Spring naar bijdragen

europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    12042
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    55

Over europeaan

  • Verjaardag 06-02-1948

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR

Recente profielbezoeken

27874 profielweergaven

europeaan's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

14k

Waardering in de gemeenschap

  1. IK zie daar nog steeds een brug ,er zullen dus altijd nog mensen aan boord zijn die de boel begeleiden.
  2. Denk jij werkelijk dat dat autonoom rijden er zodanig zal komen dat dat tot gevolg heeft dat er chauffeurs massaal ontslagen worden. 30 jaar geleden had Mercedes al een proefproject op de A 5,van Karlsruhe naar Basel met een auto die autonoom (dus zonder invloed van een chauffeur) gevolgd werd door een tweede. Het is bij dit experiment gebleven ,ik heb er nooit iets meer over gehoord of gezien.
  3. Waarom zet je "chauffeursbanen" tussen buurtsupers en mijnwerkers ? Dat er in het verleden een verschuiving was van Nederlandse banen naar Oost Europese landen klopt wel. Maar als je nu eens rond je heen kijkt kun je alleen maar concluderen dat "de Nederlandse" vervoersondernemer wanhopig om mensen zit te springen. Dus dat "de chauffeursbaan "een verdienmodel is dat zal verdwijnen vind ik lichtjes overdreven.
  4. Ik denk dat je daarmee alleen de werkgelegenheid van iedereen die in die sector weghaalt( mensen op de veiling,chauffeurs) Die bloemen worden n.l van teelgebieden over de gehele wereld aan gevoerd naar m.n. Aalsmeer ,daar worden die geveild en weer vervoert naar kopers over de hele wereld. Zou je die veilingen sluiten moet je maar rekenen dat andere plaatsen ,zoals Pescia en San Remo in Italië er als de kippen bij zullen zijn om deze handel over te nemen. En ja; je hebt dan in Nederland een stuk stikstofproblematiek ge-elimineerd ,maar anderzijds een hoop mensen werkloos gemaakt. Maar die stoten dan ook geen stikstof meer uit als ze niet meer naar hun werk hoeven ,dat dan weer wel.
  5. Heb ik gedaan ,maar kan er nergens uit opmaken dat dit juist een probleem zou kunnen zijn bij "neutraal behandelen" Immers de vervoerder V beschikt bij dit soort transporten over 2 CMR,s. 1 van de laadplaats /producent naar de koper A. En 1 van verkoper A naar de uiteindelijk koper C. Het gehele transport is dus "gedekt"door de CMR wetgeving.
  6. Ger,Als vervoerder V ,in opdracht van handelaar A goederen gaat laden bij fabrikant B,en deze daadwerkelijk vervoert naar het warehouse van handelaar A,en daar eenCMR voor meekrijgt van fabrikant B( die hij overigens ook meekrijgt als hij een"neutrale lading "krijgt bij B.A lost deze goederen vervolgens Cross dock en deze gaanaande andere kent weer in een andere (of dezelfde) trailer van V en de chauffeur die bij B geladen heeft gaat daarmee ,naar klant C,met een CMR van A aan C. Waar word hier dan het geval van fraude verminderd ,volgens mij veranderd er niks dan dat alleen de chauffeur veel meer extra tijd kwijt is en dat er veelal extra kilometers gereden worden.
  7. Als je een jaar of 10 eerder had kunnen beginnen met je carriëre had je dat wel gehoord. Een communautaire vergunning is hetzelfde als wat tegenwoordig de euro vergunning is ( communautair = Communauté Europeeën ,de Europese gemeenschap)in het leven geroepen in 1969) Nu geeft de Eurovergunning ons het recht om door de gehele EU goederen te vervoeren.
  8. Je bent ,als chauffeur ten all tijden zelf verantwoordelijk voor de belading en ladingszekering van je voertuig. De firma die de auto laadt ,blijft mede verantwoordelijk,dus als dit niet hetzelfde bedrijf is als de afzender ,blijft de afzender buiten schot. DE verantwoordelijkheid van degene die de auto laadt beperkt zich overigens slechts tot het moment waarop de auto de poort uitrijdt ,bij veel bedrijven krijg je pas je papieren als het voertuig gewogen is en als de ladingszekering gecontroleerd en/of gefotografeerd is.
  9. Dat klopt,soms koopt iemand (meneer A) iets bij meneer B. DE vervoerder ( V),in opdracht van meneer A ,moet deze goederen afleveren bij meneer C. Meneer A moet in dit geval zorgen dat de chauffeur een CMR heeft (of zelf schrijft) met als afzender : firma A. Indien hij niet wilt dat B en C weet krijgen waar de goederen heen gaan ,moet hij een duidelijke instructie geven dat de zending "neutraal behandeld "dient te worden. In het zakelijk verkeer een heel normaal en wettelijk verschijnsel. Ondanks dat velen de mening hebben dat dit naar fraude ruikt,is dit niet zo,het is volkomen wettelijk. indien een chauffeur van vervoerder V toch iets loslaat over de bestemming of herkomst van de goederen ,kan het zomaar gebeuren dat klant A geen opdrachten meer gunt aan vervoerder V (en men dus,door eigen schuld ,werk verliest.
  10. Bij ieder ,zichzelf respecterend, bedrijf komen de opdrachten digitaal binnen en word daar een dossier van aangemaakt. Deze instructies komen ( als t goed is) vanzelf in "vakje 13"te staan. Als er een planner is die een bepaalde zending in de verkeerde trailer laat laden (zonder laadklep b.v )kun je niet spreken van een planner ,maar dan heb je te maken met een "vol pleurder"
  11. Nee,ook in Frankrijk waren de chauffeurs een stelletje paupers toen ze de wegen blokkeerden,wekenlang (behalve in het weekend,want dan moesten ze thuis zijn) legden ze het land plat. En wat zijn ze er wijzer van geworden ?? niks,geen ene moer. Geen loonsverhoging,geen verbetering arbeids voorwaarden,een paar jaar eerder met pensioen,maar tegen een uitkering die teveel is om voor te sterven en te weinig om voor te leven. De gele hesjes pakten het subtieler aan ,die zag je door de week niet,die legden in het weekend wegen lam. Als de chauffeurs en de boeren dan toch een gemeenschappelijk belang hebben,zoek dan een stel diepladers,rij daar je trekkers op en ga naar Den Haag,wat je vervolgens zodanig plat kunt zetten dat zijne/hare exellentie de minister slechts te voet nog op zijn werk kan komen.
  12. IK wist er wel wat van, Er is dus geen enkele reden om mij met de naam van het mannelijke geslachtsdeel te betitelen omdat ik iets wist wat jij niet wist.
  13. Je moet een vervoersdocument hebben,voor het eigen vervoer is een pakbon voldoende, Beroepsgoederen vervoer ( een transportbedrijf)valt onder de CMR condities en zal een CMR vrachtbrief moeten kunnen tonen. Dat je voor een lege container een CMR moet hebben is blijkbaar alleen in Belgie.
  14. Wat ook eigen vervoer is: Bijvoorbeeld een Nederlands bedrijf dat aardappelen laat telen,opeen contract, door een Franse(of spaanse)boer,vervolgens de ge oogste aardappelen met zijn eigen auto,s vervoer naar een fritesfabriek in Frankrijk (of Spanje)gaat vervoeren. Niet alleen eigen vervoer,maar hij valt zelfs niet onder de cabotage regels.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden