Spring naar bijdragen

Eeweep

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    495
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    8

1 Volger

Over Eeweep

  • Verjaardag 07-02-1958

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Friesland
  • Interests
    Autotechniek (zware voertuigen), IT

Recente profielbezoeken

3054 profielweergaven

Eeweep's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • One Year In Rare
  • Very Popular Rare
  • One Month Later Rare
  • Dedicated Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

752

Waardering in de gemeenschap

  1. Onder die snorkels zitten cycloonfilters, als ik het goed zie. Worden er ook nog oliebadfiters gebruikt? En is het normaal om de openingen naar voren te hebben? Ik zou denken dat je het stof tegen de pijp wil laten slaan, zuigt de snorkel toch weer iets minder stoffige lucht aan.
  2. Het eerste dat in me opkomt is: jouw kaart moet bij jou blijven. De echte professionals in dit forum weten vast ook precies te vertellen waar je die regel kunt vinden.
  3. Eeweep

    Luchtbalg 'plopt'.

    Je wilt hem op die manier "strijken". Maar toegegeven, als die echt goed heeft klemgezeten helpt eigenlijk alleen vernieuwen.
  4. Eeweep

    Luchtbalg 'plopt'.

    Nou ja, ziet er nieuw uit. Vaak kun je aan de het gedeelte waarover de balg zich oprolt wel zien of dat oud of nieuw is.
  5. Eeweep

    Luchtbalg 'plopt'.

    Wat al gezegd wordt, een balg die niet netjes oprolt. Je zou kunnen proberen de luchtvering een nachtje in de hoogste stand te zetten (niet zo gaan rondrijden) om hem dan weer netjes te laten oprollen. Er is geen nieuwe balg gemonteerd in de garage, neem ik aan?
  6. Dat is met zoveel proeven zo, daar zijn het dan ook proeven voor. Dat een hoop mensen (en dan vaak de concurrent) roepen dat ze dat al wel wisten is ook niets nieuws. Op het gebied van elektrificering worden telkens weer verkeerde aannames gedaan, zo is het aandeel "groene" stroom al in 2018 op het peil gekomen waarvan gedacht werd dat het pas in 2025 zou komen, hier in Nederland hebben de netbeheerders helemaal liggen slapen op dat punt. Maar ook in de wagens zelf is het aandeel e-wagens veel groter dan eerder voorspeld werd en maken die wagens ook nog eens meer kilometers. Met alle nieuwe technieken en de snelheid waarmee deze marktklaar zijn is het niet verwonderlijk dat dat trolleybus-idee een kort leven was beschoren (zeg ik, met de kennis van nu; ik vond het zelf eerst ook een goed idee, maar Scania zelf is ook al veel verder met hun e-wagens dan ze zelf hadden gedacht in 2019, denk ik.
  7. Dat zie je ook niet vaak, meer tripkilometers dan totaal aantal kilometers 🙂 Snel nog tweehonderd meter rijden!
  8. Misschien kwam het eten er weer in golven uit? 😃 Ik heb in 1980 een keer die oversteek gemaakt (motorvakantie in Finland), toen waren die boten stukken kleiner. Op de terugweg hing zo'n beetje iedereen over de reling, en niet omdat we met ons allen dronken waren (drank in Finland moest sowieso zo'n beetje uit een kluis komen, niet te betalen zo duur ook, toen).
  9. Jij bent op de achterkant van de maan?
  10. Als je geen foutmeldingen over je verlichting wilt krijgen is het waarschijnlijk nodig om die vanaf stroom vanaf een accessoire aft te tappen. Ik weet niet of die kentekenverlichting ledverlichting is of een of twee keer een 5W lampje, in het laatste geval zou je even moeten kijken of je fouten krijgt als je een van die bolletjes vervangt door een 21W exemplaar. Even een tijdje mee rondrijden, de foutmelding kan op zich laten wachten. Maar je hebt het over een extra camera, is het geen optie om stroom vanaf de eerste camera te trekken?
  11. Dat verbaast mij niks. 4 l/100 km is goed te doen, maar 3l/100km met zo'n Lupo, dan kon je beter de fiets pakken.
  12. Precies. Op de campus in Helmond zullen ze trouwens wel gebruik kunnen maken van de uitzondering voor technische ontwikkeling (ben je daar wel eens geweest? Daar doen ze vaak heel leuke dingen 🙂 ).
  13. Ik vraag me af of ik beroepsgoederenvervoer doe. Wat ik doe is beschrijven wat bestaande systemen in een vrachtwagen doen, momenteel (we zijn nog niet lang bezig met bedrijfswagentechniek) voor niveau's 2 en 3 van het mbo, maar voor niveau 4 zal ik toch ook wat meer de diepte in moeten gaan voor die systemen. Dat houdt dus in dat ik ook met een scope signalen laat zien, die moet ik dan wel kunnen opwekken. Dat wordt dus zo af en toe een wagen lenen/huren, daarvoor hoeft mijn werkgever natuurlijk geen bedrijfskaart te hebben. Ik neem aan dat een wagenverhuurder wel een bedrijfskaart heeft, het is denk ik de aangewezen weg om er achter te komen hoe dit voor mij zou werken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden