Spring naar bijdragen

the duke

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    2402
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    7

2 Volgers

Over the duke

  • Verjaardag 08-04-1980

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

the duke's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

933

Waardering in de gemeenschap

  1. Toffe ritten! Bij wie rij je als ik vragen mag?
  2. allemaal voor de handel Jean?
  3. the duke

    Nieuws in plaatjes

    Ja, net of een neger alleen maar goed is om onder een zware doos in een kofferbak te liggen en ervoor te zorgen dat die doos er niet uit valt.
  4. Klopt. Distributie is bijna ingewikkelder als raketwetenschap. Zal wel niet goed gaan. 🙄
  5. Toendertijd was het wel heul veul met heel veel Polen. Met afzetbakken reden ze aldoor. Tenminste, buitenland hé. Ik kan me niet eens herinneren dat er 15 jaar Nederlanders reden. Maar nogmaals, ik kan het mis hebben. In ieder geval is BAS wel een bedrijf met een gezonde mix, forumlid Europeaan heeft er zowat zijn hele leven gewerkt.
  6. Nu is Raben misschien wel een slecht voorbeeld als het gaat om bedrijven met een gezonde mix van Nederlands/Buitenlands personeel. Inderdaad, in Oss rijden veel charters de distributie weg en het buitenlandvervoer door enkel Oostblokkers als ik me niet vergis.
  7. En dat is een goed ding Gé. De ING publiceert elk jaar een soort van sectorrapporten en een aantal jaar geleden -ik kan het desbetreffende rapport niet meer vinden- concludeerden die onderzoekers dat juist door de kleinschaligheid in de sector de prijzen onder druk stonden. In een recentere publicatie staat dat diezelfde sector niet in staat was de stijgende omzetcijfers te vertalen naar een evenredige winststijging. Grote bedrijven zoals Raben/van Wijk/KLG/Heisterkamp/Schenker/BAS etc dicteren voor een groot deel de prijzen, prijzen die m.i goed moeten zijn om die hoge overhead te kunnen bekostigen. Juist PietjePuk Transport die met hun 15 auto's en een aantal klantjes en wat los/vast charterwerk de kost moeten verdienen zullen veel eerder genegen te zijn tegen een lage prijs te rijden dan de grote jongens. Verder zie je in transportland dat de autonome groei er een beetje uit is en nu door overnames schaalvergroten. Mijn mening: Gezond en goed voor de Nederlandse transportmarkt! Misschien wil @EJDhier nog iets over zeggen dan wel aan toevoegen, hij is immers transportondernemer. Ik stel me zo voor dit topic interessanter voor hem is als het "nieuws in plaatjes-topic"
  8. Wij leunen hier nog steeds ontspannen achterover. Het enige slachtoffer hier is onze hond die we nu niet in de uiterwaard kunnen uitlaten. Gisterenavond nog wel trouwens, het water stond net onder aan de top van de zomerdijk. Uit voorzorg heb ik ze wel even aan de lijn gedaan zodat het niet in haar eigenwijze bol kwam om even te pootjebaden in de Maas, dat komt niet goed. Vanmorgen echter stond het aan de winterdijk en er zal nog wel een meter bijkomen schat ik. Geen reden tot paniek daar de Maas bij ons een capaciteit heeft van 4300cbm per seconde en er ongeveer 3500 cbm afgevoerd moet worden.
  9. the duke

    wist je dat

    😂😂 Dat was allemaal niet nodig Jan. Het was een afgesloten parcours. Met de gang zat het wel snor, ik had achteraf weinig reden tot zenuwen. Ondanks het natte parcours reden we met een gemiddelde van een kleine 40 kilometer in het uur. We starten als laatste en de diegene die als eerste starten hadden een volledig droog parcours én officiële tijdritfietsen en outfit en die rijden gewoon 5 kilometer in het uur harder. Wij hadden ook geen enkele illusie en wij reden meer voor onze club en het organiserend comité.
  10. the duke

    wist je dat

    ...ik eigenlijk stiekem een beetje zenuwachtig ben. Ik vanmiddag een ploegentijdrit moeten rijden in wedstrijdvorm. Ik al zeker 10 jaar geen officiële wedstrijd gereden heb.
  11. echt overal trouwens, in Luxemburg en net over de grens in Frankrijk zag ik het ook allemaal. Aangevreten bomen. In de Vogezen waar ik onlangs een week gefietst heb was het wat minder overigens. In het bos rondom Thillot waren ze wel geducht aan het kappen en uitrijden maar dat kan ook gewoon onderhoud zijn.
  12. Ik heb 5 jaar in de nacht gezeten. Maar wel thuis slapen. Inmiddels gaat het niet meer, mn biologische klok kan en mag ik niet verstoren vanwege diabetes. Maar geen moeite met snachts ik dus maar wel als ik overdag moet slapen in de truck. Das niks. Vroeger had ik er broertje dood aan, dan reden we zondag op maandag weg (na 12 want zondag) en dan deed je wat lossen. Soms was het lossen en compleet terug laden en dan zat je weer als je pech had, ik deed hoofdzakelijk adressenwerk dus klantje of 10/12 erin, wat adresjes lossen, om 1600 uur aan de kant. Uurtje plat, ff eten en dan een boerennacht. Zat je gelijk weer goed de rest van de week
  13. En nu vanavond weer rijden? Als je zondagavond vertrekt en je zit de nacht door en je lost en laad terug zit je mooi in een verkeerd ritme. Dat moet je gelijk al ombuigen😁
  14. Als het lekker weer is kun je nog even naar de Badesee daar tegenover!
  15. Zo'n 95 had ik ook ooit. De eerste buitenland auto voor vast die ik had. Dat was de BB-DP-05, deze auto ging roemrucht ten onder ergens in de buurt van Biedenkopf toen ik een onbewaakte spoorweg overstak en de naderende trein over het hoofd zag. Het was een wonder dat ik het er levend vanaf bracht. Ik zie ook dat er een zonneklep op zit? Nu hebben ze bij Vos ook jarenlang zonder gereden, net als bij van Wijk. Als we er 1 wilden dan moesten we hem zelf betalen. Heb jij deze ook zelf betaald? En dit was zeker een combi met 2 x 7 meter bak? Een 6x2 motorwagen met een 2 assige kar? De aardappels komen overigens eerst uit Israël (nieuwe oogst) en dan Spanje/Portugal/Frankrijk. Vervolgens gaat de nieuwe oogst die hier geoogst word weer terug naar Duitsland en Italië etc. Ik ben groot geworden bij een aardappelgroothandel waar mijn vader tot zijn dood chauffeur was. Als hij nog geleefd had was hij daar nog steeds werkzaam. Ik ga al mee sinds ik in de reiswieg lag.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden