Spring naar bijdragen

Pierre

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    9555
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    239

Over Pierre

  • Verjaardag 13-05-1969

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Pierre's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

15,3k

Waardering in de gemeenschap

  1. Nog heel even op het antwoord van de IL&T op de vraag van Ger wachten Roadtrain.
  2. Het zou zomaar kunnen maar ik weet het echt niet Dokus. Verdiep me daar eerlijk gezegd niet zo in, ik kom niet uit Tilburg en ik woon niet in Tilburg... En gelukkig maar dat niet alles gegeneraliseerd word. Zo heb ik laatst horen vertellen dat er ergens in Groot-Ammers zo'n gordijnenneuker op de vrachtwagen rondrijdt die zijn handen niet van jonge meisjes af kan houden. Dat kan ook iedereen zijn, niet dan?
  3. Hypocrieten wonen in de Bijbelgordel. 's Zondags op het voorste bankje in de kerk, doordeweeks alles doen wat God verboden heeft... Ik leg niemand mijn waarheid op. Ik zeg alleen dat de praktijk nog nooit heeft bewezen dat men 15 minuten arbeid moet verantwoorden in de tachograaf. Sterker nog; nog nooit heeft iemand gehoord van deze regel tot aan dit topic, ook de topicstarter niet. Nu Vos een uitdraai heeft gemaakt en wijst op die regel ga je opeens nat bij een controle, heeft de BAG z.g. weer een nieuwe manier om geld binnen te harken en meer van die onzin, een hoop paniek om niks. Maar goed, diegenen die nu opeens volgens de "Evangelie van Ger" willen werken, succes ermee! Dus Dokus, vergeet vooral niet je kwartiertje arbeid te schrijven morgenvroeg, je kan maar een evangelie volgen, toch?
  4. Zolang mensen hun eigen waarheid aan mij willen opleggen en mijn bewering dan wel gelijk niet met het tegendeel bewezen is, ik!
  5. Ger, het is heel simpel. Ieder betaamt en weldenkend beroepschauffeur weet dat hij voor vertrek zijn voertuig en lading moet controleren. Je mag er van uitgaan dat dit ook gebeurt en iedereen voor vertrek even een rondje loopt rond zijn auto, echter weten wij allemaal dat er ook een hoop volk rondloopt wat nog nooit een peilstok of een wielsleutel in zijn of haar klauwen heeft gehad en zonder enige controle vooraf de auto start en wegrijdt. Het z.g. verplicht moeten registreren van een voertuigcontrole -15 minuten is de richtlijn volgens de betreffende Duitse instantie- doet daar helemaal niets aan of af. Het is door de BAG -of andere controlerende instanties- nooit te controleren en te bewijzen of iemand die netjes zijn 15 minuten arbeid onder het mom van voertuigcontrole heeft geregistreerd aan het begin van zijn dienst, deze tijd ook daadwerkelijk aan die controle heeft besteed en niet in de kantine of op het schijthuis heeft gezeten. Net zoals b.v. het lossen of laden met de tachograaf op pauze zal men iemand toch echt op heterdaad moeten betrappen om een zaak te hebben wat in dit geval van voertuigcontrole voorafgaande aan vertrek een haast onmogelijke opgave is. Daarom is dat hele verantwoorden van 15 minuten t.b.v. een voertuigcontrole pure nonsens, nooit te controleren en niets anders dan dat.
  6. Het is niet meer dan een aanbeveling die een soort van Duits Verbond van Verzekeraars doet aan de hand van een voorschrift uit de Duitse Wegenverkeerswet, een voertuigcontrole voor aanvang van de dienst en dan bij voorkeur minimaal 15 minuten lang. Daarbij word geadviseerd om eerst de kaart in de tachograaf te steken en deze tijd te verantwoorden als arbeid cq. voertuigcontrole om bij eventuele calamiteiten te kunnen bewijzen dat er een controle plaats heeft gehad. Voor de rest staat er niets wettelijks beschreven. (klik>>>) Ik kan dan ook in geen enkele wet terugvinden dat men verplicht is minimaal 15 minuten als arbeid te verantwoorden t.b.v. een voertuigcontrole en bekeurd kan worden als ik deze 15 minuten niet als zodanig verantwoord. Naar die specifieke wet vroeg ik eigenlijk. Tot zover worden wij enkel op EG561/2006 gecontroleerd, ook daar staat niets beschreven over een verplichte voertuigcontrole van 15 minuten lang.
  7. Maar dan toch wel met je klok op pauze mag ik hopen...
  8. Nou vooruit dan maar. Dan doe jij maar fijn het kopje koffie in de kantine en die twee minuutjes die je rond je auto loopt verantwoorden als 15-30 minuten arbeid op je kaart, ik doe het niet en heb het ook nog nooit gedaan zoals nog nooit iemand dit heeft gedaan. Ik schat zo in dat ik in de afgelopen jaren wat vaker onder het vergrootglas ben gegaan dan jij in het buitenland, zoals gezegd heb ik nog nooit een controleur de vraag horen stellen of ik toch wel een voertuigcontrole heb uitgevoerd en waarom deze niet als zodanig verantwoord is, in geen enkel land. Zo heel dringend en spannend zal het dus wel niet zijn, ook al willen ze bij Vos laten geloven dat je zomaar € 3000,- aan boetes hebt wanneer je het niet doet. Vergeet dan trouwens ook niet om het natrekken van je wielmoeren, het vervangen van een lampje en het poetsen van je auto tijdens je pauze als arbeid te verantwoorden, dat hoort officieel ook zo te gebeuren volgens de wet. Wat een gezever allemaal...
  9. Waar moet ik in geloven. In jou evangelie?...
  10. Ook hier weer hetzelfde verhaal als in de openings-post over Duitsland, het is slechts een advies vanuit de verzekering om een voertuigcontrole uit te voeren om in geval van betrokkenheid bij een ongeval niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden wanneer er sprake is van mankementen aan het voertuig en een eventuele uitkering van de schade voor eigen rekening te krijgen. Nergens staat iets vermeld dat men vanuit de wet verplicht is om de tijd die nodig is voor een voertuigcontrole ook te verantwoorden als arbeid op de chauffeurspas en er bekeurd word wanneer men niet aan die zogenaamde verplichting heeft voldaan. Ik ben genoeg gecontroleerd in Frankrijk, net als in Duitsland en heb nog nooit een opmerking van de Gendarmerie -net als van de BAG- gehad waarom ik geen arbeid t.b.v. een voertuigcontrole uitgevoerd en geregistreerd zou hebben alvorens van standplaats of plaats van overnachting vertrokken te zijn. Dat je hier in dit topic er van alles bijhaalt en verblind door je overtuigingsdrang het als je eigen waarheid bent gaan zien is niet heel verrassend. Om vervolgens hier op dit forum aan iedereen jou eigen wet voor te willen leggen onder het mom van 'je kan maar gewaarschuwd zijn' evenmin. Dit soort verzinsels die een eigen leven zijn gaan leiden in het transportwereldje zijn dan ook niet helemaal vreemd, o.a. de stamtafel onderweg is meestal een beste voedingsbodem voor dit soort onzin. Eerder haalde ik al het verhaal aan van het niet mogen doorbrengen van je pauze op de bestuurdersstoel. Net zo'n verzinsel als het verhaal dat je beter je pauzes heel ruim kan nemen, b.v. 60 minuten pauze maken i.p.v. 45 of 9.15 nachtrust i.p.v. 9 uur. Bangmakerij om niets... Vroeger misschien in het schijventijdperk dat je een controleur kon overtuigen van je goede bedoelingen als er ergens een foutje in was geslopen, tegenwoordig in het digitale tijdperk steken ze die kaart in de lezer en zien precies wat er rood word -dus wat niet in orde is- met het artikel uit 561/2006 erbij. Dàt word vervolgens beoordeeld door de beamte en wel of niet bekeurd. Wat je voor de rest allemaal wél goed hebt gedaan, hoe strak of ruim je in je rust zit en of je toch wel een kwartiertje arbeid hebt geschreven voor je voertuigcontrole alvorens te gaan rijden word helemaal niet naar gekeken. Nu maar wachten tot de eerste zich hier op dit forum meld met een bekeuring voor het niet registreren van 15-30 minuten arbeid aan het begin van zijn dienst...
  11. Edje, al zoek je de hele week lang dan kun je nog niks vinden. Het gaat hier in dit topic nu alleen nog maar om de topicstarter die persé zijn gelijk wil hebben -tegen beter weten in- en daarom van alles uit de kast haalt om zijn bewering kracht bij te zetten. Eerst was het alleen Duitsland, nu beweert hij al dat je in diverse landen in de problemen komt wanneer je niet eerst een voertuigcontrole verantwoord in je tachograaf alvorens te vertrekken. Aantoonbaar bewijs word niet geleverd en is dan ook nergens terug te vinden in geen enkel officieel Europees wetsartikel waar wij direct mee te maken hebben. Eerder in ditzelfde topic heb ik al aangegeven; ik ben in diverse landen waaronder Duitsland gecontroleerd en heb nog nooit iets van een opmerking gehad waarom ik niet eerst even arbeid t.b.v. voertuigcontrole schrijf na mijn nachtrust. Ook heb ik nog nooit iemand gehoord die daar problemen door heeft gehad onderweg. Gewoon klinklare onzin dus, hetzelfde fantasieverhaal een beetje als het niet op je bestuurdersstoel mogen zitten tijdens je pauze, dat was toen ook zo'n verhaal...
  12. Dat is eenzelfde vraag die ik een paar weken geleden al stelde maar waar het antwoord nog steeds op zich laat wachten. Lees het topic even terug..
  13. In welke landen dan Ger? Kom nu eens met aantoonbare bewijzen en voorbeelden i.p.v. die bangmakerij waar niemand oren naar heeft...
  14. Welke verplichting? Toon nu eerst eens aan in welke wet vermeld staat dat men 15 minuten arbeid moet verantwoorden in de tachograaf alvorens met de rijperiode aan te vangen.
  15. Dat vertelde de directeur of hoofdelijk verantwoordelijke van Portena jou zelf of had je dit van horen zeggen onderweg?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden