Spring naar bijdragen

Pierre

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    10587
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    373

Over Pierre

  • Verjaardag 31 december

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Pierre's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

18,4k

Waardering in de gemeenschap

  1. Het is en blijft wel vermakelijk om te zien hoe twee pensionado's elkaar na zoveel jaren nog steeds in de haren vliegen. Mij werd altijd verteld dat je steeds rustiger en gemakkelijker wordt, hoe ouder je bent. Nou, dat belooft nog wat voor de toekomst..
  2. De EU heeft meer veilige parkeerplaatsen voor vrachtwagens nodig, chauffeurs en vracht lopen gevaar GENEVE – Werkgevers, vakbonden en parkeerexploitanten dringen er bij de Europese Commissie op aan om de komende drie jaar een gerichte aanpak te handhaven voor het certificeren, upgraden, bouwen en financieren van veilige vrachtwagenparkeerplaatsen in de EU. In een gezamenlijke brief gericht aan EU-commissaris voor Transport, Adina Vălean , hebben de European Transport Workers’ Federation (EFT), de International Road Transport Union (IRU) en de European Secure Parking Organization (ESPORG) de Europese Commissie uitgenodigd om haar inspanningen samen voort te zetten in het financieren van veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens in Europa voor de periode 2025-2027. Het opzetten van een veilig parkeernetwerk is een strategische reactie op het aanpakken van het chauffeurstekort in de EU door het beroep aantrekkelijker en levensvatbaarder te maken voor huidige en potentiële chauffeurs. Veilig parkeren is essentieel om het welzijn van de chauffeurs te verbeteren en ervoor te zorgen dat ze over de ondersteuning en infrastructuur beschikken die nodig zijn om professioneel hun werk te kunnen doen. De drie organisaties pleiten voor het verder moderniseren en ontwikkelen van nieuwe, duurzamere en verbonden veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens, die zullen bijdragen aan de oprichting van een echt Europees netwerk. IRU EU Advocacy Director Raluca Marian zei: “Hoewel we blij zijn met de recente toewijzing van EU-financiering voor veilige vrachtwagenparkeerplaatsen, is er een aanzienlijke kans om dit netwerk in de hele EU uit te breiden.” “Het wegvervoer is de ruggengraat van de EU-industrieën. Het aantrekken en behouden van bekwame chauffeurs is van cruciaal belang voor de duurzaamheid en efficiëntie van de sector. Het garanderen van minimale veiligheids- en sanitaire normen op parkeerterreinen is van cruciaal belang voor de bescherming van de gezondheid en het welzijn van professionele chauffeurs, waardoor hun arbeidsomstandigheden worden verbeterd en het beroep aantrekkelijker wordt gemaakt.” “Wij dringen er bij de lidstaten, regionale en lokale autoriteiten op aan om prioriteit te geven aan de arbeidsomstandigheden van onze chauffeurs, evenals aan de veiligheid en beveiliging van de lading. We zijn optimistisch dat de volgende EU-commissaris voor Transport zal blijven voortbouwen op de krachtige steun van commissaris Vălean en onze inspanningen om deze essentiële faciliteiten te verbeteren verder zal opvoeren”, voegde ze eraan toe. Drik Penasse, algemeen directeur van ESPORG, zei: “Wij roepen de Europese Commissie op om haar cofinancieringsinspanningen voor veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens voort te zetten en om in samenwerking met de belangrijkste belanghebbenden uit de sector een visie voor de middellange en langere termijn te ontwikkelen.” “Deze inspanningen moeten gepaard gaan met de aanpassing van de subsidiabiliteitsregels, inclusief promotie- en trainingsprogramma’s, zodat alle belanghebbenden, met name kleinere investeerders, parkeerterreinen en geïnteresseerde wegvervoerbedrijven, kunnen profiteren van EU-financiering”, voegde hij eraan toe. ETF-hoofd Landtransport Cristina Tilling zei: “Veilige parkeerterreinen zijn uiterst belangrijk voor het welzijn van chauffeurs. Chauffeurs hebben voldoende rust nodig en voorzieningen voor effectief herstel, vooral gezien het heersende probleem van vermoeidheid van de bestuurder, dat een aanzienlijk risico voor de verkeersveiligheid met zich meebrengt.” “De inzet van de Europese Commissie voor een politieke langetermijnvisie op hoogwaardige veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens zal in grote mate bijdragen aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden en het garanderen van betere veiligheidsnormen”, voegde ze eraan toe. bron: Transport Online
  3. Nou ja, 'een Gerritje doen' is al jaren een veel gebezigde term onder de vaste bezoekers. Helaas is er blijkbaar wat onduidelijkheid ontstaan over de betekenis dat gezegde. Zo zou "Gerritje" synoniem staan voor de naam van het mannelijk geslachtsdeel. Dat is niet juist. Omdat we graag helder, duidelijk en transparant met elkaar communiceren op dit forum is de exacte uitleg nog een keer weergegeven. Dit om misverstanden naar elkaar te voorkomen.
  4. Ho even, mag ik hier een kleine nuance aanbrengen in jou uitleg m.b.t. "Een Gerritje doen"? Ik kan de link met de naam van het mannelijk geslachtsdeel namelijk niet maken of ergens terugvinden. Even zoeken op het internet levert een andere definitie zoals deze van de "Stichting Nederlandsche Letterkunde". Die luidt als volgt; Gerritje; zelfstandig naamw., mannelijk Afgeleid van; "een Gerritje doen" -uitspraak; Ge[rrit]jə -afbreekpatroon; Ger-rit-tje -verbuigingen; Gerritjes (meervoud) -synoniemen; huichelen, liegen, bedriegen Definitie; 'het doen van beweringen en uitspraken en deze later weerspreken, zich van de domme houden, zich in onschuld verhullen of op slinkse en achterbakse wijze ontkennen wanneer het tegendeel bewezen word, de beweringen of uitspraken op feitelijke onwaarheid berusten of op felle kritiek stuiten'. Gezegden (synoniem NL alg.); -"zijn keutel intrekken" -"mijn naam is Haas" -"ich habe es nicht gewußt" (D)
  5. Tuurlijk...en zo lullen we ons overal onderuit als het te heet wordt onder de voetjes. Gewoon even een "Gerritje" doen...net zo makkelijk.
  6. Pierre

    Op bezoek in Pernis

    Vooruit dan. Als jij het zegt...
  7. Pierre

    Op bezoek in Pernis

    Een echte en serieuze discussie over Sugar Lee Hooper en waar zij wel of niet gewoond heeft. Dit geloof je zelf niet... Chauffeursforum anno 2024....
  8. Dat varieert nogal, eigenlijk is daar geen pijl op te trekken. De ene keer rijd je twee jaar lang zonder problemen tussen alles door, de andere keer sta je drie keer in een half jaar aan de kant. Met name in Frankrijk zit er bij de grotere péages op de snelwegen altijd wel een politiepost. Daar zijn er dus nogal wat van. Dan staat men wel eens -ergens op de dag- bij zo'n péage het (vracht)verkeer op te vangen en te controleren. Daarnaast zijn er ook bepaalde 'beruchte' trajecten waar erg veel gecontroleerd word, bv. de A31 tussen Metz en Nancy, de N10 tussen Poitiers en Bordeaux en zo zijn er nog wel een paar. In België heb je ook een paar van die heikele punten: bij Nivelles is veel controle, tussen Habay en Arlon is ook zo'n stukje waar je met een beetje pech met de douane mee mag. Ook die controleren op het rijtijdenbesluit, al denkt men wel eens van niet Als je wekelijks -soms meerdere keren- deze trajecten of punten passeert van -en naar Frankrijk en de rest van de week over die Franse wegen rijd, dan is de kans op controle veel hoger dan hier in Nederland. De laatste keer dat ik in Nederland controle heb gehad is 24 jaar geleden volgens mij. Dat verklaart dus waarom ik zo af en toe controle heb onderweg. Als ik voor mezelf moet spreken is de laatste controle toevallig vorige week maandag bij de péage Arras geweest, de keer daarvoor in november bij de peage Toul. Ze zijn best schappelijk die Fransen, meestal zien ze best wat door de vingers. Precies zo je jezelf opstelt, een klein beetje de taal spreken kan ook nog wel eens helpen. In Duitsland tref ik dan nog wel eens ADR-controle wanneer ik naar Griekenland moet. Die tanketikettering op een tautliner wekt nieuwsgierigheid op bij de verkeerspolitie en BAG. Maar ook daar nog nooit problemen gehad. Vorig jaar juni werd ik eraf gehaald in Regensburg voor ADR controle. Papieren etc. ingeleverd bij de agent, zijn collega kwam de vracht zelf inspecteren. Toen hij mij zag herkende hij mij van een controle enkele maanden terug en vroeg of ik "wieder nach Griechenland, das land von die sonnenschein" ging met m'n tanks? Ik bevestigde dat, hij liep direct naar het busje, ik kreeg de hele handel terug en hij wenste me "güte fahrt". Zonder iets gecontroleerd of bekeken te hebben. Het valt dus allemaal best mee. De fabels en de grote verhalen onderweg dat je voor twee minuten te lang rijden € 2500,- afrekent en achter iedere boom de Gendarme met een lasergun ligt moet je gewoon naar het rijk der fabelen verwijzen.
  9. Dat is een andere kwestie dan hetgeen wat Steenhaas in zijn voorbeeld stelde. In jou geval zou je na je dagelijkse/wekelijkse rust één minuutje rijden, 15 pauze maken en dan bv. 4 uur rijden om vervolgens 30 minuten pauze te maken en dan weer 4½ uur gaan rijden. Puur theoretisch zou dit kloppen, echter; je rijd dan 4 uur -30 pauze- 4½ uur = 8½ uur met 30 minuten pauze. Je blok van 45 pauze binnen 5.15 uur klopt dan niet meer. Op deze manier is het aan mij uitgelegd door mensen die zelf een hoop gedoe hebben gehad vanwege 'te weinig pauze binnen het blok van 5.15 uur'. Mede door het gebruik van de mogelijkheid zoals in jou voorbeeld. Ik blijf erbij dat na de tweede pauze van 30 minuten een nieuwe rijperiode aanvangt, ongeacht hoeveel rijtijd er tussen de eerste 15 min. en tweede 30 min. zit. Op de manier van 1 minuut rijtijd en dan pauze maken kan ik me voorstellen dat zoiets vragen oproept, het moet uit te leggen zijn.
  10. De frequentie m.b.t. transportcontroles in Frankrijk en België ligt inderdaad een stuk hoger dan hier in Nederland. Alleen kun jij dat niet weten, je komt er nooit...
  11. Nee hoor, beslist niet. Ik lees per toeval dit topic en kom dan de bewering tegen dat "er wordt pas rust genoteerd na een rijtijd al is het maar 1 minuut". Dat is gewoon onzin. Waarom zou je na arbeid niet direct een pauze kunnen nemen? Zodra je de tachograaf handmatig op pauze/rust zet registreert de tachograaf dit ook als zodanig, daar hoef je echt niet eerst een minuut voor te rijden. Misschien om het te laten lijken dat je eerst arbeid hebt verricht, de auto verzet en dan een pauze maakt? Nergens voor nodig; als ik een halve trailer tegen het dock heb gelost en ik ga koffie drinken of even douchen en ik zet die tachograaf een kwartier op pauze, dan telt dat gewoon als pauze. Daar hoef je niet eerst de auto minimaal een minuut over de plaats te rijden om die rust als pauze te laten tellen. Nog nooit een opmerking over gehad tijdens controles onderweg. Dat die opmerking van Steenhaas is en ik die volgens jou doelbewust zou gebruiken is eenzelfde soort onzin. Toevallig was deze van Steenhaas maar die had b.v. net zo goed van jouw kunnen zijn, dan had ik hetzelfde antwoord gegeven. Alleen Steenhaas had laatst nóg eens zo'n vreemde redenering waar ik netjes om uitleg vroeg maar geen antwoord meer op kreeg. Voor de rest niks persoonlijks tegen Steenhaas, ik zou niet weten waarom?
  12. Ik durf met 200 % te garanderen dat je rust gewoon geregistreerd word, óók direct na arbeidstijd, daar hoef je écht niet eerst een minuut voor te rijden om dan een rust te kunnen registreren. Wat is jou uitleg -als behalve jou eigen interpretatie- hieromtrent? Kun je dit middels voorbeelden uitleggen of aangeven? Misschien in 'jouw beleving' om te denken om op die manier de controlerend ambtenaar om de tuin te leiden met lossen (arbeid), wegrijden, pauze nemen etc. maar het is de grootste kul. Niet voor de eerste keer trouwens wat rijtijden aangaat...
  13. Pierre

    Op bezoek in Pernis

    Ik ja! Je mankeert toch niks aan je ogen, of wel soms?
  14. Pierre

    Op bezoek in Pernis

    Pwoaah, het is me toch wat hé.... Sugar Lee Hooper (Marja van der Toorn r.i.p.) was een Nederlands artieste, een beetje excentriek persoon en publiek figuur waar ondanks dat toch veel mensen plezier aan beleefd hebben en helaas veel te vroeg is heengegaan (1948-2010). Ik kan me voorstellen dat zo'n verschijning als Sugar Lee Hooper in dat enge en preutse Amerika een beetje vreemd is. Hier is dat niet zo en daar zijn we eigenlijk best trots op. Dat mensen gewoon zichzelf kunnen zijn zoals ze zelf willen. Hier kan en mag dat gewoon en daar is de grote meerderheid best gelukkig mee. Misschien beter om lekker daar te blijven i.p.v tien keer per jaar deze kant uit te komen om vervolgens hier op een chauffeursforum telkens opnieuw de bevindingen over ons Nederlandse gebruik en gedachtengoed in het belachelijke te trekken en hier te delen. Volgens mij ben je óf te lang weg geweest óf compleet wereldvreemd om het hier nog ooit te kunnen begrijpen, laten we het daar maar op houden... En dat jij een simpel volksvermaak als een Sugar Lee Hooper 'verschikkelijk' vindt dat kan, mijn smaak is het ook niet. Maar dan nog; who the fuck cares??
  15. Inspectie constateert 39 overtredingen tijdens Europese controleweek op cabotage DEN HAAG – In de week van 2 tot en met 5 april nam de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) deel aan de Europese controleweek op cabotage. Cabotage is het vervoer van goederen over de weg binnen een land voor rekening van buitenlandse vervoerders. De ILT controleerde in Bodegraven, Geldrop, Moerdijk, Venlo, Zwolle en op de Maasvlakte. In totaal zijn 120 controles verricht en 39 overtredingen geconstateerd. De meeste overtredingen werden vastgesteld in Bodegraven, Geldrop en op de Maasvlakte. Eerlijke transportmarkt Naast cabotage controleerde de ILT ook op onder andere rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid en code 95. Op sommige locaties was de Nederlandse Arbeidsinspectie aanwezig om meer inzicht te krijgen in de naleving van de detacheringsrichtlijn, waarvoor de Arbeidsinspectie toezichthouder is. De regels voor cabotage, rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid, code 95 en detachering zijn gericht op een eerlijke transportmarkt, het verbeteren van de concurrentieverhoudingen en de verkeersveiligheid en de sociale bescherming van de chauffeur. Overtredingen In de controleweek heeft de ILT de volgende maatregelen opgelegd: tien processen-verbaal voor illegale cabotage; tien boeterapporten voor het houden van de normale wekelijkse rust in de cabine. Dit is niet toegestaan; de werkgever moet zorgen voor accommodatie of dat een chauffeur kan terugkeren naar zijn standplaats; twee processen-verbaal vanwege het ontbreken van een bestuurdersattest. Dit attest bewijst dat een niet-EU chauffeur in dienst is bij een Nederlandse transportonderneming en dat de Nederlandse arbeidsvoorwaarden worden gehanteerd; vijf boeterapporten voor verkeerde bediening van de tachograaf, waardoor de rij- en rusttijden onjuist werden geregistreerd; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de code 95. Deze code op het rijbewijs toont de vakbekwaamheid van een chauffeur aan; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de vereiste stootbalk. Bij een afzetcontainer is een stootbalk verplicht als de container meer dan 60 cm van de achterzijde en meer dan 55 centimeter boven het wegdek uitsteekt. Dit is om te voorkomen dat een auto bij een aanrijding onder de container terechtkomt; één proces-verbaal omdat de bestuurder niet in loondienst was; één waarschuwing voor het niet kunnen tonen van de vervoersvergunning. Deze is alsnog ter plaatse gebracht en aan de ILT getoond; acht waarschuwingen voor kleine overtredingen met betrekking tot de rij en-rusttijden en de bediening van de tachograaf. Zoals bijvoorbeeld het niet vastleggen van begin- en eindland en grenspassages. Toezicht ILT De ILT zet zich in voor veilig, eerlijk en duurzaam beroepsgoederenvervoer. Ongelukken in het wegtransport kunnen ontstaan door oververmoeidheid en gebrekkige opleiding van chauffeurs, technische gebreken aan voertuigen of verkeerde belading. Het niet naleven van de regels voor de rij- en rusttijden, belading, vergunningseis of cabotage leidt tot onveiligheid en oneerlijke concurrentieverhoudingen tussen transporteurs. Bovendien kan het niet-naleven van de regels de luchtkwaliteit verminderen en schade aan het wegennet veroorzaken. Handhavers in Europa werken samen De Europese controleweek op cabotage was georganiseerd door de Euro Controle Route (ECR). Binnen de ECR werken de handhavende instanties van EU-lidstaten samen aan een veilige, eerlijke, sociale en duurzame wegtransportsector. Dat doen zij onder andere door harmonisering van de handhaving, kennisdeling, informatie-uitwisseling, training en opleiding en diverse gezamenlijke controles. bron: Transport Online
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden