Spring naar bijdragen

Caster

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    4
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Caster

  • Verjaardag 19-12-1988

Caster's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Caster

    FOTO van je luxe-wagen

    Mmmm, precies meer mensen met een Amerikaanse truck/suv. Ben dus niet de enige gek dan
  2. Hetgeen ik zo jammer vind weer is dat als je na 10 september opgaat voor je rijbewijs je wel een extra examen moet afeggen voor dat diploma. Ga je ervoor hoef je alleen maar nascholing te volgen maar hoeveel gaat zo'n cursus dan wel niet kosten? Examen kost hier in Belgie zo'n 400 euro extra. Hoeveel kost het in Nederland? Zal wel een verschil inzitten net als bij de "gewone" examens.
  3. Caster

    FOTO van je luxe-wagen

    Truck weegt leeg al 3350kg Maar hier in Belgie rekenen ze dan nog eens 75kg per zitplaats extra en nog eens 100kg extra voor brandstof (tank van 129L). Dan zit ik dus ver boven de 3500kg MTM. En Ford geeft een MTM van 4000kg dus is eigenlijk automatisch vrachtwagen hoewel ik hem zou kunnen terugkeuren maar dan mag ik er maar alleen inzitten. Dus wordt het C-rijbewijs halen. Een Dualy zou ik nooit willen rijden hierzo. Is veels te breed en is alleen handig als je er zware vrachten mee gaat trekken zoals een goosneck of 5th-wheel oplegger. Heb ook lang zitten twijfelen tussen Dodge met Cummins of de Ford met de Powerstroke maar het interieur en de uitstraling van de Ford gaven de doorslag. Als ik de papieren in orde heb voor de truck ga ik mij Stacks bestellen, dat zijn 2 dikke uitlaten recht omhoog achter de cabine. Vind ik machtig om te zien + het geluid ervan :tu: Zoiets dus: http://www.blackclouddiesel.com/Stacks/jaredmeasner.JPG
  4. Caster

    FOTO van je luxe-wagen

    Pas nieuw hier en eens proberen foto's erop te mikken. Dit is dus mijn truck (ja je hebt er een C rijbewijs voor nodig ), een Ford F250 7.3L Diesel van 2002. Vers geimporteerd uit Texas USA. Moet nu nog voor papieren zorgen en dan kan ik na mijn rijbewijs te halen de baan op... Altijd al een droom geweest om zo eentje te hebben
  5. Hey ik ben Jordy Castermans aka Caster. Ben 20 jaar en woon in het Zuidelijkste puntje van Belgisch Limburg, Vroenhoven genaamd. Als opleiding heb ik Elektromechanica en mechanische technieken gedaan. Daarna nog een specialisatie in Landbouwmechanica gedaan waarna ik het wel goed vond en ben gaan werken. Had een jaar stage gedaan in een landb.mech.bedrijf maar niet echt mijn ding ondervond ik later. Ook kijkende naar wat ik ging verdienen bedankt hiervoor en nu al een jaar werkzaam in de tuinaanleg en onderhoud. Omdat ik altijd erg gefacineerd was door de transportsector en dan met name de internationale transport en de zwaar/uitzonderlijk vervoer sector zit ik er toch aan te denken om chauffeur te worden en dan wel in 1 van de voorgenoemde sectoren. Ben niet vreemd aan zwaarder en groter materiaal dan een bestelbusje. Heb namelijk al op diverse landbouwbedrijven gereden sinds mijn 14de. En nu door mijn werk ook vaker te vinden op het groter spul. Vind het ook altijd wel een kick (als je het zo kan noemen) hebben om ergens in een smal straatje of op een bedrijf tot op de cm's te manouvreren. Hoe kleiner/smaller hoe liever Ondertussen weten de meeste dit en roepen ze mij direct als ik in de buurt ben om weer eens achter het stuur te kruipen. Maar moet toegeven dat ik ook wel eens wat raak of het niet direct krijg maar de ervaring komt met de jaren hoop ik dan. In augustus heb ik eerst de 5,6 en 7de aug. lessen voor mijn C en de 14de heb ik examen. Hopen dat het lukt. De reden dat ik nu voor mijn C opga is omdat ik enkele maanden geleden een Amerikaanse pick-up (Ford F250) heb geimporteerd uit Texas (USA) en deze niet anders kan inschrijven dan als vrachtwagen. Was zowiezo vanplan om ooit deze rijbewijzen te halen maar dit heeft alles in een snelstroom gebracht. Kan niet beter dus :tu: Ga nu dus eerst C halen, als ik dan 21 ben ga ik voor CE op en dan maar eens kijken voor een chaffeursdiploma. Ben het groen-wereldje wat moegezien omdat ik er toch niet echt voor geleerd heb en ook niet 100% mijn ding is. Zit nu eenmaal veel liever op de baan dan dat ik weer met mijn poten in de drek zit Vooral als het weer eens regent heb ik er vierkant genoeg van maarja ik zal toch moeten verdienen niet? Ik weet ook dat chauffeur zijn nadelen heeft maar welk beroep heeft dat niet??? Oke je bent lang van huis, moet snacht's rijden, wacht/rusttijden maar dat zijn in mijn ogen geen echte nadelen. Kan er eerlijk gezegt geen bedenken op dit moment. Heb geen 9 tot 5 mentaliteit en geen schrik om lang van huis te zijn. Maak nu vaak ook weken van 50 a 60 uren. 1 ding weet ik zeker ik ga hoe dan ook (zo snel mogelijk natuurlijk) de truck op... Groeten Jordy
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden