Spring naar bijdragen

HendrikJansen

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    363
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    11

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

HendrikJansen's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • One Month Later Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

957

Waardering in de gemeenschap

  1. En wat is pertinent niet waar dan volgens jouw?
  2. De buurman hier is politieagent en is vandaag nog even wezen kijken bij mijn openlucht kachel , en hij vond hem perfect. Was niks op aan te merken zei die behalve het vloerkleed dat wel erg goed brande. volgens hem.
  3. HendrikJansen

    Onderhandelingen CAO 2023

    Uhm poosje geleden zat hier nog een inghuurde slowaak straal bezopen achter het stuur. Reed ook voor de NS. Dus je kan wel zeggen dat oost europeanen er geen last van hebben gehad. Maar ze zijn dus ook niet 100 procent betrouwbaar.
  4. exact. Al denk ik zelf dat we nog wel een tijdje de oude vertrouwde verbrandingsmotor houden. Doelen zijn gewoon niet reëel zoals ze nu staan.
  5. Dat zou idd kunnen Ger, Maar weet jij nog wat momenteel wel of niet waar is? Vergeet een reactie richting de NOS en consorten maar want die schrijven ook geen waarheid helaas. Zelf mee gemaakt.
  6. geen belang bij, heb in mijn omgeving wel gezien waar dat spul toe leid. eerst een pretsigaret en dan een pilletje en dan nog eens een snuif erbij... Nee laat maar.
  7. Voor mij geen pretsigaret. nooit gedaan en ga ik ook nooit over nadenken om te doen!
  8. Of te wel. Maak jij ze ziek.! Dan zorg ik dat ze weer beter worden.
  9. HendrikJansen

    Weekje Zweden

    Zondagavond om een uur of 5 is het weer zover, met de auto naar Oldenzaal om de vrachtwagen voor vertrek nog even te wassen, oplegger aankoppelen en gaan richting Trave naar de boot van 3,00 uur. We gaan dit keer met de Tom Saywer van de TT line. Maar voor het zover is gaan we eerst nog even een bakje koffie drinken met de weekend planner. Tijdens het bakje koffie laat ie me nog even zien hoe zijn plan programma op de pc werkt maar ik vermoed dat ik nog wel een paar lesjes nodig ben omdat onder de knie te krijgen. Na het bakkie koffie dus de vrachtwagen wassen, mijn zooi er in en de trailer aankoppelen , dan nog even tanken om zeker te weten dat die helemaal vol zijn en gaan. {Ik tank nog even voor de zekerheid omdat er zaterdag een koppelaar mee weg is geweest en schijnbaar is vol tanken voor bepaalde mensen lastig. ook nu gaat er dus nog ruim 170 liter bij in. Of te wel, hij heeft maar 1 tank afgetankt na zijn reisje Trave. Met zijn drieën gaan we richting Trave naar de boot. om 01.45 komen we daaraan en na een klein half uurtje in de rij kunnen we de boot op. 1 etage naar boven en daar mag ik hem dfan achterwaarts in de hoek zetten op aanwijzing van de bemanning. Gelukkig had ik dit kjeer wel trekas druk en kwam ik normaal boven. laatste keer dat ik op de boot naar boven moest had ik weinig trekas druk en was ik na drie pogingen om boven te komen af en hebben ze me met de brug naar boven geheven om zodoende weer vlak weg te kunnen rijden. Maar dat was nu niet nodig en het is dus best wel fijn als een trailer normaal beladen is. Maandag rond de middag komen we de boot af in Trelleborg en elk gaat zijn eigen weg. De ene gaat naar Noorwegen en de andere twee blijven in Zweden. Bij Helsingborg gaan we dus echt elk onze eigen weg want ik mag twee adressen lossen in Helsingborg . De ander gaat dus richting Goteborg naar Noorwegen en de derde gaat de E4 op richting Jonkoping. Toen ik de adressen in Helsingborg gelost had kreeg ik opdracht om naar Hastveda te gaan om daar te koppelen en mijn lege trailer open te maken en de rongen erin te doen zodat deze geladen kan worden met hout. de trailer die er naast staat bind ik af en maak ik dicht om met deze trailer naar Kopenhagen te rijden om Dinsdagochtend te koppelen met een collega. Rond een uur of 22.00 kom ik aan in Kopenhagen en na een ga ik slapen, smorgens krijg ik bericht van de planner dat mijn collega een half uurtje vertraging heeft. geen probleem opzich want ik heb toch een rijdag voor de boeg. Ik ga namelijk naar Upplands Bro. En daar moet ik woensdagochtend lossen. De vertraging van de collega valt uiteindelijk nog iets mee en om 10,00 uur hebben we gekoppeld en hij gaat weer richting Enschede en ik richting Stockholm. De Oresundbrug weer over en ik ben zomaar weer in Zweden. In Arlov gauw even een vrachtwagen motor lossen dan ben ik de eerste al kwijt en dan gaat het verder richting Stockholm. Rond 21,00 arriveer ik in Upplands Bro bij de klant alwaar een grote parkeerplaats is om te overnachten. Daar is het mooi geweest voor vandaag en zet ik hem op rust en na een is het weer tijd om te slapen. S morgens om 8.00 meld ik me dan aan bij de portier en krijg een dock toegewezen waar ik kan lossen. Auto voor het dock en naar binnen. Binnen spreekt de medewerker van de klant gebrekkig engels maar we begrijpen elkaar en ondertussen controleert hij nog even of ik werkschoenen aan heb met stalen neuzen door even op mijn tenen te trappen Hij complimenteert me nog even daarna voor het dragen van schoenen met stalen neuzen en het dragen van een reflecterend hesje en ik krijg van hem een EPT. De 17 pallets zijn er zo uit echter wil hij dat ik de gestapelde pallets van elkaar afhaal. Dat kan wel vriend maar dan zal je toch even een stapelaar moeten regelen zeg ik . Dat werd hem denk ik te moeilijk want al vlot zegt ie dat het zo ook okee is. papieren halen en verder naar Upplands Vasby Daar los ik de rest van de oplegger bij een vaste klant. Hier lossen we onderdelen van een bekend merk grondverzet machines. De heftruckchauffeur mopperd nog even over de geweldige manier van laden door de Belgen in Grimbergen. Ik maak hem ondertussen maar niet wijzer dat dit door het personeel van de opdrachtgever waar ik voor rijd gedaan is om maar alle handel in de trailer te kunnen krijgen. ondertussen druk ik een palletje links e en rechts wat bij zodat hij ze eruit kan scheppen met de heftruck en ik na een 3 kwartier leeg ben. Na lossen en papieren kan ik verder naar Hallstahammer om staal te gaan laden voor Almelo. mooi, omdat ik nog nooit zover Zweden in ben geweest. Onderweg zie ik natuurlijk weer van alles kwa omgeving en natuur. Helemaal geweldig vind ik dat. Het staal laden gaat vlot en met anderhalf uur rijd ik weer weg. Eenmaal onderweg stop ik even om wat te eten en ga dan maar eens 4,15 uur zitten om op Varnamo te stoppen voor een pauz, eten en een douche. ondertussen heb ik de vraag gehad van de planner waar ik dacht die dag uit te komen ivm het vervolg. Toen ik hem melde dat ik S avonds ergens rond Helsingborg ging stranden kreeg ik de planning voor de volgende dag al door. Koppelen Trelleborg , Compleet lossen Helsing borg en weer naar Hastveda om daar weer de hout trailer te koppelen. Maar dat was pas voor de volgende dag eerst nog even van Varnamo naar Helsingborg rijden. Om 20,30 rijd ik dan weer weg van Varnamo richting /Helsingborg. Daar kom ik s avonds rond 22,45 aan, maar helaas, de plek die ik in gedachten had voor de nacht staat vol. ik rijd nog snel naar optie 2 . Maar daar staat helemaal niemand. Vreemd denk ik . Maar besluit wel om daar dan ook maar niet te blijven staan omdat Helsingborg nou eenmaal niet bekend staat als super veilig. Ondertussen schiet mij optie 3 in de kop. de binnenlanden in rondom Helsingborg. Daar heb ik eens gelost en daar was ook plek om te overnachten. Ik ros hem weer richting E6 en steek die recht over om de binnenlanden in te gaan. in notime sta ik op de plek die me te binnen was geschoten, daar zet ik hem aan de kant en ben 10 minuten over mijn diensttijd. Helaas tis niet anders. printje maken en een en naar bed. Donderdagochtend rond 10.00 uur ben ik in Trelleborg om de trailer in te leveren bij de TT line en een andere uit te halen. Volle bak ADR voor Helsingborg. Helsingborg even lossen en weer naar Hastveda om daar weer te gaan koppelen en de lege trailer open te maken en de volle weer af te binden en dicht maken. Dan op het gemak richting de boot want de Peter Pan was geboekt om 22.00. Om 19,15 sta ik in de haven en mag na een goed half uur al de boot op. Auto aan de kant en de hut zoeken. even douchen en naar de kroeg om samen met nog een aantal collega s een te drinken en dan maar weer slapen. ja je hebt het nodig nietwaar. Vrijdagochtend om 7,15 de boot af in Trave en dan hoeven we enkel nog even naar Enschede te rijden alwaar we kunnen afkoppelen. Dan nog even naar Oldenzaal, tanks vol en even langs de truckcheck zodat ze weer vast kunnen leggen dat ik wederom geen schade gereden heb en de auto op de parkeerplaats, even uitpakken, bakkie doen met een collega en weekend.
  10. Morgenavond weer naar het bootje tau. maandagavond nog eentje lossen en de rest dinsdag lossen omgeving Goteborg.
  11. Wat is realistisch? Wat je nu realistisch vind kan je over 2 jaar zelf wel van denken, Oef, wat had ik het fout.
  12. Ik word hier door bepaalde personen weg gezet als complotdenker, maar misschien ben ik wel diegene met de helderste gedachte. Je weet het niet voorlopig. Ook zijn er mensen die niet reageren of weg zijn gebleven sinds de discussies over corona, boeren en de zogenaamde complotten hier gevoerd worden. Ik weiger dat en blijf mijn mening verkondigen. En ik kan het natuurlijk totaal bij het verkeerde eind hebben hoor. Maar dat gaan we zien. Mocht dat zo zijn ben ik ook niet te beroerd om mijn ongelijk toe te geven. Ik moet nog zien of de mensen die bij hoog en laag beweren dat er niets aan de hand is en dat alles nog rustig zijn gangetje gaat ook zo sportief blijken te zijn. Dat voor de meeste mensen de bomen op dit moment nog in de hemel groeien kan ik snappen want overla word er nog personeel gevraagd en zijn de orderportefeuilles nog rijkelijk gevuld schijnbaar. Echter weet ik dat dat bij sommige bedrijven in de wegenbouw al niet meer zo is voor volgend jaar. Ook zie ik al twee maand lang dat er wat gaande is in het aanbod van vracht om te vervoeren bij de opdrachtgever waar ik voor rijd. Er is nog werk zat hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het is toch anders dan vorig jaar om deze tijd. Collega s verklaarden me ook voor gek toen ik dat zei , tot vorige week. Toen was er een collega die na een beetje onenigheid over het type werk wat hij de laatste tijd veel moest doen bevestigd kreeg van de planner wat ik hem al twee maanden vertelde. Namelijk. Het word minder. Maar ik kijk waarschijnlijk anders naar dingen als hij doordat ik zelfstandig ben geweest. het parkeerprobleem voor lege trailers word steeds groter de laatste maanden en vorig jaar om deze tijd was het zoeken om een lege trailer te vinden bij wijze van spreken. Maar goed wat wil je ook als bedrijven sluiten omdat energie te duur word. En zo een beetje alles word onbetaalbaar voor de gemiddelde werkende twee verdiener om nog maar te zwijgen over de mensen die er alleen voor staan. https://www.rtvnoord.nl/nieuws/960296/187-medewerkers-ontslagen-bij-aldel-het-hakt-er-wel-in-hoor 187 medewerkers ontslagen bij Aldel: 'Het hakt er wel in, hoor' Dit soort dingen zijn het begin van nog veel meer ontslagen door dure energie. denk ik. Kan je je afvragen waarom energie zo duur is momenteel natuurlijk. Veel mensen roepen dan meteen Putin is de schuldige. Ik denk daar toch iets anders over. Want ik geloof dat het de klimaat mensen perfect uit kwam dat Putin verder Ukraine introk om zodoende de sancties op te kunnen zetten tegen Rusland en de prijzen voor energie meteen skyhigh te laten worden. Niet omdat dat ook daadwerkelijk zou moeten, maar wel om een kaalslag bij de bevolking aan te richten. En dat gebeurd niet alleen in Nederland. Er zijn veel meer landen in Europa waar de bevolking steen en been klaagt. Echter verteld de NOS ons dat niet. Waarom zou dat zijn denk je? Een Orban in Hongarije gaat er wel tegenin. Hier loopt het kabinet weg als er iemand iets zegt wat tegen het zere been is van bepaalde kabinetsleden. Het kabinet hier heeft totaal niks met zijn bevolking op vind ik. En als je een beetje debatten volgt dan kan je zien dat het steeds weer de coalitiepartijen zijn die moties van een Omtzigt en een Van der Plas wegstemmen omdat ze het zogenaamd zo goed voor hebben met de bevolking. Yeah right! Maar niet heus. Onze regering heeft geen greintje respect voor haar eigen burgers en laat haar eigen burgers doodvallen voor de ideologie van een praatclubje. En niet alleen Nederland hoor. Duitsland Belgie Frankrijk Canada en Amerika zijn zeker net zo erg. En dan vind ik dit soort uitspraken dus heel bijzonder. Waarom wil hij binnendringen in de kabinetten via de Young Global leaders zoals hij ze noemt? Is dat waarom Rutte hier al zo lang aan de macht is? Het was toch enkel een praatclubje? Of een clubje van denkers zoals Kaag ze noemt. Zie filmpje. En hoezo moeten we ons volgens Schwab voorbereiden op een bozere wereld? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal vragen en het waarom zal vast uit gaan komen. 1 Ding ben ik wel van overtuigd. Deze mensen gaan vallen net als dat Hitler ook ten onder ging. Maar voorlopig zitten we er wel mee en maakt het er ons leven er niet leuker op. Wat ik er vooral ook heel erg aan vind is dat er een gigantische deling in de maatschappij plaats vind momenteel. Bewust? zeg het maar. ik kijk er geen mens anders van aan maar merk wel dat het wel gebeurt bij andere mensen. En termen als complotdenker en wappie ben ik helemaal klaar mee om dat aan te moeten horen. Ik noem ook niemand "schaap "toch? Ieder heeft recht op zijn mening en mag die verkondigen van mij. andersom zou dat ook moeten gelden. Ik zelf red me nog prima met mijn gezinnetje maar zie ook andere dingen om me heen. En ja daar kan ik mij druk om maken want ik weet hoe je soms knokken moet voor een paar rot centen
  13. Mag ik je vragen hoe het komt dat jij ook stilaan gedachtes krijgt over ons kabinet en verdere wereldleiders?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden