[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur mag weer aan het werk na 'stelen' Fristi


KEVINvB

Recommended Posts

  • Forumlid

Geschreven door redactie op 15.06.2011, 17:00

HASSELT(B) - Een vrachtwagenchauffeur die vorige week vrijdag werd ontslagen, vanwege het 'stelen' van twee pakjes Fristi frisdrank, mag weer aan het werk. De chauffeur werkt voor het bedrijf AB Inbev uit het Belgische Hasselt. In het bedrijf was rumoer uitgebroken na het horen van het ontslag van de chauffeur. Het personeel ging daarop maandag in staking. Inmiddels is de staking opgeheven en de rust weergekeerd bij het bedrijf.

Na onderhandelingen met de vakbonden werd beslist de man alleen een sanctie op te leggen in de vorm van een schorsing. Hoe lang die schorsing zal duren, werd niet bekendgemaakt. Volgens de vakbonden is het de gewoonte dat drankjes die naast de koelcel staan bij AB Inbev gratis meegenomen worden door het personeel. Vandaar dat de chauffeur verbolgen reageerde toen hij door zijn baas na het beëindigen van zijn route werd aangesproken over de "diefstal".

Volgens AB Inbev heeft niet alleen dat feit, maar ook het "ongepaste en agressieve gedrag" van de betrokken werknemer geleid tot zijn ontslag op staande voet.

Bron:http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8502

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geschreven door redactie op 15.06.2011, 17:00

HASSELT(B) - Een vrachtwagenchauffeur die vorige week vrijdag werd ontslagen, vanwege het 'stelen' van twee pakjes Fristi frisdrank, mag weer aan het werk. De chauffeur werkt voor het bedrijf AB Inbev uit het Belgische Hasselt. In het bedrijf was rumoer uitgebroken na het horen van het ontslag van de chauffeur. Het personeel ging daarop maandag in staking. Inmiddels is de staking opgeheven en de rust weergekeerd bij het bedrijf.

Na onderhandelingen met de vakbonden werd beslist de man alleen een sanctie op te leggen in de vorm van een schorsing. Hoe lang die schorsing zal duren, werd niet bekendgemaakt. Volgens de vakbonden is het de gewoonte dat drankjes die naast de koelcel staan bij AB Inbev gratis meegenomen worden door het personeel. Vandaar dat de chauffeur verbolgen reageerde toen hij door zijn baas na het beëindigen van zijn route werd aangesproken over de "diefstal".

Volgens AB Inbev heeft niet alleen dat feit, maar ook het "ongepaste en agressieve gedrag" van de betrokken werknemer geleid tot zijn ontslag op staande voet.

Bron:http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8502

past wel bij je handtekening:D

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ongepaste en agressieve gedrag.

Kan mij het wel een beetje voorstellen dat hij pist-off werd het personeel mag en kan het zo pakken en hij word meteen van diefstal beticht, ik mag ook wel oppassen als ik bij een klant met een storing kom krijg ik ook wel eens b.v.b. 1 a 2 broden mee als ze me hier mee zien lopen uuuuu tja :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ongepaste en agressieve gedrag.

Kan mij het wel een beetje voorstellen dat hij pist-off werd het personeel mag en kan het zo pakken en hij word meteen van diefstal beticht, ik mag ook wel oppassen als ik bij een klant met een storing kom krijg ik ook wel eens b.v.b. 1 a 2 broden mee als ze me hier mee zien lopen uuuuu tja :confused:

nou daar zeg je wat .

bij een oud werkgever moest je bewijs hebben dat je het gekregen had.tijdens laden of lossen .

kon namelijk bij de firma s nog wel eens vlees of groente, fruit krijgen /of kopen .

maar hij had wel graag dat je er een bon van had .

kon ik dat of een andere collega die dat ook wel had bewijzen ,geen probleem .

ik dekte mij altijd in .kon ook een werknemer zijn die het stiekum verkocht .

en als ze er dan achter kwamen ,weten ze het opeens niet meer .

als ze geen bon willen geven liet ik het liggen .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden