[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ervaringen met spoedcursussen praktijk


Holland

Vraag

  • Forumlid

Hallo beste forumleden,

Zoals sommigen hier wel weten ben ik sinds een paar maanden 18 en goed op weg naar mijn B-rijbewijs, die ik als 't even meezit over 2 weken hoop te behalen. Nu is het als volgt, ik doe een HBO-opleiding, maar wil dolgraag naast die opleiding mijn jeugddroom waarmaken, en mijn vrachtauto-rijbewijs halen. Eerst alleen C, omdat ik 't uit eigen zak moet betalen en dus ook met de financiële situatie rekening moet houden. Nu zit ik er sterk aan te denken om een spoed-praktijk opleiding te doen, ook al kost dat meer dan de lange weg. Ik zit er aan te denken om naast mijn opleiding zelfstandig de theorie te behalen, mijn neef zegt dat dat haalbaar moet zijn voor mij. En dan in een vakantie versneld de praktijk te halen. Over mij zelf durf ik wel te zeggen dat ik wel aanleg heb om snel een voertuig te beheersen en snel leer en rustig van mezelf ben. Maar nu wil ik graag van jullie weten of het aan te raden is zo'n spoed praktijk opleiding en waar je goed op moet letten. Wat zijn jullie ervaringen?

En hebben jullie eventueel nog goede ervaringen met een bepaalde rijschool in de Achterhoek ( Doetinchem, Aalten, Winterswijk) of in de omgeving van Kampen, Dronten, Zwolle, Lelystad?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Vriendelijke groeten Holland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Je moet keuze's maken in het leven hè. Ik vind het wel enigszins "zonde" van het geld dat je BE alvast gehaald hebt òf je moet deze nu echt nodig hebben. Ik heb CE mede gedaan vanwege de gunstige fiscale regelingen èn het feit dat ik er BE "gratis" bij kreeg. Als je straks van plan bent CE ook te halen zou dit theoretisch weggegooid geld zijn.

Mijn ervaring met een spoedcursus is prima. Ik heb twee halve en één hele dag gelest (16 uur) voor een redelijk scherp tarief en dat is me goed bevallen. Ik was incl. belastingvoordeel nog geen € 1300,- kwijt (zie topic elders). Gewoon de dingen goed uitzoeken en bekijken en het komt in orde...

Succes met de studie, in Canada en met het nastreven van je dromen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

BE zou theoretisch weggegooid geld zijn. Maar volgend jaar gaan ze de regels daarvoor op de schop nemen, en de rijbewijzen onder verdelen in B, B+ en BE, dus was 't als ik BE wou halen het verstandigst zijn om het nu te behalen. Als ik ooit C of CE zou halen, zou 't weggegooid geld zijn, maar 't leven kan raar lopen, en 't zou jammer zijn dat ik over tien jaar me CE nog niet heb, maar daardoor op een veel moeilijkere (duurdere) weg mijn BE zou moeten behalen. Dus zie ik 't wel als een goede investering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ga eens rondvragen op welke termein je kunt lessen / examen afleggen.

Ik had hetzelfde in de kop, en kon 3 weken na aanvraag beginnen met lessen, 3 weken lang. de week daarna (de 7e week na het aanvragen) examen gedaan.

Als zo'n rijschool het rustig heeft, en wat geld wil verdienen kunnen ze een hele hoop :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden