europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    8806
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    13

Over europeaan

  • Rang
    super Poster..
  • Verjaardag 06-02-48

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR
  1. Onderweg loopt t allemaal wel los,maar bij de bedrijven zijn de controles zeer frequent,althans wel waar ik kom. onaangekondigde controles van ILenT,de provincie,de milieudienst en als toegift komt de gemeente ook nog effe langs. T mooiste is dat de regels iedere twee jaar veranderen,en iedereen zich daar aan aan moet passen.
  2. Dans le coin du bon Calvá. Geniet er van.
  3. IK weet niet wat je nog meer moet doen deze week,maar je hebt je 6 x 24 uur periode wel erg ver naar voor gehaald.
  4. Dat valt me tegen van je; Je hebt al allerlei doemscenarios hier gepost over hoe en waar onze samenleving verkeerd gaat. Maar over iets simpels zoals t vervoeren van ADR heb je alleen een vermoeden( en dat vermoeden is ook nog eens negatief)
  5. DE containerschepen die de westerschelde opwillen hebben een diepgang tot 16 meter. Maar mogen op de Zeeuwse en Vlaamse rivier slechts 15,53 steken,en terug naar zee 15.25 mtr. Bron: http://www.transport-online.nl/site/39335/reuze-containerschepen-kunnen-ook-via-westerschelde-naar-antwerpen/ De MOL Triumph steekt,volbeladen, 32,5 mtr. Bron:http://www.telegraaf.nl/vrij/varen/27982092/__MOL_Triumph_grootste_schip_ter_wereld__.html
  6. Dat gaat alleen op als het ongeval ook door het product veroorzaakt is. Als je een ongeval krijgt hoeft dat niet aan het vervoerde product te liggen.
  7. De doorstroming zal wel meevallen,ik denk eerder dat t de ïnstroming"is,dit soort schepen zal de grootste problemen hebben om de haven van Antwerpen te bereiken. hoelang zou men nodig hebben om vanaf de rede van Vlissingen haar antwerpen te varen met zo n Triumph?als dat überhaupt al lukt Terwijl ze in Rotterdam,direct na ze de waterweg op gevaren te zijn, aan kunnen leggen en lossen en laden,tijd is geld,ook in de containers.
  8. Hoe kom je hier op?? Die hele "scholing"( code 95) is gewoon geldklopperij wat nergens over gaat. Ook voor het ADR heb je niet veel scholing nodig om het te mogen vervoeren hoor;als je gaat laden is t product al op de juiste manier verpakt,als t goed is,dat is de verantwoordelijkheid van de afzender.evenals de juistheid van de begeleidende documenten. Jouw taak ,als chauffeur ,is dat de lading goed geladen word,maar dat is ook met niet ADR goederen zo,en dat kunnen onze Oost europese vrienden ook wel denk ik,aan de hoeveelheid spanbanden te zien die ze soms meeslepen. Je moet er alleen voor zorgen dat je auto technisch in orde is en dat je ADR set in orde is. Verder mag je ,als chauffeur ,tijdens t transport geen ADR colli openen en mag je zeer zeker nooit een brand in je lading zelf blussen. Dus zo "heel speciaal"is dat ADR allemaal niet,dat wij dat alleen maar zouden kunnen.
  9. DE meeste van deze container giganten,zelfs die kleiner zijn dan de Triumph,lossen eerst de helft in Rotterdam vóór ze Hamburg binnen kunnen lopen Southampton is geen optie,dat werkt alleen voorde Britse markt,als je t meerendeel van deze containers ,die bestemd zijn voor "Europa"gaat lossen in Southampton zit je nog altijd meteen lang en duur natransport te kijken.
  10. En vergeet niet te vertellen dat van alle goederen die via de Nederlandse havens worden ingevoerd in de EU,Nederland daar ,uit naam van de EU de invoerrechten int, en die ze,op 25 % na afdraagt aan"Brussel" Dan weet je gelijk ook waarom Nederland een der grootste brutto betalers is. NL mag dus 25 % van die rechten,en de heffingen op suiker zelf houden
  11. Je kunt aan de havens in Griekenland,of welk land dan ook aan de Middellandse zee verbeteren wat je wilt. Zo lang deze havens het soort schepen als de MOL Triumph niet kunnen ontvangen,en de uiteindelijke bestemming van de goederen in de containers niet in het Griekse achterland liggen hoeven ze daar in Rotterdam niet wakker van te liggen. Die boot is zo groot dat er maar heel weinig havens zijn die dat ding kunnen ontvangen,in Europa voorlopig alleen Rotterdam
  12. Mijn oud collega zei ooit tegen een vrouwelijke politie agente,dat hij al jaren op haar gewacht had. Zij begreep m niet goed en vroeg hoe hij dat bedoelde. Nou zei Kees: eindelijk eens een smeris die ik kan naaien. Haar(mannelijke) collega hoorde dit ook en dat kostte Kees 250 gulden,in 1971,en dat was veel geld in die tijd
  13. Schei nou toch uit: 'we"zijn de best opgeleide chauffeurs van Europa En de planner moet een parking zoeken???
  14. Dat is niet helemaal waar natuurlijk; De EU landen betalen contributie en hebben vrije toegang tot de interne markt. Noorwegen betaalt geen contributie maar betaald een vergoeding aan Brussel en heeft zo ook toegang tot de interne markt. Noorwegen kan daardoor zijn producten en diensten op de interne markt verhandelen op dezelfde voorwaarden als de aangesloten EU landen. Dat Noorwegen er niets voor terug krijgt is dus zeker niet zo.
  15. IK heb andere ervaringen,maar misschien heb ik mijn gezicht tegen(of mee)