
Durashift
Forumlid-
Aantal bijdragen
3719 -
Geregistreerd
-
Gewonnen dagen
5
Durashift heeft voor het laatst op 18 augustus 2022 de dagwinst behaald
Durashift had de meeste vind ik leuks
Profile Information
-
Gender
Male
-
Interests
Mobiliteit
Recente profielbezoeken
Durashift's Achievements
Proficient (10/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
3k
Waardering in de gemeenschap
2
Community Answers
-
Stond van het weekend een artikel / column (Bartjens) in het FD over deze transactie. De gebroeders Müller hebben al hun aandelen in het bedrijf aan Dacscher verkocht. Op basis van de jaarrekeningen kon hij zien dat Müller in 2021 nog een bedrijfsresultaat van 8 miljoen euro had behaald. Volgens hem wordt er bij zo'n overname zo'n 6 tot 8 keer het bedrijfsresultaat betaald.. dus de gebroeders Müller hebben zo'n 50 tot 60 miljoen euro voor hun aandelen gekregen, volgens hem.
-
wat te denken van verkeer op het fietspad die er nét niet waren op dat moment. https://www.dumpert.nl/?selectedId=100052532_b7429cf2
-
Tijd voor Tijd regeling / uren gebruiken / wat is de regel omtrent vaste roostervrije dag?
discussie reageerde op een Durashift van Durashift in overige/diversen
mensen, alvast dank voor het reageren. 👍 @zoetwatermatroos: ik heb, denk ik (moet het even nakijken, heb wel een afschrijving van uren in de mail gekregen) te veel TVT uren. Althans, in dat bericht staat dat er 9,5 uur afgeschreven is uit de TVT regeling, in de eerste week. Ja, werk 5 dagen. Er wordt 9,5 uur uit de tvt regeling geboekt. Ze roosteren mij 4x10 uur in, de 5e dag is dus ook 10 uur minus het halve uur reservering voor de tvt regeling. In werkelijkheid maak ik de ene werkdag 11 tot soms wel meer dan 12 betaalde uren (heb de 45 minuten pauze er dan al afgetrokken). Soms kom ik wel op 10 betaalde uren uit.. die dagen zijn wel in de minderheid. ja, dit heb je hier al eerder eens geschreven, herinner ik mij. Ik heb toen gereageerd dat het bij ons zo is dat er elke dag een half uur van de uren wordt gereserveerd én dat dit dan, ná het winterseizoen, uitbetaald wordt of ten gunste van je verlofsaldo komt. Afgelopen jaar heb ik voor uitbetalen gekozen (althans, ik had niet op tijd laten weten dat ik best wel wat extra verlofuren wilde..). Ik vermoed dus dat men nu mijn tvt saldo wil minderen (wat vreemd is.. als er volgende maand een week vorst is.. heb ik die uren misschien wel nodig.. maar ja, het is nu 'rustige tijd..). zodat er na het seizoen niet een bult uitbetaald hoeft te worden. Dit zijn natuurlijk allemaal vragen die ik aan de chef moet stellen. Ja, ik weet het. Maar goed, eerst maar eens elders info verzamelen, d8 ik zo. Ik heb een dienstrooster van 5 werkdagen per week, al ruim 3,5 jaar lang met die poepdozen 😕 Werkgever (chef) heeft eenzijdig ingesteld dat er één roostervrije dag moet zijn om 'overuren' danwel tvt uren op te maken. Chef besloot eenzijdig dat ik vandaag moest werken. Voor morgen (zaterdag) heb ik bedankt en de volgende zaterdag kan ik niet. Dit soort zaken (de bereidheid tot extra werken in het weekend maar ook uit je route extra stops te maken als de planning dat vraagt) wordt bijgehouden en maakt onderdeel uit van de bonusregeling. Zeg je dus te vaak nee.. dan heb je voor dit onderdeel geen bonus met de kerst. dit is een beetje waar ik naar op zoek ben: wat is de redelijkheid om een halve dag van te voren te horen dat je ingeroosterd bent. Kijk, als dat op een zgn. beschikbaarheidsdienst/dag is, kan ik mij iets bij voorstellen. Dit ken ik nog uit de Bidfood tijd dat ik voor Randstad mijn rijbewijs moest terugverdienen. Dat waren dagen dat je toch maar op tijd je bed uit kwam.. onder het mom van: je weet maar nooit of ze bellen dat ik moet komen werken.. Niet een fijn systeem. Overigens is dat met een winterse werkweek en dus tvt thuis zitten niet anders, wordt ook per dag bepaald of je moet werken.. kan je dus feitelijk ook niet plannen om de volgende dag te gaan schaatsen.. als ze 's middags bellen dat je wel poepdozen mag plaatsen, schoon van de werf af. succes met je rit. Ook jouw verhaal komt mij bekend voor, uit een ander draadje. -
Ik mis hier op het CF:
discussie reageerde op een Durashift van Durashift in Mededelingen en vragen van gebruikers
zeker.. maar het komt hier op mij over alsof de eigenaar de hobby niet zelf wilt beoefenen (dus meedoen aan het forum) en eens wat meer het gezicht laten zien, anders dan als er gezeik te melden is. -
Asfalt van A7 in Friesland komt omhoog, weg afgesloten
discussie reageerde op een Vledder van Durashift in Transportnieuws
ja, dat is waar. Maar goed, dit was een (al dan niet) afgezet stukje snelweg.. -
Tijd voor Tijd regeling / uren gebruiken / wat is de regel omtrent vaste roostervrije dag?
een discussie voegde Durashift toe in overige/diversen
Ik kon geen draadje vinden met een discussie / uitleg over de tijd voor tijd regeling (in het algemeen, niet specifiek TLN CAO zeg maar) of ervaringen van mensen die ermee te maken hebben (gehad). Ik kreeg dus begin dit jaar te horen van de planster: Ik moet jou, van de chef voor 4 dagen á 10 uur per dag inplannen en dan ben je op vrijdag roostervrij. Je hebt te veel overuren, was de mededeling. okay... Enfin, ik heb nu lekker twee wat langere weekenden genoten.. totdat de planster vanmiddag belde met de mededeling dat ik deze vrijdag niet vrij kon zijn. Het was druk, ik was nodig. Op zaterdag eigenlijk ook.. (maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt.. komt er mooi een kruisje bij mijn naam te staan bij de bonusregeling ). Hoe zit het nu? Is roostervrij (zo noem ik het) nu eigenlijk meer een soort 'stand by dag' waarbij je, uiteindelijk, wel beschikbaar moet zijn voor werkzaamheden... OF kan/mag je zo'n dag als werkelijk privé tijd zien en dus vrije tijd en vrij te besteden door de werknemer? Ik had geen afspraak staan voor deze vrijdag, wel een paar ideeën/ voornemens om de vrijgekomen tijd aan te besteden. Gaat nu dus niet door en schuif ik maar (weer) op.. Ik heb er wel een beetje de smoor in dat ik dus, vooralsnog, niet kan vertrouwen op vier dagen werken. Ik had ook direct bij het begin al gevraagd voor hoelang ik die overuren moet inleveren.. maar daar kwam (verrassend..😕) geen antwoord op. Iemand ervaring met zo'n regeling en de toepassing ervan? -
Asfalt van A7 in Friesland komt omhoog, weg afgesloten
discussie reageerde op een Vledder van Durashift in Transportnieuws
Ik snap alleen niet waarom hij zelf niet achteruit gereden is. Op 't schildpadje terug naar boven, zit best wel ruimte aan beide kanten om een beetje stuuruitslag te hebben, toch? -
Asfalt van A7 in Friesland komt omhoog, weg afgesloten
discussie reageerde op een Vledder van Durashift in Transportnieuws
Ze gaan de bigbags vervangen door betonblokken, zoals linksonder te zien op onderstaande foto. De betreffende vrachtwagen is van een bedrijf met een Roemeense chauffeur erop. Die kon wel slalommen langs de afsluitende hekwerken maar kennelijk niet recht achteruit terug de tunnelbak uit.. https://lc.nl/friesland/Roemeense-vrachtwagenchauffeur-negeert-afsluiting-Prinses-Margriettunnel-en-rijdt-zich-vast-bij-zandzakken-28202931.html -
Ik mis hier op het CF:
discussie reageerde op een Durashift van Durashift in Mededelingen en vragen van gebruikers
.. een eigenaar die zich hier dus eigenlijk nooit laat zien.. tot dat laatste moment eind vorig jaar dus en even met de botte bijl hier wat draadjes kort en klein sloeg. 👇 Wat hebben wij daar nu aan? Wat heeft zijn forum daar nu aan? Ik kan mij niet voorstellen dat de advertentiegelden nu zo gigantisch hoog zijn. -
Denk het niet, ik was vanmiddag even een rondje maken over dat stukje indu.terrein in Bemmel.. De parking voor luxe wagens stond twee rijen dik vol met rode Scania's en een LNG tank, om 16:15 uur. Met de wit/blauwe auto's en trailers was volop reuring te bespeuren. Zelfs in LZV vorm, zag ik een tijdje later.
-
Strooiwagen in de sloot langs N59 door gladheid
discussie reageerde op een Vledder van Durashift in Ongelukken..
met een sneeuwschuiver ervoor had het verschil misschien gemaakt, zo te zien. -
Vrachtwagenchauffeur rijdt met 30 ton ethanol door de nauwe straatjes van Sas van Gent
discussie reageerde op een Vledder van Durashift in Transportnieuws
Er schijnt strikte controle op die keteltreinen te zijn, las ik laatst van een machinist. -
Het rek eindigt te laag, naar mijn mening. Zou tot de rand van de voorruit moeten doorlopen, dan is het wat meer in verhouding met de totale cabine, lijkt mij.
-
klopt, dan zou Müller Dascher hebben moeten kopen. Maar, als ik zo verder lees.. dan is het Dascher die in Nederland ook actief wil zijn met hun food logistics. Dat waren ze nog niet.
-
Kool Transport
discussie reageerde op een EJD van Durashift in Bedrijven die failliet zijn of gaan...
het is hier, vind ik, nog niet zo erg dat je bij de dokter een envelopje onder de tafel moet schuiven.. Maar, de rechtstaat is wel tanende.. zéker door het gedrag van de politiek / bewindslieden. Deze week weer volop in het nieuws: beeldvorming is het belangrijkst.. 'de minister uit de wind houden'. etc.. Daar helpen ze ons land niet mee vooruit.