Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Today
  2. Zo heeft een ieder zijn eigen voorkeur en als je niet bekend bent doe je wat je zelf het beste lijkt. Ja kan hooguit de recensies op truckfly even raadplegen. Maar daar geld eigenlijk al hetzelfde voor. Zo kwam ik pas niet verder als Pfalsfeld op de A61 net voor Rheinbollen. Slechte recensies op truckfly maar het viel mij niet tegen en ik ga er de volgende keer gewoon weer naartoe. Sla ik Rheinbollen wel over. 10 euro contant betalen voor de parking betekend daar ook 10 euro verteer tegoed. En het eten was ook niks mis mee daar.
  3. CarPlay op de radio. Leest appjes voor en antwoord gaat ook via stem, werkt meestal goed.
  4. A2 Bij Weert kan wel. Kwam daar een Volvo van jullie tegen met een menie kleur container erop. Zag Greetje niet hangen. [ik bedoel je naamplaat op het voorraamnatuurlijk] dus ging er vanuit dat jij dit niet was.
  5. Wat moeten wij met dit soort informatie op een chauffeursforum, of wat is precies jou insteek met dit verhaal Ger?
  6. Murphy

    forumgebruikers gespot

    Sjaak, DMB, Gespot bij zijn nw boot in Florø 🤪
  7. Dat bedoel ik dus. Met een luxe auto is het zowiezo taboe, je hebt veel minder overzicht. We rijden wel eens met een fiat combo van de firma als de vrachtwaggel ergens moet blijven staan. Nou dan neem ik nooit op en stop op de eerst volgende mogelijkheid.
  8. Huilebalken heb je overal. Pesten moet direct de kop in worden gedrukt en racisme bestaat nagenoeg niet in Nederland. Wel kleinzieligheid en figuren die overal wat achter zoeken.
  9. Mij ook niet, er zijn genoeg situaties dat ik b.v een oproep wegdruk en de telefoon bewust laat liggen omdat ik mijn volle aandacht ergens anders nodig heb, b.v midden in de drukte van Parijs zoals je zelf als voorbeeld geeft. Maar er zijn ook legio momenten op een dag dat je een paar uur achter elkaar zit te sturen op een rustige weg en tussendoor even een appje stuurt of iets opzoekt. Al diegenen die durven te beweren dat ze zich hier nooit schuldig aan maken liegen dat het gedrukt staat.
  10. De zes agenten schetsen een voor een, geïnterviewd in een hotelkamer, een tamelijk onthutsend beeld van structurele pesterijen en onverbloemd racisme waar zij mee te maken kregen in hun carrière. De blauwe familie is maandagavond (23-5-2022) om 20.25 uur te zien bij KRO-NCRV op NPO2. Bron: >> klik <<
  11. De telefoon zit onder handbereik in de houder en zolang ik rij blijft hij daar. Ik beken dat ik whatsapp berichten wel lees maar ik verstuur niks tijdens het rijden. Bellen is hands free via het stuur en foto's maken tijdens het rijden doe ik niet. Kom ik eventjes in een file te staan is er wel wat tijd om iets te versturen maar buiten dat alles zijn mijn rijtijden nu ook niet zo dat ik uren moet sturen dus tussen de ritten door heb ik tijd zat.
  12. Dat durf ik niet, maar alleen als het verkeer het toelaat en niet te druk is. Pierre je zult mij op de Periferique van Parijs niet met telefoon bezig zien Maar laten we eerlijk zijn, in een vrachtwagen gaat het ook makkelijker dan in een luxe wagen. je hebt meer overzicht, en ja ik weet het >> dat is geen excuus
  13. Bellen handsfree…. whatsapp kan ik ook vanuit de houder lezen. (Dit is al discutabel) de rest van de dag heb ik meerdere malen de gelegenheid om van alles te lezen/bij te houden (tijdens laden/lossen Evt wachten) natuurlijk heb ik wel eens stiekem een foto van de🌞 gemaakt. mijn principe is wel dat tijdens t rijden de gsm in de houder blijft.
  14. Dat zeker. Maar dat was eigenlijk niet mijn vraag. Ik stel de vraag daarom even anders; hoe vaak zit jij zelf met de telefoon in je handen. Gewoon eerlijk zijn, open kaart spelen... Ik zelf dus zeer regelmatig, Wel met de telefoon op het stuur, bellen doe ik via BT. Af en toe een appje sturen, iets zoeken op Google Maps, routes versturen via MyDrive Connect, TruckFly raadplegen, het forum even bijlezen, een foto maken onderweg. Allemaal zaken waarbij ik dus zelf ook een telefoon niet handsfree bedien tijdens het rijden. De gebruikelijke zaken waar iedereen achter het stuur zich wel eens schuldig aan maakt, geen man uitgezonderd...
  15. Er zijn wel cijfers maar zo als altijd lopen ze vele jaren achter in het geven van dat soort informatie. Net nog gevonden: Vanaf 2017 is het niet meer mogelijk om het aantal doden bij dodehoekongevallen vast te stellen, omdat de specifieke manoeuvre van verkeersdeelnemers niet meer wordt geregistreerd. Over het aantal ernstig verkeersgewonden als gevolg van dodehoekongevallen hebben we sinds 2009 geen (betrouwbare) gegevens meer.
  16. Terwijl er toch al genoeg bewustwordingsacties geweest zijn…….
  17. andremast

    forumgebruikers gespot

    Syme net bij shell meer
  18. Ik ben benieuwd naar de cijfers. Die stickers zijn nu meer dan een jaar verplicht. Hoeveel dode hoek ongevallen waren er jaarlijks voor de invoering en hoeveel er na?
  19. En dan nu de vraag; hoeveel vrachtwagenchauffeurs op dit forum durven keihard te beweren dat ze nooit met een GSM in de hand zitten tijdens het rijden. Dus ook om b.v. even de BlueThoot aan te zetten, even snel op Whatsapp kijken, een foto schieten onderweg etc. We zijn allemaal geen haar beter..
  20. Ja en nee…… kijk naar bewustwordingsacties in de media. Kijk hoeveel mensen er nog met de gsm in de hand rijden (van fietsers tot vrachtwagenchauffeurs) of hoeveel er rood kruis negeren. Is al heel veel geld aan uitgegeven om de mensen bewust te maken……… Kijk hoeveel er onder invloed van drank en of drugs aan het verkeer deelnemen. Dat krijgt men er maar niet uit ondanks alle geldverslindende akties.
  21. Gisteren
  22. Mensen worden er al zolang ik me kan herinneren bewust gemaakt van de dode hoek en de gevaren, heeft het nut? Weinig. Bij ons in Uden moeten ze bij de Lidl best een eind achteruit rijden. Als ik daar de auto parkeer (is daar nog gratis) en zie hoe onverantwoord mensen zich gedragen achter/in de buurt van de vrachtwagen is het vragen om ongelukken. Als ik kenbaar maak dat ik chauffeur ben en dat de chauffeur van de vrachtwagen hun niet ziet moet ik mijn mond houden en me nergens mee bemoeien want het gaat toch goed. Zelfs met kleine kinderen aan de hand lopen/fietsen ze vlak achter de wagen langs. Mensen staan totaal niet stil bij de gevaren ervan of weten het wel maar het laat ze volkomen koud want het gaat (op dat moment) toch goed. Moeten ze het dan voelen? Zeker niet want dat gun je niemand maar zo'n sticker heeft ook in mijn ogen totaal geen nut. Misschien dat een ouderwetse campagne op tv en/of streamingsdienst wel enig nut zou hebben maar dan moet je zoiets wel een paar weken continu laten zien/vertellen. En uiteraard regelmatig (na de campagne) de boodschap blijven herhalen.
  23. Je geloofd dus niet in het bewust maken van gevaren, zoiets van ze luisteren toch niet dan moeten ze maar voelen?
  24. Marotrans

    waar sta jij vanavond??

    HTC Herenthout, klokkie vol...
  25. Dat is dus precies wat ik bedoel en waarom ik niet geloof in het nut van die stickers.
  26. Ja dat hotel is inderdaad wel goed te doen maar dat heeft eigenlijk niks met dat autohof te maken. Het autohof op zichzelf bestaat alleen uit dat benzinepompje. Ik persoonlijk vind het bij St.Martin veel rustiger en gemoedelijker, echt een ouderwets gasthofje. Eten is er goed, genoeg en vers en de douche is er gratis.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden