[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

A bord


majoor2

Vraag

  • Forumlid

iemand een idee wanneer je een A bord moet voeren.laatst weer met oud papier uit duitsland gekomen.geen idee of het dan moet.laatst met walking floor in duitsland geweest met gips toen moest ik het wel .zat een afvalstroom nummer bij.dus kan iemand mij vertellen wanneer wel en waneer niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid

Voor het transport van afvalstoffenwaarvoor een kennisgeving is vereist

moet tijdens het transport een kopie van het transportformulier, inclusief de bewijzen van toestemming aanwezig zijn.

Daar komt bij dat een land van doorvoer of bestemming nog additio-nele voorschriften kan verbinden aan het transport (in Duitsland moet bij-voorbeeld het vervoermiddel voorzien zijn van een bord met de letter A). Het is dus aan te raden om bij de bevoegde autoriteit van ontvangst of doorvoer na te gaan of er nog bijzondere voorwaarden gelden.

Eigenlijk is dat A-Bord alleen maar in Duitsland nodig als je zoals wij met vet de grens over gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik denk dat de clou hem zit in het afvalstroomnummer. Weet het ook niet zeker hoor, maar de A is volgens mij alleen verplicht in Duitsland. en ik denk dat hij verplicht is zodra er een afvalstoffenbegleidingsbrief bij je vracht zit.....nogmaals, zeker weet ik het ook niet...:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik denk dat de clou hem zit in het afvalstroomnummer. Weet het ook niet zeker hoor, maar de A is volgens mij alleen verplicht in Duitsland. en ik denk dat hij verplicht is zodra er een afvalstoffenbegleidingsbrief bij je vracht zit.....nogmaals, zeker weet ik het ook niet...:stom:

ja snap er ook niks van in nederland rij ik met scherderafval en dan hoeft het ook niet.laatst eentje van ons gepakt in duitsland geen A bord met balen pet flesjes moest dus wel een A bord voeren ik vind het wazig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Voor alle afval stoffen die uit /naar of binnen duitsland worden vervoerd, moet je een A-Bord voeren.Dus voor bv schroot, oud papier en houtsnipper/zaagsel.Het gaat er om of de producten bij de leverancier afvalstoffen zijn,het maakt dus niet uit wat de ontvanger er mee doet.

Voorbeeld: Een vracht zaagsel van een houtzagerij naar een spaanplaten fabriek is afval(want de levancier kan er niks meer mee)voor de afnemer is het echter een grondstof.Toch moet je een A-bord voeren omdat het voor de leverancier afval is.Voor oud papier geld precies hetzelfde.Let wel even op dat je bij elke vracht een zgn "Begleitschein"hebt van de nieuwste versie, een eerdere versie of is hij ook gelijk aan de vorige versie is niet geldig!!Zoek het even goed uit of laat je baas/planner het uitzoeken,de bekeuringen hiervoor zijn niet mals,het is een economisch delict.

mvg Lammert

Ps : Geld ook voor België en Luxemburg, Frankijk weet ik niet maar dacht het wel,zie ook wel Fransen rijden met A-bord in België richting Frankrijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden