Spring naar bijdragen

lientje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3337
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    40

Recente profielbezoeken

23735 profielweergaven

lientje's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

5k

Waardering in de gemeenschap

  1. PURMEREND De politie heeft maandag streng gecontroleerd op vrachtwagens die te zwaar zijn om over de Purmerendse brug bij de A7 te gaan. Er zijn maar liefst dertig bekeuringen van circa 1200 euro uitgeschreven, een ’schrikbarend’ aantal. De vraag is of het zodanig afschrikt dat een verbod op zware vrachtwagens over de A7 niet meer nodig is. Samen met Team Verkeer en de Landelijke Eenheid Noordwest ging het Purmerendse politieteam maandagmorgen de A7 op. De limiet voor een vrachtwagen die over de brug (waar nu aan gewerkt wordt) is 25 ton. De agenten hielden maandag een wagen aan die bijna 50 ton woog. Volgens de politie was dat de grootste overtreding en de boete daarvoor bedraagt ongeveer 1200 euro. Er zijn van half zeven ’s ochtends tot twee uur ’s middags in totaal dertig vrachtwagens, die dertig ton of meer wogen, op de bon geslingerd. Naar verwachting zal het niet de laatste controle zijn. Woordvoerder Erik Suik van Rijkswaterstaat liet vorige week al weten dat er honderden wagens per dag over de A7 rijden die de limiet van maximaal 25.000 kilo overschrijden. Een ’onverantwoord’ fenomeen, omdat de brug waar het over gaat verzwakt is. Rijkswaterstaat is aan het overwegen om strenge maatregelen te nemen, zoals het afsluiten van de brug voor al het vrachtverkeer. Suik is op de hoogte van de intensievere controles van de politie. „We willen met de bekeuringen en strenge controles door de politie een signaal afgeven, zodat we eventuele andere maatregelen kunnen voorkomen. Hopelijk trekken de transportbedrijven zich dat aan. Het is nog niet duidelijk wanneer Rijkswaterstaat wel of geen besluit gaat nemen over het weren van zware vrachtwagens. Er zijn vraagtekens bij de effectiviteit van de politiecontroles te zetten, aangezien het erg arbeidsintensief is voor de agenten om wagens te bekeuren. De politie moet bij het staande houden van de vrachtwagen deze zelf wegen. Als er sprake is van een te zwaar gewicht, moet de chauffeur een andere wagen regelen om de extra kilo’s te vervoeren. De politie en Rijkswaterstaat hebben tot dusver twee weegbruggen aangelegd waarmee de wagens worden gewogen tijdens controles, er komt volgens de politie nog een derde in Purmerend. Rijkswaterstaat meet met een sensor hoeveel wagens te zwaar zijn die over de brug rijden. Dat waren vorige week omstreeks de vierhonderd per dag. Dat er nu in een ochtend en middag dertig stuks zijn bekeurd, wil daarmee niet zeggen dat de kans groot is dat de zware vrachtwagens gesnapt worden. „Dit is inderdaad de manier waarop het moet gaan. We zijn als nog erg blij met de extra inzet van de politie.” Als er wel besloten wordt om het vrachtverkeer op de brug te verbieden, zou het makkelijker worden om te beboeten. Suik: „Dan zou je bij wijze van spreken elke vrachtwagen die je ziet over de brug kunnen registreren en bekeuren, zonder deze aan de kant te zetten.”
  2. Lekker toch dat je mag in plaats van moet? Zo zijn er zoveel chauffeurs die er niet aan willen denken om te stoppen. “ Rust Roest” zeggen ze bij ons. Zolang je je goed voelt en onder de mensen wil zijn 👍
  3. Liever dat dan dat ze de hele A7 afsluiten voor al het vrachtverkeer. Dat wordt dan echt een drama voor transporteurs en zeker voor de omliggende wegen.🫣
  4. Nee daarom vraag ik het omdat ik niet begrijp hoe hij kan goochelen met de gewichtsverdeling. Je bent in het leven nooit te oud om te leren.
  5. Blijkbaar heb ik wat gemist want dit is de tweede al die Steenhaas aanvalt. Zo blijft er geen schrijver meer over op dit forum. Het forum moet blijkbaar kapot 🙄
  6. Omdat je nog wel eens wat van andermans werk kan leren. Geen vracht of vrachtwagen combinatie is het zelfde dus wie weet leer ik na zoveel jaar nog wat bij van een ander. Daar is een chauffeursforum toch voor?
  7. lientje

    Op bezoek in Pernis

    Lekker laten gaan. Niet zo op elkaar letten en oordelen. Dat mens deed niets verkeerd. Leven en laten leven !!!
  8. Je zou ook kunnen vragen hoe hij dat dan berekend.🙂🙃 Dus steenhaas ik ben wel benieuwd hoe dat rekenwerk met jou werk gaat.
  9. Ik zal het hele stuk maar even kopiëren vanuit het NHD in de hoop dat het niet nodig is om de A7 voor al het vrachtverkeer af te sluiten. Gisteren zag ik 2 politiemotoren staan. Hopelijk pakken ze de chauffeurs die schijt aan het gewicht hebben aan. (ik neem tenminste aan dat een chauffeur weet wat het gewicht van zijn/haar combinatie zo ongeveer is al heb ik soms mijn twijfels) Rijkswaterstaat noemt vrachtverkeer over zwakke brug A7 onverantwoord: ’vierhonderd te zware vrachtwagens kan echt niet’ De oproep van Rijkswaterstaat (RWS) en Transport en Logistiek Nederland (TLN) aan transportbedrijven om niet met te zware vrachtwagens over de A7 te rijden, is niet iets om te negeren. Wat nu wel honderden keren per dag het geval is. Dat zegt RWS-woordvoerder Erik Suik. Dagelijks wordt gemeten hoeveel van de trucks die over de brug bij Purmerend rijden, zwaarder zijn dan de limiet van 25.000 kilo. En die cijfers zijn niet mals. „Als er op korte termijn niets verandert, moeten we maatregelen nemen. Dit is onverantwoord.” Donderdag reden er 396 te zware vrachtwagens over de brug bij het Noordhollands Kanaal, en dat zijn er volgens woordvoerder Erik Suik van de wegbeheerder 396 te veel. Vanaf volgende week gaat de aannemer beginnen met boren: de brug wordt de komende maanden versterkt met wapeningsstaal. De 50.000 gaten die daarvoor nodig zijn, hebben als gevolg dat de constructie eerst zwakker wordt. De honderden vrachtwagens die zwaarder zijn dan 25 ton, de huidige limiet, worden dan zeker een groot probleem. Er zijn meetsensoren neergezet die dagelijks registreren hoeveel te zware wagens er overheen rijden. Donderdag waren dat er 396, de dag daarvoor 386. De piekdag was op 9 april, toen waren het er 454. „Het kan echt niet, het is onverantwoord”, zegt Suik. De metingen zijn inclusief de wagens die rond de 25 ton wegen, maar sommigen zijn een stuk zwaarder. Rijkswaterstaat en TLN waarschuwden deze week dat de brug mogelijk voor al het vrachtverkeer gesloten wordt als de situatie niet verbetert. De hoop is dat de achterban van de bedrijven aangesproken wordt en maatregelen neemt. „Soms zijn de vrachtwagens die rijden over de brug, twee of drie keer zo zwaar als de limiet van 25 ton. Onze oproep is daarom menens. Alleen lijkt het nog niet genoeg effect te hebben.” Buitenland Het is nog niet duidelijk wanneer de knoop wordt doorgehakt om een totaalverbod voor vrachtverkeer in te voeren op de brug, maar Suik verwacht dat ’op korte termijn’. „Waarschijnlijk begin volgende week. We zijn in goed overleg met de constructeurs die het in de gaten houden. Het is dus nog niet zeker, maar ligt wel in de lijn van verwachting.” Op sociale media worden veel vingers gewezen naar chauffeurs uit het buitenland. Die zouden niet op de hoogte zijn van de beperkingen op de A7. Suik wijst dat grotendeels af, aangezien veel van de gemeten wagens Nederlandse kentekens hebben. „We hebben goed contact met transportbedrijven uit bijvoorbeeld Duitsland. En er staan ontzettend veel borden met waarschuwingen: een chauffeur uit bijvoorbeeld Spanje zou daarmee uit de voeten moeten kunnen.”
  10. Was het maar waar dat het alleen buitenlanders waren die de borden niet zouden begrijpen.
  11. Of de vele parkeerplaatsen die weg zijn om “bosjesmannen” te weren.
  12. Dat is toch niets nieuws? Men probeert overal invloed op te krijgen. Ja ook met de verkiezingen. Is dat wat je hier mee bedoelt
  13. 🤣🤣🤣 Gelukkig had ik mijn fles water net leeg gedronken 😇 Maar ik was het even kwijt. Zeker even niet opgelet tijdens de code 95 cursus. 10% overgewicht is ook best wel wat als er een gewichtbeperking is. Ik rij nooit met een zelfde span dus ik wilde wel eens even goed weten wat mijn gewicht van de combi was. Ook omdat ik volgens de papieren 8364 kg lading bij mij had. Plus 2 volle 2 vrij tanken (alle beetjes bij elkaar) Ik reken normaal gesproken voor een trekker oplegger (drie Asser, met koelmotor en klep 17.100 kg. Maar het is wel even serieus kijken als je onder die 25 ton wil blijven. Hopelijk dat we halverwege de werkzaamheden, wanneer de verstevigde kan van de brug klaar is, weer met minimaal 40 ton er over die verstevigde kant mogen.
  14. Een half bericht Hierboven heb ik vandaag uit het Noord-Hollands dagblad geplukt. Er wordt niet constant gecontroleerd dus. Dat is in ieder geval niet alleen de kortste en makkelijkste weg maar ook de snelste weg tot nu toe. Ik had gister maar eens even kentekencheck.nl erbij gepakt. Oplegger (drie-Asser met koeler/zonder laadklep) 8184 kg Trekker 8548 kg Lading 8364 kg Ik zeg 👌 Ik had mijzelf er niet bij gerekend maar je mag 10% overbeladen zijn toch? 🫣
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden