Durashift

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1387
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Durashift

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Mobiliteit

Recente profielbezoeken

6564 profielweergaven
  1. Je bedoelt toch te schrijven dat de werking van die railrem niet de oorzaak van de crash is? Zover ik het begrepen heb is de oorzaak het omklappen van een wissel (gelegen voor die railrem) waardoor die ene wagon (deels) plus locomotief op een ander spoor terecht kwamen.. Foto komt van dezelfde bron die Leeuw gebruikt.
  2. Ok, duidelijk heren.
  3. . ladingzekering in DLD voor spoorvervoer kennelijk minder streng is dan wegvervoer? Ik zie geen enkel spanbandje.. dwarskrachten hebben blijkbaar vrij spel.... https://images.abcdn.nl/image/efadfc1a37_36512623111_f2e99f7a76_o.jpg?w=880&s=9a1ac3c4ff4af97e3db83918ce77ef1e Bron: https://www.autobahn.eu/5147/zonde-trein-met-golf-gti-s-ontspoort-in-duitsland/
  4. Och, met die verzakking van 't spoor in DLD zullen de snoepreisjes naar CH voor Danny er wel wat vaker in zitten, de komende weken?? Door een spoorverzakking in Duitsland konden honderden goederentreinen vanuit onder meer Rotterdam de afgelopen dagen niet op hun bestemming komen. Tussen Karlsruhe en Baden-Baden is bij de bouw van een nieuwe spoortunnel onder het bestaande spoor de grond verzakt. Het is een van de belangrijkste routes in Europa voor goederentreinen. Nederlandse goederenvervoerders en het Havenbedrijf Rotterdam maken zich grote zorgen over de spoorverzakking. Op zijn vroegst is het spoor op 26 augustus weer gerepareerd, maar er wordt gevreesd dat het nog langer gaat duren. De zaak wordt nog eens bemoeilijkt doordat een aantal omleidingsroutes door werkzaamheden ook buiten dienst zijn. Er worden nog wel andere omleidingsroutes gebruikt, maar die leiden tot flinke omwegen. (...) De spullen die via het stuk spoor vervoerd hadden moeten worden, worden nu onder meer met vrachtwagens of de binnenvaart op hun plaats van bestemming gebracht. https://nos.nl/artikel/2188487-spoorverzakking-duitsland-funest-voor-vrachttreinen-uit-rotterdam.html
  5. Zal niet gebeuren nee. Volgens mij hebben wij het hier in de wet Milieubeheer al wel geregeld. Er zal wel ergens in de vergunning staan dat het bedrijf (fastfoodrestaurant etc.) moet zorgen voor een afvalbeheersplan voor het terrein (omgeving) dat het bedrijf omvat... Handhavers van de gemeente spreken het bedrijf erop aan als het een zooitje is.. niet de veroorzakers, vermoed ik. Andere oplossing: http://www.dumpert.nl/mediabase/7220313/e6f4c6bd/je_bent_gewaarschuwd_.html
  6. Ja, d8 ik ook aan. Zal alleen wel onder hun vrijstellingen vallen.. ?
  7. .. een doos multifunctioneel is. De politie heeft donderdagmiddag drie inbrekers uit een maïsveld gejaagd. De inbrekers werden betrapt bij een woninginbraak in Dinteloord en vluchtten daarna weg. Agenten zetten de achtervolging in. Op de parallelweg van de A58 bij Heerle stopte de auto met inbrekers. Toevallig reed daar een agent die de vier mannen de snelweg over zag steken. De eerste inbreker, een 21-jarige man uit Dordrecht, kon gelijk door de agent bij de vangrails worden aangehouden. De andere drie, een 20-jarige man uit Dordrecht, een 24 jarige-man uit Roosendaal en een 18-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats, konden ontkomen en dachten veilig te zijn in het maïsveld. Het veld was binnen korte tijd omsingeld met een flink aantal agenten en zeven politiehonden. Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2683881383/Drie+inbrekers+gepakt+in+maisveld+langs+A58,+file+tot+gevolg.aspx Klim-skills
  8. Waren vorige week nog op de radio (1). Over die goede oude tijd. https://nl-nl.facebook.com/Chauffeurstoekomst/posts/1854027521514840?comment_id=1854056228178636&comment_tracking={"tn"%3A"R"}
  9. Ik lees in het artikel dat vd Brink wél (deels?) het klantenpakket heeft overgenomen maar geen materieel en/of chauffeurs.. Kennelijk is dat pakket eenvoudig inpasbaar met het spul wat er nu al bij vd Brink/Knap rijdt? .. of er is bij een eerdere 'heroriëntatie / reorganisatie' op papier al een personeelsadministratiewissel gedaan en dat er nu dan toch op één of andere manier toestemming is gekomen voor een (sobere?) ontslagronde? Als er werk was voor 35 auto's/chauffeurs... is het best gek dat daarvan geen enkele mee overgenomen wordt, toch? Al is het maar voor een stukje klantbehoud in sommige gevallen.
  10. Wat Leeuw zegt, kreeg ik ook te horen van mijn instructeur C. Neemt niet weg dat als je nu al wel aan het werk kan met C, dit niet moet laten wat mij betreft. Beginnen met CE zal ook pas kunnen als er een examendatum bekend is, neem ik aan. Dat zal nog wel wat weekjes duren. Vorig jaar was met AHW iets sneller realiseerbaar dan oplegger. Tot slot, als je aanhanger gaat doen.. vraag wel of er een mogelijkheid is om ff een uurtje of wat met trekker / oplegger aan- en af te kunnen koppelen. Die ervaring had ik graag gehad en niet hoeven op te doen op een minimaal verlicht industrieterrein midden in de nacht.. Andersom geldt dat advies natuurlijk ook.
  11. .. ook wel een interessante.. Doelt men hierop op het (meer) inzetten van, al bestaande, charters.. OF betekent dit een groep chauffeurs reorganiseren (ontslaan) en terugvragen voor het werk via een ZZP (schijn) constructie zodat aansprakelijkheid voor het verbod verlegt wordt?
  12. Ja nou.. jij hebt dat antwoord toch allang gegeven? 50 / 50
  13. Jij doelt op de minister, Pierre? Ik lees de reactie van Albert als dat hij de CNV bedoelt. ~~~~~~~~~~ Wat betreft de minister: In de 1e alinea lees ik in onderstaand artikel dat de minister een opvallende uitspraak doet tijdens de behandeling van het EU-Mobiliteitspakket in de 2e kamer (28 juni j.l.). 'bewegen richting cabine verbod'. In de 2e alinea lees ik dan dat de minister een week daarvoor, in antwoord op kamer vragen, juist wil dat dit op Europees niveau geregeld wilt hebben in het 'EU Mobility Package'. Laat dat pakket nou net een week later op rol staan in de 2e kamer.. . Daar kon zij dit voorstel dus mooi in-fietsen.. naar mijn mening.. http://www.transport-online.nl/site/82439/schultz-langzaam-bewegen-richting-nederlands-verbod-op-weekendrust-in-cabine/ Het is gewoon allemaal van te voren al bedacht..
  14. Onderstaand artikel gaat wel over chauffeurs in het VK. https://www.thesun.co.uk/news/4235455/truck-drivers-motorway-phone-eating-lorry/ " Cops have warned that a distraction of even a few seconds can be deadly " Nah, ff zijwaarts uit het raam kijken is dus ook al gevaarlijk, denk ik dan..
  15. huh, wat heb jij uitgespookt dan dat je die aan je broek hebt hangen? ..of bedoel jij dat de er voor een hele grote groep chauffeurs een rijverbod van kracht is door één of ander feest?