Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. Uiteraard. Ik denk als ik het gemiddelde ga uitrekenen ik rond de 55 uur per week zit. En ik krijg betaald wat ik schrijf. Is ook geen punt van discussie ook nog nooit collega's gehoord dat er uren geschrapt werden.
  3. Als jij op zaterdag en zondag 8,5 a 9 uur per dag maakt is dat wel lekker verdiend idd. En die 50 erna tellen dan ook lekker aan. Echter zul je wel een keer 24 uur en je 45 uur plus compensatie moeten maken.
  4. Pardon? Je hebt duidelijk de context waarin dat toen geschreven is gemist. Maak je maar niet druk. Ik heb wel wat anders te doen als een dossier van jouw of van het forum aan te leggen. Mensen die daar wel hobby aan hebben zou ik aanraden om een cursus bloemschikken te gaan volgen.
  5. Ik bedoelde idd de pontjes. Al vind het zelf eigenlijk hele boten kwa omvang. Bij mijn vorige werkgever werd dat weggeschreven als pauze evenals het wachten voordat je het pontje op kon
  6. Today
  7. Je slaat de spijker op zen kop Ben ergens in 2020 met een nieuwe Daf gestart en ongeveer 2 jaar mee gereden. Nooit geen storing gezien en gewoon een fijne auto om mee te werken. 300 keer beter dan die Benz van nu, en dat is natuurlijk er een met een voorloopas niet gestuurd. 860000 km op de klok diverse storingen op het display waar ik al niet meer op let. Gewicht wanneer geladen is bijna het dubbele als met vederlichte kippen😂
  8. Volgens mij zijn alle nieuwe wagens prima….. zolang ze geen storingen hebben. Maar inderdaad dat tedem geluid bij een DAF is irritant.
  9. En ik ben best wel weer tevreden met de mercedes. Geen storingen, hij is stil. Veert goed trekt goed en is zuinig. En d3 standairco werkt perfect en is heel stil
  10. Rob, je mag eens een ritje maken met die Mercedes waar ik gisteren mee weg was met z’n storingen en ik heb nog last van mijn nek. De verering van de DAF is een stuk beter. Ik vraag mij wel af hoe je met je knie de temperatuur kan veranderen. Wat doe jij allemaal tijdens het rijden? 🤔
  11. Nee, dat geloof ik niet. En zeker niet een week later. Niet alles past altijd in het plaatje van het rijtijdenbesluit. Dat snap ik ook, het soort domme gelul van 'dan moet je maar eerder stoppen' en dat soort wijsheden wuif ik ook lachend weg. Meestal mensen die zelf nooit te maken hebben met dat soort situaties. Alsof je met 8½ rijuur op de Peripherique van Parijs je auto langs de kant kunt zetten om daar je 11 uur te gaan maken als je maar 9 uur mag rijden. Dan maar iets langer.. Anders word het wanneer jij 24 uur maakt en gaat rijden terwijl je er 45 minimaal moet maken. Gebeurt er tijdens die eerste dag iets, dan ben je gewoon nat bij een ongeval; je had daar helemaal niet mogen zijn op dat moment. Had jij je aan de wet gehouden, dan was je daar niet geweest op dat moment, dus ben je vrijwel altijd de schuldige. Zo bedoelde ik dat.
  12. Zoals ik zij. Als ik aangehouden word en ik krijg een opmerking over het vergeten in te voeren van een grensovergang zal ik het toch wel niet heel verkeerd doen he. En dat voor iemand die af en toe best wel wat moeite heeft met al die regels 😉
  13. Nee Shompie, ik sla niks op, en ik leg ook geen 'dossier' aan. Ik ga geen werkgevers bellen en ik ga ook geen aangifte doen, want het zal me serieus allemaal wat jeuken hoe -en wat een ander allemaal uitspookt. Al rijden ze met 4 kaarten en een magneet. Lekker doen, mij niet bellen. Het enige dat ik doe is uitleg van zaken geven wanneer een ander iets misschien niet helemaal begrijpt. Met een knipoog naar hoe dingen dikwijls in de werkelijke praktijk gaan. Wat ook weer niet wil zeggen dat iedereen zich zomaar voor het karretje laat spannen met dat soort praktijken...
  14. Afgelopen maandag heb ik een half uur te lang gereden. Zullen ze mij daaraan ophangen als ik een een week later een ongeluk krijg? Ik maak elke dag genoeg rust meestal 11 uur maar vaak ook meer. Geof over je uren gaan kan niet meer, het risico is te groot dus ik durf gerust te zeggen dat het niet (meer) gebeurd ja.
  15. Als je zelf niet helemaal weet hoe het zit dan is die fout zo gemaakt natuurlijk. Voor de rest suggereer ik niks, ik weet wel goed genoeg hoe het spelletje werkt.. Eventueel nog een beetje geholpen met een vracht die niet kan wachten, risico werkgever. Of gebeurt dat in die branche van jullie niet?
  16. Pierre, we hadden hier ooit een forumlid die was een dossier over mij aan het opbouwen. Alles waarvan hij dacht dat het niet door de beugel kon sloeg hij op en ging er bewijzen bij zoeken en daar ging hij ver in. Belde met (ex) werkgevers en kennissen om zoals hij zelf trots vertelde alszijnde genoeg had ging hij aangifte tegen mij doen (Hij is er uiteindelijk de reden van geweest dat ik van het forum moest) En Pierre, ik heb daar de bewijzen van, zwart op wit. Ben jij hetzelfde? Net als Hendrik, die heeft ook al eens aangegeven dat hij een "dossier" aan het aan leggen is. Dat gaat best wel ver he.... Zielig ook wel als je zo bezig bent.
  17. Sugereer jij hier nu dat ik mij niet aan de rijtijdenwet houd en dat boekel dat allemaal prima zou vinden? Je weet niet waarover je praat man.
  18. Dan is er tot zover niets aan de hand. Met dien verstande dat je woensdag je normale wekelijkse rust maakt van minimaal 45 uur. Of je maakt er 24 en ziet vanzelf waar het schip strandt, Boekel betaald de boete en die vinden het wel best vermoed ik. Ronnie die gaat wel.. 45 uur of niet. Rijd je er volgende week toevallig één te pletter dan vind Boekel het ook best, en heeft Ronnie waarschijnlijk een lange vakantie met gratis kost en inwoning in Scandinavië. De soep word niet zo heet gegeten als ze word opgediend, luidt het spreekwoord. Dit n.a.v. de botsing tussen ons van afgelopen week. De puzzel met 2 x 24 en 45 uur wekelijkse rust was jou niet helemaal duidelijk zo ik de indruk kreeg, vandaar mijn welgemeende en goedbedoelde advies. Ger is, net als ik, goed op de hoogte van bepaalde zaken en kan inderdaad wat dieper op de zaken ingaan en daar links of rechts een advies of oordeel over gegeven wat gestaafd kan worden aan de geldende wetsartikelen. Dit soort zaken zoals het rijtijdenbesluit vind ik dan wel moeite waard om uit te leggen, zeker als iemand het niet begrijpt. Daar is dit forum ook voor bedoelt; o.a. het uitwisselen van kennis en elkaar helpen als een ander iets niet weet. De rest van waar je koffie drinkt, op welke dooie parking je staat en hoe vaak je op de boot zit interesseert me inderdaad vrij weinig, dus vanzelf dat ik dit meestal direct oversla. En of ik op Ger begin te lijken? Misschien, in jouw beleving... Met dat verschil dat ik over het algemeen de kalmte bewaar als ik de wind van voren krijg, niet vier keer het forum heb verlaten om later weer onder één of ander vreemd pseudoniem terug te komen maar gewoon al zo'n 17 jaar onder mijn eigen naam lid ben. Zonder rare spook-accounts, zonder mijn account op te heffen, zonder ooit verwijderd te zijn. Op af en toe een ban na, maar dat overkomt de beste hier wel eens..
  19. Als jou schoorsteen daar niet van blijft roken moet je een kleinere kopen. Met een uurtje boot tanken en koppelen heb je 8.5/9 uur en dat op zondag ook. Stel dat je er door de week ook nog eens 50 maak? Ik heb er genoeg aan iig
  20. Ik kom zatermiddag terug en ga zondag met de middag weer weg. Dan ben ik Woensdag weer thuis en blijf ik thuis. Ik zal gerust wel wat fout doen. Daar oordeeld mijnheer agent dan over. En tot nu toe vind die het goed. Maar je begint op Ger te lijken. Roepen dat je nooit leest omdat niemand er op zit te wachten en jij zeker niet en vervolgens leg je alles onder een vergrootglas om er vervolgens jou mening over te geven. Voorspelbaar zoals ik al eerder aangaf. Net zo voorspelbaar als dat Ger vandaag of morgen weer opduikt.
  21. Moet mijn werkgever snachts de booturen gaan betalen? Ik hoef jou als doorgewinterde scandinavierijder toch niet uit te leggen dat hij daartoe niet verplicht is he! Maar bedoel je de pontjes? Die betaald hij gewoon ja, zelfs savonds als ik die eens heb.
  22. Gisteren
  23. Meer uren maken dan mag zeg je. Dat lijkt me niet heel aannemelijk als je onderweg 24 uur stil staat om vervolgens in het weekend ook nog eens dik 24 uur wekelijkse rust te maken. De zaterdag -en zondaguren compenseren dat dan weer een beetje, maar persoonlijk vind het zonde om met overuren, zaterdag -of zondaguren de gaten te moeten dichten met de rest van de dagen wanneer je onderweg bent en weinig of geen uren hebt. Wat ik begrijp ben jij vorige week op zaterdagochtend vertrokken vanaf huis, hebt donderdag onderweg in Värnamo 24 uur gemaakt en maakt zaterdagmiddag opnieuw 24 uur+ op de zaak om vervolgens op zondagavond weer te vertrekken. Hoe ga je dit inpassen? Die eerste wekelijkse rust thuis -toen je op zaterdagochtend vertrok- zal minimaal 45 uur geweest moeten zijn om met die 24 uur in Värnamo goed uit te komen volgens de spelregels. Deze telt namelijk als je 1e verkorte wekelijkse rust onderweg. Probleem word nu dat je dit weekend opnieuw 24 uur maakt op standplaats. Deze telt niet namelijk als wekelijkse rust omdat je later dan 6 x 24 uur na de wekelijkse rust van vorige week zaterdag aan de volgende wekelijkse rust begint. Het is niet toegestaan om volgens de uitzondering op het rijtijdenbesluit (Mobility Package-2) je tweede 24 uur in het land der vestiging te maken wanneer je gebruik maakt van die 2 x 24 uur verkorte rust onderweg. Dus óf je moet 45 uur maken wanneer je zaterdag thuis komt, óf je moet je 2e verkorte rust van 24 onderweg vóór donderdagochtend/middag weer maken. De controle daarop is vrij simpel d.m.v. de ingevoerde landcodes, bij twijfel bij de instanties is controle altijd mogelijk a.d.h.v. de coördinaten t.o.v. cumulatieve rijtijd. Zo zie je maar Shompie, het kan wel eens botsen, maar Pietje Paf is ook niet de beroerdste om iemand met een goedbedoelde raad bij te staan.
  24. Afstand op nul zetten en je hebt een gewone cruise control.
  25. Valt mee, bij de Volvo was nog korter, dacht 30 seconden. Wegdrukken en wegdrukken en wegdrukken..... Lekker uit de Noordoostpolder naar Woerden, heb maar oordoppen ingedaan.
  26. Betaald Boekel je uren op de boot ook dan? Onkosten vergoeding betaald liederen. Maar van onkostenvergoeding en 7,5 uur per dag blijft een normale schoorsteen niet roken.
  27. Jij zij dat je geen uren kon maken. Ik klaag niet. Nu ip de boot en morgen 7.5 uur naar huis rijden. Meer dan genoeg
  28. Je kan meer uren maken dan je mag. Maar 10 a 11 uur per dag vind jij goed. Oke. Dat kan je idd genoeg vinden.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden