Spring naar bijdragen

Pierre

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    10140
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    309

Over Pierre

  • Verjaardag 31 december

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Pierre's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

17,4k

Waardering in de gemeenschap

  1. Nederlandse trucker rijdt over landgenoot op grensparking in Rekkem: slachtoffer verliest één van zijn benen1 Een vrachtwagenchauffeur uit Nederland ligt zwaargewond in het ziekenhuis nadat hij het dinsdag op de grensparking langs de E17 in Rekkem aan de stok kreeg met een landgenoot. Die reed over de benen van het slachtoffer. Verkeersagressie ligt aan de basis van het incident. Twee Nederlandse truckers raakten dinsdagavond rond 22 uur verwikkeld in een hevige discussie. Dat gebeurde na een geval van verkeersagressie op de E17. Het dispuut escaleerde echter. Op een bepaald moment stapte één van de truckers in zijn vrachtwagen, om te vertrekken. In een poging om hem dat te beletten, klemde de andere chauffeur zich vast aan de deurklink van de rijdende trekker. De klink brak echter af, waardoor het slachtoffer ten val kwam en onder de wielen van de oplegger belandde. De man raakte daarbij zwaargewond aan het onderlichaam, hij verloor zelfs een been. Verkeersdeskundige aangesteld De wegrijdende trucker hield halt na het ongeval en belde de hulpdiensten. Een ziekenwagen en een mug-team snelden naar de grensparking. Het slachtoffer kreeg ter plaatse de dringendste zorgen toegediend en werd vervolgens naar het ziekenhuis overgebracht. Het parket van Kortrijk bevestigt het incident. “We hebben één chauffeur kunnen verhoren, de man mocht nadien weer beschikken”, klinkt het. “De andere trucker ligt zwaargewond in het ziekenhuis en kan nog niet ondervraagd worden. Daarom kunnen we ook geen verklaringen afleggen over de aanleiding en de omstandigheden van het incident. We wachten ook op de bevindingen van de verkeersdeskundige die we in dit dossier hebben aangesteld.” bron: klik >>>
  2. Pierre

    DAF topic

    Ik kan je vertellen, dat als je een zeikerd treft in Frankrijk dat je gelijk met je setje steek -en ringsleutels aan de gang kunt om die koeievanger er ter plekke af te draaien en met een dikke prent op zak naar huis kunt. In België niet anders trouwens. En of die bull-bar nou TÜV gekeurd is of niet, dat heeft niks van doen met de toegestane wettelijke afmetingen van het betreffende voertuig. Het is een beetje hetzelfde verhaal als bijvoorbeeld lampjes in de grille of achter de voorraam. Het is geen 'voertuig-eigen verlichting' en is niet toegestaan, net zoals zo'n bull-bar, zij het dat met een bull-bar mogelijk de wettelijk toegestane grenzen worden overschreden . Er rijden legio vrachtwagens rond met allerlei flauwekul op hun grille, met led-lampjes in hun spoilers die pijn doen aan je ogen of b.v. met die foeilelijke bollen aan hun spiegels. Dat gaat jaren goed tot er gericht op word gecontroleerd. Dan is het opeens heel verontwaardigd reageren en janken en zijn plots die agenten de schuld van alles... Even een voorbeeldje van een Frankrijk-site geplukt; een Belgische collega die bij een controle bij Valenciennes zijn koeienvanger er af mocht sleutelen en op zijn traanplaat kon monteren om richting huiswaarts te mogen keren en blijkbaar stomverbaasd is zonder precies te beseffen wat nu de werkelijke reden is waarom dit niet is toegestaan. Samen met een collega uit Nederland die ook met zo'n " buffel-bumper" op zijn auto in de rondte reed... Gisteren op de A2 aan de peage net voor Valenciennes’…. Franse controleur vond dat een koevanger niet kon…. Waarschijnlijk omdat er geen koeien loslopen op de Franse wegen…. Nu swat Bij deze weg wil ik de Nederlandse chauffeur van stam transport met die rode kipper en Volvo bedanken voor de collegialiteit Die daar ook zijn buffelbumper stond af te knutselen Zonder denken helpen en materiaal uitdelen Anders stond ik daar Beer van een kerel ..opzijn eentje da lomp ding op de Traanplaat bijna…. Bij deze thanks ooit komen we elkaar nog tegen en dan heb je een bak koffie eeen pils of meervoud tegoed
  3. Nee, daar zijn wij altijd vrij in zolang het in dergelijke gevallen maar een bewaakte parking betreft. Hoe en waar kunnen we zelf beslissen, ook als we leeg zijn is overnachten op een betaalde en bewaakte parking geen probleem, daar word niet moeilijk over gedaan. Over het algemeen zijn het meestal de bewaakte parkings in België, noord-Frankrijk en Parijs, maar net zo goed de parkings elders of in andere landen. Dat is dan ook maar net hoe het uitkomt met rij- en rusttijden, maar nooit zonder sanitair en een restaurant want dan stoppen we eerder.
  4. Klopt inderdaad Peter. Het is puur een formaliteit i.v.m. de verzekering om verplicht op een gecertificeerd bewaakte parking te moeten staan. Dat hebben wij ook met bepaalde opdrachtgevers of goederen; verplicht bewaakt staan, daar is dan ook geen discussie over mogelijk.
  5. Ik heb het niet over thuisblijven. Wel over wegblijven van Vemars en al die andere kutparkings langs de A1. Ik heb ook geen medelijden met mensen die later verontwaardigt lopen te piepen dat ze bezoek hebben gehad, diefstal, zeilen gesneden, gas gespoten etc. wanneer ze ergens op zo'n vage parking langs die A1 tussen Lille en Parijs stonden. Ik begrijp natuurlijk dat het niet hoort te gebeuren maar je weet nu eenmaal dat je bewust het risico neemt als je daar gaat staan. En in 99% van de gevallen komt het omdat ze te beroerd zijn om een paar tientjes uit te geven bij de routier waar men redelijk veilig kan staan en liever met een maaltijdje van de Aldi langs de autobaan gaat staan. Lekker goedkoop, met alle risico's van dien. Niks anders...
  6. Maar hoe dan Cor. Jullie reden met kastenwagens, niet met zeilenwagens toch?
  7. Daar is inderdaad een bewaakt gedeelte maar ook daar -op die bewaakte parking- word z'n best gesneden en gestolen. Gewoon wegblijven dus.
  8. Kom nou op Roadtrain. Je kan heel onnozel doen alsof je het allemaal niet goed begrijpt en zeggen dat het ''een beetje vaag' staat aangegeven maar het staat er duidelijk genoeg; verkeer vanaf 30 ton die de A7 richting Den Helder wil nemen moet vamaf de A10 via de N247-N244. Daar hoort alles in die richting bij vanaf het begin van die A7, ook Purmerend, ook Hoorn, net zoals Den Helder. Als je dit niet begrijpt of wil doen alsof en zegt dat de borden niet duidelijk genoeg staan aangegeven en het allemaal 'een beetje vaag' is vraag ik me serieus af wat je achter het stuur van je vrachtwagen doet...
  9. Het hangt er helemaal van af waar je moet zijn in Parijs en waar je daarna naar moet. Echt veilig parkeren kun je nergens in Parijs, dan zul je toch echt naar de bewaakte parking in Reau moeten, een stukje onder Parijs bij Melun. Rungis zit aan de onderkant van Parijs t.h.v. A6/A86 en is redelijk veilig. Parkeren op Rungis is niet goedkoop; entree voor niet-abonnee's is € 20,-, (in 2021, waarschijnlijk nu alweer duurder). Daarnaast is men tegenwoordig ook verplicht om op het afgesloten parkeerterrein te parkeren. De kosten daarvan weet ik niet, maar een dag of nacht parkeren is ook al gauw iets van € 15,- zo ik me kan herinneren. Andere mogelijkheid nog is Garonor, een soort van groot logistiek centrum aan de bovenkant van Parijs, gelijk aan de afrit van de A1. Daar pleur je dat ding ergens in een hoek waar niemand last van je heeft en het restaurant zit om de hoek.
  10. Ik ben vorige week maandag over de A7 bij Purmerend gereden, de gewichtsbeperking van 30T staat duidelijk genoeg aangegeven met bord C21, tot twee keer toe zelfs; 600 meter voordat je er af moet en t.h.v. van de afrit voor het kanaal zelf. Als je werkelijk deze borden niet ziet staan word het toch tijd voor een bezoekje aan Hans Anders vrees ik. Of men zich aan deze beperking houdt is een andere discussie, ik had niet bepaald de indruk dat iemand zich er iets van aantrok alhoewel het gewicht vanaf de buitenzijde van een vrachtauto nagenoeg niet is in te schatten. A7 Purmerend, hier nog beperking 50T, later verlaagd naar 30T
  11. Je insinueert nu maar wat zonder feiten te kennen en gaat er nu voor het eigen gemak van uit dat iemand die daar om 7 uur een beetje wiet haalt dit ook op gaat roken tijdens werktijd en daarbij zijn of haar collega's in gevaar gaat brengen. Misschien komen ze wel uit de nachtdienst van hun werk, weet jij veel... Of het stoer klinkt als je doet alsof je weet waarom die lui om 7 uur bij de koffieshop staan begrijp ik ook niet helemaal. Kun jij me uitleggen wat daar stoer aan is of stoer aan moet klinken? Ik weet niet waarom die lui daar staan, ik kom nooit bij een koffieshop maar leef niet in een soort van bekrompen wereld die totaal onbekend is met zaken zoals drugsgebruik zoals jij blijkbaar wel doet. Vandaar deed ik een suggestie naar Martje met een mogelijke scenario waarom die mensen daar om 7 uur al staan, niks meer. Wegblijven bij die rommel die je geest verruimt en je verstand vertroebelt zeg je. Dat geld voor drugs maar net zo goed voor alcohol. Daarnaast bestaat er bestaat een groot verschil tussen recreatief gebruik en misbruik. Ook dat geld voor drugs, net zo goed als dat voor alcohol het geval is. Daarbij is alcoholmisbruik min of meer maatschappelijk geaccepteerd terwijl de impact en gevolgen hiervan veel vaker voorkomen en vaak gewelddadiger en desastreuzer zijn dan die van drugsmisbruik. Overigens is het aantal gebruikers van drugs en drugsverslaafden nog steeds in de grote minderheid t.o.v. drinkers van alcohol en alcoholverslaafden. https://www.trimbos.nl/kennis/cijfers/
  12. Ik noem dat niet per definitie dom, misschien eerder onbekend of onvertrouwd hoe het er in de grote stad aan toe gaat op dat gebied. Daarbij kan het idee wat men heeft over softdrugsgebruik in het algemeen ook nog een rol spelen, voor veel mensen vormt dat nog steeds een negatief beeld. Of men als werkgever heel blij moet zijn dat zijn personeel daar in bedrijfskleding met bedrijfsnaam voor de deur staat is ook weer een discussie apart. Er gebeurt tot zover verders niets illegaals v.w.b. aanschaf en gebruik, een koffieshop is verder dan ook gewoon een openbare Horeca-gelegenheid. De productie en aanvoer van cannabis naar die betreffende koffieshop is weer een heel andere discussie; daar gaat het volkomen scheef. Dank zij een overheid met die productie en handel in softdrugs verbied, maar wel een gedoogbeleid hanteert waar een koffieshop wel mag verkopen maar een handelsvoorraad binnenshuis mag hebben van slechts 500 gram. Hoe die handelsvoorraad dan geproduceerd en aangeleverd word, da's weer de volgende kwestie...
  13. Wat is het probleem? Die mensen beginnen misschien om 08.00 en zijn onderweg naar hun werk even gestopt om een paar gram wiet te kopen om 's avonds na werktijd thuis op de bank rustig een jointje te kunnen roken. Er is verders niks illegaals aan en zo lang dat niet onder werktijd gebeurd is daar toch niks mis mee?
  14. Een serieuze vraag Ger; hoeveel leden heeft de FNV nu? Ongeveer één miljoen leden las ik zojuist op de website, dat zal dan niet allemaal in de sector beroepsgoederenvervoer vertegenwoordigd zijn maar is waarschijnlijk toch een aanzienlijk groter deel dan enkel die 100 man waar jij het over hebt. Nu kun je zeggen dat iedereen lid moet worden van de vakbond om nog sterker voor de dag te komen, maar waar was de rest dan op die 100 man gepensioneerden en werkelozen na? Zou je met pakweg 1000 of 5000 man de boel niet plat krijgen om de eisen kracht bij te zetten? Ik heb n.a.v. jou voortdurende verwijzing naar het belang van de vakbond een lidmaatschap écht serieus bekeken en overwogen, maar om voor het lidmaatschapsgeld nu enkel inspraak te hebben op het wel of niet hanteren van een pauzestaffel, een minimum-CAO, 10% voordeel bij koffie.nl of Centerparks en een gratis zomerkamp voor de kinderen (met een vrijwillige bijdrage van € 100,-)... nee, ik raak nog steeds niet overtuigd.
  15. Wat is er gelul. We hebben het toch over het onderstreepte en vetgedrukte deel of niet? Dit stond zo niet in het artikel, dit heeft topicstarter -Ger- zelf zo aangehaald. Daar ging mijn vraag om, om wat voor reden dat was als behalve stemmingmakerij. Dus volgende keer eerst even goed inlezen voor je gelijk weer in de bres springt voor je vriendje...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden