Spring naar bijdragen

steenhaas1

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3738
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    19

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Converted

  • Locatie
    bijna.......
  • Beroep
    ondergewaardeerd poster

Recente profielbezoeken

25467 profielweergaven

steenhaas1's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

3,5k

Waardering in de gemeenschap

  1. Valt mee, bij de Volvo was nog korter, dacht 30 seconden. Wegdrukken en wegdrukken en wegdrukken..... Lekker uit de Noordoostpolder naar Woerden, heb maar oordoppen ingedaan.
  2. Wat wel lekker bij een Volvo is, je hoeft niet zelf te zorgen dat de auto stil staat om van D naar R en vice-versa te gaan. Gewoon in de andere gang zetten en uit laten rollen, of door gas te geven afremmen hoe meer gas, hoe harder hij remt totdat hij de andere kant op gaat. Dat vindt ik bij de Scania wel lastig, soms met rangeren weet je niet in welke gang hij staat. De achteruitrij lampen branden dus je denkt dat de truck in z'n achteruit staat, geef je gas en gaat ie vooruit Vooral als het krap is en je kan niet verder de ene kant op zonder iets te raken. Ik weet wel het is te zien in het display en te voelen, maar bij de Volvo hoefde je niks te controleren die deed gewoon wat je verwachtte.
  3. steenhaas1

    SVZ

    Net alles met nieuw logo, kan er weer een nieuwe op bij VSDV. Voordeel is wel dat ze beide rood als hoofdkleur hebben.
  4. Als RWS zelf de wet niet kent, een verbod geldt pas als er een bord staat. “We kunnen niet handhaven omdat er geen borden staan “ Als er geen verbod is, hoef je ook niet te handhaven.
  5. Was het zaterdag ook zondag, wel een feestdag (zon-en feestdagen) 😉
  6. Ja, want anders wordt elk item hier door een niet nader te noemen persoon al gauw zo'n topic 😉
  7. Volgens de Wet Wegvervoer Goederen zoals al eerder geplaatst door roadtrain Al zegt Hendrik dat die wetten niet gelden, maar die heeft vaker eigen interpretaties. Ben ook wel eens aangehouden met 52900 en gewoon door zonder PV, met één traileras van iets meer dan 11ton.
  8. Mensen zetten een ding op hun hoofd om beter te zien. Paarden krijgen een ding op hun hoofd om maar één richting te zien. Er zijn mensen bij wie ik twijfel wat ze op hun hoofd hebben.
  9. Ben jij op elke as evenveel te zwaar dan? Bij een luchtgeveerde oplegger zullen de aslasten dicht bij elkaar liggen, maar bij de trekker en zeker bij een combi kunnen er grote verschillen in de (over)belading van de assen zitten. Ik weet niet of het bij trucks ook voorkomt, maar bij personenwagens is het maximum gewicht niet altijd hetzelfde als de voor-en achteras opgeteld. Als m'n drie trailerassen 10% overbeladen zijn kan het totaalgewicht soms minder dan 5% te zwaar zijn, dus slaap ze 😉
  10. Pieter net bij ons voor de deur wel ff opletten bij Ouderijn, lopen ganzen met jongen op de baan😉
  11. Waar ik vandaag m'n halfuurtje pakte reed er net één weg, en toen ik weer ging kwam er achter mij gelijk ook weer één staan. Tussen 3 auto's was de P nog geen minuut onbezet, dus het is onmogelijk te weten hoe de situatie zelfs een minuut eerder op die parkeerplaats was!
  12. 5% overbelading van het totaal toegestane gewicht en 10% per as. Tussen de vijf en tien procent te zwaar is alleen een bekeuring, boven de 10% bekeuring èn overladen. er zijn er meer die in een droomwereld leven😉
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden