Spring naar bijdragen

sindala

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Converted

  • Beroep
    chauffeur distributie

sindala's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Tja dat hangt dus voornamelijk af van de werkgever en welk programma wordt gebruikt. Maar jij krijgt dus 1 keer per week en niet elke dag? Inmiddels krijg ik een andere uitdraai waar niet meer van elke minuut staat waar ik ben geweest, nu is het een lijstje van 1,5 pagina. Helaas kan ik nu niet meer zien hoe laat er wordt geregistreerd hoe laat ik terug ben op de zaak, ivm de verblijfskosten. Ik ben ook weer even wezen praten en de fin. directeur klonk heel anders dan bij ons eerste gesprek. Hij ziet nu schijnbaar in dat ze die uitdraaien gewoon horen te verstrekken en hij noemde mij proefpersoon, denk dat als het met mij lukt dat dan ook de anderen die dat willen dagelijks een mail kunnen krijgen. Ze zijn nu aan het bekijken of het automatisch verstuurd kan worden, iets wat ik in het eerste gesprek opperde. Hij liet mij ook zien wat er naar de salaris administratie gaat en dat is simpel gezegd begin en eindtijd van werk en pauze's, en daar heb ik dus ook genoeg aan. Probleem is echter vooralsnog dat er in het pakket niet een mogelijkheid zit om tijden voor de onkostenvergoeding te registreren, dus dat moet nu handmatig. we krijgen namelijk echt die de vergoeding per minuut, Dus als je om 5.59 inlogt en om 6.04 van het terrein rijd krijg je dus 5 minuten minder onkosten vergoeding. Allemaal centen geneuzel dus.
  2. Sinds maandag krijg ik een ongeschoonde uitdraai via de mail toegestuurd en die is echt ongeschoont eerste dag was 16 pagina's! Het is een pdf er er staat echt alles op, wat het meeste ruimte inneemt zijn de plaatsbepalingen, elke minuut dat ik rij slaat hij de lokatie op. Maar eelke regel heeft een kleur coderingsblokje vooraan, dus ik kan heel simpel zien wat hij als pauze registreert en wanneer mijn onkostenvergoeding start en stopt. Ik ga dit niet zomaar op internet zetten, er staat nogal wat vertrouwelijke info in.
  3. hij heeft geen usb aansluiting, dus nee gaaat niet
  4. @Marnix: Ja dat is ook het enige waar ik in ben geïnteresseerd, met als extra dan nog de tijd dat ik wegga en terugkom op de standplaats ivm de onkostenvergoeding. Het kan wel zo zijn dat de huidige it het niet ondersteund, maar de programmatuur kan aangepast worden. Dat dat extra kosten met zich meebrengt is hun eigen schuld, ze hadden toen ze tot aanschaf overgingen ook even de CAO kunnen checken of daar eisen in stonden. @Maarten: Wij werken met data2track, wat de carcube is weet ik niet. Wat jij zegt is dus ook mijn punt. Natuurlijk kan ik het allemaal zelf op gaan lopen schrijven, maar dat is nogal omslachtig. Bovendien als er dan eens iets mis is gegaan wordt het een stuklastiger praten als het al weken geleden is, plus dat ze dan gaan lopen zeuren dat het loon al is berekend.
  5. Hoi Marnix, bedankt voor je reactie De boordcomputer staat in constant contact met het bedrijf, het is mogelijk om het programma zo aan te passen dat als de chauffeur uitlogt er automatisch een uitdraai wordt geprint dan wel gemaild, kost alleen een beetje geld voor het bedrijf maar dan heb ik wel meteen een controle mogelijkheid. Hoeveel A4tjes zijn die ongeschoonde uitdraai en wil je me er misschien 1 mailen, zodat ik kan zien hoe het eruitziet. Dat van die 5 minuten lijkt me inderdaad logisch, maar is het dan niet ook logisch dat je werktijd 5 minuten later stopt? Maar ach dat ga je niet voor elkaar krijgen denk ik en is zoals je zegt je kiest daar zelf voor, doe ik ook wel eens op vrijdagmiddag. Het gaat mij er om dat er wel eens wat helemaal verkeerd kan worden geregistreerd, bijvoorbeeld dat hij pauze registreerd terwijl ik geen pauze aan het houden ben, een verkeerd knopje indrukken kan iedereen wel eens gebeuren lijkt me. Of als de computer vastloopt of het contact met de satelliet verliest zodat hij niet van pauze afgaat als je gaat rijden. Mijn baas controleerd mijn doen en laten, ik vind dat ik ook dat recht heb en het staat dus ook in de CAO
  6. Op 1 Januari is mijn bedrijf overgegaan op tijdregistratie via de boordcomputer en zal de verloning per minuut plaats gaan vinden, met afronden op kwartier aan eind van de week. In een brief hierover kregen we te horen dat we bij onze loonstrook een overzicht krijgen van de boordcomputer, echter dit is wat de CAO erover zegt: artikel 26.2.H: "Bij het gebruik van elektronische tijdregistratiesystemen zijn werkgever en werknemer vrijgesteld van de verplichtingen zoals vermeld onder 2b t/m 2g. Na afloop van elke rit dient de werknemer de beschikking te krijgen over een ongeschoonde uitdraai van de in 2c. genoemde gegevens. Indien werknemer daartoe een eenmalig verzoek indient, is de werkgever met ingang van 1 januari 2013 tevens verplicht de werknemer éénmaal per betalingsperiode, electronisch of op andere wijze, een geschoonde uitdraai van de boordcomputer te verstrekken waarop de gegevens staan vermeld overeenkomstig de in lid 2c. genoemde gegevens." Ik heb gezegd dat ik na elke rit die ongeschoonde uitdraai wil krijgen, zodat ik kan controleren of alles correct doorkomt, de fin. dir. wil dit echter niet doen met als verweer dat het te veel papier kost. Volgens mij is dit slechts een excuus, ik heb gezegd dat hij het ook via email mag doen, maar toch is het misschien handig als ik kan vertellen of beter nog, kan laten zien hoe dit bij andere bedrijven gaat. Daarom de vraag: Krijg jij na elke rit een uitdraai en zo ja hoeveel papier is dit. Het zou helemaal mooi zijn als je me en voorbeeld kan mailen. Ook andere ervaringen hiermee hoor ik graag. Alvast bedankt voor je reactie!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden