Spring naar bijdragen

Pierre

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    9667
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    249

Over Pierre

  • Verjaardag 13-05-1969

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Pierre's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

15,6k

Waardering in de gemeenschap

  1. Pierre

    waar sta jij vanavond??

    Het kan toch niet zo zijn dat één iemand in een admin-team dat voor zichzelf bepaald? Mij lijkt dat zo'n beslissing in overleg met de andere admins genomen behoort te worden. Nu heb ik van één bepaalde admin ook niet een heel hoge pet op -want ongeschikt voor deze functie- maar zover ik de andere admins ken, kan ik me niet voorstellen dat die andere twee admins jou -overigens terechte- NSB reactie naar Ger zodanig schokkend vonden dat ze gezamenlijk de beslissing hebben genomen om jou onder moderatie te zetten.
  2. Het moet ook een plaatje zijn met betrekking tot het nieuws. Over wat er momenteel zoal speelt in de wereld. Precies wat de titel van dit topic al zegt. Dus niet die kinderachtige flauwe en 'quasi pikante' troep die hier tot vervelens toe geplaatst word.
  3. Wat zeg ik hier verkeerd dan? Ik geef enkel de verschillen aan met een paar voorbeelden waarom iemand geen weekenden onderweg zou willen staan in gewoon normaal en fatsoenlijk Nederlands, namelijk; - iemand die het gezinsleven hoog in het vaandel heeft staan, - misschien weer een ander die zijn eigen bed boven dat van een vrachtauto prefereert, - of misschien iemand die het niet trekt om een paar weken van huis te zijn. Als ik écht bewust uit was op een rel met jou Ger, dan had ik aan dat laatste wel toegevoegd (...) 'en dan weigert om vervolgens de trein naar huis te pakken'...
  4. Voor de één die het gezinsleven hoog in het vaandel heeft staan, het niet trekt om een paar weken van huis te zijn of misschien persé iedere avond in zijn eigen bed wil slapen misschien wel. Voor de ander die onderweg is voor de poen, plezier heeft in een paar weken onderweg met zijn vrachtwagen en geniet van mooie buitenlandse trips misschien weer niet. Zoveel verschillende mensen met zoveel verschillende wensen, je kan daarom nooit voor een ander praten Ger. Je voelt je toch niet weer aangevallen hoop ik? Volgens mij discussiëren we op een gewoon normale manier. Toch?
  5. Het is toch gewoon hoe het is? Of zeg ik nu iets heel vreemds Ger? Hoe anders zou het zijn geweest Ger als je nu nog wél steeds ritten op Frankrijk, Spanje en Italië had gehad. Viel een weekend onderweg dan ook onder de noemer "wat je allemaal doet voor een paar rotcenten"? Ik bespeur enkel teneur in je reactie en ik vind het nog begrijpelijk ook. Je maakt mij namelijk niet wijs dat je vrijwillig hebt gekozen voor het werk wat je de laatste jaren doet en het zo buitengewoon goed naar je zin hebt, ook al wil je hier doen voorkomen van wel. Dat je berust in je lot en het verders allemaal wel best vind geloof ik ook best, echter is dat een compleet andere kijk op de zaken.
  6. Nee hoor, waarom? Ik zeg alleen dat ik niet begrijp waar deze vergelijking op gebaseerd is; wat levert het meeste op; een weekend onderweg staan of op een vrije zaterdag werken? Je moet het dan anders tegen elkaar wegzetten; wat levert het meeste op; 10 zaterdaguren en het weekend onderweg blijven staan of 10 zaterdaguren en de rest van het weekend thuis. Die vergelijking is beter uit te leggen en dan ziet het plaatje er opeens heel anders uit. Wat je allemaal doe voor een paar rotcenten... dat is wel de gemakkelijkste manier om jezelf hier vanaf te maken. Omdat je zelf door je eigen werkgever destijds letterlijk aan de kant bent geschoven omdat je oost-Europese collega's op de bok werden gezet praat je nu opeens een soort minderwaardig over al diegenen die misschien geen moeite hebben met een weekend onderweg, misschien ook niet de behoefte hebben om het hele weekend samen hand in hand op de bank te zitten en waarschijnlijk nog wel plezier aan hun werk beleven.
  7. Wat ik dus zeg; een zaterdag en zondag aan vrije tijd te besteden onderweg is iets totaal anders dan op je vrije zaterdag moeten werken en de rest van het weekend thuis zitten. Daar is geen enkele vergelijking op te maken.
  8. Het is maar net wat je onder een weekend overstaan verstaat. Met andere woorden; als je een weekend overstaat dan werk je volgens jou niet op zaterdag of zondag? Voor zover Nederlandse beroepschauffeurs nog weekenden onderweg staan is een weekend van vrijdagmiddag tot maandagochtend niet echt veel voorkomend. De meesten stoppen ergens op een zaterdagochtend -of middag, of starten weer op zondagmiddag -of avond. Die uren pak je dus al mee. Wel of niet gewerkt; je hebt zowiezo al die € 51,48 OKV en daar bovenop ook nog eens € 12,43 -voor de extra kosten van het niet vrijwillig verblijf- mits je die dag niet gewerkt hebt. En daar heb je dan helemaal niks voor hoeven doen als behalve uitslapen, sightseeïng, TV kijken of wat je zelf wil. Gewoon rust, vrije tijd waar je zelf over kan beschikken en iets heel anders dan het moeten verrichten van arbeid op je vrije zaterdag. Geen vergelijking dus...
  9. Mooie documentaire Lientje, één van de meest toonaangevende bands ooit in Nederland!
  10. Natuurlijk wil je dit niet in dienst hebben. Maar als werkgever zit je momenteel ook met de handen in het haar om geschikt personeel te vinden, zeker voor dit soort werk wat nu eenmaal niet door iedereen gedaan wil worden. Dan word de spoeling heel dun en kom je uiteindelijk bij dit soort randdebielen uit. Je moet immers wat om de auto's aan de gang te houden en aan de vraag van je opdrachtgever te kunnen blijven voldoen... Overigens begrijp ik die inhaalactie wel; als je een beetje vooruit wil en er zit zo'n strepentrekker al een hele tijd met 80 voor je neus, dan kies je vanzelf wel ergens een moment om er voorbij te gaan. Dat zo'n idioot dan ook nog eens gas bij durft te geven om vervolgens halverwege even een baan naar links op te schuiven en gewoon weer verder te rijden bevestigd precies het werk -en denkniveau van dit soort beroepssukkels.
  11. Had ik jou laatst niet ergens zien schrijven dat alle werkzaamheden (laden/lossen en voertuigcontrole () als zodanig in de tachograaf geregistreerd dienen te worden, dus niet als rust of pauze... ?
  12. Hoeft ook niet. Code95 is nog 10 maanden geldig vanaf de einddatum.
  13. Ho even Ger. Het plaatsen van de haakjes met de puntjes duidt niets anders aan dan dat daar bewust een stuk tekst is weggelaten. Dus dat het ook voor de andere lezers duidelijk is dat hier slechts de kern van het verhaal wordt uitgelicht, precies zoals dat bedoeld is met het quoten en daarmee onnodig lange teksten te citeren. Dat is een manier die ik al heel lang gebruik, ex-lid 'Leeuwtje' deed dat ook zo op die manier als ik me goed herinner. Geen truukje en niks spannends dus. Wat jij doet is gewoon stukken tekst weglaten zonder aanduiding zodat niet duidelijk is of er iets anders bedoeld werd met de complete tekst en daardoor het werkelijke verhaal in een heel ander perspectief komt te staan in je eigen voordeel, precies zoals Iveco al eerder omschreef. Met betrekking tot de voorbeelden van mijn hand die jij plaatste; ik heb bewust het stukje "tot ik weer nieuw domme dingen zie" weggelaten. Dat was in deze context totaal niet belangrijk, het ging hier over de bewering dat je ondanks je onweerstaanbare drang om te reageren toch weer in de leestand ging. Tot twee keer toe achter elkaar zelfs....
  14. Dat maakt dan allemaal weinig indruk blijkbaar. Week 35 is alweer online!
  15. Pierre

    Weeda

    Dat geloof ik best. Daarom dien je ook je gordel te dragen, die zit er niet voor niets in. Wat mij veel meer zorgen baart is jou lading na zo'n ingreep, dus nu mijn prangende vraag; hoe zag dat er uiteindelijk uit? De poepdozen plat voorover en de stron...eeehm de inhoud rijkelijk vloeiend over straat?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden