Spring naar bijdragen

1934

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    644
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    38

1 Volger

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

1934's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Posting Machine Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

2,8k

Waardering in de gemeenschap

  1. Ron je hebt je goed laten informeren is inderdaad tegen ladingdiefstal
  2. De klep is mooi maar inderdaad waardeloos als je langer bent dan 160 mtr,ik ben 2 mtr en verkies dan ook de originele
  3. Ik vind hem mooi Rob,en niet teveel maar mooie details,kijk eens naar de toplichten deze zijn van een 2 serie kom er maar op en dan afgewerkt met een 3 serie zonneklep. Kom je de zomer wel mee door
  4. Oude Katara pas met de 141 leopard door de bergen gereviseerde V8 let op de rvs uitlaat spruitstukken,is nu geplaatst in chassie oude blok bijna 5 miljoen gelopen en een arm van z,on Maasvlakte coureur 🤪🤪🤪🤪
  5. Super is in het verleden geboren door turbo op de 110 te monteren en inderdaad gebruikt me nu het nu voor de nieuwe aandrijflijn. En Hendrik ,je hebt helemaal gelijk hoor wat betreft snelheid daar hoeft een 6 cyl niet onder te doen voor een V8,maar niet verkeerd bedoelt hoor maar je hebt vast nog nooit in een V8 gereden,daar de beleving,trekkracht ,gevoel en newton meters toch echt beduidend anders zijn dan van een 6 cyl.Dit geld voor alle merken die een 8 cilinder leveren. Eenmaal z,on 8 cilinder gereden is al het andere toch echt een achteruitgang hoor,dit ervaar je niet in Nederland hoor maar wel op route,s met echte bergen,wat die gasten op de maasvlakte in de containers doen met een V8 is mij ook niet duidelijk hoor ! En om kosten te besparen besteld het baasje er eentje zonder retarder ???? En het V8 chauffeurtje is geboren nog wat plakplaatjes op zijn lichaam,klompen met een hamster neus en koeienprint en een ketting aan zijn broek,en de brienenoord is zijn hoogste berg,Tja ook daar begrijp ik niets van hoor. Maar hier in Griekenland is het allemaal V8 ,eigelijk heel simpel vroeger stonden de 6 cilinders overdag stil ivm koelproblemen en gingen pas 's,avonds over de bergen als het wat kouder was,alle 8 cilinders dus ook van MAN of Mercedes liepen probleemloos in die tijd,ook nu blijkt het vermogen van een 16 liter Volvo in een 6 cilinder (helaas) hier niet te voldoen vermogen genoeg hoor ,maar allemaal problemen met de zuigers (warmte) benieuwd wat de 780 pk gaat doen hier,maar een eerste serie Actross V8 kom je hier gewoon tegen hoor met 3 of 4 miljoen kilometers of kijk eens naar een MAN 640 pk met Liebherr motor,of een Scania V8 met 5 miljoen probleemloos en echt elke dag berg op en berg af. Ook zie je bijna geen V8 scania 770 dit blok weegt schijnbaar 50 kilo minder als de gewone V8 en kiezen ze gewoon voor een 660 pk die dan gewoon doodleuk vanaf nieuw direct getuned word ! De nieuwe superaandrijflijn van Scania ook daar waagt niemand zich aan louter en alleen omdat het onbegrijpelijk is bergop meer omwentelingen in je achteras (soort van overdrive) dan je krukas heeft,kan niet trekken roepen ze dan dus aandrijfschade is onherroepelijk. Ook worden hier nog kilometers gemaakt zoals bij ons 30 jaar geleden en kom je trucks tegen die met 1 chauffeur doodleuk 200.000 km per jaar rijden,dagritjes van rond de 900 km zijn geen uitzondering ,van file,s hebben ze nog nooit gehoord,de enige drukte als je het drukte mag noemen is als de ferry leeg rijd. Maar ik wijk af, hoop dat het ooit eens mag ervaren als je met z,on dikke V 8 een echte berg op moet met je dieplader erachter met een kraan of tank erop van 70 ton of meer
  6. Pppffffff wat ben ik blij dat ik als werkgever het spelletje cao snel door had,lusten en lasten over en weer vastgestelde richtlijnen,vaak al in het eerste sollicitatie gesprek !! Ik heb er me nooit in verdiept,geen tijd voor die onzin beste man ! Maar hoe werkt het hier dan meneer ? Heel simpel je word wakker thuis en komt naar de zaak en hiervoor krijg je kilometer vergoeding,ja maar ik, woon binnen een straal waar kilometer vergoeding nog niet van toespassing is meneer volgens de cao, man lul niet hier krijgt gewoon iedereen dat,al woon je op een kilometer van de zaak ! Verder als je de klink van de voordeur vast hebt begint jouw werktijd en als je hem s,avonds weer loslaat stopt hij,verder schrijf je 45 min pauze op een dag hoe en wanneer je deze pakt of niet is aan jouw. Verder zit alles op pallets en heeft iedereen een elektrische pompwagen en is er bedrijfskleding voor iedereen. Nog meer vragen ? Anders gaan we gewoon aan de gang en gaan we over een weekje of vier gewoon nog eens praten (evalueren) wat jij van ons vind en wat wij van jouw vonden de afgelopen 4 weken. En klaar is het,gas erop en on topic zero emissie zones,laat me niet lachen is voor elke ondernemer een drama lijkt mij met al die wisselende besluiten van een compleet op hol geslagen groene hetze,en politieke waardeloze onderbouwing. Fijne dag allemaal
  7. Gewoon zorgen dat je die drie dagen privé aan het rijden bent dan heb je geen tachoplicht
  8. Bedoel er absoluut niets naars mee hoor,en snap het best dat je vooral doet wat je leuk vind en zin in hebt,ik doe eigenlijk niet anders 😀, En dat bevalt nog steeds erg goed,ik wacht met smart op de eerste foto,s en postings van jouw toekomstige auto/bergings transport.
  9. Hèhè dat gaar de goede kant op,eindelijk een Zweed,en die gaat bevallen Pierre dat weet ik zeker !! En nog beter inderdaad gewoon met spiegels,de foto,s zeggen mij genoeg.Ik ga vast een flesje tsipouroe koud zetten 😀.
  10. Dat klinkt goed Rob een nieuwe baan en in Nederland, en tja de terug rit naar Nederland had mooi geweest maar daar gaat nu een oud chauffeur mee. Maar gezien jij toch in Nederland zit en ik begreep uit eerdere postings dat ook jij verkikkerd bent aan Scania en zeker aan een 141,dan gaan we gewoon een oldtimer rit doen mits je daar zin in hebt ?
  11. Oja en deze wil jullie niet onthouden,transport gerelateerd,zonder code 95 ,toch stiekem een vrachtje gedaan. tja of ik nu dat werk afpak of z,on witte platen rijder het zal me een worst zijn ik vond het heerlijk.
  12. Best veel ………. Misschien beter van niet,weinig transport gerelateerd,ik kom natuurlijk ook niet uit Helmond dus zal er dan wel geen verstand van hebben ? Uit diverse postings kan ik alleen maar concluderen dat er veel mensen weinig verstand van hebben want vaak verwijt men dat elkaar ? Dat het weer wat rustiger is,niks mis mee als betweters en azijnpissers zonder karakter te pas en te onpas het forum verlaten en terug komen onder allerlei nieuwe namen vaak daarvoor nog dringen met juridische stappen tegen forum beheerders of oprichters,daar heb ik wel een mening over,gewoon opzouten en hopelijk gewoon nu wel eens karakter tonen en wegblijven,genoeg daarover ! Te moeten lezen dat Pierre onderweg André eenwijntje aanbied ik krijg alleen Ricard van hem André dus je hebt vast een beentje voor. Andre de enige is die me jaren geleden onderweg is tegen gekomen en daadwerkelijk geknipperd en gezwaaid heeft 👍. ik het best gezellig zou vinden om wat meer forumleden tegen te komen of in ieder geval te zwaaien onderweg en daar voor eind augustus toch maar ri Nederland ga rijden. Ik Rob Niat nog een berichtje heb gedaan wanneer hij in de buurt was want die 141 moet terug naar Nederland na een geslaagd proefritje rondje Turkije,maar Rob vast ergens anders op de aardbol zijn hobby/beroep aan het uit oefenen is 👍👍✅. Heerlijk te moeten lezen dat Iveco of Hendrik of hoe de brave borst ook mag heten,na een paar jaar echt het chauffeuren onder de knie heeft gekregen en elke dag ervan geniet,ondanks dat ook ik mezelf vaak omdraai bij zijn gedachten over woke en andere aantijgingen van onze maatschappij,heerlijk om te lezen dat Schompie voor de zoveelste keer het beste werk en baas gevonden heeft,ik lees met smart de verhalen en wacht op de volgende move 👍. Ik niet genoeg kan krijgen van de foto,s van Trieftol zijn werk en MAN,berichtjes van Lientje die vaak zuiver proffesioneel en echt transportgerelateerd zijn 🤪. Maarten die op de achtergrond het e.e.a stuurt en regels,altijd correct en vriendelijk over komt 👏. Een forum eigenaar,die als het nodig is gewoon aan de handrem gaat hangen en iedereen (zijn bakkes) de mond snoert als het hierover gek word (hulde) ik ken de man niet maar mocht het niet vergeten te melden,ik op de terugweg naar Nederland bij Weert eraf ga en gewoon zoals vroeger langs het kanaal ga rijden en hoop bij Helmond Gerretje en Pierre samen aan het kanaal te zien zitten vissen naar volle tevredenheid 😊😊👌. Het fantastisch vind te lezen dat Kieppenboer/kippenboer er voor geknokt heeft en weer gaat rijden,dat zijn toch heerlijke postings ✅. Al dit gezever van mij is niet transport gerelateerd,daar ben ik gelukkig al lang uit (of mis ik het toch ?) verder dan een tachoschijf invullen kom ik niet meer,mijn code 95 is inmiddels verlopen heb nog wel een papieren chauffeursdiploma man man wat was ik daar trots op !!! Verder heb ik schijnbaar tijd teveel en heb nog wat rotzooi aan en op de 141 geknoopt en ga nog maar een rondje doen. Oja ik blijf heerlijk op het forum,hoop dat jullie het ook doen en allemaal wat meer posten,en zoals zo vaak al geschreven als je het niks vind kijk of lees je het gewoon niet hè. lief zijn hè voor elkaar,er is al ellende genoeg mijn idee !!!!!
  13. Komt vast omdat hij koffie drinkt uit die rare beker !
  14. Dit bedrijf maakt veel gebruik van buitenlandse chauffeurs,bij gebrek aan Nederlanders,wat natuurlijk niets wil zeggen.(of misschien toch wel ?) Bij hoge uitzondering betrof het hier gewoon een Nederlandse chauffeur,wat niet wegneemt dat elk ongeluk en zeker met letsel er eentje teveel is ! Laten we hopen dat het meevalt ik las dat de chauffeur bekneld zat,dat is natuurlijk verschrikkelijk.Vroeger wel eens op z,on container auto gereden met volgens mij een Lee Bur systeem als de onderste cilinders helemaal ingeschoven waren zakte de uitschuifcilinder altijd tot onder de 3,60 mtr,dit alles voor de veiligheid. In de praktijk omzeilde je dat bijna dagelijks door gewoon de onderste liggende cilinder niet geheel in te schuiven ook werd er vaak nog een kraan tussengezet zodat je de beide armen onafhankelijk kon bedienen/uitschuiven.Daarmee ver viel toen iedere beveiliging.
  15. Dat klinkt goed,mooi om te lezen dat je weer gaat rijden,succes
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden