Spring naar bijdragen

the duke

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    2588
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    27

2 Volgers

Over the duke

  • Verjaardag 08-04-1980

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

the duke's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

1,5k

Waardering in de gemeenschap

  1. the duke

    Scania

    Een soort ballast-trailer idee. Daar hebben ik en een paar andere jongens ook aan zitten denken. Je kunt dan ook heel kort indraaien.
  2. the duke

    Geweldige muziek .

    Nog aan het nagenieten, met een grote glimlach, van het optreden van John Fogerty op Bospop gisteravond! Vastgezogen in de blubber, m'n auto tot aan z'n strot vast in het weiland maar enorm genoten! Dit nummer was wel toepasselijk.
  3. Heel wat jaren geleden presenteerde ABN/Amro meen ik een rapport over de transportsector. De kop luidde: kleinschaligheid nekt de transportsector. Al de kleine transportbedrijven zouden er de brui aan moeten geven want juist zei zijn de 'prijsverziekers'. Natuurlijk zijn er kleine bedrijfjes die zich specialiseren met kraanwagens of specifiek materiaal. Die houden de tarieven wel goed voor zichzelf. Maar het normale taut/koel/kast transport moet grootschalig. Kleintjes willen eigen werk én dat willen ze te graag.
  4. Tegen de tijd dat ik bij Bruce Springsteen weg was lag jij al op bed denk! En ik moest er vanmorgen op tijd uit want ik had een afspraak met de engineer van mn nieuwe trailer.
  5. Ik denk persoonlijk ook dat ze niet écht hard hoeven kunnen lopen. Gezien je buik en de daarmee samenhangende hoogstwaarschijnlijk povere conditie is snelwandelen waarschijnlijk voldoende 😁
  6. Ik heb mijn eerste vrachtwagen ´cash´ afgerekend. Als je de mogelijkheid hebt om dat te doen moet je dat doen. Zorg in ieder geval dat je 20.000 euro hebt om de eerste tijd door te komen. Minder kan maar het maakt je kwetsbaar. Reken op 15.000 altijd! Opdrachtgevers hebben niet altijd een goede betalingsmoraal. Als je leased dan moet je rekenen dat je al twee termijnen moet afrekenen én je diesel voordat je je eerste factuur krijgt. Ik had daar niet zon last van want geen financiering en mijn klanten waar ik zondag de rekening naar stuur zijn dinsdag betaald. MyTrucks is duur, veel te duur. Ik heb daar een aanvraag gedaan voor mijn nieuwe combinatie met daarin meegenomen een hele fikse aanbetaling maar ik viel van mijn stoel van verbazing. Mijn idee: Ga naar een truckdealer en vraag om een jong gebruikte of een nieuwe en laat dat uitrekenen. Als je het toch niet kunt betalen dan kun je beter nieuw pakken en vergeet ff de witte sturen, bull-bars en de lampen. Men verlangt een wel een aanbetaling maar volgens mij is dat bij MYTruck ook. Ik zie nu dat je al aan de gang bent en huurt. Dan lopen je betalingen al en als het goed is heb je alles op de rit. Dan weet je wat je kunt.
  7. Om even on-topic te komen: Er is geen goed of slecht in de discussie wel of niet elektrisch. Wat wel verkeerd gaat in mijn ogen is de manier waarop alles tot stand komt. Er lijkt haast geen ruimte voor maatwerk. Ook snel veranderende technologie maakt het er niet makkelijker op. Zo zwart wit als Ron schetst is klinkklare onzin. Omdat hij 350 kilometer elektrisch kan rijden en omdat BQ Duiker een elektrische kraanauto heeft is iedereen die daar niet mee uit de voeten kan een slaper. Het maakt nu eenmaal een heel verschil wát je met zo'n voertuig doet. Dat ding van Duiker is gebouwd voor Amsterdam en zal veelal in groot Amsterdam zijn klusjes klaren. Dakkapel hier, steigermateriaal daar. Nooit ver van de stekker, noem maar op. Vervolgens heeft BQ Duiker een heuse vestiging waar van alles te realiseren is. Zoals je weet heb ik een nieuwe auto gekocht en ook ik heb gevraagd naar de mogelijkheden voor zero emissie. Scania en Volvo zeggen beide: vergeet het maar, gaat nooit lukken. Nooit. En zeker niet met een 10x4 configuratie. Al zou je je accus kwijtkunnen zit je met je laadvermogen. Dan nog gaat geen enkel acuupakket 3 PTO-uren en 1000 keer optrekken redden. Het zou betekenen dat je drie keer per dag aan een paal moet gaan staan. In het seminar Duurzaamheid en Toekomst bij Volvo gaan ze ook helemaal niet in op volledig elektrisch. Men is bezig met andere toepassingen zodat men een mix krijgt. Ze zeggen daar dat het een utopie is om alles elektrisch te krijgen. Ze zetten daar in ieder geval niet op in. Dan het praktisch probleem wat mij aangaat. Ik huur een parkeerplaats en daar is geen stroom. Hoe moet ik snachts gaan laden? Jouw antwoord zal wel zijn Ron dat ik dan een terrein moet gaan kopen zodat ik daar infrastructuur kan aanleggen en kan gaan laden. Dat is zoals jij denkt en al doe ik het niet dan ben ik een slaper. Dat is een beetje hoe jij denkt. In het linkje waar de voorbeelden van Loos en die eigenrijder getoond worden staat exact het probleem beschreven. Treffender kan niet. Maar oké, ik ben een slapert. In ieder geval kan ik nog 5 jaar een zero-emissie zone in zonder problemen, mochten er handzame alternatieven zijn kan ik over 5 jaar een ander plan trekken. Maar elektrisch gaat hem niet worden.
  8. En een circus was het! Wel een heel goed georganiseerd circus. Echt indrukwekkend hoe goed dit evenement is geregeld, van medische specialisten tot fietsenmakers! Zelf ben ik 4 keer omhoog geweest die dag, de eerste afdaling midden in de nacht naar Bourg d´Oisans. Dat is echt onvergetelijk. Eerste klim op 70% procent gereden, boven leerde me dat dat iets te snel was en de volgende klimmen iets rustiger aan gedaan. De benen waren goed en het plan om 6 keer te gaan kreeg steeds meer vorm totdat tijdens de vierde klim de hemelsluizen opengingen en het begon te onweren. Bij aankomst boven werd verboden om af te dalen vanwege het gevaar. Toen ben ik gaan douchen en om half 5 kon er weer gestart worden. Dat heb ik niet meer gedaan want ik had al een paar blikken bier op. Evengoed is in cijfers 60 kilometer bergop tegen een gemiddelde van 8%.
  9. Volgens mij vertrokken er 31 vrachtwagens, morgenochtend vertrekt er nog 1 hier uit het dorp. Er zitten die dag 5000 fietsers op die berg van allerlei pluimage. De ene maakt er een bedevaartstocht van voor zijn (overleden) dierbaren die ziek zijn of ziek zijn geweest, de ander ziet er een sportieve uitdaging met bijkomstigheid dat je geld ophaalt. Zelf doe ik liever aan de tochten voor de echte liefhebbers mee zoals de Maratona dles Dolomites. Of vakanties met extreme beklimmingen zoals de Pico Veleta. Maar vanwege het extreme karakter wil ik deze dag eens meemaken. Deze zou ik eigenlijk rijden maar dit kwam er tussendoor en deze Maratona doe ik volgend jaar. Maar goed, ik ben fit en in 'orde' zoals een Belgische wielercommentator zou zeggen. Wil niet zeggen dat ik 6 keer omhoog ga. Mijn nek en schouders werken niet mee en zitten elke keer vast. We hebben wel een masseuse mee gelukkig. Voorts is het elke keer maar weer afwachten hoe mn suiker reageert tijdens zo'n extreem zware inspanning. Dat is ook per dag verschillend. Daar kun je niet op trainen. Als je 6 keer gaat doe je 6600 hoogtemeters per dag. Mijn record is 3800 meter per dag en toen ik die dag het laatste klimmetje voor mijn kiezen kreeg liepen de tranen me bijkans over de wangen😂
  10. Jazeker! Dat het eigenlijk nog beter uitpakt dan dat ik gehoopt had is nog mooier. Het continue aanbod van werk verrast me echt. En de 'gelukjes' die je af en toe meepakt maken het extra leuk.
  11. Je hebt gelijk, geld wat je niet uitgeeft hoef je niet te verdienen en misschien heb je er wel lol in. Ik heb dat niet en laat eigenlijk alles doen. Toen we vorig jaar ons nieuwe huis gingen afbouwen hadden we beeld erbij hoe het moest worden en we wilden een 10 qua afbouw. Dat betekende dat ik alleen dom sjouwwerk moest doen en het werk aan de vaklui moest overlaten. Mn beste fietsmaat is tegelzetter en kon niet anders dan dat hij de vloeren en het sanitair ging doen. En zodoende heb ik eigenlijk alle bouw-gerelateerde ondernemers in de vereniging hun stukje laten uitvoeren. Dat kon ook niet anders want tijdens de 'derde helft' zondags werd er altijd luidkeels gevraagd wie er nog allemaal meer bij 'dun Hertog' aan de gang moesten😂 On-topic, morgen reizen we af naar Frankrijk alwaar we met een aantal lieden gaan fietsen in de Alpen met als doel om mee te doen met het evenement van KWF op de Alpe d'Huez. Nu ben ik niet zo'n goede doelen-fietser maar dit evenement wilde ik wel eens meemaken en nu dit geïnitieerd werd door de vereniging kon ik mooi inhaken.
  12. @Marotrans In Utrecht. Maar om op je vraag terug te komen. Het gaat erg goed, de auto doet het (nog) steeds goed. Het werkaanbod is enorm, deze week buiten mn werk om nog tegen 4 klanten nee moeten zeggen. Uit alle hoeken van het land trouwens.
  13. Dat pak je ook helemaal verkeerd aan. Je gaat als volgt te werk: Je wordt lid van een vereniging, om het even wat. Trouwens, de bridgeclub en Jeu de Boules vereniging moet je links laten liggen, het ene clubje zijn ouwe wijven en het andere ouwe wijven én ouwe kerels. Je checkt of er een stucadoor, schilder en vloerenlegger lid zijn van desbetreffende vereniging, je sluit nieuwe vriendschappen en passant kom je ook nog eens onder de mensen als bijkomend voordeel. Vervolgens verpruts je een klus, gaat luidkeels vloekend door het huis en kijk je woest. Gooi met hamers en stoot een pot verf om. Je vrouw ziet hoe ongelukkig je van deze klussen wordt en vraagt zich vertwijfeld af of het ooit goed gaat komen. En daar komen de contacten van de vereniging om de hoek kijken.....😁 Vervolgens zeg jij dat je beter kunt gaan werken want dan verdien je nog wat. Opgelost.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden