Spring naar bijdragen

HendrikJansen

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    862
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    25

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

HendrikJansen's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Posting Machine Rare
  • One Year In Rare
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare

Recent Badges

1,6k

Waardering in de gemeenschap

  1. Ben ik opzich met je eens en deed ik eerder ook idd. Maar ik mag nog wel graag onder het rijden een bakkie verse koffie drinken, vandaar keuze voor senseo gemaakt.
  2. Daar schonken ze toen bij ons ook gewoon in glazen . Bij PB of PFW of optredens met “ruige” bands. Was allemaal glas nog toen.
  3. ik ben nu 44 en ging met mijn 13 de naar de discotheek en toen kreeg je gewoon nog bier in een glas. Dat werd veranderd rond min 17 de /18de naar hard plastic
  4. Hele goede zaak dat ze al die bekertjes afschaffen en die wegwerpzooi. maar we hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden. Vroeger hadden we flessen van glas, kratten van hout. Kopjes van porselein. Dus een oplossing voor het probleem is er al. de generatie van de man die hier de meeste problemen inziet heeft ooit gezorgd dat we al die duurzame oplossingen afschaften en over gingen op die wegflikkerzooi. Zelfde als met al die krimpverpakkingen. Niet te dien die zooi. zelf ga ik bij het koffieapperaat geen problemen krijgen. 99 van de 100 van die automaten komt de goorste koffie uit die je ooit geproefd hebt. Nee, ik heb mijn vaste mok in de auto en mijn eigen senseoapperaat en ik red me wel.
  5. 652 km file enkel rond Parijs. Dat noemen ze over heel Nederland dacht ik een zware spits.
  6. Ik dacht dat jij je talen wel sprak met al die nationaliteiten op de bouwplaatsen tegenwoordig.
  7. 3 x sjorren en 2 x schudden en oogjes dicht.
  8. Minimaal 9 of 11 uur rust he, langer mag altijd mits het in de planning past. Let overdag ook op als je een poos in de wacht gezet word. Als je 3 uur aaneengesloten met de tacho op rust staat tijdens het wachten telt je nachtrust van 9 uur die er aansluitend op volgt ook als 11. Dus niet met 2,55 uur gaan rijden dan ,maar gewoon nog 5 minuten blijven staan. Het kan je later in de week zomaar nog eens van pas komen die laatste negen uur nachtrust.
  9. Hij mag als Nederlands ingezetene niet voor een Nederlandse werkgever werken voor Pools loon. Anders word het als hij verhuist naar Polen en daar zijn zetel heeft.
  10. Lientje dat gaat nooit gebeuren denk ik, tenzij topicstarter zelf een andere nationaliteit heeft en bereid is tegen de daar geldende lonen te rijden. Daarover kan ik je trouwens nog wel iets vertellen. Wij hebben bij ons een parttimer. Man "geilt" enkel op lange ritten. Als er een korte rit is waarbij ook nog eens gelost of geladen moet worden dan heeft ie geen tijd. Maar sjouwt wel de planning op met een slagroom taart e.d. om tussen neus en lippen even te vermelden dat ie heeft gehoord dat er een rit Lulea is en dat hij dat wel heel graag wil doen. En hij kreeg die rit! Man werkt al jaren bij een bedrijf in nachtdiensten e.d. en nu wil het geval dat zijn vrouw ernstig ziek werd en overleed. Heel erg triest natuurlijk, maar toen kwam hij met het verhaal op de proppen dat hij met haar had afgesproken dat hij na haar ziekbed volledig op de vrachtwagen ging en zijn droom achterna wou . Maar je voelt hem al wel natuurlijk. Een ritje Antwerpen was niet de bedoeling, en al helemaal geen buurtwerk waarbij je daags meerdere trailers voorlaad en diverse malen koppelt. Toen ze [de planning] /wij hem kenbaar maakten dat op het moment dat hij de overstap zou maken hij ook gewoon onder de normale planning zou vallen en geen ritten meer voor het uitkiezen zou hebben toen bedacht ie dat ie wel voor een Pools loon aan de gang wou want voor het geld hoeft ie het immers toch niet te doen zei die. Daar is toen vanuit de groep vaste chauffeurs heel veel commentaar op gekomen, zoveel zelfs dat de planning hem zijn hele droom uit zijn hoofd heeft weten te praten en hij nu dus gewoon parttimer blijft naast zijn baan waar hij al iets van 25 jaar werkt. Wat hij ook even vergeten was is dat hij als Nederlander helemaal niet onder een Poolse CAO kan worden ingezet. Naast dat ie een stel extra ogen zou hebben moeten aanschaffen dacht ie dat hij zomaar chauffeurs met jarenlange dienstverbanden voorbij kon lopen en ritten zou kunnen uitvoeren waar iedereen wel van droomt.
  11. Wat denk je waarom die van mij de tip China kreeg voor Alblas? 😂
  12. Wat ik begrepen heb ligt het veetransport op landen als Rusland al een tijdje plat voor de bekende Nederlandse vervoerders van vee. Wat men nu wel veel doet is biggen transport naar Spanje begreep ik. Zijn allemaal dubbel bemande ritten.
  13. Soms wel, meestal niet, je komt immers niet voor niets al laat bij de boot aan...
  14. Maar als je de bootfunctie gebruikt moet je ook 11 uur nachtrust maken zoals Pierre al aangeeft. Das het nadeel van die bootfunctie vind ik. Als ik bijv. de boot van vier uur heb in Trelleborg dan kom ik om 01,00 aan in Trave, en met een beetje pech kom je laat aan in Trelleborg en moet je als 1 van de eersten eraf in Trave. Nu zou ik natuurlijk daar naar onze vestiging kunnen rijden om alsnog die 2 uur rust te volbrengen. Maar ik geef liever meteen gas dan richting losadres/ Enschede. Die twee uur dat je dan verplicht moet blijven staan ga je helemaal van naar de kloten. Slapen doe je niet weer, enkel op je klokje staren om de minuten weg te kijken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden