-
Aantal bijdragen
1587 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Profile Information
-
Gender
Not Telling
Recente profielbezoeken
Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.
JWZ's Achievements
Newbie (1/14)
92
Waardering in de gemeenschap
-
Op de klep kan wel - maar ik vind het geen gezicht. De af fabriek skylights zijn het mooist - en meest aerodynamisch. Anders wordt het een beugel op het dak. Zijn er tal van - kijk maar eens bij de accessoires handel. Is niet goedkoop: denk vanaf 800,- ex. Plus: er zit een hoop troep bij die binnen een mum van tijd rood is van de roest.
-
Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF
discussie reageerde op een dinges van JWZ in techniek daf
Heb nooit begrepen waarom DAF toen ze de 106 een nwe interieur gaven, niet direct de stuurversnelling hebben meegenomen. Dat loopt nu echt achter bij met name Volvo en Scania. Domme move. Ook: geen dimmer voor interieur verlichting. Geen betere opbergvakken zijkant. Vlakke bodem, kleppen die omhoog open klappen. En de software van de automaat blijft een DAF probleem. Verander oa die dingen - en je kan een tijd voorwaarts met de XF/CF. Maar goed: misschien dat DAF dat gaat doen met een compleet nwe cabine. Dat zou zo gek niet zijn na 30 plus jaar... -
B.q. De Ruyter & Duiker BV
discussie reageerde op een Murphy van JWZ in Bedrijven die failliet zijn of gaan...
Ik ken dit bedrijf. Nog voor gewerkt. Het was - en is? - een goed bedrijf. Waren ze allemaal maar zo! En zoals ze zelf al zeggen: de oorzaak ligt vooral in de omstandigheden op de markt. Hierboven is het al gezegd en het is waar: er is veel werk naar anderen gegaan. Die, laten we dat niet vergeten, vaak eerder werk op het buitenland deden. Daar om redenen ons allen hier bekend mee moesten ophouden en zich massaal op het binnenlandse vervoer hebben gestort. En dat is ook niet oneindig - dus dalende prijzen al gevolg. En daar begint de ellende... Al met al is het doodzonde. Strekte daar. -
Faillissement Koops Furness kost TVM 11,2 miljoen euro
discussie reageerde op een Henry Neycensas van JWZ in Transportnieuws
Ik heb met geen enkele verzekeraar medelijden. Linksom of rechtsom wordt je door die klanten genaaid. En de top heeft, o wat een verrassing, weer uitstekend voor zichzelf gezorgd. Dat gaat nog een keer mis. Ik weet niet wanneer en hoe, maar het is een geweldige bron van ergernis bij 'de gewone man'. Dat wordt schromelijk onderschat. - -
ook frankrijk gaat het minimumloon invoeren
discussie reageerde op een hellbengel van JWZ in Transportnieuws
De 'Simon Loos' opmerking was uiteraard overdreven. Ik chargeer. Het ging me om het feit dat 'ons' werk zomaar kan verdwijnen omdat de grenzen zijn opengegaan. ik heb de indruk dat de meesten hier op het forum het met dat punt wel eens zijn. Even kort vwbt De Lange Zinnen. Het gaat om de leesbaarheid van je teksten. Je wilt een gedachte overbrengen aan een ander, dus dan is het handig het zo neer te zetten dat een ander het snel doorheeft. Lange zinnen maken dat je verdwaalt. Slechts zeer getalenteerde schrijvers komen weg met lange zinnen. Daarom is interpunctie en zinsopbouw geen zaak van mensen die Nederlands hebben gestudeerd, maar ook van simpele boerenlullen zoals wij - -
ook frankrijk gaat het minimumloon invoeren
discussie reageerde op een hellbengel van JWZ in Transportnieuws
Hij moet met helemaal niets stoppen. Hij probeert iets te bereiken. En net als zijn tegenstanders gebruikt hij wat daar nodig voor is - oneigenlijk of niet. Zo werkt dat in de politiek. Met eerlijk en oprecht heeft dat niets te maken. Als je dat denkt ben je een lieve maar ook naïeve jongen. - -
ook frankrijk gaat het minimumloon invoeren
discussie reageerde op een hellbengel van JWZ in Transportnieuws
Om te beginnen: zeg alvast maar dag met je handje naar je baan als chauffeur. Behalve als je graag voor Simon Loos je rug naar de klote trekt aan rolcontainers inde supermarktdistributie . De essentie van het probleem is: een ongelijk speelveld. Door wat voor constructies ook zijn Oost-Europese chauffeurs bakken met geld goedkoper dan wij. Je mag het 'de politiek' van pak 'm beet een jaar of 25 geleden aanrekenen dat ze met hun grote dromen van een Europese Unie de belangen van de West-Europese chauffeur hebben versjacheld. Waarschijnlijker: nooit bij stilgestaan. Wie er wel bij hebben stilgestaan: de grote vervoerders. Die hadden allang ingezien dat het een fantastische kans was om goedkope arbeid te halen uit het oosten. Sterker: reken maar dat TLN 25 (mag ook 30) jaar geleden keihard gelobbyd heeft om dit voor elkaar te krijgen. En of het nu wel of niet zielig is voor een platkop, het zal me jeuken. (Nou ja, dat is niet helemaal waar. Ik zie heus wel dat die kerels misbruikt worden, en dat deugt gewoon niet. Niet voor hen, en niet voor ons). Maar het is hoe dan ook frustrerend dat ik de markt uitgereden word door een oostblokker die van toeten nog blazen weet. Zijn enige troef is z'n prijskaartje. En dat is het enige waarin de verlader geïnteresseerd is. Deze hele problematiek kan alleen nog op EU niveau worden opgelost. Dan moeten 27 landen overeenstemming vinden. Zie ik niet snel gebeuren.... En daarom: zeg maar dag met je handje. Sorry, treuriger kan ik het niet maken. - PS: Ik heb respect voor Edwin Atema van de FNV. Hij doet tenminste nog wat ipv aan de zijlijn te staan en te kankeren. Want onthoud: het zullen de gewone jongens zijn die hier het voortouw in moeten nemen. De 'oplossing' zal echt niet komen 'van boven'. Die hebben er namelijk geen enkel belang bij. -
De problemen lossen zichzelf op als het zo door gaat.
een discussie reageerde op JWZ in Transportnieuws
Er kwamen vanmiddag er drie de parking opgereden bij Routiers Nunspeet. Ze gingen - het zal niet - parkeren. Moest zelf door, maar volgens mij gingen ze bij de Routiers naarbinnen. -
Ze zouden het moeten 'verbinden' met de regio/land waar het werk wordt uitgevoerd. Dan kun je het 'op papier' verkopen aan een vervoerder in bv Polen, maar dat geeft dan niets. Zoiets. -
-
Ik kan ook niet met de herrie van zo'n koeler slapen. Volgens mij de meesten niet. Dat het überhaupt mag vind ik trouwens verbazingwekkend. Een minuut telang rijden is al 'verkeersgevaarlijk', maar met een bak herrie op 30 cm van je bed proberen te rusten is okay. Krijgt niemand mij uitgelegd. -
-
Eigenlijk raar dat dit 'nieuws' is. Behalve in onze sector. In tal van bedrijfstakken worden de kosten altijd gewoon doorgerekend. Alleen die amateurs in onze sector laten zich al decennia naaien. Omdat ze bang zijn van elkaar. Als vervoerders zouden stoppen bang te zijn voor elkaar, kunnen ze de klant gewoon het tarief rekenenen waarmee ze fatsoenlijk uit de kosten kunnen komen en wat winst kunnen maken. Is namelijk heel normaal.
-
220 V magnetron voor rechter bovenkast
discussie reageerde op een ElBadmuts van JWZ in techniek volvo
Ik was een tijdje terug bij de lokale elektronicazaak (zo'n pappa en mamma winkeltje) en zag dat er inmiddels super kleine magnetronnetjes zijn op 220v. Ik heb zo'n belachelijk dure Samsung op 24v. Zeven jaar terug gekocht (525 geloof ik) en ingebouwd door de dealer in de middelste achterste kast (FH XL, oud type). Maar dat is nu nergens meer voor nodig. Kijk ff rond dus bij je lokale elektronicaboer. - -
Dingen uitproberen kan nooit kwaad. In de koelers is er vaak wel meer tijdsdruk. Zal ook wel eens een nachtje doorrijden bij zitten. Dat moet je liggen. Maar mss is dat voor jou geen punt. Ik weet niet hoe het is qua tarieven. Wellicht zijn de opbrengsten ook beter. -
-
Dat is ook mijn gedachte. Hoe bewijs je onderweg dat de auto waarmee je rijdt ook echt van jou is.
-
Even praktisch: mijn auto is van mij. Maar hoe toon ik dat, behalve het aankoopfactuur mss, dan aan? Heb een NL vergunning. Uiteraard een NL kentekenbewijs. Is dat waar het omgaat, het kentekenbewijs? Wie weet hier iets meer over? -