[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

adr


gerben

Recommended Posts

  • Forumlid

hallo ik heb een vraagje

ik rij erg veel en vaak met adr (stukgoed) stel nou dat ik een ritje pppffff zwitserland heb ofzo ( ff een zijweg ) en op de heen weg neem ik iemand mee die niet in bezit is van een adr certificaat noch in dienst is bij een transport bedrijf en ik moet op de etrug weg toch adr laden mag hij/zij dan mee of mag dat absoluut niet ik ben wel in bezit van een dubbele adr uitrusting maar ik ben er bang voor dat ik op dat moment erg veel problemen ga krijgen bij de grens of onderweg of is dat niet zo

dus mag ik iemand meenemen die niet in bezit is van adr certificaat of mag dit niet ??

mvg gerben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zit net midden in de ADR curcus en zoals het gister is uitgelegd, zodra je ADR gaat laden en je passagier heeft geen ADR of is werkzaam bij bedrijf, mogen ze eigenlijk niet mee. Ongeacht of je een dubbele uitrusting heeft.

Maar dat is theorie, ik weet niet hoe de ervaringen in de praktijk zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. Dat mag alleen als diegene ook in het bezit is van het ADR.

Dit omdat hij/zij in geval van nood weet hoe te handelen.

En dus niet met een bek vol tanden bij een vlammend voertuig, al gifdampen in ademend, de omstandere lekker dichtbij laat komen.

Oja, een 2 maal een adr uitrusting is ook altijd verplicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

oke theoritish gezien mag het dus niet maar ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste of enigste ben die adr moet laden in zwitserland terwijl je iemand bij je had en zo de grens over bent gegaan

wil wel eens weten hoe jij/jullie dat toen hebben opgelost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb zelf wel eens in r-dam gedaan: moest volle vracht adr laden ,vrouw op bed leggen met m'n sporttas ervoor en gordijnen dicht.en het is gelukt.

Van m'n baas mocht ik bijrijders meenemen,alleen van de opdrachtgever niet,en ze wisten dat ze meeging,geven ze dat vrachtje aan me.

Eigen chauffeurs mochten de eigen vrouw of kind niet eens meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hahahaha oke nou kijk dat probleem heb ik dus ook ik moet naar zwitserland toe en heb opgaand geen adr dus geen probleem, maar de kans dat ik adr moet laden is aanwezig aangezien wij dus 50% adr rijden maar goedmet het laden zal het wel geen probleem zijn ( ga ik vanuit ) maar dan moet ik nog de grens over ( bij basel ) maar weet niet hoe ik dat zou moeten doen en of er daar erg streng op gecontoleerd word of niet vandaar deze vraag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

officieel mag er een 2e persoon meegaan als ie in dienst is van het bedrijf.

alle andere personen mogen niet mee

als die 2e persoon in dienst van het bedrijf is en geen adr diploma heeft is het wel verplicht een aantal zaken dubbel aan boord te hebben.

deze 2e persoon mag dan ook niet RIJDEN ook al heeft ie een rijbewijs.

ria is nu in dienst en valt onder bovengenoemde

vroeger ging ze ook mee en ik moet eerlijk zeggen dat we nooit zijn aangehouden en dus niet uit eigen ervaring kan zeggen wat er dan gebeurd.

in het slechtste geval word idd de 2e persoon uit de auto gezet.

maar in de praktijk heb ik nog nooit er veel verhalen over gehoord, maar het is en blijft een risico omdat je niet weet welke pittbull jou controleerd

bij basel en in vallorbe waar veel adr doorkomt om dan ri simplon te gaan ben ik nog nooit gecontroleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

oke maar ze is ook niet in dienst van het bedrijf dus. en ik ben zelf ook nog nooit aangehouden op de grens bij basel zowel opgaand als terugkomend niet maar toch je weet maar nooit het blijven rare en onvoorspelbare gasten daar. weet wel dat je er lopens zo over komt en dat er iets veder na de weegbrug en controleplaats een tankstation zit en dat is nog geen 600m lopen dus mischien een optie om eersyt ff bij die raststette naar binnen te gaan en dan ik zelf alleen met de truck door de poortjes te gaan en angs de controle te rijden om haar vervolgens weer op te pikken bij het tankstation ofzo of heeft iemand nog een betere oplossing ( behalve der thuis te laten )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke maar ze is ook niet in dienst van het bedrijf dus. en ik ben zelf ook nog nooit aangehouden op de grens bij basel zowel opgaand als terugkomend niet maar toch je weet maar nooit het blijven rare en onvoorspelbare gasten daar. weet wel dat je er lopens zo over komt en dat er iets veder na de weegbrug en controleplaats een tankstation zit en dat is nog geen 600m lopen dus mischien een optie om eersyt ff bij die raststette naar binnen te gaan en dan ik zelf alleen met de truck door de poortjes te gaan en angs de controle te rijden om haar vervolgens weer op te pikken bij het tankstation ofzo of heeft iemand nog een betere oplossing ( behalve der thuis te laten )

ria is wel in dienst nu en dat staat ook in mijn stukje

en je vriendin of vrouw kan op de terugweg als je op de zollhof stopt idd gewoon de grens over lopen en dan is dat volgens mij aan de grens geen enkel probleem

daar loopt zoveel volk op en neer

alleen een controle in duitsland kan dan op de terugweg voor problemen zorgen, maar dan is het nog altijd mogelijk om te zeggen

dass haben wir nicht gewusst:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hahaha dat heb ik der ook al gezegd maar dat was geen optie :D:D

we gaan het wel meemaken en ook idd dass haben wir nicht gewusst is ook een hele goede optie :sjalom:

we gaan het proberen en hopelijk dat alles goed komt maar daar ben ik niet zo bang voor en tja als je geen risico`s neemt weet je het nooit ik vertel het volgende week wel of het goed is gekomen

goede rit volgende week en mischien tot onderweg :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

waarom stel je deze vraag als je voor jezelf al uitgemaakt hebt

dat je de pasasgier na uitleg toch meeneemt?

je moet het natuurlijk helemaal zelf weten

maar dan niet achteraf zeuren dat zo n vopo haar cq hem verbied

verder mee te rijden

let op he dit is geen AF maar OPBOUWENDE kritiek

ALLES KOMT GOED IN WEEK 54

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik begreep op mijn adr cursus van de leraar dat er een keer een chauffeur bij hem is geweest die in spanje adr had geladen met het vrouwtje en aan de grens spanje frankrijk zij het treintje alleen verder mocht nemen.

maar als het van je baas mag waarom geeft hij dan niet gewoon een verklaring van dienst betrekking mee dan is het toch oke of zie ik dat een beetje kort door de bocht??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden