Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 27-06-24 in all areas

  1. Morgen beginnen bij een nieuwe werkgever. We mogen eerst 6 week met deze spelen.
    14 points
  2. Lossen Wakken. Monteur moest even een foto nemen van de hard werkende chauffeur.
    10 points
  3. Vanmorgen een zeef geladen op de vestiging in Moerdijk en nou dacht ik eerst dat de planner zei dat ik die maandag naar Potsdam mag brengen maar ik had het verkeerd verstaan..ik mag hem naar Poznan Polen brengen. Weer eens wat anders, ben er nog nooit geweest dus weer een land om af te strepen
    10 points
  4. Da's altijd achteraf Rob. Of je daar nou beter had gestaan, ik weet het niet. Misschien dat het eten iets beter was geweest maar ik geloof ook niet dat je daar op zaterdagavond vooraan in de polonaise over de parking loopt met de rest van die paar chauffeurs die daar misschien ook het weekend overstaan, voor zover die behoefte al mocht bestaan. Misschien dus eigenlijk wel net zo zielloos, maar dat is het overal in de weekenden. Sommigen stellen zich er van alles van voor, in de hoofdzaak sta je nagenoeg altijd alleen of met een paar van die lui die geen letter Engels of Duits spreken. Jezelf bezig houden met allerlei onzin, je tijd uitzitten of een stevige wandeling maken wat ik meestal doe, voor de rest is er meestal niet heel veel aan, tenminste dat is mijn ervaring. Of..... je moet het geluk hebben om zo af en toe een weekendje bij je forumvriend 1934 en je goede kennis in Griekenland te staan die je daar het hele weekend onder de hoede nemen. Eigenlijk een soort verknipte vakantie van twee dagen en altijd veel te kort, maar da's weer een heel ander verhaal.
    9 points
  5. Gisteren ben ik van mijn weekendplek boven Bourg en Bresse teruggereden naar Limburg. Daar alles er af en drie auto’s er weer op. En een heel pak papier mee voor het vervolg. Vanmorgen eerst Zoetermeer en Den Haag gelost. Eentje geladen in Gilze. Eentje gelost Antwerpen en eentje geladen Brussel. Net voor het noodweer losbarstte. Zojuist gegeten in Hervé. Iets opzij van Luik. Morgen laad ik hier een kilometer verder een auto. En bij de overbuurman van dat bedrijf een ander. Dan Duitsland in. Regio Kaiserslautern/Ludwigshafen. Eentje lossen, eentje laden. Dan hopelijk morgen nog lossen bij Straatsburg. Dan volgt er een rondje in het gebied tussen Tours, Bordeaux, Toulouse en Clermont Ferrand. Vier adressen, vrij ver uit elkaar. Dus daar neem ik de donderdag en de vrijdag voor. Ergens daar krijg ik een camper die naar Duitsland moet. Die gaat er vlakbij Waidhaus (Tsjechische grens) weer af. Dus mijn weekend is ergens op weg daar naartoe. Misschien Geiselwind bedenk ik me nu. Dan naar Herbolzheim, grofweg tussen Straatsburg en Basel. En vandaar weer de hoek ik van Genève, Bourg en Bresse en Macon. Om vervolgens weer terug naar België te rijden. Vooralsnog kom ik daar leeg. Maar dat zal pas donderdag of zo zijn. Volgens opgave een kleine 6000 Kilometer. En vooralsnog vijftien voertuigen erop en er af. Leuk werk, zo zwerven! 😁
    9 points
  6. Het faillisement aanvragen is een logisch en rechtmatig gevolg op eerdere actie's van de vakbond richting het Deventer transportbedrijf Trucksbanden Koning (TBK) om zich aan de geldende CAO te houden omdat is gebleken dat dit bedrijf het niet heel erg nauw nam met de leef -en arbeidsomstandigheden van hun Filipijnse chauffeurs. Zelfs niet nadat de rechter een dwangsom aan de directie een dwangsom had opgelegd. Ik ben nog steeds geen lid van de vakbond en verdedig de vakbond ook nergens, maar je kan natuurlijk ook proberen om hier op een chauffeursforum proberen om alles in het belachelijke te trekken wat een vakbond onderneemt om een eerlijk speelveld te creëren, ook voor de Nederlandse chauffeur dus net zo goed voor jou. Voor je volgende keer weer van dit soort populistische uitspraken doet is het misschien verstandig om je eerst een keer goed in het verhaal over TBK te verdiepen. Er deugt van dat hele bedrijf en die hele constructie namelijk geen ene zak van, in de meest letterlijke zin van het woord. Daarom een heel goede zaak, kei - en keihard aanpakken dit soort malafide ondernemers.
    8 points
  7. Dank voor het compliment. Ik had een opsteker nodig! 😉 Maar in theorie is het allemaal leuk natuurlijk. Zolang je met een vast ploegje rijdt. Maar nu rijdt Mebo voorop. Want dat wil hij graag. Met 84 want dat is hard zat, “en ik ga al vier kilometer over de limiet!” Daarachter zit Lientje. Die auto van Loos kan niet harder dan 84,5 kilometer per uur. En Lien is verstandig en ze weet dat Mebo haar toch niet gaat helpen, dus ze blijft er lekker achter. Op ruime afstand natuurlijk. Mocht iemand anders inhalen dan kan die er mooi nog tussen. Daarachter rijd ik. Lekker op de ACC. Rijdt wel zo relaxed. En ik heb toch geen haast. Ik doe er voor de veiligheid en mijn gevoel nog even een streepje bij voor de afstand. Want standaard vind ik het net te kort eigenlijk. Achter mij rijdt Hendrik. Die kan wel (iets) harder, maar hij heeft een zware machine geladen en straks moeten we de brug over en daar zakt hij altijd wat af. Mooi rijtje! Lekker gemoedelijk. Maar dan rijden we bij Schijndel en daar komt Kieperboer aan. Die kan nu zijn kippen niet meer vragen even mee te fladderen dus hij voegt nogal traag in met zijn vracht nat zand. Sterker nog, hij moet iets van het gas af want hij zit eigenlijk naast Mebo. Maar die denkt alleen aan zichzelf, dus die schuift geen baantje op. Gevolg is dat Lien van het gas moet om haar veilige afstand te bewaren. Mijn auto houdt in omdat ik te hard inloop op mijn voorganger. En Hendrik moet remmen… Snap je nu waar ik naartoe wil? Had Lientje met wat hulp van Mebo gewoon ingehaald dan was zij al kilometers verderop geweest. Dan was ze compleet uit het plaatje verdwenen. Dan was ik ook Mebo voorbij gegaan. Want dan hoefde ik maar één auto voorbij te steken en geen twee. En wat Hendrik had gedaan weet ik niet, maar waarschijnlijk kwam die mij allang voorbij. Het verkeer maak je samen. Een beetje geven en een beetje nemen. “Gemeinsam geht’s besser” aldus Brummi (die volgens mij met iets van een comeback bezig is, maar dat terzijde) Zelf kots ik op die mentaliteit van “ik ga niet van mijn gas af”. Al vraag ik me wel regelmatig af wat er in mensen omgaat als ik hun nutteloze acties bekijk. Maar dan nog hoeft het verkeer achter ons daar niet onder te lijden. Dan schudt ik met mijn hoofd en laat ik het maar gebeuren. (sorry voor het lange verhaal Henri. Waarschijnlijk pik jij er twee zinnen uit nu en ben je het niet met me eens. Mag. Ik richtte dit hele epistel ook eigenlijk helemaal niet aan jou, maar ik zag dat je ook net had gereageerd. Bij deze mijn antwoord) edit: ik zie dat Pierre me al voor was. We zaten tegelijk te typen. Keurig verwoord weer Pierre!
    7 points
  8. Volgens mij hebben wij allemaal geleerd -en hebben we er vooral de mond van vol hier op dit forum- dat het verkeer 'een samenspel ' is. U weet wel, het spel geven en nemen, ook in het verkeer. Samenspel wil zeggen; samen op de weg, dingen accepteren van elkaar, ook de eventuele fouten of minder handige acties die een ander misschien maakt, hoe dom of irritant die soms ook kunnen zijn. We zijn allemaal volwassen mensen, ik kan het mis hebben maar volgens mij zijn we dat haantjes-gedrag op de weg allemaal allang ontgroeid. In Frankrijk is het tegenwoordig de gewoonte dat vooral die Spanjolen al 2-300 meter van tevoren op de middelste baan gaan zitten, terwijl ze met amper 2-3 km verschil in komen halen. Waarom is me overigens nog steeds onduidelijk. Dan zie ik zo'n auto aankomen en kan twee dingen doen: m'n gaspedaal door de vloer heen trappen in de hoop dat hij mij niet voorbij komt, of ik zet ik even die CC een tandje terug, laat die Spanjool voorbij, sluit achteraan en geef weer gas. Je verliest daar namelijk helemaal niks mee, het enige wat je doet in die inhaalactie bespoedigen. Die ander gaat je toch voorbij, is het niet vlot dan wel tergend langzaam kruipend, jij sluit achteraan en kunt weer zo hard gaan als je wil, die ander loopt toch op je uit. Daarnaast vind ik het ook niet prettig, 3½ minuut zo'n vrachtwagen naast je die je hoe dan ook toch voorbij gaat en dan vervolgens dikwijls ook nog kort terug invoegt, vooral wanneer jij pokkehout je poot stijf houdt en gas blijft geven om het inhalen zo lang mogelijk te frustreren. Gewoon heel even van dat gas af, het kan zo simpel zijn...
    7 points
  9. Tsja. Hier had mijn vrachtwagen kunnen staan. Was leuk geweest voor het plaatje, maar niet verstandig in verband met overhangende takken en beperkte ruimte. Dus mezelf maar door de kasteelheer laten ophalen en met de rijdende auto met caravan terug gereden naar mijn auto. En daar de boel opgeladen. Maar niet voordat ik een plaatje heb geschoten van het kasteel in Frankrijk waar ik dit geheel vanmiddag heb opgehaald.
    7 points
  10. Eten doe ik vanavond op de Stena Hollandica. Slapen ook trouwens. Onderweg van Harwich naar Hoek van Holland. De boot kwam tegelijk met mij binnen. Hopelijk kunnen we er vlot op. Morgen los ik mijn vracht bij een werfje in Numansdorp. Daarna weer ‘gewoon’ auto’s.
    6 points
  11. Als het snelheidsverschil zo klein is dat je weet dat het inhalen lang gaat duren en dan van de ander verwachten dat hij zachter moet gaan rijden. Wat voor tijdwinst zit er dan voor jou in? Bij twijfel niet inhalen!
    6 points
  12. En jij kent hem, de vorige bestuurder van deze auto. Oud admin Marcel reed er mee, gaat voor zich zelf beginnen. Binnenland ga ik doen. Dagwetk met een kooiaap of kieper.
    6 points
  13. Ivm met vollsperung op de a61, klein stukje om via de b9 was geen straf
    6 points
  14. Misschien heb je het anders geleerd, maar steek af en toe je hoofd eens uit het raam om te zien wat er gebeurt; vertrouw je het niet aan de bijrijderskant uitstappen en kijken! Al is het zes keer, beter dan één keer schade maken...
    5 points
  15. Hij blijft mooi inmiddels rondje Turkije Griekenland Albanië Montenegro Bosnië Kroatië Slovenië Italië Zwitserland Duitsland Frankrijk België Nederland gedaan,dikke 10000 kilometer verder en geen probleem gehad buiten het uitvallen van de tachograaf daar nog niet naar gekeken maar zal niets bijzonders zijn denk ik. Prachtige ontmoetingen gehad,vier keer moeten stoppen omdat mensen/truckspotters foto,s wilden maken. Deze kreeg ik net nog doorgestuurd.
    5 points
  16. Die Hongaar rijd daar op z'n gemak 70 km/h. Niet omdat hij iedereen in wil laten halen, wél omdat de maximale snelheid daar momenteel 70 km/h is momenteel vanwege de wegwerkzaamheden bij Ranst. Er is ook trajectcontrole op dat stuk, dus met een beetje geluk ligt het kopietje van het PV ergens over een maand of drie-vier in je kastje. Zo lang kan dat namelijk duren in België, ik spreek uit eigen ervaring. Verders nog een tipje mijnerzijds voor iedereen die regelmatig de ring van Antwerpen over gaat; houd je aan de snelheid die aangegeven staat op de matrixborden!! De flitscamera's (Gatso) langs de weg veranderen daar mee met de aangegeven snelheid op de matrixborden, in tegenstelling tot hier in Nederland. Dus 50 is ook écht 50, die camera flitst onherroepelijk. De flitspaal bij de Craeybeckxtunnel vanaf nu niet meer de efficiëntste van België (klik>>>) De reden dat de flitspaal zo’n succes is heeft te maken met het feit dat deze slim is. Op het stuk snelweg is een maximumsnelheid van 100 km/u van kracht. Tijdens drukte gaat de dynamische snelheid naar 80 km/u of 50 km/u. De flitspaal past zich daar op aan. Kortom, als jij in fileverkeer 56 km/u rijdt en op dat moment is 50 toegestaan kun je gewoon een prent op de deurmat verwachten. Dat foutje is snel gemaakt en zo heb je meteen de verklaring voor het hoge aantal boetes te pakken. (klik>>>)
    5 points
  17. O nee , als je voor elke inhaler even van het gas moet sta je binnen 10 minuten zelf stil ! Je moet dan namelijk ook voor de volgend en dan volgend enz van het gas want die denken hij gaat langzamer , dan kan ik er ook wel voorbij! Dus niks van het gas af .
    5 points
  18. Dat is precies wat ik hier eerder al zei: het is lastig uitleggen wat er nu werkelijk in een CAO staat, kenmerkend voor een bepaald slag volk binnen onze beroepsgroep. "Je hebt recht op E7 als je overnacht in een vrachtwagen, of als je de grens overgaat. En als je weekenden maakt natuurlijk, zondagavond vertrekken en drie uurtjes naar Kortrijk rijden is ook 'weekend onderweg'. Dus daarom E7, staat in de CAO". Schei uit, die onzin heb ik al zo vaak gehoord onderweg. Telkens weer dezelfde discussie, vaak met dat soort ongeletterden of van die lui die denken dat het besturen van een vrachtauto van A naar B nog steeds hogere raketkunde is. Als je ze dan zegt hun hele vreten én de rekening van de bar te zullen betalen als ze kunnen aanwijzen in de CAO waar dit ergens staat vermeld, dan weten ze het opeens niet meer. Van een Fuwa heeft men immers nog nooit gehoord. Veel geblaat, weinig wol...
    5 points
  19. Nog aan het nagenieten, met een grote glimlach, van het optreden van John Fogerty op Bospop gisteravond! Vastgezogen in de blubber, m'n auto tot aan z'n strot vast in het weiland maar enorm genoten! Dit nummer was wel toepasselijk.
    5 points
  20. Begint er wel op te lijken
    5 points
  21. weer eens een andere manier van laden
    5 points
  22. Daar heb je ons links geweten weer. Daar kon je op wachten. Afknallen die noord Afrikanen die oude vrouwtjes beroven. Niet alleen noord Afrikanen trouwens hoor, anders ben ik weer een racist. Ook Finnen, Belgen en ja, zelfs Nederlanders.
    5 points
  23. Komt straks ook een rare vogel achter het stuur.
    5 points
  24. Het gaan allemaal om 't geld. Zo werkt 't niet met 't milieu.
    4 points
  25. Dat is precies wat ik bedoel. Die gasten deinzen nergens voor terug en zijn ook nog eens in de meerderheid. Je kunt hier op een forum met een hoop bravoure wel zeggen "ik laat dit bij mij niet zomaar gebeuren", maar je hebt gewoon niks te zeggen. Overigens, die goederen zijn verzekerd en vervangbaar, jouw leven zeker niet.
    4 points
  26. Welnee Cc 2 tikjes terug, en er rijdt niemand meer voor je
    4 points
  27. Doe ff normaal Hendrik. Ik ga niet dicht op mijn voorganger rijden. Daarom heb ik een hekel aan inhalers die vervolgens voor mij blijven rijden. Haal iedereen van het treintje in of niemand.
    4 points
  28. Nog een paar van Workum, leuk dropje, niet druk en parkeren hoef je niet te betalen. Een een hele haven met oude bootjes. En nieuw. Hij, of zij,vind het t allemaal goed. Dit vind ik een hele mooie duwboot. Hij is ook met de meeste PK. 6000.
    4 points
  29. Op de 213 mag je maar 60 KM/H , als ik met 70 daar rijd en er wil dan nog iemand voorbij dan doet hij z'n best maar , maar ik ga niet van het gas! De inhaler gaat maar op het gas en van mij mag die aan het gas !!
    4 points
  30. niet iedereen hoeft een bootje te halen en voor de meeste mensen is het rijden geen bijbaantje
    4 points
  31. Jullie zijn oud😁😁
    4 points
  32. Dat zei men van mijn vrouw ook toen ze met mijn trouwde: Wat moet ze met zo een vent? Maar het gaat toch al meer dan 50 jaar goed.
    4 points
  33. Le Relais de Donzère vanavond. En volgens mij zie ik een bekende auto… Vanmiddag vier vervangauto’s van de ANWB gelost net voor Mâcon. En zuidelijk van Lyon eentje opgehaald. Dan morgen nog eentje in Aubagne aan de Middellandse Zee kust. En eentje in, en nog eentje vlakbij Gap, aan de voet van de Alpen.
    4 points
  34. https://www.live5news.com/2024/06/30/sheriffs-office-pulls-over-ufo-driving-interstate/ Deputies said they warned him about the strict enforcement of warp speed on the interstate and to keep his phasers on stun only while traveling 😁😁😁😁
    4 points
  35. Vrijdagavond vertrokken voor een rondje Helsingborg, Malmo en Kastrup. Liep echt als een speer! Geen wachttijden bij de boten en geen wachttijden bij klanten (lekker vroeg, zijn alle docks nog vrij). Zelfs bij terugladen meteen aan het dock. Enige wat sneller kon; heb 9.05 rust gemaakt en bij Hoogeveen nog ff 45 minuten extra op bed gelegen (beter op bed, dan op de vangrail). Na lossen Aalsmeer om 11.30 thuis aan het ontbij zondag (ok, ik woon dan enkel 20 minuten van de veiling). Komende week een paar daagjes op kantoor in training (Bonen, DE) en zondag naar Korea voor 2 weken. Groet Ron
    4 points
  36. Zolang er veel geld mee gemoeid is zal criminaliteit blijven bestaan ongeacht welke straf je er aan hangt. Dat het niet zo soft hoeft heb je wel gelijk in, water en brood is voldoende in plaats van het 5 steren hotel wat ze nu krijgen. Wat betreft de doodstraf, die mogen ze van mij per direct weer invoeren voor vergrijpen richting vrouwen, kinderen en bejaarden in welke vorm dan ook. En dan niet eerst jaren in de cel laten zitten maar direct uitvoeren.
    4 points
  37. Ik denk zelf niet dat wij daarin verschillen, iedereen roept namelijk dat ze de auto uitkomen en met een krikstang hun schedels inslaan zodra men ziet dat er gerotzooid word aan de auto. De realiteit is dat je stijf en radeloos van angst op je bed zit, je begint namelijk helemaal niks in je eentje tegen drie of vier man. Een mes tussen je ribben en als dank nog een baksteen of een koevoet tegen het voorraam of de cabine geslingerd krijgen. Vraag het anders die chauffeur van de Wit die daar ooit op die bietenparking stond in Gavrelle. Die kan precies vertellen hoe het in zijn werk gaat. Auto starten en hard claxoneren, of wegrijden als ze bezig zijn misschien. Maar ook daar schrikken ze niet van, dat zie je in het filmpje zelf. Daarnaast gaan ze ook wel zo geraffineerd te werk dat je nagenoeg nooit iets merkt, ik heb het namelijk zelf aan de hand gehad bij de routier in Courthezon, zo hondsbrutaal zijn ze dan ook nog; het privé-terrein stond compleet vol, van alle trailers stonden 's ochtends de deuren open en werkelijk helemaal niemand die iets gemerkt had. Slot op de deur opengeknipt en tot vooraan in de kop over de pallets heen gekropen, getuige de dozen die overal opengesneden waren om te zien wat er in zat. Zowel bij mij als bij mijn collega en nog een paar anderen, niks gemerkt of gevoeld, helemaal niks. Ik was uiteindelijk vijf pallets met handel kwijt, de lege pallets en de folie lagen achter de trailer in het wijnveld. Het gezeik wat je ermee hebt en de tijd die je er mee verliest is even zo vervelend. Politie was om 06.00 ter plekke, twee uur op het politiebureau in Orange gezeten voor een aangifte. Terug naar Courthezon en verder naar de klant in Laudun welke de rest van de inmiddels incomplete partij niet accepteerde. Dit weer weg moeten zetten bij een collega-transporteur in Garons en een uur of acht verder uiteindelijk zover om weer verder te kunnen met m'n rit. En als we het dan over de brutaliteit hebben van dit schorem; een collega van mij stond bij "Le Mistral" in Lapalud. Hetzelfde verhaal, iedereen kreeg bezoek van het gilde. Echter werd hij hier 's nachts uit zijn bed geklopt door twee mannen met het verzoek of hij zelf even de deuren van zijn trailer open wilde maken. De deuren klemden een beetje, zij dachten dat die trailer op slot zat..
    4 points
  38. Nu valt het muntje pas. Tis tegenwoordig Simon Loos vanzelf. Had nog even bouwvakborrel bij de klant, was even afzien, maar we hebben het overleefd . Gelukkig werd ik opgehaald door de mini-trieftol
    3 points
  39. Altijd lekker om in het weekend weg te gaan. Meestal geb je dan de tijd aan jezelf bet zoals deze week. Ik begon een km of 50 boven Helsingborg met lossen zondag. Normaal gaan we dan met de boot (schijnt goedkoper te zijn) maar nu mocht ik via de pontjes. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit. Dit is het pontje naar Helsingborg. Ik kon niet meer mee dus moest er eentje wachten. Ze gaan om de 20 minuten dus geen ramp. D'r klanten die ik zondag kon lossen loste ik en rond een uur of 4 stond ik voor de deur bij een klant waar we voorheen wel met een code konden lossen maar sinds kort niet meer helaas. Maandagochtend om 6 uur loste ik hem, toen had ik er nog een ten oosten van Helsingborg en als laatste in Zweden malmo. Toen had ik er 4 rond Kopenhagen. Opzij van Kopenhagen lade ik ook weer terug voor Hamburg. Terug was het in Rodby behoorlijk deuk dus moest ik 2 bootjes wachten maar om 19.45 stond ik in Hamburg waar ik met een half uurtje leeg was. Ik stond midden in het centrum en twijfelde of ik zou blijven staan om even de stad in te wandelen. Toch ervoor gekozen om de stad uit te rijden. Gestopt bij Holmoor, ik had genoeg gedaan ook dus ff een koud en op bed. Ik zou rond 15.00 uur laden op Sylt dus tijd zat dacht ik. Om 07.30 werd ik wakker en zag dat ik een apje had van de planner (geluid van mijn berichten staat uit als ze me echt nodig hebben kunnen ze bellen) ik kon naar Padborg. Planning was veranderd. Dus even douchen en een ontbijtje en naar Padborg. Vlak voor Padborg kreeg ik de planning door. Bij een klant stond de afgekoppeld trailer van een bedrijf waar ze veel mee samenwerken die mocht ik gaan laden op Sylt zodat de chauffeur zijn uren kon maken. Een bijna nieuwe trailer met een gave reclame. Dit is in Westerland waar je de trein af komt. Een vakantie eiland voor Duitsers met heel veel geld 😇 De boot lag er al dus 3 kwartier later reed ik geladen weer weg. Bij de trein hadden ze blikseminslag gehad dus was het een rommeltje. Op Padborg lag de chauffeur nog lekker te slapen. Ik heb zijn planner geapt hoe de trailer geladen was en waar ik de papieren had neergelegd. Toen mijn eigen trailer er weer achter, tanken en naar de trein. Ik moet morgen rond 10.00 uur laden. Ik kreeg net een berichtje dat de kroeg waar ik graag kom vanaf vandaag ook dinsdag open is. Erg vervelend 🤣 En dan morgen maar afwachten of ik hem afkoppelen, naar de zaak breng of dat ik er zelf mee doorga. Alle drie de opties vind ik goed....
    3 points
  40. In dit geval gaat het niet om diegenen die inhalen of ingehaald worden, maar om al die mensen die er achter rijden en die toch al geen best beeld van ons “chauffeurs” hebben. De inhaler geeft alles wat hij heeft. Diegene die ingehaald wordt verliest helemaal niks wanneer hij even een telletje van het gas af gaat.
    3 points
  41. Zover ik het begrijp is het faillissement niet het gevolg van allerlei schuldeisers, maar mede het gevolg van diverse dwangsommen die werden opgelegd door de rechtbank wegens het niet naleven van de CAO, het stelselmatig weigeren om zich te schikken in de eis van de rechtbank en de daaruit voortvloeiende dwangsom niet te betalen en onbehoorlijk bestuur. Schuldeisers in de zin van leveranciers etc. zijn er -zo ik begrijp- tot zover niet, enkel zo'n 50 Filipijnse loonslaven die nog zo'n 600.000 tot 800.000 euro achterstallig salaris tegoed hebben én een door de rechter opgelegde dwangsom van max. 200.000 euro. Er was al 75.000 euro van TBK elders gestald, wie dat apart gezet heeft blijft onduidelijk. Ik geloof nooit dat TBK dit zelf had gedaan om de chauffeurs een nabetaling te kunnen doen. Daar kwam nog eens 125.000 euro bij die Vos heeft betaald om het door de curator opgelegde beslag van de woning te halen. 125.000 Euro word er dus betaald om het beslag van die woning te halen, maar die dwangsom betalen gaat niet gebeuren omdat ze daar zogenaamd het geld niet voor hebben: "Ons bedrijf is kapotgemaakt door heel veel leugens. We hebben nu nog nul euro, dus het maakt niet uit hoe hoog de dwangsom wordt." (klik>>>) Hoe allerlei geldstromen binnen zo'n onderneming langs elkaar lopen is nooit te begrijpen wanneer je als buitenstaander enkel de informatie moet verkrijgen uit wat nieuwsberichten. Maar ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat naast onbehoorlijk bestuur ook van die hele financiële huishouding niks deugt, anders gezegd: in mijn beleving zijn het gewoon een stel boeven die snel en veel geld hebben willen verdienen met een schijnconstructie over de rug van een goedkope arbeidskrachten uit de Filipijnen. Nu zijn deze mensen vanwege hun afkomst al onwetend en hebben een grote achterstand m.b.t. kennis over hun rechten en plichten in het land waar ze uiteindelijk vanuit de Filipijnen - via Polen- terecht zijn gekomen. Zulk volk is onderdanig en laat zich heel gemakkelijk gebruiken -lees misbruiken- voor de honger naar geld van een paar ondernemers. Walgelijk gewoon, ik kan het niet anders formuleren. Ook zo'n rechter zal ook niet zomaar tot zo'n oordeel komen, daar gaat heel wat onderzoek aan vooraf. Zeggen dat de vakbond zomaar even een faillisement doordrukt, dat een bedrijf kapot gemaakt is door allerlei leugens; er worden heel wat krokodillentranen gehuild daar in Deventer...
    3 points
  42. De auto's waar de standkachel tevoren niet programmeerbaar is, zijn naar alle waarschijnlijkheid VLG-voertuigen. (EXII, EXIII, FL, AT, MEMU). Deze voertuigen hebben een speciale jaarlijkse keuring bij de RDW en hebben een speciaal keuringsdocument met een roze streep. Aan de hand van dit keuringsdocument kan men zien of het voertuig VLG gekeurd is. (klik>>>) VLG voertuigen zijn speciaal uitgerust t.b.v. het vervoer van o.a.: ontplofbare stoffen en voorwerpen, zoals vuurwerk, bommen en explosieven (ADR klasse 1) ADR-tankcontainers met een inhoud van meer dan 3000 liter ADR-tankopleggers Tankwagens met een inhoud van meer dan 1000 liter Zo'n voertuig heeft -afhankelijk van welke categorie- diverse aanpassingen t.b.v. brandveiligheid, waaronder o.a.: een hoofdschakelaar zowel aan de buitenkant als binnen in de cabine op, speciale eisen aan de verlichting, vonkvrije stekkers, de tank zover mogelijk van de motor en uitlaat gemonteerd of een warmteschild tussen de brandstoftank en uitlaat en nog meer van dit soort dingen, precies weten doe ik het niet. Een standkachel die niet tevoren te programmeren is, is ook t.b.v. brandveiligheid. De tachograaf is een ander type dan de normale tachograaf, nl. de Ex-variant. (type 1). Zo is deze bijvoorbeeld enkel te bedienen wanneer het contact aan staat. Waarom jouw werkgever (mogelijk) VLG-voertuigen heeft aangeschaft terwijl er geen ADR gereden word kan allerlei redenen hebben. Misschien heeft hij andere plannen voor de toekomst of is het een bestelde serie die geannuleerd is door een klant. Wanneer er geen ADR klasse 1 of tankvervoer mee gereden wordt, behoeft de jaarlijkse keuring ook niet speciaal bij de RDW te gebeuren. Echter mag daarna dan geen ADR klasse 1/tank meer mee gereden geworden of men moet het voertuig weer opnieuw bij de RDW laten keuren. De aanpassingen zoals die volgens de eisen van het VLG aanwezig moeten zijn op het voertuig zijn dan nog wel steeds aanwezig en/of in werking, zoals o.a. een niet programmeerbare standkachel.
    3 points
  43. Het mossel seizoen is begonnen dus zitten we veel op Sylt. Ik ben nu onderweg naar Sylt om morgen middag te laden. Leuk werk waar je je niet te druk mee hoeft te maken 😇 Alle voorgaande keren ben ik met de trein vanaf Niebuhl geweest. Nu met het pontje vanaf Rømø. Rømsø is het zelden als Sylt, hier loopt alleen geen spoor naar het "eiland" maar een weg. Beetje jammer van het weer 😇 Ik had even moeten om erop te komen, ging vrij steil omhoog en het was nat. Zal mijn daschcam maar weer eens ophangen. Dus nog een uurtje dan sta ik op mijn laadadres, dat is in de haven van een toeristisch dorp waar je alles heb wat mensen op vakantie wensen. Moet morgen pas om 16.00 laden dus ga ik lekker even het dorp in. Kijken of ze er rode karnemelk verkopen 🤣
    3 points
  44. Gebaseerd op uitspraken van een oud werkgever die alle schijven en andere documenten die eventueel tegen hem gebruikt konden worden, in een oude trailer ergens in een verre hoek van het terrein bewaarde. Jij mag mijn uitspraak triest vinden Henri. Maar ik schrijf alleen maar wat er in mijn gedachten omgaat in een dergelijk geval. Geen insinuaties, geen speculaties, maar gewoon mijn gedachten. Tegen beter weten in. Als jij nu eens goed leest wat ik precies schrijf dan hoef je hier niet zo verontwaardigd te reageren.
    3 points
  45. geen zorgen Andre, gek ben ik al, dat kan men mij niet meer maken (en de fase van stress heb ik al 20 jaar geleden geleerd om dat naast me neer te leggen, of eigenlijk de oorzaken). Maar vind het wel leuk om het efficient en snel te kunnen doen (en daarbij is wachten niet mijn hobby). Groet Ron
    3 points
  46. Nederland is meer van de softe aanpak, daarom zijn hier ook totaal geen problemen qua drugs, criminaliteit, verdraagzaamheid etc. etc.. Werkt super!
    3 points
  47. Natuurlijk... Ze staan met 4-5 man die auto leeg te trekken -hoogstwaarschijnlijk ook nog van dat allochtone gajes wat nergens voor terugdeinst- en Shompie zal het daar wel effe op gaan knappen in z'n ééntje... Gewoon hun gang laten gaan, voor die paar pallets schoenen of speelgoed ga ik mijn leven niet wagen. Maar ik sta dan ook nooit op dat soort parkeerplaatsen..
    3 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden