Spring naar bijdragen

JWZ

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1587
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

92 Excellent

Over JWZ

  • Rang
    Vriend van het chauffeursforum.

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. JWZ

    verstralers fh4

    Op de klep kan wel - maar ik vind het geen gezicht. De af fabriek skylights zijn het mooist - en meest aerodynamisch. Anders wordt het een beugel op het dak. Zijn er tal van - kijk maar eens bij de accessoires handel. Is niet goedkoop: denk vanaf 800,- ex. Plus: er zit een hoop troep bij die binnen een mum van tijd rood is van de roest.
  2. Heb nooit begrepen waarom DAF toen ze de 106 een nwe interieur gaven, niet direct de stuurversnelling hebben meegenomen. Dat loopt nu echt achter bij met name Volvo en Scania. Domme move. Ook: geen dimmer voor interieur verlichting. Geen betere opbergvakken zijkant. Vlakke bodem, kleppen die omhoog open klappen. En de software van de automaat blijft een DAF probleem. Verander oa die dingen - en je kan een tijd voorwaarts met de XF/CF. Maar goed: misschien dat DAF dat gaat doen met een compleet nwe cabine. Dat zou zo gek niet zijn na 30 plus jaar...
  3. Ik ken dit bedrijf. Nog voor gewerkt. Het was - en is? - een goed bedrijf. Waren ze allemaal maar zo! En zoals ze zelf al zeggen: de oorzaak ligt vooral in de omstandigheden op de markt. Hierboven is het al gezegd en het is waar: er is veel werk naar anderen gegaan. Die, laten we dat niet vergeten, vaak eerder werk op het buitenland deden. Daar om redenen ons allen hier bekend mee moesten ophouden en zich massaal op het binnenlandse vervoer hebben gestort. En dat is ook niet oneindig - dus dalende prijzen al gevolg. En daar begint de ellende... Al met al is het doodzonde. Str
  4. JWZ

    Aankoopadvies dashcam gevraagd

    Vraag: Welke software gebruiken jullie - op de laptop/pc - om eventueel beelden te editten, bewaren, knippen, etc? -
  5. Ik heb met geen enkele verzekeraar medelijden. Linksom of rechtsom wordt je door die klanten genaaid. En de top heeft, o wat een verrassing, weer uitstekend voor zichzelf gezorgd. Dat gaat nog een keer mis. Ik weet niet wanneer en hoe, maar het is een geweldige bron van ergernis bij 'de gewone man'. Dat wordt schromelijk onderschat. -
  6. De 'Simon Loos' opmerking was uiteraard overdreven. Ik chargeer. Het ging me om het feit dat 'ons' werk zomaar kan verdwijnen omdat de grenzen zijn opengegaan. ik heb de indruk dat de meesten hier op het forum het met dat punt wel eens zijn. Even kort vwbt De Lange Zinnen. Het gaat om de leesbaarheid van je teksten. Je wilt een gedachte overbrengen aan een ander, dus dan is het handig het zo neer te zetten dat een ander het snel doorheeft. Lange zinnen maken dat je verdwaalt. Slechts zeer getalenteerde schrijvers komen weg met lange zinnen. Daarom is interpunctie en zinsopbouw geen
  7. Hij moet met helemaal niets stoppen. Hij probeert iets te bereiken. En net als zijn tegenstanders gebruikt hij wat daar nodig voor is - oneigenlijk of niet. Zo werkt dat in de politiek. Met eerlijk en oprecht heeft dat niets te maken. Als je dat denkt ben je een lieve maar ook naïeve jongen. -
  8. Om te beginnen: zeg alvast maar dag met je handje naar je baan als chauffeur. Behalve als je graag voor Simon Loos je rug naar de klote trekt aan rolcontainers inde supermarktdistributie . De essentie van het probleem is: een ongelijk speelveld. Door wat voor constructies ook zijn Oost-Europese chauffeurs bakken met geld goedkoper dan wij. Je mag het 'de politiek' van pak 'm beet een jaar of 25 geleden aanrekenen dat ze met hun grote dromen van een Europese Unie de belangen van de West-Europese chauffeur hebben versjacheld. Waarschijnlijker: nooit bij stilgestaan. Wie er wel bij hebben
  9. Er kwamen vanmiddag er drie de parking opgereden bij Routiers Nunspeet. Ze gingen - het zal niet - parkeren. Moest zelf door, maar volgens mij gingen ze bij de Routiers naarbinnen.
  10. JWZ

    Verlader staakt verzet

    Ze zouden het moeten 'verbinden' met de regio/land waar het werk wordt uitgevoerd. Dan kun je het 'op papier' verkopen aan een vervoerder in bv Polen, maar dat geeft dan niets. Zoiets. -
  11. Ik kan ook niet met de herrie van zo'n koeler slapen. Volgens mij de meesten niet. Dat het überhaupt mag vind ik trouwens verbazingwekkend. Een minuut telang rijden is al 'verkeersgevaarlijk', maar met een bak herrie op 30 cm van je bed proberen te rusten is okay. Krijgt niemand mij uitgelegd. -
  12. Eigenlijk raar dat dit 'nieuws' is. Behalve in onze sector. In tal van bedrijfstakken worden de kosten altijd gewoon doorgerekend. Alleen die amateurs in onze sector laten zich al decennia naaien. Omdat ze bang zijn van elkaar. Als vervoerders zouden stoppen bang te zijn voor elkaar, kunnen ze de klant gewoon het tarief rekenenen waarmee ze fatsoenlijk uit de kosten kunnen komen en wat winst kunnen maken. Is namelijk heel normaal.
  13. Ik was een tijdje terug bij de lokale elektronicazaak (zo'n pappa en mamma winkeltje) en zag dat er inmiddels super kleine magnetronnetjes zijn op 220v. Ik heb zo'n belachelijk dure Samsung op 24v. Zeven jaar terug gekocht (525 geloof ik) en ingebouwd door de dealer in de middelste achterste kast (FH XL, oud type). Maar dat is nu nergens meer voor nodig. Kijk ff rond dus bij je lokale elektronicaboer. -
  14. Dingen uitproberen kan nooit kwaad. In de koelers is er vaak wel meer tijdsdruk. Zal ook wel eens een nachtje doorrijden bij zitten. Dat moet je liggen. Maar mss is dat voor jou geen punt. Ik weet niet hoe het is qua tarieven. Wellicht zijn de opbrengsten ook beter. -
  15. Dat is ook mijn gedachte. Hoe bewijs je onderweg dat de auto waarmee je rijdt ook echt van jou is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden