[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bestuurderskaart verloren, gevonden en nu defect.


Jacco41

Recommended Posts

  • Forumlid

Goedendag dames en heren,

Vandaag ben ik mijn bestuurderskaart verloren, alles afgezocht niks gevonden, andere auto meegenomen, een hoop stress en ellende maar toen ik vanavond weer terug kwam en goed keek bij de plaats waarvan ik dacht dat ik de kaart verloren had, lag daar mijn bestuurderskaart.

Een geluk bij een ongeluk maar nu is de kaart defect, na enkele schoonmaakpogingen geen resultaat, de tachograaf blijft de kaart weigeren met de melding: kaart defect, met code 50 en een liggend streepje bij de aanduiding van rust, of rijden net hoe de tacho ingesteld staat. Heeft iemand nog tips om de kaart weer werkende te krijgen?

Weet iemand hoe nu de onkosten verdeeld worden, indien er een nieuwe kaar moet komen en mag ik zonder kaart rijden?

Gelden nu dezelfde regels als bij diefstal, dus aangifte doen en een nieuwe kaart aanvragen. Ik heb begrepen dat ik in het laatste geval 15 dagen zonder kaart mag rijden, dus met een verklaring van aangift.

Bij voorbaat dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Natuurlijk heb je zelf ook al op de site van het ivw gekeken:

Kaart verloren, defect of gestolen

Indien uw kaart verloren of gestolen is, bent u verplicht dit telefonisch te melden bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat via nummer 088 489 00 00 (lokaal tarief). U dient dan een vervangende kaart aan te vragen. Dit geldt ook in het geval uw kaart defect is. Hieraan zijn kosten verbonden. De vervangende kaart heeft dezelfde geldigheidsduur als de verloren, gestolen of defecte kaart. Op het moment dat u de kaart verloren, gestolen of defect heeft gemeld, zal deze zijn geldigheid verliezen. Mocht u de verloren of gestolen kaart terugvinden of krijgen, is deze niet meer te gebruiken. U bent verplicht om de teruggevonden of gekregen kaart terug te sturen naar de Inspectie.

Zolang u niet over een bestuurderskaart beschikt, dient u uw werk-, rij- en rusttijden bij te houden met behulp van uitdraaien uit de digitale tachograaf. Deze uitdraai moet u voorzien van uw naam, rijbewijsnummer en handtekening. Mocht u de verloren of gestolen kaart terug vinden of krijgen, bent u verplicht om deze terug te sturen naar de inspectie.

Binnen 7 dagen

U bent verplicht binnen zeven dagen nadat u uw bestuurderskaart bent verloren of nadat deze defect is geraakt of gestolen een nieuwe kaart aan te vragen bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat. De inspectie zal binnen vijf werkdagen, nadat uw volledig ingevulde aanvraagformulier en de verschuldigde betaling is ontvangen, een nieuwe kaart afgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden