Lientje dat gaat nooit gebeuren denk ik, tenzij topicstarter zelf een andere nationaliteit heeft en bereid is tegen de daar geldende lonen te rijden.
Daarover kan ik je trouwens nog wel iets vertellen.
Wij hebben bij ons een parttimer. Man "geilt" enkel op lange ritten. Als er een korte rit is waarbij ook nog eens gelost of geladen moet worden dan heeft ie geen tijd. Maar sjouwt wel de planning op met een slagroom taart e.d. om tussen neus en lippen even te vermelden dat ie heeft gehoord dat er een rit Lulea is en dat hij dat wel heel graag wil doen. En hij kreeg die rit!
Man werkt al jaren bij een bedrijf in nachtdiensten e.d. en nu wil het geval dat zijn vrouw ernstig ziek werd en overleed. Heel erg triest natuurlijk, maar toen kwam hij met het verhaal op de proppen dat hij met haar had afgesproken dat hij na haar ziekbed volledig op de vrachtwagen ging en zijn droom achterna wou . Maar je voelt hem al wel natuurlijk. Een ritje Antwerpen was niet de bedoeling, en al helemaal geen buurtwerk waarbij je daags meerdere trailers voorlaad en diverse malen koppelt.
Toen ze [de planning] /wij hem kenbaar maakten dat op het moment dat hij de overstap zou maken hij ook gewoon onder de normale planning zou vallen en geen ritten meer voor het uitkiezen zou hebben toen bedacht ie dat ie wel voor een Pools loon aan de gang wou want voor het geld hoeft ie het immers toch niet te doen zei die.
Daar is toen vanuit de groep vaste chauffeurs heel veel commentaar op gekomen, zoveel zelfs dat de planning hem zijn hele droom uit zijn hoofd heeft weten te praten en hij nu dus gewoon parttimer blijft naast zijn baan waar hij al iets van 25 jaar werkt. Wat hij ook even vergeten was is dat hij als Nederlander helemaal niet onder een Poolse CAO kan worden ingezet.
Naast dat ie een stel extra ogen zou hebben moeten aanschaffen dacht ie dat hij zomaar chauffeurs met jarenlange dienstverbanden voorbij kon lopen en ritten zou kunnen uitvoeren waar iedereen wel van droomt.