[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat vinden wij van ZZP'ers ...


Recommended Posts

Gast sindaco
:Duiteindelijk gaat het toch om de chauffeur die weet waar die voor staat en je ziet de teruggang naar Nederlandse chauffeurs langzaam op gang komen gewoon vanwege zijn opleiding en Knowhow.

Mvg. Peter

klopt als een bus en ook ik ben er van overtuigd dat kwaliteit het altijd gaat winnen van quantiteit, maar hoeveel schade is er dan al.

en hoe krijg je dat allemaal teruggedraaid als het europawijd ingeburgerd is.

we zullen het moeten afwachten en eventueel moeten uitzitten

de tijd zal het leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Jeroen de Vries

Was het spreekwoord niet zo.................KENNIS IS MACHT!

Dus mensen met een afgeronde opleiding genieten op den duur toch weer de voorkeur bij de werkgever

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

waarom zou een zzp'er zijn 'vrijgesteld' van de 48-urige werkweek???

omdat hij ondernemer is???

een eigenrijder is toch ook een ondernemer???

het gras lijkt altijd groener bij de buurman...

uiteindelijk zal het er op neer komen dat je ondernemer in het beroepsgoederenvervoer bent, en dus een vergunning nodig hebt om in die branche zaken te mogen doen...en dat je daarbij een voertuig van iemand anders gebruikt boeit de wet dan ff niet...

ik weet dat het momenteel nog een beetje een grijs gebied is of het wel of niet mag, maar ik verwacht dat wanneer deze 'trend' zich voort zet dat dit de regeltjes gaan worden...EN DAAR IS NIKS MIS MEE...

waarom zou iemand met een eigen vrachtwagen wel over een vergunning moeten beschikken (met de bijkomende kosten), en iemand anders die toevallig ff werkeloos is en een groot rijbewijs heeft zomaar ff zichzelf kan verhuren???

er moet wel een selectiecriterium blijven, anders is de transportbrache in no-time een cowboywereld, en dat kunnen we nou net niet gebruiken met de moordende concurrentie van vandaag de dag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Het is allemaal een beetje weggezakt.... Moet even opgefrist worden...

Je hebt de NIWO-vergunning... Het origineel voor op de zaak en een copie, het vergunningsbewijs, voor in de wagen... Deze staat niet op kenteken... en is 5 jaar geldig.. Was het niet zoiets??

Maar ik neem aan dat je toch ook een vakdiploma nodig hebt... Je hebt tenslotte een soort eigen bedrijf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er heeft een kennis van mij die sinds kort zzp,er is gebeld met mijn werkgever of hij voor ons kon rijden maar die hebben hem afgewezen omdat een transportbedrijf een zzp,er zonder eigen transportpapieren niet voor een transportbedrijf rijden blijkbaar.

En als hij die wel heeft, moet hij dan ook dat eigen startkapitaal van ---duizend euro kunnen aantonen?

Een eigen rijder moet dat wel, als hij voor zichzelf gaat beginnen.

Een ZZP-er zou dus een trekker kunnen huren en zich aan een transportbedrijf kunnen uitlenen, zonder dat benodigde startkapitaal.

Of maak ik het nu te ingewikkeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En als hij die wel heeft, moet hij dan ook dat eigen startkapitaal van ---duizend euro kunnen aantonen?

Een eigen rijder moet dat wel, als hij voor zichzelf gaat beginnen.

Een ZZP-er zou dus een trekker kunnen huren en zich aan een transportbedrijf kunnen uitlenen, zonder dat benodigde startkapitaal.

Of maak ik het nu te ingewikkeld?

Het blijft een grijs gebied.

die kredietwaardigheid van € 18000 wordt of is al € 9000 stel ook niets voor kan je ook ff regelen via via.

je kan je wel verhuren aan eigenvervoerders.

Bij transportbedrijf is het alleen mogelijk via uitzendburo of zelf beginnen op naam van je vrouw of zo want je mag je zelf niet uitzenden waarom ??

of je vergunning aanvragen dan is het collegiaal verhuur.

of gewoon rijden tot je aangehouden word en ze om je werkgeversverklaring vragen dan ben je de L*L.

als er niet om vragen kan je gewoon weer verder.

ik ken zzpers die al 5 jaar zo rijden niets aan de hand als je maar een var verklaring wuo heb en een goede overeenkomst met je opdrachgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een werkgeversverklaring kun je zelf van het internet invullen/downloaden en afprinten. ZONDER dat bij het invullen een kopie wordt verzonden naar de dienstdoende 'dienst'

Stempeltje van je opdrachtgever erop, krabbeltje erbij en klaar is klara.

Vraagt men naar de werkgeversverklaring dan kun je heb dus het bewuste papiertje laten zien :D

life is simple ... :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een werkgeversverklaring kun je zelf van het internet invullen/downloaden en afprinten. ZONDER dat bij het invullen een kopie wordt verzonden naar de dienstdoende 'dienst'

Stempeltje van je opdrachtgever erop, krabbeltje erbij en klaar is klara.

Vraagt men naar de werkgeversverklaring dan kun je heb dus het bewuste papiertje laten zien :D

life is simple ... :tu:

Maar dat mag niet dat is stout :angel:

maar wel bedankt voor de tip:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb ook niet echt het idee dat er in nederland veel wordt gecontroleerd onderweg...heb in duitsland al 2x controle gehad, belgië 2x en frankrijk 1x...maar nederland ho maar...

en onderweg controleren lijkt mij toch de enige methode om overtredingen op dit gebied in beeld te kunnen krijgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden