Spring naar bijdragen

Durashift

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3981
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    6

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Mobiliteit

Recente profielbezoeken

23727 profielweergaven

Durashift's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

3,2k

Waardering in de gemeenschap

2

Community Answers

  1. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat die mensen niet zo leesvaardig zijn als jou. Dat het geen gemakzucht is maar een manier om te verhullen wat ze zelf nooit goed hebben kunnen leren. ~~~~~~~~~~ Ik zat zelf laatst dan in de automotive CAO te lezen, dat bleek al een herziene versie te zijn vanwege duidelijker taalgebruik om het duidelijker te maken voor de doelgroep maar ik had daar ook moeite mee. Ruim 400 pagina's.. waarom zo veel? Ik heb niet allen gelezen want de lust was mij wel ontnomen nadat ik het globaal duidelijk had voor wat ik zocht.
  2. Ik las dit, net als Murphy waarschijnlijk, als dat je vooral moest uitkijken in de spiegel dat er geen 'collega' op hetzelfde idee komt en bezig is met inhalen op de 1x2 weg..wat daar nogal eens schijnt te gebeuren, aldus de verhalen die ik erover las.. Maar, dat doe jij dus niet.
  3. Hier krijg je toch gewoon je salaris voor, je werk doen. Of krijg je een bonus als de voorspelde aankomst tijd haalt of een paar minuten eerder bent? ~~~~~~~~~~~~~~ Ik mag dit weekend weer foto's maken van het (schone) interieur voor de kwartaalbonus (1000 euro op één jaar bruto te verdienen). Ook nog ff de voertuigapp invullen, krijg je ook 'punten' voor.
  4. Tja, de beste man van AG Logisics kan die kennis natuurlijk ook gewoon inkopen, bijvoorbeeld een applicatie van https://carbonics.nl/ Denk dat het uitdagender is om alle medewerkers de, verplichte, rapportage periodiek te laten invullen. Over klein en groot: zo'n AG Logistics rijdt dan met het adres in Lunteren op de auto's.. terwijl ze een aantal fikse DC's hebben. Kan dat moeilijk rijmen met elkaar..want in Lunteren is er weinig te zien van AG (of ik kijk niet goed..dat kan natuurlijk ook).
  5. Een nachtelijk chalet transport was te breed voor de doorgaande weg door Sint Hubert heen. 😕 Gevolg: krom gebogen verkeersborden en schade aan de bermen. Ik zie zelfs dat het breedte bordje niet ver genoeg uitgeschoven kon worden? https://archive.ph/nS2qN
  6. Ja, Pierre, dat wist ik wel..maar je moet het eerst wel voorschieten, nietwaar. Het ging mij erom of (eigenlijk iedere chauffeur met een kaart van voor augustus 2023) je dus tussentijds een nieuwe bestuurderskaart moet aanvragen bij het KIWA omdat je anders niet aan de, straks verplichte, 56 dagen opslag kan voldoen met een oudere kaart met kleinere opslagruimte. Dit houdt ook in dat ik twee keer, binnen vijf jaar, een bestuurderskaart moet aanschaffen.. Artikel 6, lid 5, rept over 1 x 5 jaar.. dus de tweede keer is voor de chauffeur? (ondanks dat die er niks aan kan doen .. -werkgever ook niet, natuurlijk- Bij ons hebben we nu (eindelijk) uitlezen via OTA (over the air) dus ik zou ook kunnen zeggen: haal de afgelopen 56 dagen maar op bij de baas middels een bedrijfscontrole.
  7. Mensen, ik kwam in een artikel een zinsnede tegen die mij het deed afvragen: Moet ik (dik) honderd euro uitgeven voor een nieuwe bestuurderskaart, dit najaar, om te voldoen aan de opslageisen (56 dagen historie kunnen tonen) uit de mobility package regeling? Klopt dit? https://www.ttm.nl/it/tachograaf/hallo-tachograaf-inbouwstations-zien-transporteurs-nog-niet-komen/161084/
  8. Durashift

    CAO vergelijker gezocht

    Ja, dat is nu Motorvoertuigen en Tweewielers, volgens mij.
  9. Ik heb al wel eerder met VDO's gewerkt, oudere versies wel. Het was een vraag met het woord publiceren erin. Publiceren lees ik als iets openbaar maken in een boek of krant of online. Opslaan lijkt mij dan een beter woord. Het wisselen was midden op de dag, onverwacht, dus nee.. tijd voor een boekje lezen was er niet, Pierre. Einde dag heb ik wel een uitdraai gemaakt omdat ik wel wilde weten welke versie VDO erin zit. Nou, daar kwam ik niet echt verder mee, iets van GEN2 maar dat leek mij niet veelzeggend.
  10. Zorgen dat je een overnachting moet maken, dan heb je in ieder geval twee dagen dezelfde auto. Ik zou een rugtas voor je kleding kiezen, een boodschappenkrat voor je cabine/koelkast spullen en zo'n big shopper voor je slaapspullen. Dat zou je dan in één keer van de ene auto naar de andere auto kunnen dragen. Misschien eens kijken bij een campingwinkel of een opblaasbaar kussen niet iets kan zijn? Scheelt aardig wat ruimte om mee te sjouwen, telkens.
  11. Ik vind Stoneridge prettiger, naar mijn ervaring stelt deze 'logische' vragen en is de menustructuur duidelijker. Bij VDO vraag ik mij soms eerder af: wat bedoelt dat ding nu precies. Ook 'irritant' is dat ie, bij verplaatsen tijdens rust of werken, eerst 0 toont in het display en dan na enige tijd de opgebouwde tijd weer herpakt en toont. Ik dacht de eerste paar keer dat die tacho niet de 29 sec. regel kon toepassen.. maar dat leek mij sterk aangezien het een nieuwere auto is dan 'mijn eigen'. Ben er intussen achter dat ie de regeling gewoon toepast. @andremast Toen ik een paar weken (tijdelijk) overstapte van Stoneridge naar VDO moest ik eerst twee vragen beantwoorden over iets van 'publiceren Ja/Nee'. Geen idee wat ie daarmee bedoelde. Ik heb maar twee keer op Ja gedrukt. In mijn herinnering kon ik redelijk snel gaan rijden.. al was ik ook nog bezig met mijn spulletje hergroeperen.. dus misschien was het ook wel dik 5 minuten.
  12. Durashift

    CAO vergelijker gezocht

    Beetje late reactie (sorry, o.a. laptop problemen) maar ik kwam vacatures tegen bij bedrijven die dus verschillende CAO's toepasten. Voor 'min of meer' hetzelfde werk. Daar ik Matthieu ooit hier heb zien schrijven dat de Motorvoertuigen CAO een stukje minder (betaalt) dan, bijvoorbeeld, de Transport CAO, leek het mij wel handig om een kant en klare vergelijker te hebben.
  13. Durashift

    CAO vergelijker gezocht

    Weet iemand of er een tool is om CAO's te kunnen vergelijken (zonder dat je dat zelf 'moelijk' moet doen door de CAO's zelf door te spitten). Ik kwam het onderstaande tegen: https://www.digipacct.nl/cao-vergelijker ..maar ik heb niet veel aan de culturele hoek.. zeg maar. Wat ik zou willen vergelijken is de CAO Motorvoetuigen en Tweewielerbranche en de CAO Metaal en Techniek (carrosseriebranche).
  14. Durashift

    Chauffeurstekort ?

    Je zou denken dat het wel minder druk is met de containers..overslag cijfers dalen. https://www.scheepvaartkrant.nl/nieuws/jaarcijfers-haven-hamburg-zetten-dalende-trend-voort
  15. Dat die toltunnel eraan komt kan toch geen verrassing zijn? Dat is van begin af aan al bekend. Nu is dit een openbare toltunnel.. laatst was in het nieuws (artikel in FD) over de schaduwtol van de Wijker- en Velsertunnel. Daar wordt door onze Rijkswaterstaat, conform contract, al jaren voor iedere voertuigpassage een bedrag aan de financiers van de tunnel (o.a. ING bank) betaald. Komt uit de tijd van PPS, Publieke en Private Samenwerking. Ofwel.. de staat had geen geld (of wilde/kon dit niet eraan besteden op X moment) en dus stapten marktpartijen erin met een zak geld.. en nu is die zak een stuk groter bij die financiële kerels.. ~~~~~~~~~~~~~~~~ Ach, over een paar jaar hebben wij de vrachtwagenheffing in NL. Dan wordt er in heel het land per kilometer betaald. https://www.vrachtwagenheffing.nl/ Weer een kastje op de ruit.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden