[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

chauffeurs diploma ????


kupje

Recommended Posts

  • Forumlid

Even ter info:

Dit was mijn vraag naar het CBR:

Ben in bezit van rijbewijs C (1989).

Wil graag code 95 op mijn rijbewijs.

Dien ik het chauffeurs diploma alsnog te behalen of dien ik enkel 35 uur nascholing te volgen (incl. 8 uur praktijk) ?

Dit is het antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail.Het grootrijbewijs- categorie C is u verstrekt geworden voor 10 september 2009 op uw rijbewijsdocument, houdt in dat u uiterlijk tot 10 september 2016 beroepsmatig de weg op mag.

Wilt u na 10 september 2016 beroepsmatig blijven rijden, heeft de mogelijkheid in de jaren dat u vrijstelling heeft de 35 uur aan nascholingscursus te volgen om de code- 95 te mogen ontvangen.

De code-95 is beperkt geldig ( 5 jaar ).

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mooi he? al die wetjes en regeltjes veranderen om de kas te spekken? weet jij het nog? weet ik het?????

E.U. ...A.U.B.......MAAK EENS 1 DUIDELIJKE REGEL VOOR ALLE CHAUFFEURS!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is nou net de enige regel die Europees vastgesteld is. Nu de rest van de regels nog... :cool: Trouwens, Nederlandse chauffeurs staan bekent als de best opgeleide chauffeurs. Dat moeten we toch ook zo houden? Anders worden we straks daarop ook 'ingehaald' door onze oosterburen.:( Moeten we niet willen. Als er straks iemand is die kan zeggen dat hij/ zij alle onderdelen in de nascholing foutloos heeft afgesloten kun je volgens mij pas zeggen dat het geldklopperij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even ter info:

Dit was mijn vraag naar het CBR:

Ben in bezit van rijbewijs C (1989).

Wil graag code 95 op mijn rijbewijs.

Dien ik het chauffeurs diploma alsnog te behalen of dien ik enkel 35 uur nascholing te volgen (incl. 8 uur praktijk) ?

Dit is het antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail.Het grootrijbewijs- categorie C is u verstrekt geworden voor 10 september 2009 op uw rijbewijsdocument, houdt in dat u uiterlijk tot 10 september 2016 beroepsmatig de weg op mag.

Wilt u na 10 september 2016 beroepsmatig blijven rijden, heeft de mogelijkheid in de jaren dat u vrijstelling heeft de 35 uur aan nascholingscursus te volgen om de code- 95 te mogen ontvangen.

De code-95 is beperkt geldig ( 5 jaar ).

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Chauffeursdiploma Goederenvervoer:

Voor wie:

Chauffeurs die geboren zijn na 30 juni 1955 en een vrachtauto willen besturen van meer dan 7500 kg tmg.

Zie deze link

bewerkt door Spieker
Toch nog maar een toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf

Heren, dames,

nou even dit. Mijn vader is wel in het bezit van een rijbewijs DE en CE. Hij heeft voor DE wel een CCV-B, maar voor de vrachtwagen niet.

Hoeft hij dit nu niet te halen en mag hij zonder gaan rijden ALS hij maar voor een bepaalde datum de nascholing heeft gedaan?

graag reacties.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Indie je je rijbewijs voor 08-September-2009 behaald hebt (ongeacht je geboortedatum) heb je enkel 35 uur nascholing benodigd, waarvan 7 uur praktijk

Dus als je je enkel in het bezit bent van C-rijbewijs sinds 1992, dan is alleen die 35 uur nascholing voldoende icm. met en aanvulling E-achter-C.

Ben je in bezit van je CCV-B, heb je vrijstelling tot 2016 voor de nascholing.

in 2016 dien je echter je 35 uur nascholing gehad te hebben

En dat CCV-B heb ik dus NIET ! ! ! !

Heb ooit in "dienst" mijn C-rijbewijs mogen halen :banaan:en wil dit nu dus gaan "aanvullen". . . . .

Iemand mer TIPS (ga van de week bij een rijschool langs). . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus als je je enkel in het bezit bent van C-rijbewijs sinds 1992, dan is alleen die 35 uur nascholing voldoende icm. met en aanvulling E-achter-C.

En dat CCV-B heb ik dus NIET ! ! ! !

Heb ooit in "dienst" mijn C-rijbewijs mogen halen :banaan:en wil dit nu dus gaan "aanvullen". . . . .

Iemand mer TIPS (ga van de week bij een rijschool langs). . .

Beste Rolly, volgens mij moet je dus nu de nieuwe basisscholing gaan volgen, deze is in de plaats gekomen van het CCV-B. En die had je als beroepschauffeur nodig. Als je je basisscholing met goed gevolg hebt afgelegd, moet je elke 5 jaar nog de 35 uur bijscholing volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze mail verstuurd richting het CBR:

Uw vraag: Geachte medewerker;

Waarschijnlijk is/zal deze vraag wel al meerdere malen zijn gesteld.

Ben sinds 1992 in het bezit van een C-rijbewijs. Stel dat ik nu beroepsmatig als

chauffeur wil gaan werken. Ik ga dan lessen volgen voor E-achter-C.

Maar. . . moet ik dan ook nog theorie-vakbekwaam volgen of is alleen 35-uur

nascholing in 5 jaar tijd voldoende.

Ik ben verder NIET in het bezit van enige CCV-B papieren.

Alvast bedankt voor het "mee-denken".

En dit als antwoord gekregen:

Geachte heer/mevrouw Roland W.V.A. van Os,

U heeft uw rijbewijs C al sinds 1992 en wil nu Beroepsmatig gaan rijden en u

wilt ook uw CE rijbewijs halen.

U wil ook weten of u nog theorie moet afleggen of met de 35 uur nascholing

kunt volstaan?

U bent nu volgens de wet Vakbekwaam en het afrijden voor CE wordt gedaan op

vertoon van uw geldige C rijbewijs.

U hoeft dus GEEN theorie te gaan halen.

Met vriendelijke groet,

...(naam) ...

Medewerker Infoteam CCV

Postbus 1810

2280 DV RIJSWIJK

T (070) 3720751

F (070) 3720799

E ccvexamenhuis.nl

Tja, dan toch maar eens voor dat E-achter-C stempeltje gaan . . . .

Eventuele hints, tips, ideeën, etc. zijn natuurlijk altijd welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden