Spring naar bijdragen

Pierre

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    9553
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    239

Waardering in de gemeenschap

15287 Excellent

Over Pierre

  • Rang
    Super Poster..
  • Verjaardag 13-05-1969

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Hypocrieten wonen in de Bijbelgordel. 's Zondags op het voorste bankje in de kerk, doordeweeks alles doen wat God verboden heeft... Ik leg niemand mijn waarheid op. Ik zeg alleen dat de praktijk nog nooit heeft bewezen dat men 15 minuten arbeid moet verantwoorden in de tachograaf. Sterker nog; nog nooit heeft iemand gehoord van deze regel tot aan dit topic, ook de topicstarter niet. Nu Vos een uitdraai heeft gemaakt en wijst op die regel ga je opeens nat bij een controle, heeft de BAG z.g. weer een nieuwe manier om geld binnen te harken en meer van die onzin, een hoop paniek om nik
  2. Zolang mensen hun eigen waarheid aan mij willen opleggen en mijn bewering dan wel gelijk niet met het tegendeel bewezen is, ik!
  3. Ger, het is heel simpel. Ieder betaamt en weldenkend beroepschauffeur weet dat hij voor vertrek zijn voertuig en lading moet controleren. Je mag er van uitgaan dat dit ook gebeurt en iedereen voor vertrek even een rondje loopt rond zijn auto, echter weten wij allemaal dat er ook een hoop volk rondloopt wat nog nooit een peilstok of een wielsleutel in zijn of haar klauwen heeft gehad en zonder enige controle vooraf de auto start en wegrijdt. Het z.g. verplicht moeten registreren van een voertuigcontrole -15 minuten is de richtlijn volgens de betreffende Duitse instantie- doet d
  4. Het is niet meer dan een aanbeveling die een soort van Duits Verbond van Verzekeraars doet aan de hand van een voorschrift uit de Duitse Wegenverkeerswet, een voertuigcontrole voor aanvang van de dienst en dan bij voorkeur minimaal 15 minuten lang. Daarbij word geadviseerd om eerst de kaart in de tachograaf te steken en deze tijd te verantwoorden als arbeid cq. voertuigcontrole om bij eventuele calamiteiten te kunnen bewijzen dat er een controle plaats heeft gehad. Voor de rest staat er niets wettelijks beschreven. (klik>>>) Ik kan dan ook in geen enkele wet terugvinden da
  5. Maar dan toch wel met je klok op pauze mag ik hopen...
  6. Nou vooruit dan maar. Dan doe jij maar fijn het kopje koffie in de kantine en die twee minuutjes die je rond je auto loopt verantwoorden als 15-30 minuten arbeid op je kaart, ik doe het niet en heb het ook nog nooit gedaan zoals nog nooit iemand dit heeft gedaan. Ik schat zo in dat ik in de afgelopen jaren wat vaker onder het vergrootglas ben gegaan dan jij in het buitenland, zoals gezegd heb ik nog nooit een controleur de vraag horen stellen of ik toch wel een voertuigcontrole heb uitgevoerd en waarom deze niet als zodanig verantwoord is, in geen enkel land. Zo heel dringend en spannend
  7. Waar moet ik in geloven. In jou evangelie?...
  8. Ook hier weer hetzelfde verhaal als in de openings-post over Duitsland, het is slechts een advies vanuit de verzekering om een voertuigcontrole uit te voeren om in geval van betrokkenheid bij een ongeval niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden wanneer er sprake is van mankementen aan het voertuig en een eventuele uitkering van de schade voor eigen rekening te krijgen. Nergens staat iets vermeld dat men vanuit de wet verplicht is om de tijd die nodig is voor een voertuigcontrole ook te verantwoorden als arbeid op de chauffeurspas en er bekeurd word wanneer men niet aan die zogen
  9. Edje, al zoek je de hele week lang dan kun je nog niks vinden. Het gaat hier in dit topic nu alleen nog maar om de topicstarter die persé zijn gelijk wil hebben -tegen beter weten in- en daarom van alles uit de kast haalt om zijn bewering kracht bij te zetten. Eerst was het alleen Duitsland, nu beweert hij al dat je in diverse landen in de problemen komt wanneer je niet eerst een voertuigcontrole verantwoord in je tachograaf alvorens te vertrekken. Aantoonbaar bewijs word niet geleverd en is dan ook nergens terug te vinden in geen enkel officieel Europees wetsartikel waar wij direc
  10. Dat is eenzelfde vraag die ik een paar weken geleden al stelde maar waar het antwoord nog steeds op zich laat wachten. Lees het topic even terug..
  11. In welke landen dan Ger? Kom nu eens met aantoonbare bewijzen en voorbeelden i.p.v. die bangmakerij waar niemand oren naar heeft...
  12. Welke verplichting? Toon nu eerst eens aan in welke wet vermeld staat dat men 15 minuten arbeid moet verantwoorden in de tachograaf alvorens met de rijperiode aan te vangen.
  13. Dat vertelde de directeur of hoofdelijk verantwoordelijke van Portena jou zelf of had je dit van horen zeggen onderweg?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden