Spring naar bijdragen

RobNiat

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    5209
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    42

Waardering in de gemeenschap

5932 Excellent

Over RobNiat

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 04-02-1972

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Converted

  • Locatie
    home is where I park it

Recente profielbezoeken

17399 profielweergaven
  1. Dinsdagmiddag laden en dinsdagmorgen lossen... Sneller dan het licht jullie! En dan reis je nog wel naar het oosten.
  2. Nu herinner ik mij een filmpje met een iets jongere Dokus in de hoofdrol, waarin hij het hartgrondig oneens is met wat heren van de Duitse BAG waar het ging om zijn lading spoorbielsen. Misschien is een cursus ladingzekering niet eens zo'n heel slecht idee... 😇
  3. Tjonge. Ze hebben toch een tijd lang de schijn hoog gehouden een goed en kritisch alternatief te zijn, en een aanvulling voor onze regering. Maar al snel vormden zich barsten. En nu valt de hele partij als los zand in elkaar. Vergeleken met het FvD is de PVV van Wilders nog een net clubje. Wie had dat gedacht?
  4. Je hoeft me niet er van de overtuigen dat Vos tegenwoordig een correcte werkgever is. En daar gaat het ook niet om. Wat jij moet accepteren is dat niet iedereen bij een bedrijf met vijftig auto's (dus voldoende flexibel) rijdt met vrachten die houdbaar en doorgaans niet tijdgevoelig zijn. Kiepenboer geeft het al aan. Zijn beesten moeten door. Die gaan dood als jij slaapt. Lientje overnacht niet. En er staat meest iemand op haar auto te wachten voor een volgende rit. Heisterkamp heeft geen twintig man achter de hand die zich op zaterdagavond naar Rheine laten
  5. RobNiat

    forumgebruikers gespot

    Och och. Jij hebt het toch ook geleerd? Als jij het moeilijk vindt dan is het misschien te hoog gegrepen voor je?
  6. Dezelfde slappe praat als in die documentaire gisteren. Over al die chauffeurs die willens en wetens consequent de wet overtreden. Jij zit goed op je plek bij Vos Roadtrain. Ga maar nooit ergens anders werken.
  7. Natuurlijk. Maar wat ook gebeurt is wat mij overkwam afgelopen zomer. Dat is een half uur voor huis nog een half uur pauze moest pakken waardoor ik totaal 15 1/2 uur werktijd had. Dan is de overweging of ik linksom of rechtsom in de knoei kom. Overnachten op een half uur van huis slaat nergens op. Was ook geen optie zonder beddengoed. En ik was de enige chauffeur van ons bedrijf in de buurt. Nee. Er zijn niet altijd opties. En het is flauw om dat op het bord van de planner te leggen.
  8. Ik vind de Australische regels wel mooi. Daar mag je twaalf uur per dag werken. Twaalf uur per 24 uur. En je nachtrust moet minimaal 7 uur bedragen. Zo 'verlies' je geen tijd als je wat langer eet of stopt op een plek naar keuze om bijvoorbeeld te douchen. 'Strak rijden' is er niet bij zo. Zoals bijvoorbeeld volgens de Europese regels twee maal 4 1/2 uur rijden om vervolgens strak 9 uur rust te pakken. In Australië mag dat, maar dan mag je na die nachtrust nog maar 3 uur rijden en moet je daarna die 2 1/4 pakken die je nog tekort kwam. Had je ook langer kunnen bl
  9. 'Het nieuwe normaal' of zoiets. In de ogen van de ontkenners die nog altijd Corona vergelijken met 'een griepje'. De schoonouders van mijn zus idem. 88 en 89 jaar oud hoor. Wat dat betreft geen klagen. Maar dat zij -die eigenlijk nog kerngezond was- twee dagen voor hem ging dat had niemand verwacht. En dat drie van hun vier zonen zelf ziek waren -eentje aan de beademing in het ziekenhuis- dat maakt het wel erg bizar. Afijn, sorry voor het kapen van je topic André. Sterkte met alles.
  10. Zou dat serieus een overweging zijn om dat zo te installeren? Dan heb je om te beginnen al weinig vertrouwen in eigen personeel... Bovendien is het verstandig om een geladen oplegger af te koppelen met de vering omlaag. Werkt ook veel prettiger. Maar dat kan dus niet bij een dergelijke trailer.
  11. Akkoord. Ik zie hoe dat komt. Maar waarom? Wat is het gevaar als je de vering gelijk al laat zakken? Zou de tank kunnen overlopen misschien als hij helemaal vol zit? (dat gebeurt toch nooit?) Zeg door een ventiel, ontluchtingsgat of mangat achterop? (goede vraag Road Train!)
  12. Deze trailer was niet van ons. Die was van de klant.
  13. Ah! Nu weet ik wie je bent! Leuke foto’s. Ik moet even hard nadenken. Ik reed de BF-TF-16 van eind 1999, met een onderbreking van anderhalf jaar, tot eind 2003. Toen ben ik weer anderhalf jaar op reis geweest. Om medio 2005 met de Topline te gaan rijden. De BJ-HS-53. Die is toen meegegaan na de overname. Met trailer 112 er achter. Dat was de ‘hoge’ koeler. Volgens mij waren de megatrailers genummerd vanaf 115 tot 118. Maar dat weet ik niet zeker. Die nummers stonden er ook niet op volgens mij. (113 was die met die kloterige wijde
  14. Die cilinders zitten ver naar achter zeg, @bituum trapper Die doe je pas omhoog als het meeste er al uitgelopen is met de tank nog horizontaal zeker?
  15. RobNiat

    Rest.Treurenburg

    De vraagsteller deed niet een enkel ritje hè. Hij was de hele dag onderweg voor dezelfde opdrachtgever. En schijnbaar is er op de los- en laadadressen geen goede gelegenheid om pauze te nemen. Iedereen heeft recht op fatsoenlijke pauzes met een hapje en een drankje.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden