Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 02-03-23 in all areas

  1. Het eindresultaat!
    23 points
  2. De spuiter heeft zich van de week uitgeleefd op mn Volvo. Vooropgesteld: als ik zo'n ding zelf zou opbouwen dan wordt hij niet rood. Maar goed, als je zo een auto helemaal moet overspuiten dan kom je aan de beurt kwa kosten. Daarom gekozen voor het opfrissen van de laadbak en details aan de cabine te laten spuiten. Met stickers naam/logo probeer ik er een eigen twist aan te geven. Waar ik vooral heel blij mee ben is de staat van de opbouw. Ik ken de carrosseriebouwer en de manier waarop de bak gemaakt is. Hij gaat al een aantal jaar mee maar is nog kaarsrecht. Mijn huidige truck is een jaar ouder en die bak hangt door met 26 ton staal en de vloer van tranenplaat is inmiddels in het frame gezakt.
    13 points
  3. Misschien wisten het al een paar . Maar mag al een jaar nu deze Daf berijden . Staat inmiddels al weer 122.000 km op.
    10 points
  4. Lees dit nu nog eens @Pierre En haal dan even diep adem voordat je het nodig vindt om weer te reageren. Wat ik hier lees is dat Lientje, met meer dan dertig jaar ervaring in distributiewerk, het werk voor Action prefereert boven bijvoorbeeld Appie Heijn of Jumbo rijden. “Als je dan toch distributie moet rijden”. Voor sommige collega’s is buitenlandwerk niet weggelegd. Om verschillende oorzaken. Niet iedereen wil overnachten. Niet iedereen kan het thuis verantwoorden. Misschien zijn er kinderen thuis. Misschien een vrouw of man met lichamelijke klachten waarvoor gezorgd moet worden. Misschien een zwaar dieet waar onderweg lastig aan te voldoen is. Wat dan ook. Maar als dan iemand met jarenlange ervaring in distributiewerk zegt dat haar voorkeur ligt bij Action, wie ben jij dan om dat af te zeiken? Wat interesseert het ons dat jij liever pallets met wijn ophaalt in Frankrijk? Jouw opmerking is al volkomen misplaatst. En dan meen je er nog ever door te moeten zeiken. Omdat jij er sinds relatief korte tijd achter bent dat buitenlandwerk je beter past? Doe effe normaal joh.
    9 points
  5. Juist, hieronder ook een stukje van een buschauffeur uit Utrecht Een chauffeur is ook maar een mens met gevoelens Onderstaand een emotionele reactie van een buschauffeur naar aanleiding van tragische ongeluk vanmorgen in Utrecht waarbij een kind van 7 jaar oud om het leven is gekomen en haar broertje gewond is geraakt “Ik wil toch even wat kwijt,ik snap dat het verdriet overheerst na het tragische ongeval van vanmorgen maar ik word KOTSMISSELIJK Van al die meningen die mensen uiten op fb over de bussen cq bestuurders en gelijk maar een vinger wijzen naar de buschauffeur en dat deze wel weer te hard gereden zou hebben en getraind moeten zijn om dit soort situaties te voorkomen. WIJ ALS CHAUFFEUR voorkomen tientallen ongelukken per dag omdat mensen door rood rijden,tussen de bussen door oversteken,met een koptelefoon op en smartfoon in de hand lopen en oversteken zonder te kijken,zitten te appn en bellen op de fiets(ook met koptelefoon) oversteken. En wij als buschauffeur zijn er voor getraind toch? Laat die bijdehandte betweters een dagje mee rijden en dan nog een keer met hun mening komen. Zielige mensen,oordeel pas als je de feiten kent. Denk eens aan de bestuurder/ster ,die maakt ies mee wat je nooit meer van je netvlies krijgt. Of zouden wij daar ook getraind voor moeten zijn. Heeeel veel sterkte collega ”
    9 points
  6. Soms in de Action werk voor de Echt Noem het mijn hotel Daf ....
    9 points
  7. Het is dat ik weet dat ik het ben maar blijft leuk jezelf op de camera voorbij zien te komen
    9 points
  8. Als ik puur bij ons kijk dan denk ik dat momenteel enkel de grootste slijmers nog echt tevreden zijn. Je weet wel, Die dr arm bruin hebben tot aan dr schouder en die je eigenlijk nergens bij kan hebben. Geen week zonder schade rijden en geen week voorbij gaat wanneer er geen gezeur is. Maar ook die genen die heel duidelijk aangeven dat ze niks willen, Alleen dat ritje naar SE of CH willen ze doen en anders zijn ze ziek, blijven ze thuis of zijn ze niet aanwezig. Die krijgen de mooiste opdrachten want dan levert die auto toch geld op en veel belangrijker nog! De planning is die figuren mooi kwijt voor een poosje en heeft geen gezeik aan de kop voor een paar dagen. Maar dat moet je voor jezelf ook maar willen en durven. En ik ben er dan ook van overtuigd dat als het er echt om gaat spannen deze mensen als eerste dr auto leeg kunnen halen. Ik had afgelopen week een heerlijk rustig weekje. Geen slavendrijvers op de achtergrond via de BC, maar gewoon heerlijk kunnen werken en normaal opdrachten ontvangen zonder dat er berichten achteraan komen dat het allemaal te lang duurt enzo. Maandag voor de Hallooooo gereden. Had 3 ritjes naar een HUB , voor mij het meest geestdodende werk dat er is maar o zo lekker rustig na een week als vorige week. Vanaf Dinsdag voor P&O Ferrymasters gereden en ook daar gewoon een heerlijk ontspannen sfeer. Gewoon je opdrachten uitvoeren en als het allemaal wat langer duurt even een berichtje via de BC met het hoe en waarom en geen mens die je als zwijn behandeld. echt heerlijk. Keerzijde is dan weer dat je ook weet dat er geen spectaculaire rit in zal zitten want het is allemaal lossen en voorladen en afkoppelen bij de trein of in Almelo. Verder als Antwerpen en een rondje Nederland kom je dan niet, Maar he, Dat heb ik de afgelopen 3 maanden bijna alleen maar gehad dus waar ligt het probleem? Vanmorgen [eigenlijk vannacht maar ik zag het vanmorgen] Kreeg ik een vacature doorgestuurd van een forumlid waarmee ik al de hele dag serieus in mijn hoofd zit. Werk dat ik al een poosje wel zie zitten. Zoals ik op de website zie auto s die compleet zijn voor het werk maar zonder de toeters en bellen. Precies wat ik mooi vind. Enigste min puntje kan de afstand van het woon werk verkeer worden. Maar als ik de hele week onderweg ben is dat te over zien. En zoals een collega van mij die het spuugzat is ook al zegt, Als ik dan enkel Nederland en Belgie mag rijden dan wil ik ook werk doen wat ik leuk vind" Maar ik geloof serieus dat ik er morgen een telefoontje aan ga wagen.
    9 points
  9. Ibo, wij hebben hier al eens uitgebreid over gesproken. Jennifer/miss Happy is niet eens je eigen dochter. Je hebt haar geaccepteerd en volledig in je armen gesloten. Toen je vrouw overleed heb je belooft voor haar te zorgen als ware het je bloedeigen kind. Hier op t forum leefde iedereen toen met je mee. Ik durf te stellen dat er niemand hier is die aan jou twijfeld. Laat dat in ieder geval een steun voor je zijn.
    9 points
  10. Goed idee! En dan zal blijken dat de gemiddelde winst rond een procent of 2 ligt. En dat is niet veel. Maar het "bekt" altijd wel lekker: 4 miljoen winst bij transportbedrijf Pietje. Dat Pietje daar 200 miljoen omzet voor moet draaien wordt er echter niet bij verteld. @ Hendrik: het is momenteel overal (erg) stil en ik denk zo dat ook Heisterkamp de grootste moeite heeft om alles aan de gang te houden. En dan kom je op een gegeven moment bij klotewerk uit. Voor niemand leuk, zeker niet voor de chauffeur. Komt nog eens bij dat er op veel adressen én te weinig personeel rondloopt én de werkhouding ook niet optimaal is. Het is even niet anders denk ik .
    9 points
  11. Mn laatste weken als loonslaaf zijn geteld. Ik heb de kans gekregen om een auto met autolaadkraan, uitgerust met een rij-systeem over te nemen. En dat heb ik gedaan. Afgelopen donderdag de auto opgehaald en bij de spuiter gebracht waar hij deels gespoten en bestickerd gaat worden. Vanaf april ben ik hiermee te spotten
    9 points
  12. Leuk voor de liefhebber om eens te kijken in Opmeer wanneer je eens in het mooie Noord Holland bent. EEN ROUTE LANGS 85 JAAR SIMON LOOS In Het Loosje staat de privécollectie vrachtwagens van Piet en Marian Loos. Tot nu toe was de collectie altijd gesloten voor het grote publiek, maar daar komt in 2023 verandering in. Marian Loos maakt samen met haar dochter Conny een officieel museum van Het Loosje. Stap je binnen bij Het Loosje, dan maak je een route langs de 85 jarige geschiedenis van Simon Loos. Voor meer informatie en tickets: https://www.museumhetloosje.nl
    8 points
  13. Ik ben inderdaad van mening, dat als je "ons" werk gaat vergelijken met andere beroepen, we inderdaad slecht betaald worden. Om maar war voorbeelden te geven......... - De tijden dat we beginnen, meestal al ver voor 6 uur in de ochtend (of veelal in de nacht)........ - Werkdagen van 11 uur tot 15 uur per dag - De hele week (of langer) weg bij je vrouw en kinderen, en dus weinig (persoonlijk) sociaal contact. - De wetenschap dat je op elk foutje dik 28 dagen later nog voor bekeurd kan worden...... - De steeds grotere stress door werkdruk en verkeer (files) en wachttijden bij laad/los locaties. Moet ik nog even door gaan???? Als ik dit alles vergelijk dan hebben we inderdaad een grote achterstand met andere beroepen ja.....
    8 points
  14. Alles wat jij plaatst is "sneu" Ger. Welgemeend of onbedoeld. En altijd heb jij gelijk. Of denk jij gelijk te hebben...
    8 points
  15. Nee hoor, absoluut niet. De één vind winkeldistributie geweldig leuk, de ander zit graag de hele dag te wroeten in het zand of te hengelen met zijn kraan. Ieder zijn meug. Zo ben ik het liefst een beetje aan het prutsen bij de wijnboeren in zuid-Franlrijk, voor mij het leukste wat er is. Dat wil ook niet iedereen... Rieux-Minervois (11)
    7 points
  16. Ik heb het voor elkaar, dit zijn de foto,s. De eerste foto is in Heemstede net zoals de tweede. De andere 2 zijn in Bergen. Ik heb geen foto van de boom, toen kwam het met bakken uit de lucht en had ik weinig zin om wat foto,s te maken.
    7 points
  17. Deze week met een apart tankje op pad geweest. Bedoeling was omkoppelen in Saint vulbas,maar aangezien er geen leeg tankje was solo terug r'dam.(goed voor het verbruik)😉
    7 points
  18. Ben heel relaxed altijd, iedereen leeft zijn leven, waar je op stemt, of je van voetballen houd, enz, moet iedereen voor zijn eigen weten. Zolang je een ander niet belaastert moet je doen wat je wilt doen. De nieuwe instelling heeft een ander tehuis gekregen, Dat zijn normale huizen voor 3 of 4 patienten. Jennifer is de eerste en krijgt de "master bedroom" zoals ze dat hier noemen. Maar ja, eerst zien, dan gelofen. 3 april de leugen test, dan 3 weken naar de vriendin. Tiny, ik ken hier bijna niemand, familie al helemaal niet. Zag 1 van Beverly's zussen de eerste keer bij de begrafens. De andere 5 broers en zussen kwamen niet. Slaap de laatste dagen wel goed, ook belangrijk. Ga 28 april terug, 1 mei naar de advocaat, beetje de dingen overpraten, dan 4 mei naar de rechtbank. Laat t hier wel weten wat de uitslag is. Wil al mijn rechten terug.
    7 points
  19. Nee dat begrijp ik. Maar als ik zo je verhalen zit te lezen (waarvoor dank) dan lees ik veelal kommer en kwel. Jumbo kort werk, die plantenboer kort werk, Hst veelal kort werk en een kutplanning. Das wel het werk van je werkgever. Je moet je afvragen of dit het nu is wat je ervan verwachtte toen je in dat graaf machientje zat boven de sleuf en je besloot chauffeur te worden. Je wilt weekenden weg, hele week van huis etc. Ga iets doen wat wel leuk is en wat beter bij je aansluit.
    7 points
  20. Je kunt maar 1x per dag te laat zijn en dat is aan het begin van je dag, voor de rest gaat het zoals het loopt. Elke keer wanneer ik dit zeg heb ik wel een paar verbaasde gezichten die dan iets mompelen van ja maar..de planning..enzovoort.
    7 points
  21. Zonder rek voorop? Kan dat wel tussen al dat wild??
    7 points
  22. Dat was vroeger een algemeen voorkomend verschijnsel: Je ging na het eten in Frankrijk nog een paar uurtjes rijden, naar Auxerre bijvoorbeeld, dat zijn 200 kilometer. Om nu te zorgen dat je geen slaap kreeg nam je uit voorzorg 2 Calva'tjes + één als zekerheid. Want : één calva'tje is goed voor 100 kilometer leerde je van de oudere ervaren collega's Als je nu, aan de bar met de maten, de tel kwijtgeraakt was, kon het wel eens gebeuren dat je in het 700 km verder gelegen Marseille weer bij je positieven kwam.
    7 points
  23. En iedereen doet het, ook tijdens het rijden. Al zal niet iedereen dat hier toe willen geven.
    7 points
  24. Dit is een van de auto,s waar ik het mee moest doen. Ze hebben er 4 in Amsterdam.
    6 points
  25. Whaha foto uit de oude doos😂 Mooie rit!!🤠
    6 points
  26. Gewoon strakke combi
    6 points
  27. Ger, Jij zit altijd te zeiken over die smileys. Ergens kan je het niet hebben dat je niet goed kan bij houden wie wat liked. Dat is gewoon het hele punt waarom je er altijd over zeurt. Nu vraagt Matthieu in dit geval zich af wie er een "verward" onder zet en stelt dan ook deze vraag, daarop geef jij netjes antwoord met het hoe en waarom. Niks aan de hand wat mij betreft. Maar dan komt toch nog net even die trap na. Het lijkt altijd zo onschuldig te zijn, maar het zegt zoveel. Op een geniepige manier de confrontatie opzoeken noem ik dat en daar ben jij kampioen in.
    6 points
  28. ik ben bang dat die generatie al een paar jaar op de weg zit . of vergis ik mijn daar in ?
    5 points
  29. En toch durf ik te beweren dat het vaker voorkomt. Mede doordat het drukker op de weg word maar ook omdat "wij" vaker afgelijd zijn/worden.
    5 points
  30. Na ruim 3 jaar afwezigheid had ik toch weer zoiets van, ik vind het wel weer een leuk om het een en ander te delen hier. Zoals de meeste weten doe ik mijn vak met veel plezier en daar is ook niet heel veel in veranderd 😇 wat ik in de tussentijd allemaal gedaan heb kom ik nog wel eens op terug. Ik heb duizenden foto's van best wel interessant dingen. Eerst eens de dag van vandaag, die begon om 08.00 uur in Heemstede waar ik het een en ander uit de tuin achter het huis moest halen. Ik liep met de klant mee naar de achtertuin en teld ruim 23 meter, en het huis was best wel hoog dus gelijk een uitdaging. Ik sprak af het te proberen zonder lier, en mocht het lastig worden zou ik de lier er op bouwen. Dan is hij net ff manser, zonder lier pak ik rond de 1000 kg met lier rond de 1300 a 1400 kg. Tweede klus was een boom, best wel behoorlijk rond de 6 meter hoog en ging ook wel naar de 1000 kg. Hier kom ik een behoorlijk eind mee dus ging ik in het midden staan, pakte hem voorover van zijn aanhanger af en plaatste hem achterover een meter of 25 in de achtertuin. De derde klus was een klus in Bergen, hier word een vrijstaand huis verbouwt. Alle kozijnen (en dat zijn er heel veel) moeten vervangen worden en daar zijn ze nu mee begonnen. De kozijnen zijn gebracht door een Poolse transporteur die ze met een kooiaap voor aan de weg gelost heeft. De kozijnen zijn ook in Polen gemaak. Ik was er 2 weken terug al eens geweest om de bokken een beetje te ordenen maar vandaag zijn we dus begonnen. Ik denk dat het rond de 60 kozijnen zijn. De kleinste een meter bij een meter de grootste 6 bij 3. Ik ga nog even stoeien met de foto's maar die ga ik zeker nog plaatsen. Ik moet ze eerst verkleinen.
    5 points
  31. Oja, en voor de slimmeriken die denken het Niwo-register te moeten gaan raadplegen of ik wel een vergunning heb: die heb ik niet. Maar daar werk ik aan en is zeer korte termijn geregeld!
    5 points
  32. Haven van Kristiansand gistermorgen. Groet ron
    5 points
  33. mijn oom heeft altijd voor zijn kinderen gezorgd , omdat zijn vrouw een carrière had. toen het mis ging in zijn huwelijk, had ze de kinderen meegenomen. er is toen een rechtszaak van gekomen, de advocaat stelde toen een soort van een handtekening actie voor. van familie, vrienden, bekende, collega's, kennissen en dorps genoten. het had toen wel invloed op de uitspraak. ik ga hier niet het hele verhaal vertellen. maar de uitslag was : dat mijn oom de kinderen toegewezen kreeg, en zij alimentaties moest gaan betalen, en een bezoekers regeling moest aanvragen. ik weet niet of die handtekening actie zou helpen. maar dit schoot me te binnen,
    5 points
  34. Bedankt dames en heren. Kreeg deze week een bericht dat 1 persoon van t nieuwe tehuis Jennifer niet in dat tehuis wil hebben, een vader van een patient. Die heeft Jennifer nog nooit gezien, dus nu wel bij af.... Snapt die mensen niet, net zoals dat ..... die mij heeft aan geklaagd. Jullie weten dat Jennifer zo een heel goed en oh zo lief meiske is, of een kind. Snapt niet dat mensen zo gemeen kunnen zijn. Een buurman is een trooper, hij waarschuwd mij om geen domme/rare dingen te doen, hij zei ook dat als ik dat zou doen hij t helemaal zou begrijpen. En ik wil niet de rest van mijn leven in de bak zitten. Maar had wel die gedachten gehad. Dat is niet meer dan normaal toch? 3 april de polygraph test, leugen detector test. Die wordt afgenomen door een specialist die daar 3 jaar voor naar school is geweest. t apparaat werkt, maar degene die t uit leest kan t verkeerd hebben. We zien wel, ik heb totaal niks te verbergen. Dan ga ik 4 april naar Gils voor 3 weken, hier thuis wordt ik helemaal gestoord. Dan 4 mei is de volgende rechtszaak, of ik ben onschuldig, of ik ga vervolgd worden en de bak in. Als t zover is maak ik t wel waard...... Jennifer is mijn kind, ik ben zo kwaad.... Nooit heb ik haar iets aan gedaan, iedereen die mij kent hier is helemaal verbaasd.
    5 points
  35. Maar zaken als loop niet onder een ladder door, breek geen spiegel, kom geen zwarte kat tegen en niet werken op vrijdag den 13e. Voila dat is gans de cursus.
    5 points
  36. Afgelopen maandag begin ik dan weer met een ritje Genk. 04,00 uur vertrekken en dus ben ik zondagavond maar naar Oldenzaal gegaan zodat ik hier midden in de nacht niet de hele keet wakker heb. Lossen bij de werkgever van Alain is wederom de opdracht. En dat gaat momenteel voorspoedig, nadat je er vorig jaar uren en dagen voor de ramp kon staan is het momenteel koppelen of je bent relatief snel leeg. E.a zal komen doordat de opdrachtgever een deel van de volumes verplaatst heeft naar Venlo en omdat Alain s werkgever een nieuwe hal gereed heeft waar nu de overslag voor een andere klant gedaan word. Dit liep vorig jaar nog allemaal door elkaar heen waardoor een oplegger lossen en weer laden voor CH regelmatig tot meer dan 8 uur in beslag nam. Collega heeft zelfs ooit eens 25 uur aan de ramp gestaan daar om enkel een trailer te lossen. Maar ik kan koppelen en ben dus zo weer weg. Ik mag een palletje gaan laden in Landgraaf en daarna 16 pallets in Born. Nadat ik dat geladen heb kan ik in Venlo nog een palletje laden en daarna in Oostrum nog 10 pallets. In Oostrum duurt het laden vreselijk lang en omdat ik daardoor met mijn diensttijd in de knoop ga komen om Enschede nog weer te halen stuur ik maar eens een bericht via de BC wie en of er mij iemand tegemoet komt omdat deze trailer wel naar Enschede moet. En dan slaat opeens zomaar de vlam in de pan en de hoofd binnenland planner reageert met waarom mijn BC 3 uur op laden staat voor 10 pallets en dat ik na laden de BC op wachten had moeten zetten. Nu heeft dit bedrijf een procedure kwa laden en papieren halen [ je gaat met een pieper voor het dock en word tzt geladen en wanneer de pieper gaat mag je van het dock af en zijn je papieren ook klaar, geen lawaai op de pieper betekend nog niet van het dock af en daar je ook niet bij het laden mag zijn weet je ook niet of alle pallets al geladen zijn of niet.} en dat probeer ik hem uit te leggen maar daar wil die niks van weten. Daarop vlieg ik in brand en vertel hem dat ie zijn klanten maar eens op voed en niet alles op de chauffeurs af moet reageren, Nou toen kreeg ik een bericht van hem dat als ik liever voor een andere klant reed dat ik dan even een bericht moest doen naar mijn werkgever. Ik word nog veel woester maar besluit maar niet meer te reageren. Ik ben vandaag zijn slachtoffer net als dat gister en de weken ervoor collega s waren. Er zijn er maar weinig die met deze man door 1 deur kunnen om het maar zo te zeggen. Dus ik bel maar eens naar Oldenzaal en vraag of mijn eigen planner de berichten gelezen heeft en krijg dan te horen dat ik maar door moet rijden naar Enschede gevolgd door een nachtrust van 11 uur. Dat gaat dus niet lukken met de opdracht die ik voor de volgende dag heb en dat vertel ik dan ook, Daarop neemt hij contact op met de opdrachtgever en dan word het wel geregeld. Ik kan de volgende ochtend later beginnen zodat ik wel 11 uur kan maken. Maar ik heb mijn buik al vol en vind het allemaal best. De volgende ochtend kan ik dan rond half zeven vertrekken met een vracht hout voor 2 adressen. Ook weer geweldig. Door de vele files die ochtend doe ik er dan ook langer over als gepland om op het losadres te komen In Cruqius los ik dan het eerste deel en laat ik een deel naar achter zetten voor de asdrukken. maar aangezien ze daar met een dinkeytoy lossen duurt dat ook al weer te lang en heb dan ook een bericht dat ik zsm naar Purmerend moet om te lossen en dan als de wiede weerga naar Hoorn en Alkmaar moet om te laden, Ook in Purmerend heeft de dinkeytoy chauffeur geen drukte en ik sta dan ook al weer te popelen om beide zijkanten dicht te maken als hij nog moet beginnen. Als ik in Hoorn aan kom om te laden verteld de heftruck chauffeur me dat ie eerst even koffie gaat drinken. Prima. Voor mij geen probleem want ze vinden toch al dat het niet opschiet, hahaha. Daar laad ik dan een halve trailer vol voor DK en bel maar eens naar Enschede dat ze Alkmaar maar even in gaan lichten want het word ruim 17.00 voordat ik daar ga zijn. Daarop krijg ik bericht dat ze in Alkmaar op me wachten. Dus na laden Hoorn na Alkmaar en daar moet ik drie zware pallets laden. de mannen zitten al met smart op me te wachten en kunnen niet wachten tot ik de zijkant open heb. Ze willen dan ook die drie pallets met stoom en kokend water laden maar dat is niet helemaal mijn idee want ik moet deze pallets goed vastzetten ivm rol gevaar. Als de derde pallet er dan in staat dan komt 1 van de twee ook direct op me afgelopen met de cmr en vraagt of ik die wil tekenen want dan kunnen zei weg en de poort gaat dan wel automatisch voor me open. Ja vriend, dat zal gerust maar ik zet eerst alles even goed vast en maak de zijkant dicht en teken dan wel. Je weet nooit waar het goed voor is denk ik en zo gezegd zo gedaan. Samen rijden we dan ook de poort uit en weet ik zeker dat ik van het terrein af kan daar. Volgas dan maar weer naar Enschede en de verplichte pauzestaffel schiet er wederom bij in . Het zij maar zo en in Enschede koppel ik dan af en kan weer op rust. Woensdagochtend kan ik dan een trailer gaan laden in Enschede voor lossen Rijen. Geheel niet verkeerd dacht ik toen nog. Maar als ik eenmaal op weg ben krijg ik een bericht dat ik in Oss nog even 2 colli bij moet gaan laden voor Tilburg. Ook geen probleem denk ik zo, dus gaan we naar Oss. Daar aangekomen is het allemaal al moeilijk want de man die er van af weet is vandaag afwezig. Maar er is een ander die er ook van weet en die verteld me dat ik maar achter het gebouw zal rijden omdat daar de hetgene staat dat ik laden moet. Maar na na twee minuten veranderd dat al en verteld me dat ik maar even moet blijven staan omdat de 2 colli zoek zijn. Dus ik zet maar meteen mijn BC op wachten om geen gezeik weer te krijgen. Meteen een bericht. Waarom BC op wachten? Ik antwoord dat ze die collie kwijt zijn en aan het zoeken zijn. krijg antwoord terug. Dat zou niet nodig moeten zijn. Ik begin alweer te koken en antwoord maar dat ik het ook niet nodig vind maar dat de werkelijkheid anders is helaas. Na een uur gewacht te hebben gaan ze er dan van uit Enschede achteraan en dan komt er een bericht dat er iemand bij me komt en dat die 2 colli dan meteen geladen worden. Helaas voor de planning was die persoon er gauw en de 2 colli was ook gevonden alleen stond er een heftruck voor waar geen sleutel in zat. hahahaha. Die man op zoek naar de sleutel en ik maar een berichtje naar de planning. Colli gevonden nu de sleutel van de heftruck nog....... Hahaha. Ik was er wel klaar mee met dat gelul. Achteraf bleek dus dat die 2 colli de middag ervoor daar gelost waren door iemand die totaal niet had zitten opletten en alles maar naar buiten had geschoven dat hem voor de pompwagen kwam. Tioen de 2 colli geladen waren natuurlijk weer een bericht, zsm Tilburg lossen en aansluitend Rijen. Ja dat had ik mezelf ook al bedacht natuurlijk. Onderweg nog weer een bericht dat ik eerst Rijen wel mocht proberen te lossen en dan Tilburg omdat ik daar ook weer terug laden kon. Oke, en als dat niet lukt zijn we nog later vroeg ik ? . Gewoon proberen was het antwoord. Nou zag ik er niet zo een probleem in want in dat chinese mierennest in Rijen is alles mogelijk en ook dit was geen probleem. Dus Rijen gelost en de 2 colli voor Tilburg er weer in en naar Tilburg. Dus op naar de maker van de elektrische auto Daar begon het al met aanmelden want die 2 colli was natuurlijk niet met de gehele vracht meegekomen en dan word het al wat moeilijk voor de heren. zeker als je ook nog eens engels als voertaal wil voeren in je bedrijf en de ingehuurde security spreekt dat heel slecht tot onverstaanbaar. Maar na dik een half uur was het duidelijk en kon ik voor het dock. Alweer een bericht op de BC, warom kan je niet lossen, waarom duurt het zo lang? En toen werd ik het goed zat en besloot om maar helemaal niet te antwoorden. Die twee colli was er met 2 minuten uit en ik kon naar een ander adres van hetzelfde bedrijf om te gaan laden voor Noorwegen. Daar ook weer aangemeld en hier ging het iets vlotter. Ik mocht de auto voor het dock zetten en binnenkomen om plaats te nemen in de kantine. Toen ik vroeg of ze ook eten in de kantine hadden omdat ik nog niet gegeten had die dag en het inmiddels 16,00 was was het antwoord negatief, Koffie en cup a soep was het antwoord. Nou dan blijf ik wel in de auto zitten was mijn antwoord en liep naar buiten. auto voor het dock eten tevoorschijn en toen kwam er iemand naar me toe om te melden dat ik zolang ik in de auto zat niet geladen werd. Ik kijk die man vol verbazing aan en vraag hem of hij vandaag l gegeten heeft. Natuurlijk had hij dat al en ik meld hem dat ik dat nu ook ga doen. Natuurlijk was zijn antwoord weer dat ik dan niet geladen zou worden en wil weglopen. Ik bied hem mijn sleutels aan maar daar wil hij niks van weten want dan kan ik immers nog steeds de handrem lossen. Ik ben ondertussen ook wel klaar met dit hele K bedrijf en besluit maar om in de kantine te gaan zitten. Natuurlijk heeft de sucurity van allerlei aanmerkingen op mij als ik weer binnen kom maar daar word ik niet warm of koud van. laden en opdonderen hier is wat ik denk. Ondertussen bel ik wel even de planning in Enschede waar de security bijstaat om te melden dat ik hier niet in de auto mag blijven en zo doende niet kan eten en dus na laden nog maar wat ga eten. Daar zijn ze natuurlijk niet blij mee en snappen er dan ook niks van. Je kan toch tijdens laden wel eten in je auto wat is dat voor iets. [weer kennen ze de procedures van hun eigen klanten niet] Ze zijn dan ook niet blij dat ik hem na laden wel aan de kant zet en ga eten want die trailer moet natuurlijk vannacht nog door naar Noorwegen. Ik vind het allemaal best en besluit om voor het eerst in drie dagen toch maar aan mezelf te denken wetende dat ik donderdag 3 wieler cursus heb en vrijdag een dagje vrij. Ik krijg hierna dan ook helemaal geen reactie meer zoals gewoonlijk wel het geval is en denk er dan ook maar het mijne van. Donderdag de 3 wieler cursus bij altijdgeslaagd.nl en vrijdag een dagje vrij om thuis de auto van de vrouw apk klaar te maken en maandag mogen we weer een dagje voor de Halloooo op pad. Vandaag thuis maar even goed nagedacht over het een en ander en ben er voor mezelf wel uit.......
    5 points
  37. Ach Cor, je maakt er wel weer een heel drama van, vindt je zelf niet? Als ik de eerdere reacties van jou hand mag geloven heb jij een droombaan bij van Mossel, verdien je bovenmodaal vergeleken met een gewoon chauffeur die CAO betaald krijgt. Heb je de auto bij huis staan, begin je nooit voor 7 uur 's ochtends en zit je iedere avond op tijd bij moeders aan de aardappels. Fijn dat jij het allemaal zo goed getroffen en naar je zin hebt, maar ga niet in de "we" en "ons" vorm lopen klagen over zaken die jou zelf eigenlijk weinig of niks aangaan. Er zij namelijk legio beroepsgroepen die bij nacht en ontij aan het werk zijn, soms ook nog eens voor een salaris wat amper het minimumloon overstijgt en nog minder is dan de z.g. "fooi" die wij als 'ongeschoolde arbeiders uit de lage loon-klasse" verdienen. De hele week of langer van huis en weinig sociaal contact is voor 99% van de internationaal chauffeurs een weloverwogen en bewuste keuze waarbij niemand wil ruilen met het dagelijkse geleur tussen huis en werkgever. Een betamelijk werkgever zorgt dat het werk zo is georganiseerd dat overtredingen niet nodig zijn en dat zijn personeel dus ook geen 28 dagen met het zweet in de bilnaad rond hoeft te rijden uit angst voor een bekeuring. Mocht het toch niet lukken om alles binnen de grenzen van de wet rond te krijgen of zoekt men bewust de grens op van het toelaatbare, dan betaald die werkgever zo'n bekeuring zonder morren. Dat lijkt me verders geen punt van discussie. Het ligt dus allemaal iets genuanceerder en met die "achterstand t.o.v. andere beroepen" waar jij het over hebt valt het dus eigenlijk best mee. Rest mij de vraag met welke beroepen jij die vergelijking maakt? Dus Cor, ga nog maar eens even door zoals je in je volle overtuiging zegt en kom met voorbeelden.
    5 points
  38. Tja in heel de wereld moeten de mensen zoveel ( vooral in het westen ) Enige remedie is op tijd vertrekken.
    5 points
  39. Dat weet ik Ger, een Limbo uit Velden. Da's nog veel erger... (geintje Ger...) Jij schrijft iets en een ander vind daar wat van. Daar is een discussieplatform zoals dit forum voor uitgevonden volgens mij. Dat niet iedereen het eens is of niet iedereen jou schrijfsels kan waarderen kan daar een gevolg van zijn. Er zijn diverse mogelijkheden om een blijk van waardering -of afkeuring te geven, bijvoorbeeld in de vorm van tegenspraak in een reactie of in de vorm van het plaatsen van een sneu-emoticon -of smiley zo je het wil noemen-. Zolang jij steeds je frustratie blijft tonen over al die sneu-emoticons die je blijkbaar telkens weer krijgt zullen er altijd anderen zijn die er een genoegen in scheppen om jou met die emoticons over de zeik te helpen, daar is blijkbaar niet heel veel voor nodig. Zo heb ik ook een aantal 'forumvrienden' die bij voorbaat al een sneu-smiley plaatsen bij veel dingen die ik hier schrijf, of het nou serieuze zaken zijn of ongein. Heel voorspelbaar ook trouwens bij bepaalde mensen. Maar ik geef er werkelijk niks om, misschien ook voor jou een goed advies om het je allemaal niet zo aan te trekken. Wat mij betreft mag dat hele kinderachtige 'liken' direct van het forum af. Net een stel kinderen eigenlijk, elkaar duimpjes gaan zitten geven en dan ook nog verontwaardigd zijn als we geen duimpjes krijgen maar sneu-smiley's. Volwassen mensen op het internet anno 2023...
    5 points
  40. Update; auto is terug naar de Scania dealer staat daar nu 3 weken we wachten af
    4 points
  41. De klei voorraad in Spijk weer aanvullen
    4 points
  42. ‘Hongarenzaak’ Van den Bosch blijft zich voortslepen, FNV haalt bakzeil Van den Bosch heeft bij de Hoge Raad een uitspraak in de langslepende zaak over de betaling van tien Hongaarse chauffeurs van tafel gekregen. Een andere rechtbank moet nu opnieuw gaan beoordelen of de truckers nu wel of niet recht hebben op Nederlands cao-loon. De Hoge Raad stelt vast dat het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden, dat eerder oordeelde dat de Hongaarse chauffeurs recht hebben op Nederlandse cao-loon, onvoldoende heeft gemotiveerd waarom Nederlands- en niet Hongaars recht van toepassing is op de arbeidscontracten van de chauffeurs. De Raad verwijst de zaak voor een nieuw oordeel door naar het Gerechtshof in Amsterdam. De rechtszaak tussen transportbedrijf Van den Bosch en de buitenlandse chauffeurs speelt al sinds 2013, toen de Hongaren bij Van den Bosch aanklopten om beloning volgens de Nederlandse cao op te eisen. Zij werden daarop in 2014 ontslagen door het transportbedrijf. De chauffeurs kregen echter gelijk bij de Kantonrechter en in 2021 ook bij het Gerechtshof. Beide rechtbanken concludeerden dat de Hongaren recht hadden op Nederlands loon. Die laatste uitspraak is nu echter door de Hoge Raad vernietigd. De Hoge Raad kan zich niet vinden in onder meer het oordeel van het hof dat Nederland het gewone werkland van de Hongaarse chauffeurs was. Hongaars zusterbedrijf Ten tijde van het ontslag waren de Hongaarse chauffeurs in dienst van een zusterbedrijf van Van den Bosch, het in Hongarije gevestigde Silotank dat inmiddels Van den Bosch Transport Kft. heet. De chauffeurs voerden ritten uit voor Van den Bosch in Erp. Ook de planning en opdrachten kwamen vanuit Erp en de chauffeurs moesten bij Van den Bosch hun verlof aanvragen. Bovendien stonden de banklicentie en de gebruikte tankpassen op naam van Van den Bosch. De vraag is echter of dat voldoende is om vast te kunnen stellen dat Nederland het gewone werkland was van de Hongaren. Daarvoor is namelijk niet alleen de locatie van belang waar zij hun opdrachten ontvingen, maar ook de locatie waar zij hun werk uitvoerden en dat blijkt grotendeels buiten Nederland te zijn. Ook wijst de Hoge Raad er in de uitspraak op dat de chauffeurs in Hongarije belasting en premies betaalden. Al met al stelt de Hoge Raad dat ‘het oordeel van het hof dat er geen factoren zijn die maken dat de arbeidsomstandigheden nauwer verbonden zijn met een ander land dan Nederland, niet in stand kan blijven.’ De FNV ondersteunt de Hongaarse chauffeurs in de zaak. De vakbond laat weten er alle vertrouwen in te hebben ‘dat ook het volgende gerechtshof gewoon opnieuw en beter gemotiveerd gaat oordelen dat de chauffeurs gewoon recht hebben op Nederlands loon’. Complexheid Ceo Rico Daandels van Van den Bosch laat weten verheugd te zijn met de uitspraak. ‘De uitspraak van de Hoge Raad bevestigt dat we juist gehandeld hebben en dat de chauffeurs altijd op de juiste wijze zijn beloond’, zegt hij. De uitspraak bewijst volgens Daandels opnieuw de complexheid van deze materie, ‘niet alleen binnen deze zaak, maar sectorbreed’. Zowel de FNV als Van den Bosch kunnen het niet nalaten om nog een flinke sneer toe te voegen aan hun reacties. ‘We zijn nu tien jaar verder en moeten helaas concluderen dat de opstelling en toon van vakbond FNV polariserend en beschadigend voor de sector gewerkt hebben’, zegt Daandels. De FNV hekelt op zijn beurt de manier waarop Van den Bosch de uitspraken in deze zaak ‘altijd weer als goed nieuws’ naar buiten brengt. ‘Het bedrijf zet de zaak uiteen als complex en viert het elke stap als overwinnen. Dat deden ze zelfs na een inval van de Inspectie Leefomgeving en Transport die op vele misstanden stuitte’, aldus de vakbond. Detacheringsrichtlijn Naast deze zaak zijn de vakbond en het transportbedrijf uit Erp verwikkeld in een parallelle procedure over de toepassing van de Europese detacheringsrichtlijn bij chauffeurs die tijdelijk voor Van den Bosch werken. Afgelopen najaar veegde de Hoge Raad ook in die zaak een eerder oordeel van tafel, waarin werd gesteld dat de Hongaarse chauffeurs bij Van de Bosch niet onder de detacheringsrichtlijn vallen en dus ook niet volgens Nederlandse arbeidsvoorwaarden betaald hoeven worden. Die zaak ligt nog voor bij de rechtbank Arnhem-Leeuwarden. Familiebedrijf Van den Bosch heeft een jaaromzet van 190 miljoen euro en is gespecialiseerd in het transport van vloeibare en droge bulkgoederen voor de levensmiddelen- en chemische industrie. Het concern biedt zowel wegvervoer als intermodaal transport aan. Het bedrijf is actief vanuit twaalf vestigingen in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. bron: Nieuwsblad Transport
    4 points
  43. Gewoon bij Vos Oss gaan solliciteren , leek mij prachtig om tijdens het sollicitatie gesprek te beginnen over of je de auto wat licht mag personaliseren , en dan zeggen dat je graag 01 op de deuren wil en een confederatie vlag op het dak
    4 points
  44. @HendrikJansen Nee dat kan niet officieel. Maar hij staat stil he. Das niet voor niks. Ik ga niet op iemand anders zijn vakbekwaamheid rijden, dat moet je namelijk echt optuigen. De Niwo kijkt daar scherp naar, je moet de inbrenger van de vakbekwaamheid op de loonlijst hebben, er moet zoiets als een aannemelijke verklaring zijn waaruit blijkt dat de inbrenger werkzaam is voor een x aantal uur. Ook moet je inbrenger met je ingeschreven staan in bij de Kamer van Koophandel. Rompslomp dus. Op een vergunning van een ander zou misschien wel kunnen maar ook dan zit je met een huurcontract. Dat kun je allemaal wel doen als je van plan bent om het zelf niet te halen maar dat is niet mijn uitgangspunt. Maar beginnen kan je wel, dwz inschrijven KvK en alles optuigen maar vervoeren mag je niet. Maar de kredietwaardigheid en VOG is in orde en ten dele de vakbekwaamheid. Volgende week dus nog ff school, daarna vakantie. Zorgen dat de aanvraag gedaan wordt bij de niwo. Dat gaat snel en kan ik van start.
    4 points
  45. Dezelfde regio waar die jongens van VSDV reden voor de Halloooo, dus zelfde regio, lichter werk, minder uren en meer geld. Dat heb ik vandaag ook nog weer gehoord van een aantal oud collega s . Nu deden hun al winkeldistributie als hoofdmoot en die gaan dat ook wel volhouden bij de Aldi. Ik in mijn geval moet er niet aan denken om me nu al vast te zetten bij een bedrijf als Aldi. Dan is voor mij de uitdaging helemaal zoek denk ik.
    4 points
  46. Ik vind dit een incorecte redenatie. Het verlonen van bepaald werk, moet voor ieder gelijk zijn, ongeacht afkomst of geslacht. Men kan het categoriseren naar vele zaken (ervaring, leeftijd, soort werk, etc.), echter de verloning moet gelijk zijn. Wat men er dan (na betaling en aftrek van belastingen) mee doet is aan de persoon zelf, de 1 komt er mee uit, de ander niet, echter dit is niet bepalend of het goed of slecht betaald is. Ikzelf heb een bijbaan als chauffeur, maar wordt ook weleens om advies gevraagd betreffende salarissen en/of personeelszaken door vrienden(innen) en kan dus wat meer vergelijken. Ik vind dat chauffeurs slecht betaald krijgen (Cor noemt boven al enkele zaken die de meeste andere beroepen niet hebben). Momenteel lijkt het veel, daar er veel uren gemaakt (kunnen) worden. Echter als we als chauffeur de arbeidstijdenwet gaan volgen, kan men zo maar 10 uur in de week wegstrepen (daar werkt men met gemiddelden per 26 weken). Dus ja, de salarissen zouden omhoog moeten. Groet Ron
    4 points
  47. Heel veel succes en goede tijden toe gewenst Duke. Nu ben je eigenaar en slaaf tegelijkertijd.
    4 points
  48. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, óók een zielenpoot. IK dacht dat dit zelfs in onze grondwet verankerd is.
    4 points
  49. Klopt Ger, iedereen zit tegenwoordig handsfree te bellen in zijn of haar vrachtauto of personenauto. Het blijft echter niet bij bellen alleen; even een appje terugsturen, even op Google Maps een adres o.i.d. zoeken, stiekem 'effe snel' op CF of Facebook gluren; legio momenten op een dag dat je het risico loopt om tegen de lamp te lopen. Hoe dan ook, het mag niet en het is ook niet heel erg veilig. Maar dat zijn een hoop andere zaken ook niet die wel gewoon toegestaan zijn zonder daar een artikel 5 aan te kunnen hangen. Ik vind een boete van € 389,- dan ook buiten alle proportie.
    4 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden