Trailer is een Jumbo, er rijden voor ons ook een paar met een KWB en 1 collega heeft een Pacton. KWB weet overal het gewicht van, als je wat er op-of aan wil krijg je gelijk het (extra) gewicht te zien, ze bouwen alle leidingen ed. netjes weg. De kraanbaan is van onder dicht met een plek waar je zand en troep er uit kan krijgen. Heb ook een GS gehad, maar die was (te) licht en tordeerde daardoor snel.
Het koppel van een 530 is gelijk aan de 560super nl. 2800nm. Pk's zijn niet zo belangrijk met de lage toerentallen tegenwoordig.
Mijn achteras is voor het manouvreerwerk net ff te snel (1:2,31) ook voor de snelweg waar hij eigenlijk te weinig in z'n overdrive zit.
De nieuwe Super heeft 1 cilinderkop met bovenliggende nokkenas, terwijl de 8pitter nog aparte cilinderkoppen heeft. Voor de versnellingsbak wordt gekeken naar het koppel niet naar het aantal cilinders.
Wel bij Scania gelijk de powerstand er op laten zetten, kun je ook boven de 50 evt. zelf schakelen hij kent de weg wel (GPS) maar soms kun je zelf beter vooruit kijken dan de truck.
Het zijn ledplaten op maat voor Scania