Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 22-06-18 in all areas

  1. 19 points
    Teddybeer

    Murphy als admin

    Per vandaag is Murphy als admin toegevoegd aan het admin team. Wij allen hebben er het volste vertrouwen in dat we in Murphy een betrouwbare kracht hebben gevonden welke door iedereen ook gerespecteerd zal worden. Eddy veel succes in je nieuwe functie.
  2. 16 points
    corydon

    wist je dat

    Verder van wat ooit een droom was... Vandaag m'n rij bewijs vernieuwd. Had natuurlijk een CDL, Commercial Drivers Licence, groot rij bewijs dus, met diverse "endorsments" Zoals double triple, tanker, en had ooit ook Haz Mat, aar dat vervalt iedere 2 jaar, en bij t laatste baasje vervoerden we dat nooit. Nou is t hier zo dat als je geen dokters verklaring hebt, dan krijg je dat CDL niet terug... Dus nu enkel 4 wheeler.... Zo gaat t leven. Maar ja, net in mijn pasport gekeken, ben al 12 keer naar NL geweest, ga volgende week dinsdag ochten vroeg weer, ben dan dinsdag middag op Schiphol. Heb ook al een kaartje voor eind september. Dat koste maar liefst 341 dollar.... retourtje dus. Eigenlijk heb ik t reuze naar m'n zin...
  3. 16 points
    corydon

    Trucks trucks trucks.

    slecht nieuws, maar t is goed. na de operatie was t 10%.... Dus toch verdubbeld. En ik lach iedere dag, ieder uur. Voel me gelukkig.
  4. 14 points
    SPL

    Tapatalk

    Wat heb het in godsnaam te maken met dat Freddy te maken als beheerder als mensen hier wel wat posten of niet ? paar jaar geleden greep hij nog wel eens in bij discussies, Wilbert laat ook alles lopen zodat dit Forum niet doodbloed, dus de reden dat dit Forum doodbloed zijn de leden zelf. Ieder met een andere mening dat de gemiddelde chauffeur word hier totaal afgebrand, iedereen die hier werkgever is word afgebrand en weggezet als zakkenvuller buiten onze vriend de weg afzetter, en terecht , iedereen die ZZP is en er geluk en plezier heeft in zijn werk word afgezeikt. Het niet lid zijn van een vakbond die nog nimmer in mijn leven wat voor mij betekend heeft, word afgezeikt, voor wat een eigen mening ? Ik zit op dit forum nog steeds omdat ik mij niet laat weg jagen door dat soort zeikers of door personen die het allemaal zo goed weten, er zitten hier personen die jaren bij een Firma reden die nimmer pensioen premie betaald hebben voor hun chauffeurs maar wel de naam dragen van die firma in hun account naam. Zijn oude collega''s van 70 jaar moeten nu nog helaas rijden om hun kosten te moeten betalen, maar buiten dit houd hij dit forum levend, aangezien hij mij graag wijst op mijn schrijf fouten, en dat is weer leesvoer, en daar kunnen wij weer op verder. Daarnaast is hij ook een zeer ervaren chauffeur in meerdere landen, en daarom vind ook ik zijn verhalen mooi om te lezen en ook zijn ervaringen. Jammer is dan wel dat ieder die waarschijnlijk, dat sommige hier denken dat als je niet op de boot Helsingborg heb gezeten ( doet mij denken aan mijn periode Spronsen transport ) een kut chauffeur bent die alleen rond de kerk kan rijden. Ron geeft altijd zijn mening , als je het er mee eens bent of niet, hij houd dit forum onder andere levend, Ger vakbond man in spe, altijd zijn mening gerespecteerd, bijna het er nooit mee eens geweest maar toch een man waarvan ik graag de reacties lees. Valk hoop leesvoer soms denk ik heb ik tijd om dat allemaal te lezen, maar dat zijn wel de mensen die dit forum levend houden. Het probleem op het forum in mijn ogen is respect voor elkaar, dat is helemaal weg, en als je het niet eens bent met de ander zeik je hem maar af, en dat heb niks maar totaal niks met de beheerders te maken
  5. 13 points
    Wilbert

    Toekomst van het Forum.

    Intussen zijn we achter de schermen al een paar dagen bezig met het inrichten van een nieuwe server en voeren we diverse aanpassingen door aan de forumsoftware. Voor de liefhebbers is de Tapatalk plugin na een grote update weer bruikbaar.
  6. 12 points
    matthieu

    Waar gaat de reis heen...???

    Ik kom nu van Göthen burg af en zit vlak voor Jønkoping. Nog 2100 tot Rovaniemiet die rare bocht erin. Ik vaar dinsdag terug van Kemi Finland naar Lubeck. 3 fucking dagen! Maar schijnt 'n soort van cruiseboot te zijn, dussss[emoji23][emoji108] Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
  7. 12 points
    SPL

    Murphy als admin

    Dat is toch een buitenlander ? Is het hier niet eigen volk eerst ? Alle gekheid op een stokkie Murphy veel succes met ons een stelletje losgeslagen stuurvasthouders, die het nooit met elkaar eens zijn, waarvan de een nog beter is dan de ander, en elkaar graag de les lezen, maar ondanks dat allemaal het zelfde doen. Eddy succes, en alvast bedankt voor je inzet.
  8. 11 points
    Danny

    Waar gaat de reis heen...???

    Zomaar uit het niets inderdaad, ook nog nooit gehad. Het stempeltje staat er (nog)niet.. Maar vanwege het plotseling opkomen en het zelf niet meer kunnen herinneren wil niemand de gok (inclusief ikzelf) niet nemen om ook maar een meter te rijden. Ga der in ieder geval met volle moed in! Laat me niet zomaar uit t veld slaan okdoei[emoji870]
  9. 11 points
    Pierre

    Waar gaat de reis heen...???

    Zal ook een verhaaltje schrijven... Exact volgens plan gisteren mooi voor de middag leeg in Canéjan nét achter Bordeaux. Dankzij deze meesterzet nog vier adresjes kunnen laden in Lormont, Vayres, St. Emilion en St. Loubès. Een mooie boerenacht gemaakt bij "Le Bois Vert" in Touvérac en vanmorgen afgeladen in Jarnac-Champagne. Hierna richting Orleans gereden, en gewacht bij Blois op de weekvuller....eeehm koppeltrailer om weer een keer terug te mogen. Vanavond nog gelost in Prahecq, sta nu bij "Au Bon Accueil" in Niort. Morgenvroeg nog ééntje lossen in Niort en Breuil-Barret voor de middag en dan de koets weer voljoppen. Het lijkt wel vakantie hier....
  10. 10 points
    Dokus

    Voorruitfoto's!!

    Zondagmorgen deze voorruitfoto gemaakt op het Pikmeer
  11. 10 points
    Murphy

    Murphy als admin

    Ok, SPL, HIT en trieftol gaat richting een ban.... Maar josimo gaat door voor de hoofdprijs... Alle gekheid op een stokje, waar zou het heen gaan als er geen buitenlanders waren? Laatste keer dat ik in mijn pas gekeken heb, stond er toch echt bij nationaliteit: NEDERLANDER. Ok, wel uitgegeven door de Ambassadeur in Oslo, maar goed…. Inderdaad heb ik redelijk veel gelegenheid om rond te neuzen, tussen het laden en lossen heb ik wel eens wat pauze….. Ondanks dat ik niet meer zo vaak op een vrachtwagen zit, ben ik nog steeds BEROEPSchauffeur.
  12. 10 points
    josimo

    Murphy als admin

    Die is makkelijk om te kopen ..... paar sigaren
  13. 10 points
    veronica

    Waarin rij je nu eigenlijk?

    Hier rij ik nu in. Alles op Eco ingesteld. Het stuur, zo groot.. daar wordt je bang van. Stuurt vrij zwaar. Jammer dat ik een Maandag vrachtwagen heb. Niet alles werkt optimaal....... zolang hij maar rijdt.
  14. 9 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    Auto op een mooie locatie Osten
  15. 9 points
    Wat betreft de aanlevering rond schooltijd dat is omdat de winkels de voorraad net voor openingstijd binnen willen hebben zodat die zelfde ouders na het naar school brengen van de kinderen alle boodschappen kunnen doen..... niet alles kan bij nacht en ontij worden geleverd want dan lopen diezelfde ouders weer over geluidsoverlast te klagen..... ( vat dit niet te persoonlijk op... zo is het niet bedoeld maar wel de realiteit.....) voor wat betreft de “ angst”: wij hopen dit gewoon nooit mee te hoeven maken..... ook chauffeurs zijn vaak ouders van kinderen en net mensen.... je gaat smorgens van huis om savonds zonder wat voor brokken dan ook weer thuis te komen..... het grote gevaar in deze is dat kinderen geen gevaar zien......
  16. 9 points
    shompie

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Het ene avontuur is nog niet eens begonnen of een nieuwe bied zich al aan. Ik ga weer naar school om.de papieren voor de torenkraan te halen. Net overleg gehad over volgende week. Ik zou beginnen maar de auto is nog niet klaar. Maar ik moest toch komen, kon ik mooi ervaring op doen met de telekraan. Ook moest ik de auto alvast maar helemaal op orde maken. Ze hebben er zin in en ik ook...
  17. 8 points
    roadtrain

    Dikken is het zat

    Dat zijn dan alleen de zzp’rs..... de rest heeft wel personeel nodig. En als alle personeel van nl aan droog brood zit is de bv Nederland goed naar de klote. Eigenlijk gaaf jou hele bericht nergens over. We moeten het samen met zijn allen doen. En van een werkgever mag je verwachten dat hij de zaak goed regelt en niet via vage constructies die hem of zijn personeel hun later de das om doen. Daarom voor zie ik in deze kwestie uiteindelijk alleen maar verliezers......
  18. 8 points
    Marotrans

    foto's tijdens het laden en lossen

    Mijn zoon lost 'mijn' oude trailer en ik kwam even buurten Had gedacht 'm ergens tegen te komen onderweg, maar die jonge honden gààn nog Deze oude man wil wel, maar had 's ochtends ruim 'n uur in Zeist staan te wachten om twee palletjes bier te lossen.... Maar goed: ellek nadeel hep sen voordeel!
  19. 8 points
    roadtrain

    wist je dat

    Bangepoeperd..... je hebt toch al je zaakjes op orde?
  20. 7 points
    matthieu

    waar sta jij vanavond??

    Vanavond voor de 2e avond hier aan boord eten. Wat 'n fucking drama is dit zeg. Ik stond maandagmiddag al in de haven van Kemi en we zijn gisteren om 14u vertrokken. ETA Lubeck vrijdagmiddag rond 13u. Het is gewoon een vrachtboot die papier vervoerd uit Finland van StoraEnso en ze nemen ook trucks mee aan boord. Wat trouwens niet vaak gebeurd. Wel een mooie accomodatie daar niet van en het eten is ook prima, maar saaaaaai, manman. Normaal zie je nog eens lekkere wijven oid, maar hier dus niet. En internet...... Tja, helemaal kut. Zit nu achter 'n vaste pc. Her duurt zo'n 22, 23 sec om 'n pagina te verversen. Over een paar uur komen we weer een beetje langs de kust te varen en dat hoor ik vanzelf aan m'n binnenkomende appjes. Ik ga nog maar ff buiten in 't zonnetje zitten want zo'n trage computer ben ik gauw zat. Werkze jullie lager opgeleiden
  21. 7 points
    ouwe

    Plasticemballage

    Hoo ho het zijn niet allemaal schreewers !!!! Ben jaren geleden ff onderweg geweest voor GPDW en was een uitzendbureau voor chauffeurs. Daar kwam de vraag of ik bij Vos Oss wilde rijden, ja ze vroegen het want Vos had niet zoeen beste naam toen. Ik dacht , ach laten we dat maar eens doen want dan kan ik het met eigen ogen zien of het daar wel zo slecht is. Ik had al schamelcombi ervaring maar moest met een oplegger rijden. Bij Vos hadden ze toen die Scania,s 112 2 assige motorwagens met afzet bak en een drie asser aanhanger er achter. Op een gegeven moment stond er een te klungelen in Oss om die combi aan het dok te zetten maar hij kreeg het nie voor elkaar. Ik vraag hem, of ik hem ff aan het dok moest zetten. Kund ge da wel vraagt tie. Ik zeg ja ik kan da wel un bietje, maar de planner had dat ook gezien Die middag vroeg ik wat de planning voor de volgende dag was en het antwoord was met de combi naar Unigro in Doetinchem en retour laden bij Royco in Utrecht Want ik zag dat jij je met de combi ook wel red, en die hebben we net nodig. Hij zij er al bij dat ik na de middag pas in Utrecht hoefde te zijn want in Doetinchem moest veel overgestapeld worden het was een vacht Unox Maar dat leggen ze je wel uit daar. S,morgens gemeld in Doetinchem en kreeg een doknumer en een loslijst met nulletjes kruisjes sterretjes rondjes met een streepje erdoor, wat allerlei betekenissen had van compleet over stapelen of pallet halveren of 2 lagen eraf, maar ik snapte er geen bal van, dus eerst motorwagen ff aan het dok want daar stond de elecktriche pompwagen in en ff de motorwagen gelost. Tussen door ff gevraagd aan de bullebak van een ontvanger, want hij was bij het aanmelden al niet zo vriendelijk, poging 1 hoe dat zat met die lijst. Hij bulderde dat die van Vos dat allemaal wisten, en kon nog net zeggen dat ik het niet wist. Eerst maar eens de aanhanger aankoppelen en aan het dok zetten, en dan zien we wel verder. Weer een paar palletjes eruit en poging 2 hoe dat zat met die loslijst en hij bulderde weer iets onverstaanbaars. Imiddels de hele aanhanger leeg gereden en de vloer stond aardig vol een een chauffeur die naast me stond keek al raar omdat die Vossen dat normaal niet zo deden. Ik zei al tegen hem dat ik het nog 1 keer zou vragen en als hij dan nog een grote bakkes had dat hij het kon bekijken met zijn rotzooi Poging 3 Ik zei hem nog een keer dat ik die loslijst niet begreep en hij begon te bulderen dat nu alles vol stond en links en rechts stopte andere chaufeurs met stapelen om ff te kijken wat er aan de hand was. Ik zeg tegen die achtelijke gladiool van een ontvanger, hier heb je je loslijst en je stapeld je zooi zelf maar over, en ik ga weer verder. En ik ga je baas bellen en jij rijdt niet weg zei hij nog, ik zeg moet jij maar eens opletten. Ikke in de Scania en de poort uit voor hij hem dicht kon doen, mun zeiltje van de aanhanger dicht en richting Utrecht. Telefoon hadden we 25 jaar geleden niet dus naar het Shell pompstatin ter hoogte van Arnhem langs de A12 ri Utrecht gereden en ff bellen voor het ordernummer bij Royco in Utrecht om te laden. Ik vraag aan de planner om het ordernummer, waarop hij antwoord van BEN JE NU AL LEEG?? Ja ik ben al bij Arnhem! Normaal zijn ze pas na de middag leeg!! Eeuhhh ja maar heb niets overgestapeld want die vent heb ik het 3 keer gevraagd en hij gaf alleen maar een grote bek terug en ben dus weggereden. Maar heb je wel alles gelost daar?? Alles staat binnen, en ze kunnen dur kont nie meer keren, en heb geen lege chep pallets mee retour genomen. Het antwoord was, Oke ik ga wel fff bellen met Unox en ga maar laden in Utrecht, Daarna heb ik nog verschillende maanden via GDPW bij Vos gereden met plezier, en op een gegeven moment ( 3 weken later ) Ritje Doetinchem, waarop ik aan de planner vroeg zou we dat wel doen. geen probleem zei hij want je gaat met 2 auto,s samen met eentje die het weet hoe dat gaat daar, en jullie lossen samen dus dat komt wel goed, en dan kan je elkaar mooi helpen. S,morgens in Doetinchem aangemeld, en die vent kende me nog precies, want hij moest die vracht van toen mee overstapelen, maar er is geen woord meer over gesproken
  22. 7 points
    andremast

    Dikken is het zat

    Tsja een maandje salaris is voor de meeste een hoop geld. Niet iedereen heeft een "buffer" Beetje minachtend die opmerking..vind ik
  23. 7 points
    EJD

    Dikken is het zat

    Wat een gezeik allemaal: iedereen zit te springen om chauffeurs (chauffeurs!) dus als ze iets willen en kunnen zijn ze vanaf komende maandag weer aan de bak. Op NL Contract. Heb je eind van de maand gewoon weer salaris. .
  24. 7 points
    corydon

    Trucks trucks trucks.

    Een 40 ft container met ruimte over voor en achter.... Die komen nog eens ergens. Maar Mexico rijd geen 1 noord amerikaan naartoe. Dat land is zeldzaam corrupt. En een nette "covered wagon", heel konings gezind. Dat soort opleggers zijn meestal 48FT.
  25. 7 points
    Waarom moet altijd iedereen met zo'n achterlijke zweedse kip rijden ?? Het zou voor mij net 'n reden zijn om niet te reageren !!


×