Spring naar bijdragen

europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    12734
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    83

Over europeaan

  • Verjaardag 06-02-1948

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR

Recente profielbezoeken

31613 profielweergaven

europeaan's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

14,9k

Waardering in de gemeenschap

  1. Hoe ga je dat doen met een chauffeur die de vrouw van een gendarme versiert heeft en de 45 uur rust bij haar doorbrengt,terwijl haar man in de struiken ligt om chauffeurs op heterdaad te betrappen ? Of met een Pool ,die familie heeft in Nederland en daar zijn 45 uur verblijft ?
  2. Zo iets ja, vader VanHool vond dat vrouwen niet thuishoorden in een bedrijf, althans niet in de directie. Daarom kregen ze geen aandelen in het bedrijf, slechts een villa (wat de 8 broers overigens ook kregen). Toen drie van de broers zich uit lieten kopen waren die opslag multi miljonair terwijl de zussen het nog steeds met slechts een villa moesten doen, dat steekt natuurlijk. En die vechten nu de erfenis aan, de broers willen daar niet aan, die zien hun kapitaal slinken als ze alsnog met hun zussen moeten delen. En zie daar de ondergang van een mooi bedrijf dat prima producten maakt is n feit.
  3. Goed nieuws toch, opgeruimd staat netjes.
  4. Die fabriek is slechts een gebouw, waar kwalitatief hoogwaardige producten werden gemaakt, dát lijkt me voor een overnemer belangrijk.
  5. Edit : https://www.bndestem.nl/buitenland/van-hool-liet-alle-aandelen-na-aan-zijn-8-zonen-zijn-2-dochters-kregen-niks-en-dat-knaagt-nog-steeds~ae71eaa8/
  6. Toch is dat "verouderde "gereedschap niet de oorzaak van het failissement. De oorzaak is een familie vete die ontstaan is toen de oude Bernard VanHool alle aandelen in het bedrijf naliet aan zijn 8 zonen, . Zijn twee dochters kregen niks, behalve een villa, maar die kregen die zonen ook. 3 van die 8 zonen verkochten hun aandelen kort daarop en cashten daarvoor en werden op slag multiminionair. hierop begonnen de zussen( een inmiddels hun kleinkinderen)een proces over de verdeling van de erfenis. En zie hier: een faillissement is ontstaan en 2500 trouwe medewerkers dreigen op straat te komen staan.( grotendeels door onwil van de nabestaanden, broers , zussen, neven en nichten) ( aldus een artikel in BNDestem van deze ochtend (achter een betaalmuur)
  7. europeaan

    Volvo topic

    Sorry Pierre,ik reageerde te vlug in mijn enthousiasme .
  8. europeaan

    Volvo topic

    Beter goed gejat dan slecht bedacht misschien ?? ( In Sliedrecht zit er ook een met dezelfde spreuk: (Braanker)
  9. Klopt, maar als je tot 10 kunt tellen weet je dit zelf ook, toch ?
  10. Dat kan ook over 13 uur zijn dus.
  11. "diensturen" bestaan niet in 561/2006 ( de wet die door de tachograaf gecontroleerd word) dus zal hij dit waarschijnlijk ook niet aangeven. Je kunt misschien met andere gegevens die hij wél aangeeft zelf uitrekenen na hoeveel uren je een nieuwe dagelijkse rust moet nemen.
  12. Als je een automaat hebt, althans een europese, zoals Daf, Volvo, of Scania drijft die de auto n iet meer aan alsde motor stationair loopt. Zet je dan de motor stil schakelt die bak automatisch naar neutraal (dacht ik) Een automaatbak heeft geen remmende werking zoals een schakelbak , dus moet je m altijd op de handrem zetten, Daf waarschuwt daarvoor door het "tededem "geluid
  13. De koets waar ik soms mee rijdt is van bouwjaar 2008 (BT kenteken) Zodra ik er weer mee weg moet ga ik dit gelijk uitproberen: versnellingsbak in een versnelling en dan het contact uit( zodat ook de motor stilvalt) Ik laai n.l. regelmatig zware pallets met dat ding , zodat er luchtverlies is door de luchtvering, ik m oet dan altijd lucht draaien, het lijkt me sterk dat ik dan altijd de selector in neutraal gezet heb.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden