Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Gisteren
  2. matthieu

    waar sta jij vanavond??

    Morgenavond hoop ik Italië.
  3. Wees blij dat ik die tekst van de EU niet heb gekopieerd Pierre, was je een maand verder denk ik 😇
  4. Dit zijn de cadeautjes die wij soms krijgen🙈🙈 3 kwartier met de schop erin.
  5. RobNiat

    waar sta jij vanavond??

    Gisteren stond ik een stukje terug, bij Le Chassis. En dat is een wereldtent. Vandaag na mijn rondje zuid “gewoon” bij “Le Relais de Donzère”. Met 8.59 rijtijd en ruim binnen dertien diensturen. Dus ik blijf hier eerst maar een uurtje of twaalf staan. Morgen een boel rijwerk te doen.
  6. En zat er nog een doosje in voor de chauffeur? (ik kreeg gisteren vier flessen wijn, van een klant! Twee wit en twee rood. Heel soms heb je nog wel eens wat)
  7. Tsja, krijgen we dit weer. Ron noemt een bedrag van €7000- Zie het als een investering. Dat geld heb je in een paar maanden terugverdiend. Afrekeningen van om en nabij €4000- per maand zijn niks gek in het internationaal transport. Even buffelen en uit de pling eten en dat geld heb je terug. Terwijl die cardioloog nog jarenlang bezig is zijn studieschuld af te lossen. Gelukkig heb ik juist dit jaar veel jonge gasten leren kennen die, ondanks alle flauwe praat, toch in het chauffeursvak zijn gestapt. Allemaal leuke en gemotiveerde jonge gasten. En gelukkig niet eens zo materialistisch ingesteld, maar meer hier voor het avontuur. Van die gasten die wél met een topsleeper zouden rijden om het werk, als dat ze past. Fantastisch land moet dat Turkije zijn trouwens als je daar goedkoop je auto kan laten spuiten. Heb je per ongeluk ook gevraagd wat zo’n spuiter daar verdiend, en hoe ver hij komt met zijn salaris? Of wat er gebeurt wanneer hij arbeidsongeschikt raakt door stof en verfdampen? De veiligheidsvoorschriften zullen er ook vast niet zo streng zijn als bij ons. Waarschijnlijk is het er allemaal niet zo goed geregeld als bij ons. Anders bleven al die vluchtelingen wel daar. Voor hun is Turkije niets meer dan een stop op weg naar hun Utopia. Laten we over die dictator daar al helemaal maar zwijgen. Maar leuk dat jij het als toerist zo goed naar je zin hebt daar.
  8. Maakt niets uit van wie ze zijn. Ik sla ze toch wel over. 😝
  9. Ik dacht dat alleen ik van de lange epistels was...
  10. En de praktijk: er steekt altijd wel iets uit die rolcontainers én het is lading op wieltjes... Dus gaan we blokken maken, van 9 of 17 en inderdaad borgen die hap! Het is allemaal zo eenvoudig, volgens de theorie 😁 Maar het theoretisch berekende aantal zul je vaak niet halen.
  11. Ach ik heb mijn groot rijbewijs ondertussen nog maar 32 jaar. Toen ik 25 jaar geleden moeder werd van onze oudste had ik toen ook niet verwacht dat ik 7 jaar later zo makkelijk weer een baan zou krijgen wat nog te combineren was met mijn gezin voor een paar dagen in de week. Gelukkig kan het 😄
  12. Sinds wanneer is 2,4 = 3 m? Je mag niet aan één kant zonder, aan de andere kant mèt de eenheid (m) rekenen. En aangezien aan beide kanten van het isgelijkteken de waarde dan ook gelijk moet zijn, is 2,4 m niet gelijk aan 3 m.
  13. Tsjah, laten we eerlijk wezen; betalen is in de chauffeurs CAO nu ook niet de sterkste kant....en dat is toch waarom we aan het werk gaan/naar het werk komen. Als ik zo naar de salarissen kijk, kan ik zeggen; mijn normale baan, betaald per uur nog meer als een zondaguur.... Ik geloof dat werkgevers en vakbond daar nog wel wat kunnen bereiken. Daarbij het hele systeem van vergoedingen afschaffen (of op z'n minst vereenvoudigen). Ikzelf ben redelijk goed met nummertjes en rekenen (ook zonder telraam), maar dat systeem kan bijna niemand volgen.... Daarbij, onze 24-uurs economy verwacht dat we dag en nacht bevoorraad worden, terwijl een kleine opslag op de ontvangende locatie al kan zorgen dat de oncourante tijden al wat gereduceerd kunnen worden. Mijn opleiding (alle theorie (zelfstudie), praktijk C, CE, code 95 en pas) kostte 7000,-. Ikzelf ken geen enkel jeugdig persoon die dat zo ff uit de zak kloppen kan. Sterker nog, ik ken maar weinig volwassenen die dat ook zo uit de zak kloppen willen of kunnen. Hier zou bijvoorbeeld een werkgeversorganisatie actief kunnen worden. Een vakbeweging (werkgevers of werknemers, maar beter nog tezamen) zouden ook de ontvangende bedrijven kunnen benaderen en wat fatsoenlijk sanitair en een koffieautomaat kunnen verlangen. Gaarne met 1x per dag reinigen (ik zie dat bij 'ons' in Aalsmeer dit zo gebeurd, werkt goed/tevreden). Laten we hierbij de aankleding van de auto's maar achterwege, maar eerlijk is eerlijk, sommigen zijn daar gevoelig voor. Ikzelf heb liever wat details in de cabine (magnetron, koelkast, vriezer, fatsoenlijk bed, degelijk binnenlicht, goede stoel, etc) als buitenzijde (alhoewel de overdaad aan lampen afgelopen zaterdagavond in donker en regenachtig zweden wel prettig waren). Zo zou ik nog wel ff verder kunnen gaan, maar werkgevers en werknemers bonden zouden gewoon eens de koppen bij elkaar kunnen steken en actief naar de mensen toe kunnen gaan en kijken wat leeft en wat ze willen, wensen en verwachten (eerlijk is eerlijk, die vergaderingetjes waarbij alleen leden mogen komen schreeuwen heb je helemaal niets aan). Groet Ron PS ik weet dat ikzelf in een luxe-positie zit (qua betalen en onkostenvergoedingen), maar heb in de afgelopen 24 full-time jaren en daarvoor als school-baantje wel wat werkgevers gezien en de daarbij behorende verschillende manieren van betalen, werken en vergoeden.
  14. ik wil graag correcte antwoord.... dus breed 2,4=3 meter en wat doe je met 9 meter? hoe kom je aan 15 om 3x15 =45
  15. Wil ik het nog wel iets moeilijker maken: als je dit volgens technisch rekenen gaat bekijken, dan is het helemaal niet zeker dat er 4 pallets naast elkaar gaan passen. 2,4 m kan namelijk ook 2,35 m zijn (of 2,44 m), en 60 cm kan ook zweven tussen 59,5 en 60,4 cm. In het ergste geval kom je dus (4 x 60,4 cm) - 2,35 m = 2,42 m - 2,35 m = 7 cm te kort. In het andere uiterste houd je dan weer ruimte over. https://staff.fnwi.uva.nl/j.vandecraats/leerlijn_kommagetallen.pdf kun je eens doorlezen om er meer over te weten te komen hoe dat zit, op stap 19 wordt dat duidelijker uitgelegd.
  16. Hoi Lientje, Waar ik het over heb is 2015 en de jaren ervoor,en wat jij aangeeft dat er nu bijvoorbeeld 4 daagse werkweek of een nog fijnere diensten/uren mogelijkheid is komt mijn inziens alleen maar door de krapte op de markt,zoals ik al schreef het is nu zeker de tijd om goed te onderhandelen en dit beter te doen dan de vakbond die met onzinnige salarisverhogingen die niet eens in de buurt komen van de huidige inflatie hun beurt proberen te maken ? Ach en als je niet weet hoe het vroeger ging kun je dat niet missen en vroeger was niet alles beter hoor.
  17. Hoe lang geleden is dit? De mentaliteit van de chauffeur is ook veranderd. Ik denk dat je ons beroep niet kan vergelijken met 15 en zeker niet met 25jaar geleden. Het voordeel is dat het bij veel bedrijven mogelijk is om minder dagen te werken. En dat je bij sommige bedrijven zelf kan aangeven welke tijden je wilt werken, laat of vroeg. Goed te combineren met het werk van je partner (die nog wel eens een hoger uurloon (opleiding) heeft). Maar door evengoed lange dagen te maken kom je evengoed nog aan een redelijk loon. Als ik zie wat vriendinnen voor dagen maken in de zorg. Al die gebroken diensten… nee dan kijk ik liever een lange dag uit het raam. Tijden veranderen. Zeker voor ons vak. Voor sommigen niet leuk, maar het echte werk is er nog steeds… als je niet te veel eisen hebt !!!!
  18. Het doet mij verschrikkelijk veel goeds dat jullie wel degelijk opletten. Ik dacht, laat ik eens iets uit testen..... Niet enkel die examenvraag stellers maken instinkertjes. Wij kunnen dat ook. 😂
  19. Maar 4 X 60 gaat ook niet passen in de praktijk Ik neem aan dat ze de binnen maat van de bak rekenen? Als alles strak staat zal het rollen wel mee vallen, maar achter je lading hoort nog een of eigenlijk twee balken 🤓
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden