[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Doden en ernstig gewonden bij fatale kettingbotsing in dichte mist


Gast sjeffer

Recommended Posts

Rond 20:45 uur ontstond er in dichte mist een zeer ernstige kettingbotsing op de A28, circa 1.5 kilometer ten noorden van de afslag Staphorst.

Een duitstalige vrachtwagenchauffeur, die met zijn met personenauto's geladen vrachtwagencombinatie in noordelijke richting reed, minderde vaart vanwege plotselinge zeer dichte mist. Hij stopte, toen de bestuurder van een voor hem rijdende Audi zijn alarmlichten inschakelde en zijn voertuig tot stilstand bracht. Vóór de vrachtwagen hadden twee auto's elkaar aangetikt.

Bijna onmiddellijk daarna kwam er naast de truck een zwaar beschadigde auto tot stilstand en enkele seconden later voelde de trucker een fikse klap, die bijna onmiddellijk daarna gevolgd werd door een tweede, waarna direct daarop een enorme derde dreun volgde.

Het werd hem duidelijk, dat er voertuigen achter op zijn combinatie waren gebotst, maar wat er precies gebeurd was, was hem nog niet duidelijk.

Door de dichte mist viel er zelfs rond de vrachtwagen weinig tot niets te zien, maar de trucker had direct door, dat het goed mis was gegaan.

Het bleek, dat twee personenauto's achter op de met personenauto's geladen combinatie gebotst waren en dat deze twee auto's vervolgens door een daar achter rijdende vrachtwagen van een logistiek bedrijf uit Sittard waren verpletterd.

In totaal vielen er bij dit ongeval twee doden en acht gewonden, waarvan zes zwaar gewond raakten.

Onmiddellijk werd er een grote hoeveelheid hulpverleners, waaronder de brandweer van Staphorst, opgetrommeld en al snel werd opgeschaald naar middel- en zelfs grote hulpverlening.

Volgens de eerste berichten van de afdeling persvoorlichting van de Politie IJsselland zouden er in de twee wrakken elk één dode gevallen zijn, waaronder in ieder geval één kind.

bron: kilroynews.net

http://kilroynews.net/special/2009-12/20091228.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is het ongeluk waar we het gister avond laat over hadden, een beetje meer duidenlijkheid nu dan....

erg triest.....

Mijn beste wensen en condolances voor de betrokkenen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat doet de verkeers analyse ongevallendienst standaard bij een dergelijk ongeval om te kijken wie is de dader en of wat zijn/waren de evt. mankementen aan een voertuig. maar als het goed is zijn alle voertuigen in beslag genomen voor een nader onderzoek

klopt bij dodelijk ongeval doen ze dit standaard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb zelf als berger gewerkt.

Heb eigenlijk nooit gehoord dat ze dan een auto in beslag nemen.

Maar vaak staan ze door de schade toch al bij het bergingsbedrijf.

En komt de VOA ( Verkeersongeval Onderzoek Analyse ) erbij omdan de boel te reconstrueren.

Heb ze zelf alwel een aantal keren geholpen om met de heftruck auto's enz. zo neer te zetten

zodat ze dan foto's kunnen maken waar de auto's elkaar dan het eerste geraakt hebben.

Maarja in dit geval kanhet natuurlijk anders zijn.

Je krijgt de auto vanzelf wel weer terug.

Sterkte voor alle betrokkenen en nabestaanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ben zelf werkzaam geweest voor Stormvogel,dus ik ken de chauffeur die bij dit tragisch ongeval betrokken is geweest.

Ik zat gister in Hinckley, toen ik het nieuws hoorde van een andere ex-collega.

Ik ben me rot geschrokken.Brengt de realiteit toch wel weer dichtbij dat een ongeluk in een klein hoekje zit..

Mijn medeleven gaan niet alleen uit naar me oude collega, maar ook uit naar de nabestaanden vd overleden personen..echt wel klote dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden