Spring naar bijdragen

roadtrain

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    5070
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    175

Over roadtrain

  • Verjaardag 21-10-1958

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zaanstreek

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

roadtrain's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

10,3k

Waardering in de gemeenschap

  1. Klopt. En zal nu ook wel zo worden want via de weeglussen mag er geen bekeuring gegeven worden. “Jouw” activiteiten worden wel geregistreerd. (En bij meerdere constatering van te zwaar volgt er ook een schrijven naar de kentekenhouder) Als er daadwerkelijk iemand aanwezig is op de locatie wordt je bij constatering via de weeglussen meegenomen naar een geijkte weegbrug. Daar volgt de uiteindelijke controle. zo pikt men dus de echte overtreders er uit.
  2. Prima Ger……. Maar dat is niet mijn vraag. in principe zou ik mijn eigen TomTom truck in de camper gebruiken maar de snooper zat er in/bij dus toch geprobeerd. Functioneert ook prima behalve dat uitzoomen dus. (Dat is bij de TomTom met een tikje op het scherm geregeld).
  3. nooit is teveel gezegd…..wel nog nooit gecontroleerd😊 maar over hoe vaak controle per jaar spreek je dan voor wat jezelf betreft?
  4. Jij wordt wel heel veel gecontroleerd onderweg……😊
  5. Kwestie van een keer alle passerende vrachtauto’s van de weg af en controleren. (Zoals vroeger wel gebeurde). Op papier goed, dan doorrijden. De rest over weegbrug en omkeren……. en dit goed in het nieuws laten komen!!
  6. Iemand ervaring? wil weten of het mogelijk is om tijdens de rit “uit te zoomen” zodat je permanent de hele route in beeld krijgt.
  7. Zeker bizar. En dat terwijl het nu op heel veel plaatsen met opvallende gele borden wordt aangegeven. Zelfs al buiten Noord-Holland…
  8. Honderden te zware vrachtwagens rijden dagelijks over brug A7 https://www.transport-online.nl/44848/honderden-te-zware-vrachtwagens-rijden-dagelijks-over-brug-a7/
  9. Dus Nederland mag het probleem van de Duitser oplossen?? Dat er een parkeerprobleem is weet ik ook best wel. Maar al die buitenlandse chauffeurs die volgens jou net zo goed zijn als wij mogen dan ook eens beter vooruitkijken met wat ze gaan doen dus niet klakkeloos doorrijden en dan op de vluchtstrook of pechplaats of in/uitvoegers van tankstations/parkings te stranden. Ben zelf vorige week toevallig ook 3 keer op die A73 geweest en net voorbij een parking waar ruimte was stond er gewoon een te pauzeren op de vluchtstrook. Nou toppertje hoor🤪
  10. Of het land creëert zelf grote parkeerterreinen aan de grens om op te vangen Ipv het buurland er mee op te zadelen….
  11. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat ooit te doen. Rijkswaterstaat plaatst bakens op vluchtstrook A73 tegen parkerende vrachtwagens bron: https://www.transport-online.nl/44366/rijkswaterstaat-plaatst-bakens-op-vluchtstrook-a73-tegen-parkerende-vrachtwagens-foto/
  12. Bron: https://www.ilent.nl/onderwerpen/overbelading#:~:text=Als vrachtvoertuigen te zwaar beladen,in de Wet Wegvervoer Goederen. Richtlijnen OM Overtreding Maatregel Aslastoverschrijding < 10% Waarschuwing Aslastoverschrijding > 10% Proces-verbaal Aslastoverschrijding > 20% Proces-verbaal met maatregel (ter plaatse overladen) Totaalgewichtoverschrijding < 5% Waarschuwing Totaalgewichtoverschrijding > 5% Proces-verbaal Totaalgewichtoverschrijding > 10% Proces-verbaal met maatregel (ter plaatse overladen)
  13. Akkoord bij Van Hool: busbouwer wordt overgenomen door VDL en Schmitz Cargobull bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/10/overname-busbouwer-van-hool/
  14. Dan zal “men” je toch op heterdaad moeten betrappen…. zoals met de weeglussen gekoppeld aan camera en je dan “van de weg halen” of men moet je “live” erover zien rijden en dan van de weg halen en nawegen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden