Spring naar bijdragen

henkivolvo

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    21
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

henkivolvo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. hallo Beste Dennis, de meeste optie's zijn al weergegeven wil je zeker zijn of je door gotthard mag moet je de ESI boek raadplegen daar staat landen informatie in en per land. zo ook Zwitserland waar je dan een en ander kan navragen maar indien je gevarenplaten erop moeten en onder tunnel code E valt mag je er niet zo maar door. wel zijn er bepaalde stoffen die er na aanmelding door mogen. maar onze route met ADR is altijd Frejus kost wat maar nooit en te nimmer problemen wel moet je dan ook weer kijken want bv klasse 4.3 met bepaald UN nummer mag ook daar niet door. dus de gemakelijkste optie is of Simplon en dan moet je geluk hebben dat t gestopt is met sneeuwen want dan maken ze die altijd sneeuwvrij of de Brenner pas lijk mij de gemakelijkste om te doen. maar goed het is aan jou of je baas om dat te beslissen maar voor mij is de trein uit den boze als je die wel zou nemen neem dan een vlooienbandje mee en aparte slaapzak en overal om aan te doen als je gaat slapen!!! prettig weekend en goede reis Henki
  2. henkivolvo

    rijtijd

    ok Freddie ja dat zal het wel wezen in ieder geval bedankt voor je antwoord..ja we lijken wel de enige bedrijfstak die almaar meer moet bewijzen maar goed we leren er mee leven zal ik maar zeggen.. maar ik heb wel een rijtijdenwet uitgeprint bij me en ik laat me niet van de wijs brengen door desbetreffende controleur indien ik wat heb maar goed je moet wel een goede onderbouwing hebben van hetgeen je wordt beschuldigd..ik had deze week ook 2 overtredingen van de rijtijden maar netjes achterop de schijf 561-06 artikel 12 erop gezet en parking securite en ik mocht mijn verhaal doen en kwam er netjes mee niets betalen vanaf dus ook in Frankrijk leert men deze te accepteren maar je kan het natuurlijk niet 4x in dezelfde week proberen.. maar goed zo leren we via deze forums altijd weer wat bij toch en daar gaat het om want ook wij moeten steeds slimmer met de techniek omgaan om nog wat te verdienen groetjes ciao van henki:confused:
  3. henkivolvo

    rijtijd

    hallo allemaal is het niet zo indien er km ers weg zijn dan dien je een verlofbrief te hebben?? ik vorige week nog inspectie controle gehad in la france en ik heb never nooit een verlofbrief voor de weekenden bij me want heb er nog nooit van gehoord!!! en men vroeg nergens om alleen alle schijven van 28dagen verder niets dus?? wel als er km ersgereden zijn met je auto dan zou het kunnen zijn maar goed ik vind het zowieso weer een nutteloze regel... groeten henki
  4. ok John41 maar ja wat gebeurt er nu dan??je moet ook veel uren maken die vervolgens dan niet uitbetaald worden of tijd voor tijd regelingen die uit de grond schieten waar ik geen voor stander van ben.maar ja simpel is het niet dat is ook zo maar zoals het nu gaat met al dat gezeur over uren enz dan lijkt het mij wel wat maar zeg er ook bij dat het moeilijk wordt om werkgevers te overtuigen en in de praktijk zal het dan zo wezen zoals nu ook bij de zzp ers de lagelonenlanden bieden zich voor 1/5 van onze prijs aan en het effect is weer weg. en nog n ander idee lijkt mij wel te doen de basislonen omhoog trekken naar 50 uur basis dus als er dan geen werk is heb je toch de basis van 50 uur. maar goed er moet wel een en ander veranderen en zeker beter nageleefd worden en daar heb je je collega's weer voor nodig maar ja men laat zich ergens inschalen waar men niet in hoort vaak hoor ik dat ze dan zeggen dat scheelt weinig en dan hoef ik geen weekenden te maken in D schaal en men rijdt door heel europa ja waar gaat het over indien men zich dat voorhoudt en denkt dat het niet uitmaakt..ja dat wordt een hele kluif om iets te veranderen in het betalings systeem wat er nu is. groetjes henki
  5. hoi allemaal, ja zoals het er nu voorstaat en de huidige C.A.O niet beter wordt nageleefd en gecontroleerd.ben ik momenteel voor een hele andere betalingswijze!! mijn idee zou zijn gewoon n vast loon per dag van bv 110,- euro met dan n minimum van 20 werkdagen per maand =2200,- netto per maand voordeel=geen gezeik over uren en 48uur maak niks uit hoeveel uren ik maak ben toch aan rijtijdenwet gebonden. nadeel =ze zullen het wel teveel per dag vinden??? en dan 50,- vergoeding pere dag van huis (om verteer te bekostigen) dan per jaar 1 euro per dag erbij en binnen 10 jaar zitten we netto op een leuk vast loon zou dit jullie iets lijken ?? nadeel=wel de chauffeurs die kantjes aflopen verdienen hetzelfde als degene die wat sneller zijn!!! maar ja zoals het nu gaat is ook niet best mijns inziens wordt er veel te veel cao ontdoken en geschrapt hier en daar!!! gr henki
  6. hallo jongens en meiden, ja volgens belgisch model zou men beschikbaarheidstijd wel moeten betalen maar die tellen niet mee voor de 48 uur...dus die belgen zijn ons weer te slim af ??tenminste ook ik ben van mening dat op korte termijn een loonsverhoging van 20% er niet in zit al gooi je de boel n jaar plat... want nu gaan er veel stemmen op vanwege het mislukken van cao overleg om dit te gaan doen !!ok ik ben het wel mee eens dat we een statement moeten zetten en ons moeten laten zien op komende vergadering maar op dit moment zie ik meer in goede afspraken over welke uren we wel en niet betaald krijgen.en dat is gewoon aan de rijtijdenwet houden dus 90 rijuur in 14 dagen en wachturen cq beschikbaarheid uren worden gewoon betaald dus wordt het creatief boekhouden de komende jaren.kijk ik weet ook niet waarmee men op de proppen komt want wie gaat deze uren controleren voorlopig ??? maar inderdaad willen wij meer duidelijkheid over de afspraken cq oplossingen maar niemand kent er enige duidelijkheid in of wel?? gr henki:angel:
  7. henkivolvo

    routier omgeving metz

    is idd zonde van je geld ik ben er 1keer wezen eten was gewoon echt verschrikkelijk,deze week trouwens bij de centre routier Woippy geweest is wel goed tentje wel inderdaad op tijd zijn ivm parkeren. ik weet nog n optie in Maizieres les metz maar ja is wel een routier met kebab afdeling maar je kan er goed eten wel weinig keuze. le feu follet 9 route marenge 57280 Maizieres les Metz tel;03 87 80 54 78 op de A 31 afrit 35 bij le clerc dan rechtsaf (komende van Thionville) dan le clerc voorbij rijden tot aan het eind ligt ei vormige rotonde daar linksaf dan dorp door weer rotonde rechtsaf is de richting Marenge op dan ga je n brug over zie je rechts de parking al liggen voor camions door tot aan de rotonde en daar rechtsaf en dan 1e weer rechtsaf daar zit hij op de hoek. groeten henki
  8. henkivolvo

    routier omgeving metz

    hallo allemaal goed restaurantje tussen Metz en Nancy komende van af Metz afrit Custines ,dan rechts industrie terrein op draaien na parking rotonde linksaf,dan na 3 rotonde's kun je rechtsaf richting n bruggetje daar ga je over weg slingertnaar n viadukt dar ga je onder door en dan ben je er links parkeren rechts restaurant Gambrinus. in Frouard heet t plaatsje. komende vanaf Nancy afrit Frouard Pompey kom je aan grote rotonde die de 2e afrit rechts richting Pompey Frouard nemen.dan weg volgen tot je dorp uitrijd en einde bord bebouwde kom ziet en daar heb je nog n stoplicht draai rechtsaf en je zit in de goede straat links restaurant en nu rechts parkeren. maar ik heb mijn kaartje niet bij me nu dus telefoonnummer volgt nog. want indien je later bent dan 20uur dan beter even bellen dan is hij zeker open,want indien er weinig mensen zijn gaat hij dicht is eigenlijk geen routier maar je kan er verschrikkelijk goed eten is wel iets duurder dan routier maar zeker moeite waard en ook vrijdags open. zal het volledige adres zsm erop zetten. gr henki
  9. hallo beste haven van antwerpen, nou ik denk niet dat het de oplossing is om uit te wijken naar de oostblokkers en ik zeg er gelijk bij dat ik de mensen op zich er niet op aan kijk. wel de bedrijven die denken de lamp opnieuw uitgevonden te hebben en denken beter af te zijn met deze goedkope mensen. ik werk dan gelukkig bij n bedrijf dat niet in deze mee gaat met veel bedrijven,wel hebben we er hinder van denk ik,maar een mooi voorbeeld is toch het grote nederlandse Vos transport verhaal als je dat n beetje gevolgd hebt in de jaren ,het was een van de eerste met de geodkope chauffeurs in diens en waar is het nu?? juist indien men dit jaar (2010) de banken de stekker eruit trekken dan is het over en uit wat ik niet hoop voor de mensen die er nog werken maar ik hoop dus echt dat kwaliteit en dat heeft men wel in Nederland d.m.v op tijd leveren en zonder manco's cq schade's dat zou mijns inziens toch de doorslag moeten geven hoop ik toch!! maar goed het ging ook over staken van de nederlanders en ik vind men zou het in heel europa eens moeten worden en met mekaar eens n week of 2 weken aan de kant moeten blijven en eens worden met mekaar maar of dat erin zit ik durf het niet aan daar een voorspelling aan te wagen.en met de scholing van deze oostblokkers zit het helemaal niet goed maar ja wat wil men je kan er alles kopen dus ook je benodigde diploma's en dat weet ik uit zeer betrouwbare bron maar goed we gaan het de komende jaren mee maken waar het schip gaat stranden.. gr henki
  10. thanx aan the duke ,ik werk idd te weinig met . en , maar ik ben ook betrekkelijk nieuw op dit forum dus zal nog veel moeten leren sorry daarvoor maar ik ondersteun ook de woorden van de duke ..zoals hierboven en ik heb eigenlijk nog nooit een probleem met werkgever niet zelf kunnen oplossen zij het samen met collega's want daar moet je wel voor achter mekaar staan in n bedrijf dat is zeker zo belangrijk..(voor degene die willen weten waar ik in zit dat is E6) maar ik vind ook dat er hier op het forum toch wel heel veel anti bond zijn en vraag mezelf dan ook wel eens af wat zou er dan gebeuren als we geen c.a.o hadden of iets dergelijks???werd er pas ook ergens op aangevallen maar kan dat niet meer terug vinden denk dat dat onderwerp gesloten is of verwijderd?? ik heb laatst ook gezegd(bij n bijeenkomst) als men de c.a.o niet naleefd dan mag men mij vast loon geven met minimaal 20 werkdagen(pm) en dan 120,- netto per dag is zo slecht nog niet??? maar goed ik dwaal wat af in ieder geval is er veel werk voor de bonden en ook voor ons denk ik zo ,maak niet uit we moeten blijven praten en ja zoveel mensen zoveel meningen. gegroet van henki;)
  11. henkivolvo

    Tv in de vrachtwagen

    bedankt Mruesink ja is wel vrij prijzig dat wel maar ja in ieder geval bedankt voor de tip groeten henki:confused:
  12. henkivolvo

    Tv in de vrachtwagen

    hallo allemaal ook ik ben aan het rond neuzen om n goede sateliet antenne te monteren op de truck ook fh 12 dus alle ideen cq tips zijn welkom ..zo ook even gekeken naar de tip van Corydon is wel interessant maar ja hoe zit het met de garantie cq levensduur van zo een en zijn die niet in nederland te kopen??? alvast bedankt groeten henki;)
  13. beste Collega's georganiseerd of niet mijns inziens is het wel de hoogste tijd om n signaal af te geven en massal te laten blijken dat we het zat zijn om steeds maar de rekening van de concurentie te moeten betalen..ik ben zelf wel lid vd bond en ben het deels er wel mee eens dat het eens tijd wordt dat deze cao nageleefd dient te worden maar zo lang er mensen zijn die zoals nu denken ach ik heb werk ok in D0 maar ik kan lekker uren trappen :angel:enz dan schiet niemand er wat mee op..dus daarom gooi de vooroordelen aan de kant en kom nu eens voor 1 keer voor mekaar op lid of geen lid maak niet uit maar indien we niets doen wordt het er zeker niet beter op en blijven wij de concurentie tussen de verschillende berdijven betalen ook al denk je bij een goede baas te zitten er zitten er zat tussen die voor je het weet failliet gaan en weer doorstarten en weg spaar uren dagen enz ..maar goed ik zeg ook maar wat en ik loop ook niet heel ver weg met de bonden maar zeg wel indien er meer lid zouden zijn waren we zeker sterker in de schoenen... maar goed we gaan het mee maken jongens de groeten van henki:stom:
  14. hallo ik vind het ook dat men wel kan antwoorden dat er geen auto gestolen is of minstens zoiets in die zin maar ja men heeft het kennelijk niet door dan om te beantwoorden maar goed het is ook wel zo dat je tegenwoordig allerlei combi's van bedrijven enz ziet dus wel moeilijk om er iets mee te kunnen of enigzins te begrijpen maar ja ze willen natuurlijk blijven rijden fijne avond groeten henki
  15. hallo allemaal ook n interresante discussie want ook ik denk dat het niet aan de mensen ligt maar aan de bedrijven ,want ik zelf werk bij n bedrijf die 1 hongaar in dienst heeft maar die staat ook gewoon in E6 wel is hij weg gegaan bij n groot bedrijf in Tilburg die gingen ook hongaarse cao betalen maar verder alle 85 auto's bemand door nederlanders en degene die buitenland rijden allemaal E6 dus het kan wel tenminste dat mag ik hopen ,ook werk genoeg en beladingsgraad zeer goed.maar ja wil men wat verdienen moet je bepaalde grenzen opzoeken dat is n ding wat zeker is. maar om op het onderwerp terug te komen de grote schuldigen zijn mijns inziens de Europese commissie en de bedrijven die met de mensen in zee gaan en deze uit buiten en dan achteraf beginnen te schreeuwen dat men werk kwijt raakt,en de verzekerings premie's die omhoog schieten vanwege schade's niet dat alle buitenlanders slechte chauffeurs zijn maar wel velen die het niet erg nauw nemen met een en ander. maar goed de tijd gaat het ons leren mijn baas zegt als ik het met jullie niet kan verdienen dan gaan de deuren dicht dus dan weet je ook waar je aan toe bent voorlopig want ja ook concurentie heeft zijn grenzen maar indien je goede planners hebt en die ook hun afspraken nakomen en dus wij op tijd leveren en er staan dan heb je n sterk punt denk ik groeten van henki
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden