En aangezien mijn auto op de zaak staat zal ik op de motor naar Limburg moeten. Dan staat het ding daar alvast maar. Kan hij mooi mee naar Frankrijk komende maand!
    7 points
  31. Rob, niet in discussie inderdaad. Je ziet al die complotdenkers met ongefundeerde raadgevingen direct uit hun holen komen. Zijn verder prima gasten trouwens hoor, maar dat domme gelul.... Ik kreeg een oproep dat ik een 2e booster kon halen en ja, waarom niet. Niks geen last gehad, net zomin als de voorgaande 3. En aangezien ik niet wil meewerken aan de overbelasting van de gezondheidszorg en tegelijkertijd m'n qr weer up-to-date is heb ik geen seconde getwijfeld.
    7 points
  32. Het is toch een vreemd verhaal , er wordt een ver ontwikkeld plan naar buiten gegooid , en een dag later wordt er weer luchtig over gedaan dat het nog niets voorsteld , alsof er maar 1 nacht over nagedacht is , zelfde met het plan om parijse criminele jeugd hier naar toe te halen om ze hier wel even op het rechte pad te krijgen , we kunnen ons "eigen" jeugd niet eens op het rechte pad krijgen en houden , laat staan dat tuig . dag later was het ook maar weer een slechte droom , rare gang van zaken .
    6 points
  33. Dus als de chauffeurs in FR dit doen, zijn het helden en moeten wij ook eens op de barricaden, maar als onze boeren hier hun zaken verdedigen tegen onrealistische verwachtingen en maatregelen die niets uithalen, verdienen ze een prent? Jij wilde vandaag richting Stroe om eindelijk eens van je pensioen te genieten, of moeders wilde shoppen, naar de kinderen, of had plannen (en is nu de hele dag chagrijnig), maar dit gaat alles niet door, want de boeren blokkeren de boel? Wat mij betreft mogen de chauffeurs zich hier bij aansluiten. Groet Ron
    6 points
  34. Als je al gaat huilen omdat er tegen je wordt gezegd dat je een ''tassendrager'' bent dan ben je echt niet rijp voor de grote boze mensen wereld en al helemaal niet voor in de politiek.
    6 points
  35. t is dit restaurant. Er is truck parking. Gewoon langs de weg. Uitzicht van t terras. Weer iets anders dan een parkeer terrein. De maas En dun overkant. Dit is t restaurant. http://www.rdmkantine.nl/
    6 points
  36. Ah… En ik maar zwaaien naar elk busje met een auto achterop…
    6 points
  37. Je bedoelt te zeggen; dit soort zaken stroken niet met "het nieuwe denken"? Miljarden worden door de overheid geïnvesteerd in klimaatverbetering, de laadpalen schieten als paddestoelen uit de grond want het hele land moet binnen nu en een paar jaar aan de elektrische auto als het aan de beleidsmakers ligt. De automotive branche investeert eveneens miljarden in het uitvinden en ontwikkelen van allerlei systemen om o.a. CO² uitstoot van vrachtauto's te reduceren. Een hele branche moet over op Euro-6 voor twee hazen en een rondvliegende meeuw op de Nieuwe Maasvlakte terwijl de supertankers en containerreuzen drie kilometer voor de Hollandse kust dagen -of wekenlang non-stop liggen te dampen. Nederland als beste jongetje van de klas, terwijl op nog geen 1500 kilometer afstand het oude materiaal uit Nederland wat hier afgedankt werd vanwege de gestelde milieunormen weer vrolijk verder op en neer naar west- Europa kachelt en doet alsof men nog nooit gehoord heeft van broeikasgassen, CO², groen, duurzaam en de Europese Green Deal. Lang leve één groot Europa... Voorlopig nemen ze het een stukje verderop in Europa allemaal niet te nauw met deze klimaat-waanzin, lachen ze er hard om en doen ze voorlopig nog steeds waar ze zelf zin in hebben.
    6 points
  38. Stel nou dat de besmettingen wel weer oplopen aan het eind van de zomer, en er komen weer maatregelen. Misschien is het dan een voordeel als je die extra booster heb. Straks blijf je "hier" hangen omdat je hem nog niet gehad heb. En je zei zelf al dat je geen last van bijwerkingen heb gehad.
    6 points
  39. Het aanschouwen van al het 'Griekse schoon' deed mij even alle zorgen vergeten. Het had mij dan ook niet lang genoeg kunnen duren...
    6 points
  40. en nu met vintage foto uit het bouwjaar van de Willys, zie wel dat de meiden toen ook al mooi waren 😇
    6 points
  41. @sprinter 516: Ik hoop van ganser harte voor jou(en ieder ander), dat jij nooit in de situatie belandt, dat jij afhankelijk wordt van (keurings)artsen van het Uwv en hun onnavolgbare beslissingen. Dan zul je ervaren dat lang niet iedereen voor zijn of haar lol thuis zit, om anderen zoals jij, uit te lachen omdat jij weer naar jou werk moet. Hans
    5 points
  42. Na alles hiervoor te hebben gelezen, bedacht ik: wat nou als de regering het bizarre idee kreeg om de haven van Rotterdam helemaal te sluiten. Het is namelijk gebleken dat de allergrootste uitstoot van NO2 (dus niet NH3) in de regio Rotterdam en Amsterdam plaatsvindt. Voor de geïnteresseerden: https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/tropomi-metingen-van-stikstofdioxide-no2#:~:text=Jaargemiddelde%20NO2%20in,gemeten%20door%20CrIS Daarmee is er ook direct een oplossing voor het file probleem in de randstad en is de bereikbaarheid ook gelijk gewaarborgd. Bovendien zou op korte termijn ook de woningnood in de randstad oplossen, want samen met aan de haven gerelateerde bedrijven hebben 10-duizenden mensen dan geen werk meer en dus geen noodzaak meer om er te wonen en zullen daarom moeten vertrekken uit de regio. Bovendien, om maar eens een opmerking te gebruiken die ook in het boeren vraagstuk veel wordt gehoord, bijna alles wat er daar binnenkomt aan goederen gaat ook het land weer uit, en alles wat we zelf nodig hebben kan ook via Amsterdam of Delfzijl/Eemshaven worden binnengebracht. Bedenk me ook net dat ook de invoer van drugs in een klap een stuk minder zal zijn, scheelt de staat ook weer heel veel aan mankracht en investeringen van steeds slimmere apparatuur. Dit alles is natuurlijk allemaal ten gunste van het prachtige en bijzondere natuur gebieden van de Biesbosch en het groene hart, de prachtige duingebieden boven IJmuiden uiteraard. TATA zal zeker moeten sluiten zonder pardon en ook zonder alternatief. En op termijn, als de waarden te hoog blijven sluiten we ook Schiphol en kunnen de andere kleine vliegvelden dit wel overnemen, eventueel kan Lelystad op voorwaarden en beperkt ook open. Het is maar een gedachte die bij me opkwam
    5 points
  43. Stikstofprofessor Han Lindeboom: 'RIVM-model klopt niet, D66 wil het niet horen' | NPO Radio 2 Tja dan lees je dit , dan is er dus een wetenschapper ook nog van D66 huize , die de rekenmodellen van RIVM gewoon onderuit haalt , dat die niet kloppen , en dan moet ie van Tjeerd de Groot zijn mond houden dus , Tjeerd heeft 1 ambitie en dat is de veestapel met de helft verminderen , dus zijn persoonlijke ambitie of hedze wordt in een bevolkingsprobleem gegoten ,Tjeerd is jaren CEO bij friesland campina , melkconcern geweest , en daar altijd geroepen er moet meer melk komen . RIVM en de overheid , spelen zoals vaker onder 1 hoedje , gewenste uitkomst staat vast , en RIVM heeft de taak om daar naar toe te rekenen en te onderbouwen met modellen en grafiekjes , waar geen meting aan te pas komt , er is stikstof wat neer komt in natuurgebieden , maar dat is 14 kg , niet de 20 kg die de regering claimt , zit dus een verschil tussen van 30 % . Wat ik ook niet wist , weet dat de rechters van linkse huize zijn , een rechtse rechter heeft geen kans , maar wetenschappers zijn dus ook van linkse huize , met linkse gedachten goed , dus die zijn ook gekleurd Podcast Het Land van Wierd Duk | Telegraaf.nl
    5 points
  44. Jij probeert hier al 46 pagina's het laatste woord te krijgen, en dat zonder een enkele onderbouwing
    5 points
  45. Ik zou ze dwars plaatsen en dan 2 hoog. Op zeker dat er dan 12 meegaan, wel een beetje mikken bij de tunnels.
    5 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden