europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    8826
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    13

Over europeaan

  • Rang
    super Poster..
  • Verjaardag 06-02-48

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR
  1. Dat wil zeggen dat het een 4 wielig voertuig is( dubbellucht word als één wiel gerekend) ,waarvan 2 wielen zijn aangedreven
  2. download unit

    Jan,je hebt ergens de klok horen luiden ,maar weet nog niet waar de klepel hangt : Je zit een paar dingen door elkaar te halen; je hoeft helemaal geen NIWO vergunning,dus communautaire vergunning te hebben om toch onder de tachograafplicht te vallen. Volgens EU 3821-85 moet ieder voertuig dat in EU 561-2006 genoemd word en dat gebruikt word voor het vervoer van goederen of personen over een tachograaf beschikken: Artikel 3 ▼M11 1. Het controleapparaat moet geïnstalleerd zijn en gebruikt worden in voertuigen die in een lidstaat zijn ingeschreven en die bestemd zijn voor het wegvervoer van personen of van goederen, met uitzondering van de in artikel 3 van Verordening (EG) nr. 561/2006 bedoelde voertuigen. Voertuigen bedoeld in artikel 16, lid 1 van Verordening (EG) nr. 561/2006 en voertuigen die vrijgesteld waren van de toepassing van Verordening (EEG) nr. 3820/85, maar niet langer vrijgesteld zijn krachtens Verordening (EG) nr. 561/2006, dienen uiterlijk op 31 december 2007 aan dit voorschrift te voldoen. Dat heeft met geen NIWO vergunning of welke CAO dan ook te maken,ook voertuigen die eigen vervoer verrichten,en die geen NIWO vergunning nodig hebben moeten,als ze boven de 3,5 ton komen,ook een tachograaf hebben en zich aan de regels van EU 561-2006 houden.
  3. Wanneer was dat Ger? IK heb jaren bij een bedrijf gewerkt dat op t laatst onder de Nedlloyd vlag viel ( Fransen Rotterdam) voorheen waren wij( t bedrijf ) eigendom van v Gent en Loos ( vG&L). vG&L had wél een eigen cao,wij echter niet,evenals onze zusterbedrijven ( Holland ExTra-v Rosmalen Oss-IT Holland-Rein de Jong-Geijtenbeek (en nog n paar) vielen wij onder de KNV cao. Na het debacle van vG&L ,toen wij overgenomen werden door Nedlloyd, en de meest bedrijven( Fransen niet) onder gebracht werden bij Nedlloyd Road Cargo bleef de KNV cao van kracht. Of het moet specifiek bij Brinks ( wat ook Nedlloyd was) geweest zijn,bij alle andere wegvervoers bedrijven die onder de Nedlloyd vlag vielen niet,zover ik weet.
  4. in t artikel staat de volgende zinsnede: De ILT voerde de extra controles uit na signalen uit de transportsector dat op specifieke plekken in Nederland zogeheten lokale cabotage zou plaatsvinden. IK vraag me af wat hier mee dan wel niet bedoelt word???,"lokale cabotage. Cabotage is binnenlands vervoer door een auto uit een derde land,of die nu van Roodeschool naar Eijsden rijdt of van de Rotterdamse Waalhaven naar de Botlek. Hoewel natuurlijk t risico op cabotage in de Waalhaven groter zal zijn dan in Roodeschool.
  5. DAt hoeft te planning toch niet te weten,dat moet de chauffeur zelf uitzoeken. Zo moeilijk is dat niet;we zijn p.s.v.r de best opgeleide chauffeurs.
  6. Weet je wat wél uit t geloof voort komt: Bazen van wie de chauffeur niet vóór maandagochtend 00,30 uur mag vertrekken( ook niet om 0.00 uur want dan ben je op de dag des heren naar t werk gereden),maar wél om 8 uur een losafspraak heeft ergens diep in Duitsland of Frankrijk. Overigens heeft t rijverbod niks met geloof te maken,anders zouden er in de minder Cristelijke deelstaten van Duitsland,waar op sommige Cristelijke feestdagen ook geen rijverbod is,ook het zondagrijverbod kunnen afschaffen.
  7. Of bedoelde je t pré mailadressen tijdperk ??
  8. Het verbod op werken op zondag heeft slechts zijdelings met t geloof te maken. Het"gesetz auf den sonntagsruhe is al heel oud( kaiser Constantin de grote ,in 306-336 n Chr) In de huidige wetgeving word precies geregeld wie wel en wie niet mogen werken op zon en feestdagen . Wij,chauffeurs ,worden gematst,"wij"mogen al op zon of feestdagen om 22.00 uur beginnen,de rest pas om 0.00 uur.
  9. Iets begrijp ik niet:nergens ,maar dan ook nergens ,staat in de verordening 561/2006 dat je moet kunnen aantonen dat je niet in de cabine verbleven hebt. DE controleur zal dan 45 uur bij je cabine moeten posten om dit aan te kunnen tonen,een heterdaadje z.g.z.
  10. klopt ja,die 25 % mag een land houden van de invoerrechten die t namens de EU int. 75 % draagt t af,en een gedeelte van de BTW die in een land geheven word. Doordat Nederland heel veel invoerrechten int en veel BTW afdraagt zijn wij een "netto betaler" geworden,we dragen dus meer af dan dat we van de EU krijgen. En hoe meer Nederland int aan invoerrechten hoe meer we af moeten dragen,het is immers "ons "geld niet. Maar het creeërt wel een enorme berg werkgelegenheid bij haven bedrijven,transport bedrijven,handels huizen enz ,we vreten er,met zn allen, goed van z.m.z. Als Nederland van netto betaler netto ontvanger zou worden wil dat zeggen dat er ergens een geldstroom is waar Nederland niet van profiteert. Dat we de plank misslaan.
  11. Ho even,daar kiezen ze zelf voor,zonder voorzieningen. Er zijn 'tig mogelijkheden met voorzieningen waar ze wel kunnen staan. Dat dat geld kost,weet ik,en dat weten hun ook,dan moeten ze er voor ijveren dat hun werkgever een redelijke vergoeding betaald om van deze voorzieningen gebruik te kunnen maken,of denk je dat de Nederlandse chauffeur zijn OKV zonder slag of stoot verwerft heeft. Maar al geef je hun honderd euro per dag OKV ,dan nog zullen ze zo weinig mogelijk uitgeven en zo vee;l mogelijk mee naar huis proberen te nemen. Er moet een mentaliteits verandering komen,en dat los je niet op door razzia's zoals de Belg dat nu in Zeebrugge doet. Als je t werkelijk op wilt lossen meot je op een partij stemmen die een Nexit voor elkaar krijgt,ben je gelijk van alle Europese regelgeving,ook van cabotage, af,maar wat er dan met ons gebeurt valt dan nog te bezien,wacht daarmee maar wat er in de UK gaat gebeuren,die zijn er ook nog niet.
  12. Daar lijkt t intussen wel erg veel op Ger. Alles word uit de kast gehaald om dei Oost europeanen t leven moeilijk te maken. kijk maar naar t verbod om de 45 uur in het voertuig door te brengen,hierdoor word t voorde O.E. duurder om hier zijn werk te doen<en vooral ook voor de NL chauffeur die een 45 urige rust onderweg moet maken. Alternatieven waar je dan wel moet blijven zijn er niet,Hotel?ja,maar waar laat je dan je auto? is die niet leeggestolen als je terugkomt? Probleem van de baas zeg je? natuurlijk,de weinige bazen in NL die nog wat verder werk hebben zullen naar alternatieven zoeken en zo gaat er weer wat werkgelegenheid verloren. Een menswaardig bestaan bieden ? is een k*tsmoes voor het handhaven van al deze onzinnige artikelen( zoals EU 561/2006,8.8) Ik zelf heb,en ken honderden NL chauffeurs die geduren de de laatste 45 jaar regelmatig onderweg gestaan hebben en die zich niet uitgebuit hebben gevoeld. Gewoon bij een restaurant of autohof gaan staan waar je je kunt douchen,van t toilet gebruik kunt maken,en waar je als klant gewoon gratis kunt staan,en als niet klant betaal je gewoon een bepaald tarief voor de parking. En slapen in een moderne vrachtwagen cabine,van alle gemakken voorzien, is helemaal niet mensonterend hoor( maar dat weet je zelf ook wel) Vorige week zondag reden wij ( met de caravan) van Vierzon naar Limoges,overal op eenzame parkings stonden vrachtwagens geparkeerd. Wij gingen wat eten met vrienden,die ons tegemoet kwamen, op het Centre routier in Deols ( L Éscalier) de enorme parking was nagenoeg leeg( het restaurant was wel volgeboekt met locals) Als de mentaliteit van de O.E niet veranderd word t nooit niks met een"menswaardig bestaan
  13. Goed lezen: Het komt er op neer dat chauffeurs die per maand meer dan drie dagen in een land werken waar het minimumloon hoger ligt dan bij hen thuis, eenzelfde beloning moeten ontvangen als in dat land gangbaar is. Als jouw loon dus hoger ligt ga je niet minder verdienen als in het land waar je je werk doet minder betaald word.
  14. Één keer is de eerste keer,en dan begint t meestal
  15. Kijk,dat veranderd de zaak natuurlijk.