Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing most liked content since 12-11-17 in all areas

  1. 17 points
    gerrit piel

    Tuinkabouter on tour

    Komt niet vaak voor maar vandaag is gelukt. Vader en zoon hun truck samen op de foto .
  2. 16 points
    _alain_

    Voorruitfoto's!!

    Ik deed net mijn gordijnen open....
  3. 14 points
    Pierre

    waar sta jij vanavond??

    Ja ja...ik heb ze daarom gisteren toch maar een keer gekocht....
  4. 13 points
    corydon

    forumgebruikers gespot

    Tobmaran gezien in Utah... Cedar city om precies te zijn. We hadden daar een hotel, en hij maakte er zijn nacht rust. Even gegeten in een mexicaans restaurantje. Interesant persoon. Was heel leuk.
  5. 13 points
    Pierre

    Borghuis Transport

    Alles wat hier tot nu toe gezegd word in dit topic berust op suggesties, verdenkingen en speculaties. Niemand maar dan ook helemaal niemand hier weet van de hoed en de rand, enkel gissen en vissen naar de mogelijke oorzaken van zijn faillissement. Verders is Freddy Borghuis aan niemand maar dan ook helemaal niemand van de hele boerefamilie op dit forum enige uitleg verschuldigd. Leg mij dus maar eens uit waarom wel...
  6. 13 points
    Mike94

    Voorruitfoto's!!

    Onderweg naar Rousset (Marseille) een paar mooie plaatjes geschoten
  7. 11 points
    iveco 35c17

    FOOX/Bergsma Drankenhandel Franeker

    En omdat jij die vaten niet kan tillen moet je maar meteen met bedrijfsnamen gaan strooien? Nederlanders worden steeds mondiger, helaas lichamelijk niet sterker
  8. 11 points
    trieftol

    forumgebruikers gespot

    Ze vroegen om een goeie kraanmachinist
  9. 11 points
    HIT

    Borghuis Transport

    je hebt de gevel eruit gereden???
  10. 10 points
    marco555

    Waar gaat de reis heen...???

    Maandag 08.30u een motortje lossen in Delfzijl, daarna een dumperbak laden in Amsterdam voor lossen Groot Ammers. Kreeg vandaag te horen dat er vandeweek weer een leuk klusje aan zit te komen hoogstwaarschijnlijk. Donderdag een deel van een schrootpers laden in Vreden, dan vrijdag of zaterdag varen naar Göteborg en maandag lossen in Malmö. Die pers bestaat uit 3 delen dus samen met 2 collega's op stap.
  11. 10 points
    corydon

    Voorruitfoto's!!

    Na gemeten op GE. 27 km recht door. en toch 1 auto gezien... Net ten westen van Seligman AZ. Dat is de oude route 66.
  12. 10 points
    erwin75

    Volvo topic

    Nieuwe trekker voor onze dieplader.
  13. 10 points
    ayla

    zonnetje..!!

    Zonsondergang vorige week in Key West, Florida. Groet Ron
  14. 10 points
    Tobmaran

    Voorruitfoto's!!

    Er wordt nogal eens lacherig gedaan over Harlingen, maar hier in zuid Texas kan je al voor sorteren voor deze parel van het Ijsselmeer
  15. 10 points
    trieftol

    Nieuws in plaatjes

    Was ik een x creatief, mag ik de Leen Bakker niet meer in
  16. 10 points
    Marotrans

    foto's tijdens het laden en lossen

    Eerder deze week had ik 'm weer eens: de trailer waar 'n creatieve collega (of expeditiemedewerker van 'n klant) bezig is geweest. Het plaatje slijt al weer weg, maar ik doe 't niet na! Zo even uit de losse pols
  17. 9 points
    corydon

    Voorruitfoto's!!

    Ergens voorbij t einde.....
  18. 9 points
    jean

    Waar gaat de reis heen...???

    toen ik voor de eerste keer naar GB ging heb ik tussen Gent en Zeebrugge geoefend met links rijden en dat is toen ook goed gegaan.
  19. 9 points
    Tobmaran

    Voorruitfoto's!!

    En weer terug door de Canadian Rockies naar Calgary
  20. 9 points
    corydon

    M'n ouwe truckie...

    Stond vandaag zomaar op FB bij de schoonen pagina. Het is een 50% kans dat t de oude truck is, want ze hadden er twee. Schoonen was toen een groot bedrijf met zo een 500 wagens. Ze kochten er twee voor schoonen, en schijnbaar twee dozijn voor v d Elzen. Schoonen had dat bedrijf gekocht vlak daarvoor. Waarom weet ik niet, maar ze zette mij in 1 van die twee. Plus een spik splinternieuwe oplegger er achter. Werkte er toen twee jaar ongeveer, terwijl de meeste er veel langer werkten. De voordelen, er zat AC in, toen redelijk ongehoord. Er zat een 14 liter motor in, terwijl 11 liter normaal was. Trok echt goed door heuvelop. Nadeel... Geen CC, en er zat een zeldzaam dom gas pedaaltje in zodat je constant met je voet omhoog zat. Kwam volgens mij uit een personen autootje. Verder herrinner ik er niet veel van. Ik zweer dat er een 400 liter tankje onder zat, maar op FB zeggen ze 800 liter. Denk dat ze dat later veranderden. Ree er hooguit 6 maanden mee. En dat was t voor Schoonen, was t beu. Terwijl het een schitterend bedrijf was waar weinig tot geen regels waren.....
  21. 9 points
    gerrit piel

    Tuinkabouter on tour

    Gaat er mooi bij. Het is nog redelijk te doen. We zijn nu op de helft van de campagne.
  22. 9 points
    andremast

    Voorruitfoto's!!

    Nabij lausanne[emoji106]
  23. 9 points
    Leeuw

    Voorruitfoto's!!

    Rij ik vrijdag naar huis, rijdt m'n eigen enorme dinges voor me uit. Gelukkig nam 'ie al snel het ... .
  24. 9 points
    Pierre

    Overvallers België gepakt

    Eigenlijk zou je met een paar man uit moeten stappen en ze helemaal de tering moeten slaan met een krik of een koevoet, zo hard en net zo lang tot ze niet meer opstaan. Dan laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd.
  25. 9 points
    andremast

    wist je dat

    Op zee valt het ook niet altijd mee om de juiste route te nemen[emoji6]
  26. 8 points
    matthieu

    Waar gaat de reis heen...???

    Nergens heen. Beetje dagen opmaken en 15 januari weer eens aan de slag[emoji23] Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
  27. 8 points
    shompie

    Borghuis Transport

    Ik heb zelf ook een faillissement meegemaakt dus heb ik er wel ervaring mee en heb ik het niet van horen zeggen. Ik was alleen slim genoeg om geen doorstart te maken (ik wens iedereen veel personeel) Ik had ook prive meegetekend voor een aantal dingen. Dus moet je in gesprek. Met de belastingdienst waren we al in gesprek (het zijn geen onmensen) en daar heb ik dan ook het minste last van gehad. Maar ik wist dan ook al een tijdje dat het geen houdbare kaart was dus had ik de auto's waar "eigen geld" in zat al verkocht om een deel van de schuldeisers te betalen. Je kunt dus heel goed afspraken maken met de belastingdienst, wat ze alleen niet doen is van hun protocollen afwijken. Je blijft boete op boete krijgen. Maar na het faillissement is er contact geweest over het hoe en wat en was het gelijk een gesloten boek. De andere deden moeilijker (prive meegetekend) dus daar heb ik echt afspraken mee gemaakt die ik ook netjes ben nagekomen. Zelfs met de bank uiteindelijk al werd dat wel heel hard gespeeld. Zei wilde alles en dat had ik niet, en de rest van mijn leven betalen had ik ook geen zin in. Dan maar de wnsp in waar ik uiteindelijk ook 2 maanden heb ingezeten. Toen kwam de bank erachter dat het voorstel wat we in eerste instantie hadden gedaan zo slecht nog niet was en heb ik uiteindelijk ook met de bank een afspraak kunnen maken. Ik vind het wel leuk om te zien hoe iedereen hier over elkaar tuimelt en er schande van spreekt terwijl het overgrote merendeel hier reageert uit emotie en niet uit enige vorm van kennis. Die mensen kunnen zich drukker maken hoe hun eigen baasje de boel besodemieterd of hoe de echte grote bedrijven belasting ontduiken. Dan zijn die paar faillissementen van die transportbedrijven nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat
  28. 8 points
    josimo

    Voorruitfoto's!!

    vanuit de trailer.....er zijn ergere heftruckchauffeurs #Munchen
  29. 8 points
    Tobmaran

    Voorruitfoto's!!

    Beter maar niet meer terugkeren naar NL....zou zakken voor mn inburgeringsexamen... En dan te bedenken dat ik toch meerdere keren daar het pontje naar Terschelling heb gepakt. Ik schaam mij diep
  30. 8 points
    Tobmaran

    Voorruitfoto's!!

    Seattle, Washington
  31. 8 points
    andremast

    Voorruitfoto's!!

    Tussen hunsruck en mosel
  32. 8 points
    trieftol

    Voorruitfoto's!!

    Westfriese omringdijk wijdenes En het laatste stukje
  33. 8 points
    Schots en Scheef

    wist je dat

    Zow...
  34. 8 points
    josimo

    Voorruitfoto's!!

  35. 8 points
    roadtrain

    De leden zijn de bond, maar zonder één mening

    Niemand heeft er gelijk.... de problematiek in transport is dat er zoveel verschillende soorten transport zijn en iedereen dus andere belangen heeft en dat het dus heel moeilijk is om het iedereen naar de zin te maken. Je hebt te maken met heel veel verschillende werkgevers die ook weer verschillende belangen hebben. Zie daar als vakbonden maar wat moois van te maken in een cao. Daarom werkt het bij de politie bijvoorbeeld wel om alle neuzen een kant op te krijgen: die hebben maar een werkgever dus veel makkelijker om alle neuzen een kant op te krijgen. Zo zijn er veel meer beroepsgroepen waar dit voor geld. Met chauffeurs is dat dus niet zo. Zelf bedrijven met verschillende vervoersstromen hebben de collegas verschillende belangen en is er soms al verdeeldheid. Ik denk dat daar de hele problematiek zit om weer alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Een oplossing? Ik weet het niet. Hier elkaar de tent uit vechten is zeker geen oplossing.
  36. 8 points
    bituum trapper

    FOTO van je luxe-wagen

    Sinds een week voor de deur staan en helaas zelf nog geen meter mee mogen en kunnen rijden vanwege een gebroken schouderkom (Laura had de eer), Opel Vectra GTS 3.2 V6. Dat leek mij dus een mooie opvolger voor de Omega die hier en daar wel wat erg veel ging kosten door onderhoud en repraties om 'm op de weg te kunnen houden, ergens houdt het een keer op.
  37. 8 points
    RobNiat

    ALARM: Chauffeurs moeten uit Den Haag komen.....

    O, alsjeblieft Vrachtrijder... Begin nu niet zo he. Het meeste van mijn 'werkgenot' is vergaan, juist omdat ons prachtige vak maar geschikt moet worden gemaakt voor elke aap. Vraag nu niet om nog meer regels!
  38. 8 points
    shompie

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Maandagmorgen om 07.30 telefoon van de planner. Ik was onderweg naar Rotterdam om daar een gebouw te plaatsen van 7 aaneengesloten units die dienst moeten gaan doen als tijdelijke kantine bij een tot schaatsbaan omgebouwde ateletiekbaan. Hoe loopt het (dan weet ik dat hij wat van me moet), wel goed dacht ik. Beetje druk op de weg Hoe laat moet jij donderdag thuis zijn was zijn vraag. Ik moet wederom met de vuist op tafel slaan bij de school van mijn jongste en dit keer wil ik niet in mijn werkleren en ongeschoren aan tafel zitten daar. De juf zat bij het vorige gesprek niet echt op haar gemak. Dus ik zei 14.00 thuis. Kan jij morgen naar Engeland? Ja hoor, als ik maar op tijd terug ben Nou hebben we net een nieuwe planner die weet dat je naar Engeland moet varen maar daar houd zijn kennis op. Hij heeft altijd binnenland gepland. Dit soort werk komt steeds vaker voor. Het is voor dezelfde klant als dat ritje Spanje. En het is echt waar, niemand wil terwijl het echt simpel werk is waar je alle tijd voor krijgt en alles word betaald. Dat bedoel ik met mijn opmerking in een ander topic. Men wil niet meer.... Dit is een foto van het gebouwtje wat ik geplaats heb. Leuk werk enkelt jammer van het weer. De laatste foto is op het losadres in Peterborough. De klant verwacht dat je helpt met uitpakken en helpt om de machines op hun plek te krijgen. Je werkt met een man of 5 dus het stelt weinig voor. Maar ook voor dit werk zoeken ze chauffeurs.... Ook de oranje man (word binnenkort rood) zoeken ze nog iemand. Ook voor beginnend chauffeurs bestaat de mogelijkheid om lerend te werken.
  39. 8 points
    RobNiat

    Borghuis Transport

    Doe eens normaal. Moeten we echt alle topics waarin de meningen uiteen lopen maar afsluiten? Raar dat dit forum doodbloedt niet? Alleen 'De Huiskamer' leeft nog. "Wie heb je gezien onderweg?" Nee hoor. Ik hoor graag van zowel werknemer als werkgever. En ook de input van eventuele buitenstaanders waardeer ik. Maar niet alles wissen en een slot erop op verzoek van het 'slachtoffer' of van een derde. Dat zou wel heel flauw zijn.
  40. 8 points
    Grunneger

    zonnetje..!!

    Zonnetje gezien vanaf de boot in de haven van Malmö, met op de achtergrond de brug naar Kopenhagen.
  41. 8 points
    Marotrans

    Personenauto tussen vrachtwagens

    Ik kan mij er ook aan storen als de personenauto er tussenin en vóór mij rijdt. Dat komt omdat, even algemeen gesproken en niet persoonlijk naar jou, het rijgedrag van de personenauto meestal wat minder constant is qua snelheid. Dan moet ik toch oplettender gaan rijden dan wanneer er een collega op de cruise-control voor me uit rijdt. Daarnaast is het 'n ongebruikelijk beeld en zijn dit vaak schuilplaatsen om even te bellen of te appen; wordt het ook niet rustiger van voor m'n neus en wij mogen er niet voorbij... Maar het belangrijkste: gebeurt er verder naar voren iets en ik zie dat even niet om wat voor reden dan ook ben jij plat! Dat willen de meesten niet op het geweten hebben denk ik.
  42. 7 points
    Tobmaran

    Voorruitfoto's!!

    Ventura County....rookontwikkeling door wildfires
  43. 7 points
    Tobmaran

    Voorruitfoto's!!

    Los Angeles, California
  44. 7 points
    josimo

    Voorruitfoto's!!

    Kan mij dat schelen.....had alleen oog voor het korte rokje
  45. 7 points
    RealZeus

    FOTO van je luxe-wagen

    Sinds augustus deze. Hiervoor had ik drie maanden een Suzuki Liana, maar dat ding voelde en klonk bij 130 km/h alsof je minstens 230 km/h reed. En hij zoop als Andre Hazes in zijn hoogtijdagen. Deze is gevaarlijker want met de Focus merk je amper dat je hard rijdt. En met dit weer is het gemiddeld 1 op 13,4 , maar op vakantie haalde ik 1 op 14,9. Fijne auto!! Binnenkort even een setje nieuwe slofjes en dan kan hij de winter weer door.
  46. 7 points
    iveco 35c17

    Twente

    God schiep van gouden korenaren de twentenaren en drenthenaren , van het kaf en de resten de rommel uut ut westen. En zo ist wa
  47. 7 points
    the duke

    Borghuis Transport

    Inmiddels ben ik wel getriggerd door het faillissement van Borghuis Transport. Zeker nu Freddy als door een hond gebeten reageerde op de opmerking van de vermeende ex-werknemer Piet Tukker. De opmerking waarin Freddy mij denkt te ontmaskeren als Piet Tukker. Niet dat ik geloof dat Piet Tukker een ex-werknemer is maar eerder een ingewijde die op één of andere manier Freddy nét wat beter kent als ons, of althans, beter kent dan ik. Terugkomend op het gegeven dat Freddy onafhankelijk was van een leasemaatschappij -dat vermeldde hij zelf- ooit op het forum (ik kan me niet voorstellen dat hij mij dit in vertrouwen verteld heeft die ene keer dat ik hem aan de telefoon had) én de opmerking van Piet over het zwager 'dingetje' ben ik wat gaan nadenken tijdens mijn geestdodende arbeid van vandaag. Op basis van hetgeen ik weet of meen te weten heb ik nog steeds geen eensluidende conclusie kunnen trekken. We hebben: de hypothetische Hypotheek (das de hypotheek die geen hypotheek is) een 'financieel onafhankelijke' Freddy (gezien zijn reactie heeft zwager daar iets mee van doen) de opdrachtgevers van Borghuis (de hoofdprijs zal je niet krijgen maar je kunt er wel voor doen) een redelijk standaard wagenpark, geen rare uitspattingen (als je de Nespresso-machine en de 'eigen' kleur saffier-blauw even achterwege laat) een paar nette chauffeurs (dat weet ik omdat ik een hele tijd Facebook-vriend van Freddy was en hij wel eens wat personen tagde) Normaal gezien ga je als je op deze manier voor deze opdrachtgevers rijd niet failliet. Dat kun je wel redelijk afkaarten. Nieuwe auto's met onderhoudscontract, je weet wat een chauffeur kost, je weet wat je kwijt bent aan de diesel. Dat is gewoon rekenen. Dat heeft Frank Bibow je wel geleerd. Of het slim is om op deze manier een transportbedrijf op te tuigen -beetje charteren- weet ik niet, maar allee, ik ben nooit verder gekomen dan als zzp-ertje aan te gang te blijven. Dan was er nog een gehuurde loods (ex-Donkelaar?) en een nieuwe Outlander van rond de 40.000. Met een normale omzet kun je dat allemaal ook nog wel bekostigen als het allemaal goed draait. Dan komen er wat schades, er moet wat eigen risico van de povere marge betaald worden, er word eens iemand ziek etc. Het loopt allemaal niet zo maar je krijgt ook niet echt de vinger op de zere plek. De Actros en de Red Passion zijn immers met 'boekwinst' verkocht (dikke gniffel) daar heeft onze Fred geen scheur van in zijn broek opgelopen. Blijft over de hypothetische hypotheek én het zwager 'dingetje'. Of dat nu een erfenis of een lot uit de loterij is/was maakt niet uit. Fred leent geld van zwager, koopt Actros en doet het goed. Echter maakt Fred de fout die veel eigenrijders maakten. Hij ging eens kijken wat het opleverde en zette er een auto bij. Dat kon uit. Auto 3 volgde snel. Fred is de Actros zat en als echte ondernemer met wellicht een heus eikenhouten bureau vraagt hij wat offertes aan. Omdat Fred meer chauffeur is als ondernemer laat hij zich een Red Passion aansmeren die voor alle geld te duur is. De povere marges houden niet van 8-cilinders en dus werd er node uitgezien naar zuinigere auto's. Daar kon Scania in voorzien (die 450-ers zijn écht zuinig) en omdat er een nieuw model zit aan te komen willen ze de verkoopcijfers hoog houden. Dit doen ze door speciale versies van ouwe hokken te maken. Fred 'koopt' er twee in zijn eigen bedrijfskleur, saffier blauw. Dat de rest van het wagenpark wit met sticker is word over gezwegen (wit met sticker is slim ivm inruil). Dan is er nog een Outlander die de prijs heeft van een halve normale (wit met sticker) trekker want Fred moet toch in stijl naar zijn eikenhouten bureau. Inmiddels is de belasting langsgeweest, Fred is in 2013 begonnen en heeft danig geïnvesteerd maar er zal toch eens het 1 en ander afgedragen moeten worden. Dat zal ongetwijfeld gedaan zijn daar het bedrijf ten onder is gegaan door een hypotheek uit het verleden. De hypotheek die geen hypotheek is. Men rept namelijk met geen woord over belastingschuld. Zal het dan tóch de zwager zijn die zijn geld komt terughalen? Geld wat er bij lange na niet is omdat van de 'boekwinst' een auto/huis/noem maar op gekocht is? Wie zal het zeggen. Ik heb zo het vermoeden dat als ik er naar vraag óf op het privé vlak kom óf ik geen antwoord krijg omdat ik niet bij het Freddepet clubje hoor. Komt me nog wat te binnen. Fred is slim, Fred wil een dak boven zijn hoofd, Fred zet het huis op naam van zijn vrouw. Hoe ze dat financieel kan regelen laat ik in het midden, dat is niet perse onmogelijk. Wel hoop ik dat de verwantschap met Fred's geldschieter aan Fred's kant ligt. Anders zal het qua verjaardagsgezelligheid wel een beetje een aparte sfeer met zich meebrengen. Bij mij staat alles op mijn naam, het huis, de auto's en de boot. Alleen de caravan niet. Op een of andere manier is die op naam van de vrouw terechtgekomen. Vraag me niet waarom. Ik vind het handig en ik wijs haar eens in de zoveel tijd op dat feit. Vaak als ik weer eens te laat thuiskom of dat vrouwlief aan andere dingen aanstoot neemt zoals rode lippenstift in mijn overhemd en stinkend naar de hoerenparfum
  48. 7 points
    Teddybeer

    Nieuws in plaatjes

    Alhoewel er geen ondertiteling bij staat, is de strekking wel duidelijk.
  49. 7 points
    josimo

    Borghuis Transport

  50. 7 points
    shompie

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Het is gewoon een rustige route dit en als je naar Zaragoza moet de ideale route. Qua tijd misschien even snel als over Irun, qua kilometers iets korter en ik denk dat het een beetje tol scheelt. Maar je moet het willen. Het is vanaf Pau 80 km binnendoor en je komt stukjes tegen waar je met 2 vrachtwagens niet kan paseren maar dat is geen probleem. Maar ik hou er wel van. En dan vanavond weer even heerlijk naar de maan huilen. Daar verheug ik mij het meeste op
×