[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Deli XL neemt LZV in gebruik


Gast Marcel

Recommended Posts

Gepubliceerd op 16 januari 2012 12:45

Foodservice groothandel Deli XL rijdt vanaf nu met een LZV. De inzet van een ecocombi bij Deli XL verlaagt volgens het bedrijf de transportkosten en draagt bij aan de reductie van de CO2-uitstoot.

LZV Deli XL"In een LZV kan 50 procent meer volume meegenomen worden in vergelijking met een normale vrachtwagencombinatie. Het brandstofverbruik is door alle genomen maatregelen maar een fractie hoger" , aldus Jan Willem Gosseling, Fleetmanager bij Deli XL. Het bedrijf kocht zes motorwagens die qua specificatie en inrichting onderscheidend zijn van het overige wagenpark. De vrachtwagens zijn voorzien van dakspoiler en fenderset voor betere aerodynamica. Evenals de vier aanhangwagens die zijn aangekocht zijn deze vrachtwagens voorzien van een generator onderbouwkoeling en dichte zijafscherming. "En dat leidt tot lager brandstofverbruik", legt Gosseling uit.

De zes motorwagens en vier aanhangwagens bieden samen de mogelijkheid tot de combinatie van twee LZV's. Deze ecocombi wordt overdag als normale motorwagen, eventueel met aanhanger combinatie ingezet. 's Avonds en 's nachts wordt er een tweede aanhangwagen aangekoppeld en wordt de ecocombi ingezet voor pendelverkeer tussen de Deli XL vestigingen. Hiermee zijn de nieuwe voertuigen 24 uur per dag, zeven dagen per week inzetbaar.

René Schreiner, Manager van het Nationaal Distributiecentrum Kruidenierswaren van Deli XL in Ede, ziet ruimschoots de voordelen die de inzet van de LZV's bieden. "Als landelijk opererend distributiecentrum hebben wij een centrale servicerol naar lokale vestigingen toe. Met de inzet van de LZV's kunnen wij deze rol nog efficienter vervullen, doordat we nu nog beter in staat zijn om iedere nacht een breed assortiment aan hen te leveren."

Bij het construeren van de laadbak is rekening gehouden met het vervoer van twee verschillende soorten rolcontainers en pallets. De interne lengte en breedte zijn hierop afgestemd. In samenwerking met dealer EBAG trucks, carosseriebouwer Hartog - Est, DAF Trucks Nederland, Gray & Adams Dunfermline (UK) en TRS Transportkoeling zijn de wagens op maat ontworpen. Inmiddels is er ook een groep van ruim 10 chauffeurs in het bezit van een aanvullend rijbewijs.

Bron: Foto's: Deli XL neemt LZV in gebruik - TTM.nlpost-8-1394785101,5213_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden