Spring naar bijdragen

europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    12703
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    81

Over europeaan

  • Verjaardag 06-02-1948

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR

Recente profielbezoeken

31190 profielweergaven

europeaan's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

14,8k

Waardering in de gemeenschap

  1. Binnen en Buiten Bebouwde kom ??? toch?
  2. Blijkbaar ken je de wet toch niet zo helemaal precies: het verbod om met gevaarlijke stoffen door de bebouwde kom te rijden word niet door de APV geregeld , maar door het ADR.
  3. Theoretisch hè, zuiver theoretisch zou je gelijk kunnen hebben, maar in de praktijk blijkt dat je er mijlenver vanaf staat. Op papier staat het allemaal heel mooi, maar in de praktijk komt er geen donder van terecht. En dat ligt niet aan de chauffeur of welke planner dan ook, maar dat ligt zuivert aan het feit dat de mensen die de regels maken en de mensen die deze regels uit moeten voeren op een totaal andere golflengte zitten. Vergelijk het maar met de rij en rusttijdenwet, daar zitten ook een hoop "regels" tussen die alleen gemaakt zijn om een A 4 tje vol te maken.
  4. Dat vind ik erg kort door de bocht, je kunt van iemand in alle redelijkheid niet verwachten dat, wanneer hij op tijd is volgens zijn tijdsslot ,verwachten dat hij een plan B achter de hand heeft, mocht het lossen uitlopen. Wat stel je voor dan ? zodra hij ziet dat hij met zijn uren fout gaat; de slangen afkoppelen en met het restant nog in de tank naar een geschikte parking gaan, en tegen de operator zeggen: de groeten, morgen krijg je de rest
  5. Dat is het terrein waarop je gaat staan als je je gaat melden bij een der bedrijven op het Shell terrein( Shell,Hexion of een andere aannemer). Daar krijg je je toegangspas en kunt daarnade fabriek op. Dat terrein is van Shell , maar iedereen die het terrein op wilt kan daar de avond tevoor al parkeren, dat is bekent in het chemie wereldje. Dus daar word, door het beperkt aantal parkeermogelijkheden in de regio , gretig gebruik van gemaakt( terecht of onterecht)
  6. Zo moeilijk is t niet: De chauffeur heeft geen relatie met de afnemer; die komt daar alleen lossen en moet zich ook daar aan de regels houden. Een van die regels is dat je ,eenmaal gelost, het terrein verlaat, ergens wel begrijpelijk(wat niet op jouw terrein staat ben je niet verantwoordelijk ( afschuiven noemen wij dat)
  7. Even voortbordurend over je uitspraak: Als je je de moeite neemt om je eens te verdiepen , en op de kaart kijkt: https://www.google.nl/maps/dir/51.8762958,4.3466146/51.8744219,4.4121311/51.8688521,4.4240314/@51.8900167,4.3758758,12z/data=!4m2!4m1!3e0?entry=ttu Zul je zien dat er slecht één parking was waar hij kon gaan staan, nl op de Vondelingenweg, 0p 500 meter van Shell poort 5, maar die stond vol. Hij had ook door kunnen rijden naar het Shell service station Portland op de A 15. Daar mag hij wel staan, bizar is dat daar aan de andere kant van de muur twee grote woonwijken liggen in de gemeente Barendrecht. Als je het toch om veiligheid te doen is zou je moeten eisen dat men A; de dorpen Hoogvliet en Pernis gelijk afbreekt of B; het hele Shell complex met de grond gelijk maakt. De kans dat er op het Shell complex iets gebeurt is vele malen groter dan dat er wat gebeurt met de LEGE tankwagen van v.d. Lee die zoutzuur, classe 8( corrosief en (bij mijn weten) niet brandbaar. Rotterdam laat hier al lang steken vallen; wel de industrie binnenhalen, maar niet de nodige faciliteiten voor vervoer , zoals geschikte een toegestane parkeerplaatsen inrichten. W.B. de handhaving: zoals ik al eerder aangaf: de geest en de letter van de wet.
  8. Zoals een echtpaar uit mijn buurt: fanatieke antivaccers, tot de ziekte hen te pakken kreeg en ze met loeiende sirenes afgevoerd werden naar het ziekenhuis. Zij(+/- 60 jaar) is na een week overleden en hij(+/- 65) is na 8 weken uit een coma ontwaakt en heeft meer dan een half jaar moeten revalideren voor hij überhaupt weer naar( een leeg) huis terug kon keren.
  9. europeaan

    Chauffeurstekort ?

    Officieel mag een werkgever in een standaard cao (wat de onze is ) niet afwijken: https://www.bdo.nl/nl-nl/actueel/werkgevers-mogen-cao-bepalingen-niet-zomaar-aanvullen Hoewel er geluiden zijn dat de CAO partners onze CAo ook aan willen passen naar een minimum CAO : https://ned-personeel.nl/blog/post/gaat-de-cao-in-de-transportbranche-veranderen IK denk (weet ik wel zeker) dat je niemand zal horen mekkeren als hem opeens een hoger loon geboden word.
  10. DE wegbeheerder, dus de overheid eigenlijk, heeft hierin een faciliterende taak. De opdrachtgever koopt ADR goederen en de opdrachtnemer voert het vervoer uit, zonder een goed wegen net ( waar parkeerplaatsen bij horen, kan een vervoerder niet werken en kan een fabriek, jouw opdrachtgever dus, ook niet economisch en veilig werken. Je kunt wel stellen: bel je baas en zorgt dat er een andere chauffeur komt, maar als je ongelimiteerd chauffeurs achter de hand moet houden om dit soort calamiteitjes op te vangen gaat dat aardig in de personeels kosten lopen, en dat maakt het vervoer, en dus het product weer duurder.
  11. Niet zo moeilijk toch: dat industrie terrein aan de Willem Barentz weg niet meer tot de bebouwde kom laten behoren , maar een paar borden met snelheids beperking weg zetten.
  12. Zeker extreem; deze twee voorbeelden die je geeft zijn op geen enkel gebied te vergelijken met met parkeren van een leeg ADR voertuig. Als hij nu geladen was geweest had je misschien een punt gehad.
  13. Zo ken ik er ook nog wel een: Als de vader van die hardrijder zijn kwakkie op de kachel gespoten had , was die kerel nooit geboren geworden en had t ongeval ook nooit plaatsgevonden. ( achteraf kijk je n paard in zijn hol zeggen ze hier)
  14. Je hebt helemaal gelijk, de chauffeur was hier fout. Maar weet je wat ik het zieligste vind aan dit verhaal: dat de locatie waar de overtreding is geconstateerd een industrie terrein( wat d.m.v. de plaatsnaamborden" Rotterdam" wel tot de bebouwde kom gerekend moet worden) is waar het vergeven is van logistieke hotspots , waar ook gevaarlijke stoffen opgeslagen een verladen worden. En dat deze heren van de zeehavenpolitie daar opeens in de avond of in de nacht moeten gaan controleren, Een politieagent onwaardig als je op, deze manier je werk wilt doen, dan is de opmerking : ga boeven vangen, in dit geval geheel terecht.
  15. Een Andouilet bedoel je ? Heb je al Tripes a la mode de Caen geprobeerd ? das nog smeriger.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden