Spring naar bijdragen

europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    12241
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    63

Over europeaan

  • Verjaardag 06-02-1948

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR

Recente profielbezoeken

28735 profielweergaven

europeaan's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

14,3k

Waardering in de gemeenschap

  1. Dus als iemand een ander inzicht heeft dan jij moet er "ingegrepen " worden ????? En als iemand achter zijn mening blijft staan ( welke duidelijk niet de jouwe is) is dat "ouwe koeien uit de sloot halen" en probeert hij hier mee "relletjes uit te lokken " Bizar hoor.
  2. Ger , wat ik bedoel zijn de conventionele zeilen die men over het algemeen op voertuigen vind , en die men niet ,zoals in jouw link ,direct op de lading kan sjorren. Ook wel "Hamburger verdeck "genoemd in verzekeringstermen. Dus als je een lege Tautliner aankoppelt en daarmee gaat laden kun je niet je dekzeil gebruiken als ladingzekering. Als je een zeil heb ,met daarin verwerkte spanmiddelen ( spanbanden o.i.d ) dat direct contact heeft met de lading is dit natuurlijk wel ,geschikt voor ladingszekering , maar dit is niet wat ik bedoel met een dekzeil. Overigens is ons dit verteld op de cursus ladingszekering bij de code 95 ( of zullen die t ook mis hebben )
  3. IK wilde t nog discreet houden.
  4. Die zeilen met "kleine vierkantjes "zouden zomaar zeilen kunnenzijn war een staalmat ingegoten is, maar deze dient niet om de lading te zekeren maar om diefstal van goederen tegen te gaan,door die staalmat kunne ze geen grote gaten snijden om de lading eruit te halen.
  5. Ja wacht even ,, bij deze trailer zitten er in de zeilen vaste aluminium staanders gemonteerd( van boven naar beneden) Die zowel boven in de kap als beneden in het bak profiel in geleides kunnen schuiven. Deze geleiders houden de lading tegen (tot een bepaalde kracht) en niet het zeil. Zet je hier wat IBC 's in zonder verder zekering door spanbanden en matjes , komt hij bij het nemen van eenbocht gewoon naar buiten zeilen. Mijn schoonzoon reedt ooit ook met een dergelijk systeem ,leuk als er altijd de vaste chauffeur mee werkt ,maar zet het niet in een trailerpool met wisselende chauffeurs ,dan is de lol er snel af.
  6. Het niet hebben van planken of ze niet gebruiken wil niet niet zeggen dat het dan ook niet voorgeschreven is. De kruik gaat net zolang te water tot ze breekt.
  7. Volgens de Duitse "ladung sicherung "regels dienen zeilen uitsluitend en alleen om de lading te beschermen tegen weers invloeden.
  8. Je weet wél wat ik bedoel.
  9. Secure Navis. Mizigo salama ( swahili )
  10. Je zit de boel weer aardig te verdraaien ,zoals we van jou gewend zijn: voor jou en de nieuwkomers hier: In een grijs verleden kwam een vooraanstaande vakbonds vertegenwoordiger hier in een life sessie vragen beantwoorden. Éen van de vragen kwam van mij , naar aanleiding van een een artikel in een flyer,die op allerlei openbare plaatsen zoals tankstations ,restaurants ,bij portiers van grote bedrijven , te vinden was , Waarin hij nogal lyrisch was over het handhaven van het verbod op de 45 urige rust in het voertuig ( Ger kan deze discussie ongetwijfeld terug vinden) Ik ben geen voorstander van dit verbod ,sterker nog: ik ben er rigoreus tegen. Toen hier die vragensessie ( Kun je m nog terug vinden Ger) kwam waarin men vragen kon stellen (een week of wat nadat die flyer uitkwam) stelde ik hem dan ook ,op een zeer nette manier ( echt waar) de vraag wat zijn drijfveer was om zo positief te zijn over een maatregel die velen ( waar ik contact mee heb) niet over te spreken waren) Dat was t hé ;alleen de vraag wat zijn drijfveer was , misschien zag ik( en nog enige honderden collega's ) t wel verkeerd. De enige reactie die ik in het begin kreeg was dat hij het fijn vond dat ik zijn flyer gelezen had. Later reageerde hij ( na wat aandringen mijnerzijds ) wat gepikeerd ,wat er op neerkwam dat ik wel niet dacht wie ik was en ,als geen lid van zijn vakbond hoe ik dan wist wat zijn leden dachten. Als hij van begin aan gewoon antwoord op mijn vraag gegeven had was t voor mij goed geweest , ondanks wat Ger hier probeert te zeggen wil ik helemaal niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb , maar bij ingrijpende maatregelen die mij en mijn collega's aangaan , wil ik wel een goed onderbouwd antwoord een zo iets van : als jij nu tekent bij het kruisje zal ik wel denken en beslissen wat goed is voor jou , heb ik niets aan. IK ,en nog wat mensen die als chauffeur werkzaam zijn of waren hebben ook hun ongerustheid een ongenoegen ge uit bij verschillende Nederlandse politici. IK weet niet of het wat geholpen heeft ,maar voorlopig is het Mobility Package wel naar boven bijgesteld: ineens mogen we 2 x achter elkaar 24 uur rust nemen voor we aan 45 uur moeten beginnen , het kan dus wel. Nu het verblijfs verbod en de 90m uur/twee weken nog. ( tijdens de corona crisis mocht het opeens wél : 45 uur in de cabine ,verschillende landen vonden zelfs toen al 24 uur voldoende.) * zo Ger , hebben we onze jaarlijkse welles nietes discussie weer gehad. Ken je de Latijnse uitdrukking :Audit altrem partem ?? ( luister ook naar de andere kant) ,voor je weer allerlei dingen gaat knippen en plakken en dat als "de waarheid "hier weg zet.
  11. Dan is nu de vraag : wat is vermoeid , wanneer ben je dat? ik denk dat dit voor iedere mens in verschillende omstandigheden anders is. Je schrijft het zelf al : het zijn schattingen ,ijzersterke feiten zijn het dus niet. Ook heb je je link naar het SWOV even bekeken ;daar staan ook nogal wat wazige uitspraken op: Vermoeidheid treedt vooral op bij (een combinatie van) weinig of een slechte kwaliteit nachtrust, lang onafgebroken achter het stuur zitten en lange tijd te veel of juist te weinig te doen hebben. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat het teveel aan wekelijkse rust of te weinig rijuren op de twee weken funest kan zijn voor het heil van een chauffeur. Vermoeidheid doordat de bestuurder te weinig te doen heeft, zal vaker gaan voorkomen naarmate meer rijtaken worden geautomatiseerd Kunnen we hier stellen dat al die moderne technieken die de aandacht van en chauffeur afleiden( het prompt opvolgen van de RTW door de aanwezige digitach voorop) en de automatische versnellingsbak ,de ACC , de rijbaanhulp black box en de navigatie eerder bijdragen tot de oorzaak van ongevallen als dat deze digen ongevallen helpen voorkomen ? Vermoeidheidsongevallen lijken relatief vaak voor te komen bij beroepschauffeurs, Eens ,geslachtsziekten komen relatief ook vaker voor bij prostituees dan bij gehuwde ,monogame vrouwen. En dan tot slot nog een zo keiharde wazige uitspraak : De wet op de rij- en rusttijden heeft vermoedelijk een positief effect op de preventie van vermoeidheidsongevallen bij beroepschauffeurs; maar het is lastig dit goed te onderzoeken. Maatregelen om vermoeidheid bij particuliere bestuurders tegen te gaan zijn beperkt. Het is bijvoorbeeld onmogelijk om een wettelijke grens te stellen aan de mate van vermoeidheid waarmee men nog aan het verkeer mag deelnemen. Er is maar één manier om verkeersongevallen te voorkomen en dat is t autoverkeer rigoreus te verbieden ,het vrachtverkeer voorop: iedereen de WW in en mensen komen hun waren zelf maar halen bij de fabriek. Ik weet natuurlijk dat dit gelul is van mij ,maar anderzijds doe jij ook niet anders dan knippen en plakken om je gelijk te halen. Als je regels maakt doe t dan in overleg met de mensen die zich daar aan moeten houden ,en laat dat niet doen door mensen die voor een dik salaris aan een bureau wat uit zitten denken en totaal geen idee hebben wat zich onderweg afspeelt ( ik zal t even niet hebben over mensen die zeggen ons te vertegenwoordigen ,maar intussen alle kritiek op het beleid naast hun neer leggen en niet of nauwelijks reageren .(ten faveure van hun eigen palmarêche)
  12. Regels moeten er zijn ,sommige regels "snijden hout "zoals ladingszekering of ADR regels. Maar er zijn ook regels die blijkbaar vanachter een bureau verzonnen zijn en die niks bijdragen aan het welzijn of de veiligheid van de chauffeur , zoals het verblijfsverbod in de cabine gedurende de 45 urige rust , of de 90 rijuren/twee weken regel. IK weet t Ger , wij delen niet dezelfde mening , maar ik ga niet achter andermans mening staan als die deze mening niet aan mij wil motiveren.( de motivatie " veiligheid "is een heel groot begrip ,wat men naar wens erg ver uit kan rekken om zijn gelijk te krijgen Voorlopig houd ik me aan deze regels (ik zal wel moeten) maar steun iedere actie om deze aan te passen of ongedaan te maken. ( P.S. Wat betreft de controle op ladingszekering heb je overigens wél gelijk )
  13. europeaan

    Moordaanslag.

    God zij dank heeft Jos het overleeft ,maar de daders wijzen allemaal naar elkaar: er is een "opdrachtgever ,een bemiddelaar , en twee die de brand uiteindelijk hebben aangestoken. Feit is dat het allemaal van die randfiguren zijn waar weinig of niks te halen is. 'Justitie zal daar nog een kluif aan krijgen om die allemaal veroordeeld te krijgen. IK ben nog steeds lid van die Whatsapp groep rond Jos ,zodra er nieuws is over deze zaak laat ik het weten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden