[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

combined transport in Engeland.


engelandvaarder

Recommended Posts

  • Forumlid

Goedenmorgen

Hieronder de verklaring van het Engels ministerie van Transport 10-5-2010

Deze verklaring komt overeen met de antwoorden die ik heb ontvangen van VOSA

Ik heb het niet vertaald om het duidelijk te houden. let vooral op het laatste gedeelte, geen afgestempeld attest geen gecombineerd transport.

Een voorbeeld van het attest kan men gratis opvragen bij dirkduwel@iota.org.uk

Combined Transport Directive

Key points for hauliers considering operating under EU Combined

Transport rules.



If you operate Heavy Goods Vehicles in Great Britain and Northern

Ireland you are required to hold a Great Britain or Northern Ireland

operators licence. There are a number of exceptions to this, however in

relation to international hauliers there are two primary exceptions.

1. If you undertake permitted cabotage within the rules after an

international freight journey

2. If you transport goods under the defined rules and restrictions of

the Combined Transport Directive (as set out below).

Combined Transport is described by EC Directive 106/92.

As outlined above, the Combined Transport Directive can, under

certain restrictions, allow a non GB & NI road haulier to undertake

certain types of haulage within GB & NI outside of the more usual

Cabotage restrictions. The same Directive also applies to GB & NI

hauliers who wish undertake Combined Transport haulage in other EU

member states.

The Combined Transport rules are very specific and very

restrictive, and conformity to all aspects is required if a claim to

be operating under these rules is to be substantiated.

To be considered as Combined Transport:

o

Goods have to be carried in a single lorry, trailer, semi-trailer (with or without tractor unit), swap body or container of 20 feet length or more from origin to final destination,

o

Re-handling of goods outside the original trailer or container is not considered as Combined Transport under the Directive,

o

The lorry, trailer, semi-trailer (with or without tractor unit), swap body or container of 20 feet length or more must be moved by a rail, inland waterway or maritime service of at least 100 kms,

o

The lorry, trailer, semi-trailer, swap body or container must be moved by road for the initial or final leg of a journey, and the road journeys must not exceed 150 kms (as the crow flies from the ports or rail terminals),

o

The operator must be able to supply proof of Combined Transport in the form of a transport document which specifies the rail loading and unloading stations relating to a rail leg, or the loading and unloading ports relating to an inland waterway or maritime journey,

o

These details shall be recorded before the transport operation is carried out and shall be confirmed by means of a stamp affixed to the transport document by the rail or port authorities in the railway stations or inland waterway or sea ports concerned,when that part of the journey carried out by rail or inland



waterway or by sea has been completed,

o

The operator must also be able to supply proof of where the lorry, trailer, semi-trailer, swap body or container was loaded with its cargo, and where it has been (or will be) unloaded,

o

The Directive only applies to hauliers established in a Member State and to the carriage of goods between Member States,

o

Note - all lorries, trailers, semi-trailers, swap bodies or containers loaded or unloaded outside the European Union are outside the remit of the Directive. (So containers loaded in Asia,

Africa, North America, South America, Australia and the Pacific Islands are excluded and are not covered by the combined transport directive)

Can an operator working on Combined Transport undertake Cabotage?

The new cabotage rules clearly separate the two activities. They make it clear that these are distinct activities, and as a result we consider the two activities to be mutually exclusive (i.e. both activities can not be carried out) during a single visit to any member state (including the GB & NI). Hauliers on combined transport operations involving the collection and distribution of containers or trailers in a host member state cannot undertake any other domestic haulage work, specifically cabotage. This clarification should make it easier for both hauliers and enforcement authorities to understand and



apply the rules for each of these separate activities.

What if the transport document indicating the port of arrival for an inbound movement has not been had a stamp affixed by the rail or port authorities in the railway stations or inland waterway or sea ports concerned?

It is an essential part of the Directive that a stamp is affixed. This is so that the distance calculation at origin and destination can be determined accurately.We consider that without all the required documentation, including the appropriate stamp, a transport journey cannot be treated as Combined



Transport under the terms of the Directive.

Department for Transport

Freight & Logistics Division

12 May 2010

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goedemiddag Harry.

Hij zal zich aan de bovenstaande regels moeten houden.Je kan binnen een straal van 150 kilometer doen wat je wil, als je echter buiten de 150 gaat nadat je vrachten gedaan hebt binnen de 150 kilometer komen deze eerdere vrachten onder cabotage.

Als je geen documentatie kan voorleggen aangaande de ferry overtocht is het ook cabotage.

Zorg ervoor dat je papieren in orde zijn en dan zou je geen problemen moeten hebben.

Een beetje meer werk voor de planner maar zolang hij hier mee bezig is zit hij jou niet achter je broek aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goedemiddag Harry.

Hij zal zich aan de bovenstaande regels moeten houden.Je kan binnen een straal van 150 kilometer doen wat je wil, als je echter buiten de 150 gaat nadat je vrachten gedaan hebt binnen de 150 kilometer komen deze eerdere vrachten onder cabotage.

Als je geen documentatie kan voorleggen aangaande de ferry overtocht is het ook cabotage.

Zorg ervoor dat je papieren in orde zijn en dan zou je geen problemen moeten hebben.

Een beetje meer werk voor de planner maar zolang hij hier mee bezig is zit hij jou niet achter je broek aan.

Wil er even op in gaan

Want Engeland moet zich ook aan de Europesse normen en richtlijnen houden

En dat verdrag met Europa heeft Engeland ook ondertekent

Het zo mooi zijn als ieder land zijn eigen normen en richtlijnen gaat veranderen

Vergeet niet tussen een oostblok en een chauffeur uit west Europa zit wel verschil in

Als ik Dover los en weer laden vor londen weer los en weer laden voor Nederland Dat is geen enkel probleem Want een Engelse vervoerder mag het ook in Nederland

Alleen een Engelse auto met een poolse chauffeur er op ligt het weer anders

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goedemiddag Harry.

Hij zal zich aan de bovenstaande regels moeten houden.Je kan binnen een straal van 150 kilometer doen wat je wil, als je echter buiten de 150 gaat nadat je vrachten gedaan hebt binnen de 150 kilometer komen deze eerdere vrachten onder cabotage.

Als je geen documentatie kan voorleggen aangaande de ferry overtocht is het ook cabotage.

Zorg ervoor dat je papieren in orde zijn en dan zou je geen problemen moeten hebben.

Een beetje meer werk voor de planner maar zolang hij hier mee bezig is zit hij jou niet achter je broek aan.

Ik kom niet zo veel daar maar als het wel eens is, is het meestal lossen Coventry en dan bij dat vliegveldje een stukje naar beneden retour laden voor NL en Duitsland

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry Huub.

Je zit op het verkeerde paard. De gecombineerde transport regels zijn er all sinds 1992.

Niemand maakte gebruik gebruik van deze regels daar het niet nodig was omdat iedereen in Engeland kon blijven rondrijden voor 6 maanden.

Op 15 Mei is de EU cabotage regeling in werking getreden en mag men maar 3 cabotage handelingen in de 7 dagen verrichten.

Dit leverde voor een aantal Nederlandse ondernemers problemen op en wij hebben daarom deze oude wetgeving uit de mand gehaald.

Ik ken bedrijven die chauffeurs 3 trailers per dag uit de haven laten halen en die kregen uiteraard waarschuwingen van Vosa onder de cabotage regeling.

De combined transport regeling geeft hier een oplossing daar deze wetgeving de ondernemer toestaat om door te gaan op de zelfde manier als men dat voor 15 mei deed.

Engeland is redelijk makkelijk met de cabotage regeling daar zij stellen dat je het land uit moet, geeft niet waar heen. Er zijn onbevestigde geruchten dat de Fransman eist dat het voertuig terug gaat naar het land van herkomst.

Als men volgens de letter van de wet werkt is dit correct daar het land van herkomst uiteraard het startpunt is van een internationaal transport.

De cabotage regels waren ontworpen om er voor te zorgen dat je niet leeg naar huis rijd, zoals normaal met alles wat uit de EU vandaan komt heeft men ook hier een zooitje van gemaakt.

In beide reglementen maakt men sprake van het voertuig en niet van de chauffeur dus waar jij commentaar geeft op buitenlandse chauffeurs heb je het verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sorry Huub.

Je zit op het verkeerde paard. De gecombineerde transport regels zijn er all sinds 1992.

Niemand maakte gebruik gebruik van deze regels daar het niet nodig was omdat iedereen in Engeland kon blijven rondrijden voor 6 maanden.

Op 15 Mei is de EU cabotage regeling in werking getreden en mag men maar 3 cabotage handelingen in de 7 dagen verrichten.

Dit leverde voor een aantal Nederlandse ondernemers problemen op en wij hebben daarom deze oude wetgeving uit de mand gehaald.

Ik ken bedrijven die chauffeurs 3 trailers per dag uit de haven laten halen en die kregen uiteraard waarschuwingen van Vosa onder de cabotage regeling.

De combined transport regeling geeft hier een oplossing daar deze wetgeving de ondernemer toestaat om door te gaan op de zelfde manier als men dat voor 15 mei deed.

Engeland is redelijk makkelijk met de cabotage regeling daar zij stellen dat je het land uit moet, geeft niet waar heen. Er zijn onbevestigde geruchten dat de Fransman eist dat het voertuig terug gaat naar het land van herkomst.

Als men volgens de letter van de wet werkt is dit correct daar het land van herkomst uiteraard het startpunt is van een internationaal transport.

De cabotage regels waren ontworpen om er voor te zorgen dat je niet leeg naar huis rijd, zoals normaal met alles wat uit de EU vandaan komt heeft men ook hier een zooitje van gemaakt.

In beide reglementen maakt men sprake van het voertuig en niet van de chauffeur dus waar jij commentaar geeft op buitenlandse chauffeurs heb je het verkeerd.

Moet toegeven het fijne weet ik niet Want dan moet ik het nalezen

In de jaren 70 was Engeland streng Je mocht zelfs nog niet af koppelen

En het gewicht niet meer dan 36 ton Toen had je nog twee assen Toen had je nog een Triptiek nodig Hoop dat ik het goed schrijf Maar in de jaren 80 is dat afgeschaft.

Zeker Dover dat vrij maken Daar kon je een dag voor tellen Als alles goed was

Heb vrij veel in Engeland gereden Zeker bij Vos Meestal een of twee riten binnen land

Dan meestal naar Frankrijk laden voor Italie of Spanje Alleen als ik in frankrijk een binnenlandse rit deet Moest ik altijd met franse C.M.R. rijden Omdat het altijd ging van uit Lyon (ook Vos) Dat ging over de B.T.W.Want die wil Frankrijk wel ontvangen

En met controlle waren ze er vrij streng in

Maar ik moet er bij zeggen Ieder land heeft nog zijn eigen regels in het Cabotage

Maar ik geloof dat het in 2014 weg gaat Want dan moet alles vrij zijn

Waar Nederland niet blij mee is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

goedenavond Huub.

Ik heb menige maandag het grootste gedeelte van de dag in Harwich gestaan, wij hadden daar zelf onze eigen koffie machine.De gene die het eerste van de boot af was moest koffie zetten.

Ondank het feit dat men in 2014 alles wil vrijgeven zie ik dit in cabotage nog niet gebeuren.

Frankrijk en Belgie zijn er zwaar op tegen en als men in Engeland wakker word, anders zal ik ze wakker maken, zal men hier ook tegen stemmen.

Als dit niet gebeurd word het 100% onmogelijk om controle uit te oefenen op onze bedrijfstak.

Ik heb geen bezwaar tegen oost Europeanen ik vind alleen dat ze het zelfde salaris moeten krijgen zodat wij geen concurentie vervalsing hebben.

mvg dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
goedenavond Huub.

Ik heb menige maandag het grootste gedeelte van de dag in Harwich gestaan, wij hadden daar zelf onze eigen koffie machine.De gene die het eerste van de boot af was moest koffie zetten.

Ondank het feit dat men in 2014 alles wil vrijgeven zie ik dit in cabotage nog niet gebeuren.

Frankrijk en Belgie zijn er zwaar op tegen en als men in Engeland wakker word, anders zal ik ze wakker maken, zal men hier ook tegen stemmen.

Als dit niet gebeurd word het 100% onmogelijk om controle uit te oefenen op onze bedrijfstak.

Ik heb geen bezwaar tegen oost Europeanen ik vind alleen dat ze het zelfde salaris moeten krijgen zodat wij geen concurentie vervalsing hebben.

mvg dirk

Dat ben ik volkommen met je eens

Jij weet ook dat er verdragen zijn En Brussel is er vrij gemakkelijk in

Lees het verdrag van Lissabon maar is

Wist niet dat ze in Engeland koffie hadden Wel sloot water

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

The lorry, trailer, semi-trailer, swap body or container must be moved by road for the initial or final leg of a journey, and the road journeys must not exceed 150 kms (as the crow flies from the ports or rail terminals),

nou weten ze het bij de vosa het dan wel allemaal zo goed? Het verhaal van de cabotage ritten was ons intussen al duidelijk. Alleen nou ben ik 5 wkn terug (weer....zucht:mad:)aangehouden in killingholme en daar zat de vosa me het hele verhaaltje weer te vertellen, maar bovenstaand stukje was er nog niet door!....dus zeg het maar...:zegtniets:

Trouwens nog een vraag, heb een paar maand terug een "bekeuring" gekregen van 300 pond voor 2 gladde banden. Nu pas de dagvaarding binnen. Heeft het zin om daar op te reageren? Of is de kans dat ik dan nog meer moet betalen groter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aangaande het gecombineerd transport hebben al onze klanten een complete uitleg ontvangen met de benodigde documenten, de regels zijn heel eenvoudig maar je moet wel binnen deze regels blijven.

Wij hebben onze klanten geadviseerd om een kopie van de documenten mee te geven aan de chauffeur zodat hij deze aan Vosa kan voorleggen als hij aangehouden word.

In het pakket van documenten zitten verklaringen van Vosa en het Engelse ministerie van Transport.

Aangaande je bekeuring kan ik uiteraard geen zinnig woord zeggen zonder een kopie van de dagvaarding. Je kijkt echter wel naar minimaal 6 punten op je rijbewijs.Ik kan alleen maar adviseren om te verschijnen en schuldig te pleiten daar je zelf al hebt toegegeven dat je wist dat de banden vervangen moesten worden.

Als je lid bent van een vakbond zullen zij een advocaat voor je regelen,je kunt je werkgever vragen om een advocaat te regelen maar ik weet uiteraard niet of hij bereid is om € 1000 uit te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Aangaande het gecombineerd transport hebben al onze klanten een complete uitleg ontvangen met de benodigde documenten, de regels zijn heel eenvoudig maar je moet wel binnen deze regels blijven.

Wij hebben onze klanten geadviseerd om een kopie van de documenten mee te geven aan de chauffeur zodat hij deze aan Vosa kan voorleggen als hij aangehouden word.

In het pakket van documenten zitten verklaringen van Vosa en het Engelse ministerie van Transport.

Aangaande je bekeuring kan ik uiteraard geen zinnig woord zeggen zonder een kopie van de dagvaarding. Je kijkt echter wel naar minimaal 6 punten op je rijbewijs.Ik kan alleen maar adviseren om te verschijnen en schuldig te pleiten daar je zelf al hebt toegegeven dat je wist dat de banden vervangen moesten worden.

Als je lid bent van een vakbond zullen zij een advocaat voor je regelen,je kunt je werkgever vragen om een advocaat te regelen maar ik weet uiteraard niet of hij bereid is om € 1000 uit te geven.

Lees je werkgeversverklaring maar is door Want de werkgever is altijd verantwoordelijk

En zal altijd voor de boete op moeten komen

Er zijn bedrijven die betalen alles Maar je moet je wel aan de regels houden

Bij jou in de buurt is een bedrijf hou je niet aan de regels .Staat zelfs ontslag op

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lees je werkgeversverklaring maar is door Want de werkgever is altijd verantwoordelijk

En zal altijd voor de boete op moeten komen

Er zijn bedrijven die betalen alles Maar je moet je wel aan de regels houden

Bij jou in de buurt is een bedrijf hou je niet aan de regels .Staat zelfs ontslag op

Huub

Ik weet het niet Huub maar hieronder een antwoord aangaande aansprakelijkheid ontvangen van de rechtskundige dienst van het FNV

Voor wat betreft jouw slotvraag kan ik je mededelen, dat het na een uitspraak door de Hoge Raad sinds twee jaar in Nederland zo gesteld is, dat in beginsel alle boetes voor rekening van de desbetreffende chauffeur zijn en er geen verschoningsrecht bestaat door een dienstbetrekking of vanwege bijvoorbeeld een vervoersopdracht ook niet naar derden toe overdraagbaar zijn………….]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lees je werkgeversverklaring maar is door Want de werkgever is altijd verantwoordelijk

En zal altijd voor de boete op moeten komen

Er zijn bedrijven die betalen alles Maar je moet je wel aan de regels houden

Bij jou in de buurt is een bedrijf hou je niet aan de regels .Staat zelfs ontslag op

Huub

mwa das het probleem ook niet he......bekeuring is al betaald door mn werkgever. Maar we vroegen ons gewoon af of het zinvol was om er heen te gaan of niet.

kijk als je de bekeuring met 100 pond kunt laten zakken dan is het nog een keer de moeite waard om er dan een briefje heen te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Helaas zal je je moeten afvragen of je al dan niet moet verschijnen.Als je moet verschijnen en je doet het niet heeft men de mogelijkheid om een arrestatie bevel uit te zenden.

ik zit hem eigenlijk net te bestuderen in zoverre dat mogelijk is (slecht gekopieerd of geprint). Er staat eigenlijk dat ik of er heen moet of dat ik het per post kan afhandelen. Alleen waarom ik mijn rijbewijs moet mee sturen???...............you must send your driving license and its (....is onleesbaar) to the court before the hearing date. if you do not do this blablabla...

nou ik vul die rommel, maar in denk ik zo...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De combined transport regeling geeft hier een oplossing daar deze wetgeving de ondernemer toestaat om door te gaan op de zelfde manier als men dat voor 15 mei deed.

ben eigenlijk wel benieuwd welke oplossing dit is. wij zitten er ook mee. doen normaal 5 dgn per week GB, koppelwerk dus (elke morgen een trailer + 1 geladen terug...). Maar als ik nu met een engelse vergunning rijd op een nederlandse auto? Dan lijkt het me toch opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden