europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    8847
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    13

Over europeaan

  • Rang
    super Poster..
  • Verjaardag 06-02-48

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR
  1. JIj hebt je pricipes nog,die hebben velen njket,die moeten spoppen wanneer de rij uren erop zitten. ( wie niet veel rijdt hoeft ook niet gauw te stoppen,bedoel je dat ?)
  2. Daar zijn ze ook welkom hoor,als ze daar hun centjes verteren, zoals wij. En dat doen ze niet,daar zit t probleem.
  3. Ben je de laatste tijd nog wel eens gestopt bij Van Der Valk,tussen Breda en Tilburg. Daar hebben ze de parking afgezet met beton blokken en ligt t vuil werkelijk meters hoog,je waant je daar echt in een ontwikkelingsland. Schijnt ook iets te maken te heebn met n conflict tuusen de valk en Rijkswaterstaat.
  4. Als ik t goed begrijp ben je drager van een ICD ? DE wet (EU 1972/2009) zwet dat je goederenvervoer doet met een voertuig vanaf 3500 kg,( dan pas moet je over een vergunning beschikken)de Nederlandse wet schrijft voor dat je goederenvervoer doet met een laadvermogen vanaf 400 kg. Als jij dus ,tegen betaling,met je eigen auto vervoer doet en die auto heeft geen 400 kg laadvermogen val je m.i niet onder de noemer van"beroepsmatig vervoerder" Vergelijk jezelf maar met de Oost Europese koeriersbende;die hebben,zolang ze onder de 3500 kg blijven voor de Europese wet ook geen enkele restrictie op vergunningen of wat dan ook. Voor jou ,als Nederlander zou dat ook moeten gelden,als je niet meer als 400 kg laadvermogen hebt( ja ,wij worden europees gezien gediscrimineerd )
  5. Moet ik er wel bij opmerken dat bij de Mac in Roosendaal iedere dag een vent met n karretje loopt die de hele wijde omgeving van de MacDo schoonmaakt,dus niet alleen hun eigen parking.
  6. Dus eigenlijk bestaat t rapport helemaal niet,of moeten we jou op je mooie blauwe ogen geloven????
  7. Zit je nu de oorzaak en de gevolgen niet door elkaar te halen????? Als je flink wat kunt verdienen zijn de meesten wel bereid daarvoor van huis te gaan. Maar omdat de mogelijkheid om wat uren te maken steeds moeilijker word hangen de meesten het stuur aan de wilgen. Of heb jij daar n ander verklaring voor ? T zelfde salaris als jaren terug nu verdienen op 40 uur of zelfs 32 is n utopie,( een verzonnen werkelijkheid)
  8. Wat wil je dan als chauffeur nog meer aan faciliteiten hebben?? Overigens heeft mijn oud werkgever geen monteurs;alles gaat bij de dealer,carrosseriebouwer,bandenboer en trailerwerkplaats naar binnen.
  9. Ja,werkgevers zullen ook mee moeten gaandenken over oplossingen,dat is niet zo moeilijk. Als t verbod er helemaal komt zullen ze ook niet om het hotel heen kunnen,maar van "hotel"is tit nog toe geen sprake,er is alleen een verbod op verblijf in de cabine. © own based lodgings, Zou dat betekenen dat men zoals bij mijn oud werkgever,en als ook bij Wolter(uit de polder) en Kees Mulbul uit Zevenbergen, een ruimte heeft waar men kan verblijven,waar WC en douches zijn en waar men een maaltijd kan bereiden,maar waar men wel op hetafgesloten en beveiligde terrein in de eigen cabine,voorzien van de vereiste voorzieningen, mag slapen? change of country of employment and procurement Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren,dit wil zeggen dat de mensen en voertuigen in een ander land worden ingeschreven;dit zou de doodssteek kunnen zijn voor alle Oost europeanen die hun werk in west europa verrichten. Immers het feit dat ze minder kosten is de basis hun bestaan,dat geven ze niet op hoor. Mensen uit de regio zou een probleem op kunnen lossen,maar als je je zonnebril eens afzet zie je zowat in elk weiland een oude oplegger met daarop een levensgrote tekst waarin men vraagt om chauffeurs,evenals de vele oproepen op facebook. En door mensen meer naar huis te sturen gaan ze ook minder verdienen en maak je de beroeps groep zeker niet aantrekkelijk.
  10. Daar lijkt t wel op;i.p.v. te luisteren naar de leden grijpen de bonden dit artikel aan om het de Oost europeanen moeilijker te maken om hier te werken. Niet inziend dat deze regels ook direct effect hebben op het functioneren van de Nederlandse chauffeur die ook nog wel een 45 urige rust in t buitenland door moet brengen. Niet beseffend dat deze mensen zich niet zo maar naar huis laten sturen en naar andere oplossingen gaan zoeken,welke zeker geen dure hotels,zonder voldoende parkeerplaatsen zullen zijn. "Campings"zoals Fort Oranje in Rijsbergen zullen hot items worden,en wie zo n terrein heeft gaat n gouden toekomst tegemoet.
  11. Exact,daar zit t probleem,men is niet geneigd een deel van de OKV uit te geven aan fatsoendelijk voorzieningen en wil zoveel mogelijk van t verdiende geld meenemen naar t thuisland,waar t wat koopkracht betreft veel meer waard is. CNV en FNV zouden beter een voorlichting geven aan onze OOst Europese medemens hoe de samenleving hier in elkaar steekt. En dat het vroeger door hun verfoeide kapitalisme ,waarze nu bgretig gebruik van maken,niet automatisch tot stand komt
  12. Dat wat je opnoemt,en aangevult met een wasmachine en wasdroger staat bij mijn oud werkgever ook in de verblijfsruimte op het afgesloten en bewaakte terrein,zowel in Nederland als in Italië. Alleen slapen,je dat moeten ze in de auto,voorzien van standkachel en standairco, doen. En ziggo abbo hebbenze ook niet,maar wel een satelietschotelinstallatie waarop programmas vanuit alle landen van Europa te ontvangen zijn. Een beetje restauranthouder of parkingbeheerder speelt daar op in en stelt deze faciliteiten ook ter beschikking.
  13. Hoe komen jullie nu ineens op België,t filmje heeft t over de A6 in Birmingham,en dat ligt toch in het VK?
  14. T is niet die cabine alleen he,t gaat er ook om in welke onstandigheden de chauffeur hierin verblijft. CNV achterban kan beter een chauffeur filmen die op de juiste lokatie in zijn cabine verblijft. En deze chauffeur ook intervieuwen,dus n chauffeur die daadwerkelijk wel eens 45 uur in zijn cabine moet verblijven,dus niet iemand die slechts 21 of 2 nachten per week weg is. Als je,in de meest luxe cabine ,45 uur op een verlaten parking staat en je behoefte in de struiken moet doen schept dat geen juist beeld van de gemiddelde chauffeur. Als je die daarintegen filmt,als hij bij een restaurant of op een auto hof geparkeerd staat( tegen betaling evt) word t beeld ineens heel anders. dan zou t wel eens zo kunnen zijn dat men totde conclusie komt dat de cabine van de hedendaagse vrachtwagen,mits daar geparkeerd waar de chauffeur zijn faciliteiten heeft,de toets met de meeste hotels glansrijk kan doorstaan. En dat de heren v Rijssel en Atema door hun leden er op aangesproken gaan worden dat t tijd word dat ze zich inzetten bij de politiek om die achterlijke regel 8.8 in EU 561/2006 ( het verbod op verblijf in de cabine tijdens die 45 uur rust) rigoreus te schrappen. ( en als ze dan toch bezig zijn gelijk die 45 urige wekelijkse rust ook schrappen,24 uur is meer dan genoeg .)
  15. Nouhou,,,,,,,,,,ik ken mn paar hoeren die heel hun leven altijd ,s nachts gewerkt hebben,soms 7 dagen in de week. Deze zijn op oudere leeftijd nog steeds niet opgebrand hoor. Dus zó slecht zal dat nachtwerk ook niet zijn.