Spring naar bijdragen

Jeroen van Mierlo

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    42
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeroen van Mierlo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik ben bang dat er niks meer aan de wagen gedaan zal worden. En ik kan er nu ook wel enigszins mee leven. Hij is niet prettig te rijden maar de lichamelijke klachten zijn zo goed als weg. Behalve bij bepaalde manieren van laden, of het nu iets te veel op de vooras is of juist alles op de achteras, krijg ik 'dat gevoel' in mijn armen weer terug. Maar omdat ik maar korte stukjes rijd is dat wel te hebben. Bij aflevering stond de cabine aan de bijrijderskant zeker 3,5cm hoger dan aan de bestuurderskant. Gemeten vanaf de grond tot aan de deurgrepen en nog eens tot aan de wielkasten. Maar ook de bumperpartij staat in diezelfde lijn scheef dus niet alleen de cabine. Nu is er links een plaatje tussen veerpakket en vooras geplaatst en nu staat ie bijna recht. Maar dat scheefstaan zit hem in de veerpakketten denk ik bijna zeker te weten. Links is soepeler dan rechts geveerd. Dat merk je tijdens het rijden over een hobbelweg. Ik zie het in gedachten voor me dat de verdeling tussen links en rechts niet 1/2 - 1/2 ( gelijke invering dus ) is maar meer 2/3 - 1/3 en daarmee bedoel ik te zeggen dat dáár het punt zit waarover de vrachtwagen veert. Rechts blijft als het ware hoog staan terwijl links dan goed inveert. Maar zoals gezegd, er zal niks meer aan gedaan worden. Ga het ook niet meer aanhalen omdat ze daar dan denk ik op zijn minst gezegd niet blij mee zullen zijn... Heb begrepen dat ze bij DAF waarschijnlijk aan een aanpassing van de vooras werken, dus wie weet zijn er wel meerdere klachten binnengekomen en wordt er iets mee gedaan. gr Jeroen
  2. Moest vanmorgen ff iets laten reparen aan mijn vrachtwagen bij de bakkenbouwer ( kans op een vallende plankendrager ). Moest maar eens achterom gaan kijken, zeiden ze. Zou een zo goed als nieuwe vrachtwagen staan met een 'probleempje'... Dat is dus die in Heerlen klem heeft gezeten. Toch sneu om te zien, één maand oud. Hij heeft trouwens 1 vaste wand en 1 schuifzeilenopbouw. gr Jeroen
  3. Veel vertraging op A73 door ongevallen - Nijmegen - voorpagina - Gelderlander Gisterenmorgen was ik vanuit Horst op weg naar IJsselmuiden en hoorde op de radio dat er bij Nijmegen zo'n 10 kilometer file zou staan. Helaas kon ik bij Haps al achteraan sluiten ( omrijden zag ik zou gauw geen mogelijk voor ). Na een tijdje reed het weer een beetje maar voor mijn gevoel kon 10 kilometer file niet zomaar weg opgelost zijn. Ik verwachtte dus nog een keer stil te komen staan. Een vrachtwagen voor me slingerde nogal en reed vaak een stuk over de vluchtstrook. Kan gebeuren maar ik hield toch maar genoeg afstand. Het was behoorlijk mistig en ik wilde geen verrassingen en op een gegeven moment meende ik te zien ( in de verte ) dat de achterlichten van de auto's niet meer bewogen. Ik het gas los en een ogenblikje op de rem gedrukt om de chauffeur achter me te attenderen op een eventuele file. De vrachtwagen voor me reed gewoon door zoals ie reed. Toen ik zeker wist dat het verkeer verderop stilstond de alarmlichten aan en het gas helemaal los. De motorrem deed zijn werk maar die vrachtwagen voor me reed nog steeds gewoon door. Ik riep tegen mezelf dat ie nu toch écht eens moest gaan remmen maar nog steeds niks. En ja hoor, hij had het door maar dus wel te laat... Flink in de remmen en naar rechts sturen maar het kwaad was al geschied. Hij raakte een auto aan de rechterachterkant en die tolde dus zo van de rechter rijstrook naar de berm helemaal links. Daardoor volgens mij ook nog 2 andere auto's geraakt. De vrachtwagen zat links onder bij de instap in elkaar. Het ging dus best hard en daar schrok ik behoorlijk van maar gelukkig konden alle bestuurders zelf uit hun auto stappen. Ook twee automobilisten die helemaal vooraan stonden op de linker rijstrook achter het ongeval stapten uit om poolshoogte te gaan nemen. Deze zouden later als getuigen op gaan treden. Ik zat nog steeds een beetje verward in de vrachtwagen en voelde een soort onmacht omdat ik er niks aan heb kunnen doen om het te voorkomen. Ik reed te ver weg om bijvoorbeeld te toeteren. Er werd nog wel in 'onze' richting gewezen toen de vrachtwagenchauffeur bij de andere bestuurders stond, zo van 'die stonden wél op tijd stil, waarom jij niet?' Aangezien er dus 2 getuigen waren en ik toch zoiets had dat ik met de vrachtwagen maar beter niet in de weg kon blijven staan, maar doorgereden toen een werknemer van Rijkswaterstaat de scherven van de gesneuvelde achterruit had weggeveegd en het sein gaf om verder te rijden om verder oponthoud te voorkomen. Mijn uitzicht na ongeveer een kwartier: Naderhand zag ik ongeveer bij Wijchen de overgebleven bewijzen van het eerste ongeval waardoor de file in eerste instantie was ontstaan. De rest van de dag liep gelukkig zonder problemen ( muziekje en zonnetje erbij en die 15 adressen waren gedaan voordat ik er erg in had ) en was mooi op tijd weer terug in Horst. Maar het hield me de rest van de dag en avond nog steeds bezig. Terwijl ik normaal toch best wel een adrenaline-boost krijg in een dergelijk geval en wel weet wat ik moet doen. Ik schaamde me er ook wel een beetje voor dat ik dat nu niet had... Een heel verhaal maar ik moest het effe kwijt. gr Jeroen ps: en dan heb je van die lui die over de vluchtstrook alles voorbij menen te mogen rijden om voor mijn neus te gaan staan en er achter te komen dat ze er niet door kunnen. Waarom zou alles ook stilstaan? Toen we weer verder mochten/konden rijden moest en zou meneer dus de eerste zijn die er door kon... ( mocht de foto niet kunnen dan haal ik hem wel weer weg, er staat niks leesbaars op behalve het kenteken van die meneer zijn auto die meende haantje de voorste te zijn )
  4. Ik denk dat iedereen wel zal proberen zijn of haar vrachtwagen tot stilstand te krijgen. Zonder erbij na te denken. Pas als het ( niet meer bestaande ) kwartje valt wat er nu eigenlijk aan de hand is schrik je wel effe. Ik rijd in een DAF CF65 dus met een lage instap en ik heb het ook wel eens moeten doen. Rijd je in een hogere truck dan wordt het lastig. Zelf ook een keer gehad met de wagen van een collega. De oplegger achteruit de loods binnenrijden maar eerst moest de servicebus naar buiten gereden worden. Dus ik laat de vrachtwagen aan de weg staan en wil de bus naar buiten gaan rijden ( hoorde toen bij ons bedrijf ) maar toen ik buiten kwam stond de vrachtwagen verder dan ik hem neer had gezet, dacht ik... Weet het niet meer zeker maar volgens mij de handrem er niet goed op gezet en naar binnen gelopen. Gelukkig is de vrachtwagen niet al te ver aan het rollen gegaan en vanzelf tot stilstand gekomen... Honderden keren de handrem gebruiken uit automatisme en door de 'gewoonte' vergeet je wel eens die extra controle of ie wel goed vergrendeld is. gr Jeroen
  5. Dat is het minste wat je zou kunnen doen. Het kan uiteindelijk een ongeval voorkomen. Doe ik ook als ik een fietser voorbij moet waarvoor ik eigenlijk niet naar links zou hoeven. Maar er zit iemand te dicht achter me aan te rijden, dan weet die in ieder geval dat er 'iets aan de hand' is en daar iets mee zou kunnen doen. Maar vooral doe ik het ter bescherming van de fietser. Maar ook op de snelweg is het een kleine moeite om de achterliggers te kennen te geven dat er iets aan de hand is. Het is mezelf ooit eens overkomen dat ik nog even een volle lading kunstmest moest wegbrengen. Ik de A67 op en wil afslag Helden nemen ( oude situatie dus korte uitvoegstrook! ) maar voor me rijden minstens 15 vrachtwagencombinaties ( ook aardig dicht op elkaar ) en de weg loopt in een heel lange flauwe bocht naar links. Ik had dus geen zicht op de uitvoegstrook ( muur van vrachtwagens ) waar bleek dat die al aardig vol stond maar alleen pas op laatste moment. Ik zou hebben kunnen uitvoegen ( had allang mijn richtingaanwijzer aan staan ) want dat punt was zichtbaar maar ik kon niet zien dat ik eigenlijk geen remweg meer had om op tijd stil te kunnen komen staan. Toen ik zag dat het hem niet ging worden maar de richtingaanwijzer naar links aangezet en de volgende afslag ( Liessel ) maar genomen en binnendoor teruggereden. Ik was wel ff geschrokken en gelukkig een juiste inschatting gemaakt. Maar het had ook fout kunnen aflopen. Niet lang daarna stond er een tekstwagen met de melding 'filevorming op afrit' en daarna werd de uitvoegstrook langer gemaakt... Dit zijn altijd die momenten dat je weer even van geluk mag spreken dat het goed afgelopen is. Helaas is het hier niet goed gegaan... gr Jeroen
  6. Klopt wat je zegt over die bladveren. Werd me door een monteur ook eens verteld dat het daaraan kon liggen. Maar ik mocht dan weer niet zeggen dat hij dat tegen me gezegd had. Maar hoeveel ik ook heb geprobeerd uit te leggen dat het aan het inveren lag, ze kunnen er niks aan veranderen door bijvoorbeeld het oude type bladveer weer te monteren. Dat is niet toegestaan vanwege de toelatingseisen voor dit type truck. En daar horen dus deze bladveren bij. Ik heb al eens tegen de DAF-verkoper gezegd dat iets wat goed genoeg is niet nog beter gemaakt hoeft te worden omdat dat zonodig moet... Morgen mag ik met een DAF CF75 trekker/oplegger op pad net zoals vrijdag. Deze zit tussen het naar rechts lopen en naar rechts trekken in. Maar het stuur staat in ieder geval scheef. Ik heb er nu al weer zin in... Niet dus en ik snap niet dat mijn collega er elke dag gewoon mee kan rijden terwijl ik na een halve dag toch weer iets van de lichamelijke klachten merk die ik nu met mijn eigen zo goed als niet meer heb. Niet dat mijn wagen nu goed is zoals ik gewend was van mijn vorige maar het is goed genoeg te doen en daar ben ik al blij genoeg mee. Nu hopen dat ze bij DAF wakker worden en dat een eventuele nieuwe DAF voor mij geen probleem hoeft te zijn. Maar ja, de nieuwere bladveren monteren ze ondertussen alweer zo'n 3-3,5jaar? gr Jeroen ps: iedereen die dit probleem heeft zal natuurlijk wel terug zijn gegaan naar de DAF om verhaal te halen maar hoeveel mensen rijden er mee zonder het te melden? Zoals bijvoorbeeld mijn collega. Maar als iedereen zijn beklag doet is dit misschien wel duidelijk voor DAF??
  7. Het meeste kreeg ik te horen tijdens het rijden en is maar half blijven hangen. Maar mijn chef krijgt nog een volledig rapport hierover. Kweetniet of ik er goed aan doe om het dan allemaal hier te melden maar er is héél wat gefrot aan de wagen en nu niet van die lapmiddelen. De wagen 'voelt' nu ( leeg dan wel ) zo aan zoals je mag verwachten. Dat gevoel heb ik al die tijd gemist sinds ik met die wagen rijd. Je gevoel én wat je werkelijk aan het doen bent komt overeen dus kan ik weer rondrijden zonder bezig te zijn met het rijden. Je weet wel, dat gevoel wat je bijvoorbeeld hebt wanneer je moet schakelen. Je hoeft niet perseé op de toerenteller te kijken wanneer je moet schakelen en waar de pook ook alweer zat. Dat gaat vanzelf uit automatisme. Je bent er niet bewust mee bezig. En als je daar niet bij na hoeft te denken heb je meer je aandacht bij de belangrijkere zaken. gr Jeroen
  8. Afgelopen dagen is de vrachtwagen bij een spuiterij cq schadeherstelbedrijf geweest. Voor mij een dubbel gevoel omdat ik graag een fatsoenlijk rijdende vrachtwagen wil hebben zonder dat ik klachten krijg maar leuk om zover/zolang door te moeten 'zeuren' is ook niet prettig. Daarom had ik mezelf voorgesteld om geen verwachtingen te hebben. Zouden ze niks vinden dan voel ik me een 'zeurpiet' en moet ik het de rest van de tijd ermee doen maar vinden ze wél wat, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Zeker als ze er dan wat aan konden doen. Dus afgelopen dinsdagmorgen de wagen weggebracht en vanmorgen kon ik hem ophalen. Eerst nog samen een stukje rijden en inderdaad, de wagen voelt nu veel beter aan. En hij trekt niet meer naar rechts! Nu is dit een lege wagen en moet ik eerst nog kijken/voelen hoe die het doet mét lading maar de voor de eerste keer heb ik nu echt het gevoel dat het probleem getackeld is. Dat mag ook wel na 4 dagen. Ik was al bang dat ze niks konden vinden maar het tegendeel is dus waar. Ook staat mijn stuur nu in rechtuitpositie als ik rechtuit rijd en dat zou zeker ook zo moeten blijven als de wagen geladen is. Dat rijdt toch net even prettiger. Stuur naar links draaien is rijden naar links, stuur naar rechts draaien is rijden naar rechts en stuur rechtuit is rechtdoor rijden. Nu klopt het plaatje weer met wat je gevoel zegt. Eerst wilde ik het nog niet echt beseffen maar op de terugweg naar de zaak kwam er toch een glimlach op mijn gezicht. Ik zat veel relaxeter/ontspannen achter het stuur. Zoals het moet dus... Met de hand losjes aan het stuur en ook om je heen kunnen kijken zonder bang te hoeven zijn dat ie in die paar tellen van de weg af zal rijden. gr Jeroen
  9. Jeroen van Mierlo

    Tauernautobahn

    Ze noemen het niet voor niks een 'vang'-rails... Maar toch lijken ze niet heel erg degelijk als ik de foto's zo zie. Ze hebben maar net die vrachtwagencombinatie tegen weten te houden. Zeker op zo'n hoge brug zouden ze niet zoveel mee mogen geven zoals hier nu is gebeurd. gr Jeroen
  10. Dan weet ik effe genoeg. De nieuwe Volvo FM heeft daar wél last van maar ik heb dat maar van horen zeggen. Mijn collega zijn DAF CF65 heeft daar last en mijn wagen nog enigszins, afhankelijk van de lading. Maar de mijne gaat komende dinsdag weer op doktersbezoek. Hopelijk krijg ik hem nu zó terug dat ik het eindelijk los kan laten. Figuurlijk maar zeker ook letterlijk... Heb jij van die 'gewone' gebogen bladveren vóór of met voor en achteraan de bladveren van die rare knikken erin? gr Jeroen
  11. Ik vind dat je wagen mooi is opgebouwd. Sommige opbouwers lijken niet te snappen hoe je iets mooi af kunt werken. De fietsenvangers zitten op een mooie hoogte, alsof het een mooi geheel is. Bij onze nieuwe Volvo FM zitten ze ( in mijn ogen ) veel te hoog. Gelijk met de onderzijde van de spatschermen/wielkasten is het mooist... Gelukkig heb je ook niet zo'n speciale constructie gekregen om die reflecterende streep boven de achterwielen zichtbaar te maken. Jammer bij jouw wagen is die streep op de cabine. Heeft onze nieuwe Volvo FM ook. Doet juist weer afbreuk aan het geheel maar het schijnt verplicht te zijn nu. Op mijn wagen van nu 2,5jaar oud was dat nog niet. Meteen nog een vraag: als je leeg bent, staat je stuur dan rechtuit? En als je geladen bent? Verder, ondanks de door jouw aangegeven minpunten succes met je nieuwe wagen! gr Jeroen
  12. Ik heb eindelijk voor mijn 'stuurprobleem' iemand gevonden die precies begrijpt wat ik bedoel. Ik moet nu alleen mijn baas nog zover krijgen dat ze er naar mogen gaan kijken. En het is inderdaad heel erg veel zoeken naar iets waarvan ze pas weten dat dat het is als ze stapje voor stapje op onderzoek uitgaan... De wagen is zomaar een paar dagen 'op inspectie' maar ik noemde alle verschillen tussen mijn wagen en die van mijn collega. Ook heb ik verteld hoe ik het rijden ervaar. En het verhaal van de nieuwe banden dat er toen een aantal slechte dingen wegvielen, de wagen lichter ging sturen maar ook vanaf dat moment weer naar rechts trok. Dan kun je al dingen uitsluiten. Mocht de wagen dus nagekeken gaan worden gaan ze stapje voor stapje kijken waar het kan zitten. Voor mij blijft het zo dat er aan de rechterkant iets niet klopt. Of dat komt omdat het chassis vanaf halverwege de laadbak niet recht onder de laadbak staat? Misschien staat daardoor de rechterkant van mijn wagen dáárom wel hoger dan links. Aan de schokbrekers kan het niet liggen, aan het stuurhuis ook niet. Ik voel verschil in naar links en naar rechts sturen. Rechts is 'dominant' om maar zo te noemen. Alsof die kant meer op de grond wordt gedrukt dan links. Maar rechts lijkt ook niet mooi in te willen veren zoals links wél doet. Ik hoop dat alles straks op zijn plek valt maar ja, nu de baas overtuigen dat het niet alleen voor mij maar ook voor iedereen bij ons op het werk en in mijn omgeving. Er werd mij vanmorgen gevraagd of ik na mijn eerste ochtendritje 'even' naar IJsselmuiden wilde rijden ( vaste rit op maandag ). Ik heb 2 weken vrij gehad en had me al anderhalve week voorbereid op die vraag. Ik had besloten om dan 'nee' te zeggen als ik met mijn eigen wagen daarheen zou moeten. De laatste dag voor mijn vrije dagen kon ik na een korte rit die eigenlijk niks voorstelt niks meer met mijn linkerarm. Wagen was volgeladen tot maximum en ligt dus zwaar op de weg maar wil alleen maar naar rechts. De hele tijd tegensturen was dus funest. Dus een heenreis van 2uur met volle lading leek mij nu echt geen goed idee. En dat werd gerespecteerd. Helaas moest nu een andere collega die later terug was dan ik om 12.00uur nog op en neer naar IJsselmuiden en Zwolle met een adres of 9-10. Voel ik me wel een beetje schuldig over maar als ik nu een wagen had waarmee goed te rijden valt voor langere tijd zonder inspanning dan had ik gezegd dat ík dat wel zou doen. Daarom wil ik ook zo graag dat het probleem opgelost wordt. Ga het morgen maar eens voorleggen. Ben benieuwd. gr Jeroen
  13. Ik kan je de hand schudden. Maar ik kan je niet helpen aan een oplossing want alle scenario's zijn al voorbij gekomen. Maar ik had ook ooit eens dat mijn ( vorige ) wagen van de een op de andere dag ging trillen. De ene dag niet en de volgende dag een gehobbel van jewelste. Zo snel mogelijk maar naar de garage ( ik dacht aan de versnellingsbak of krukas, wist ik veel... ) en daar bleek een gedeelte van de kruiskoppeling thv de achteras afgebroken te zijn. Hij zat dus maar half vast... Jij zegt dat het er pas was nádat er een collega van je mee gereden heeft? Lijkt mij dat er toen iets is gebeurd wat het veroorzaakt heeft. Wát dat is zou je die betreffende chauffeur kunnen vragen. Maar nu even over de vooras kantelen. Dat is bij mijn ( huidige ) wagen ook gedaan. Van erg schuin naar minder schuin. Dat zorgt ervoor dat de wielen niet meer zo schuin insturen waardoor de wagen nu niet meer zo zwaar stuurt als voorheen. Dat betekent ook dat het stuur, dus ook de voorwielen niet meer zo snel in rechtuitpositie zullen/willen komen maar dat hoeft niet vervelend te zijn, zoals in mijn geval. De wagen zal nu dus minder op de buitenkanten van de banden insturen. Volgens mij bedoelt Kalakuski dat bij jouw wagen de as juist schuiner geplaatst moet worden. Het zou kunnen dat ie dan iets zwaarder gaat sturen maar zorgt er ook voor dat de wielen dus sneller naar rechtuitpositie willen teruggaan. De wagen is dan minder 'zoekerig' wat niet wil zeggen dat het niet fijn rijden is of wel. Dat zal later blijken. Mocht dit uitgevoerd worden dan niet teveel askanteling toepassen is mijn raad. Bij mijn wagen is ie van ongeveer 7-8 graden teruggebracht naar 2-3 graden. Normalerwijze zou dit tussen de 2 en 4 graden moeten zijn maar ik heb al vele vrachtwagens gezien en bij elk merk en type zitten er heel veel variaties in. Ik hoop dat er bij jou iets gevonden wordt waarmee je verder kunt. Ik kan me heel goed inleven hoe het is om in een niet prettig rijdende vrachtwagen te rijden. gr Jeroen ps: ik heb voor mijn 'stuurprobleem' iemand gevonden die precies begrijpt wat ik bedoel. Ik moet nu alleen mijn baas nog zover krijgen dat ze er naar mogen gaan kijken. En het is inderdaad heel erg veel zoeken naar iets waarvan ze pas weten dat dat het is als ze stapje voor stapje op onderzoek uitgaan...
  14. Bedankt voor jullie reacties. Ik zou willen dat ik zo makkelijk kon zeggen van 'zo, dat was het, zoek het maar eerst uit en dan kom ik wel weer terug'. Ruilen met collega's is helaas geen optie want ik vind bij elke wagen wel wat wat niet goed genoeg is. Alleen zijn de vaste chauffeurs met die kwaaltjes vergroeid en zeggen niks te merken. En aangezien ik al genoeg klaag over mijn eigen wagen... Ook staat al vast welke wagen waar heen rijdt en elke chauffeur heeft zo zijn eigen routegebied en klantenkring. Werkt wel zo prettig, ook voor mij om mijn werk goed uit te kunnen voeren als je de mensen kent. Gaat het ook weer sneller dan wanneer je overal moet zoeken en moet vragen hoe of wat. Maar ff voor de duidelijkheid, we hebben twee DAF 65.250 bakwagens, identiek. Sturen allebei vanaf het begin te zwaar. De mijne is aangepast en die andere niet. De vaste chauffeur zegt ermee te kunnen leven hoewel hij het ook liever anders had gehad. Op die wagen reed dus een keer een andere dan de vaste chauffeur. Deze kreeg dus ook 'dat vervelende gevoel' rondom zijn schouders. Dat komt dus door het zwaar sturen. Dat krijg ik ook als ik met die wagen rijd. MIJN wagen stuurt dus lichter ( nog wat te zwaar soms, zeker als ie geladen is ) maar trekt naar rechts. En helaas ben ik de enige die echt merkt dat het geen rijden is. De anderen zeggen wel wat te merken maar dat het te hebben is. Maar ja, ik zit er al veel langer mee dus ik ben nooit echt genezen qua klachten. Net zoals vanmorgen. Ik had gisteren hier al gemeld dat ik eerst de zwaardere pallets zou gaan lossen en daarna als pakketdienst verder te rijden. Dezelfde klachten als gisteren kwamen snel weer tevoorschijn maar ik was net snel genoeg de pallets kwijt en daarna zakten de klachten weer langzaam weg. De rest ging goed genoeg. De chef had voor vanmiddag voor mij een makkelijk ritje liggen, weinig kilometer en weinig adressen. Vond ik wel netjes en daarom wil ik ook niet de moeilijkste persoon zijn. Weer eens goed opgelet wat er allemaal gebeurt tijdens zo'n ritje. Ik had op een gegeven moment aan de rechterkant zo'n 2m achter het kopschot nog een pallet staan van 1000kilo. Nadat ik die gelost had stuurde de wagen pas weer lichter. Niet dat ie nu zo zwaar stuurde als gisteren met die 10ton erop maar je merkt het meteen. En daarom snap ik niet dat ik dat bij mijn vorige wagen nooit gemerkt heb in die zin. Vol of leeg stuurde hetzelfde behalve dan dat de banden wat platter worden waardoor je dus wel iets merkt qua zwaarder sturen. Maandag nog een dagje rustig aan doen en dan bijna 2 weken vrij. Het eerste ritje bevat 8 blokpallets piepschuim en 2 zwaardere pallets ( 4 blokpalletplaatsen ) met folie. Dus eerst de folie lossen en alle piepschuim dus voorin de wagen. Daarna een ritje rondom Grubbenvorst met zware pallets potgrond terugladen. Bijna geen kilometers dus ook te doen. Ben ik benieuwd of er een andere chauffeur tijdens mijn afwezigheid elke dag met mijn wagen rijdt. Kijken wat er na zo'n 2 weken over gezegd wordt. Ik ga wat schadeherstel-/richtbedrijven opzoeken en navraag doen. O ja, de ARBO heeft eens iemand met me meegestuurd. Die persoon merkte op ( zonder dat ik het had gemeld! ) dat ik naar links en naar rechts een andere inspanning moest leveren tijdens het sturen. Dus ik was niet meer zo sceptisch. Helaas is er daarna niet veel mee gedaan maar dat komt ook omdat er toen nog 2 aanpassingen aan de vrachtwagen op de planning stonden. Toen is dat blijven liggen denk ik... gr Jeroen ps: ik ben nooit te beroerd geweest om te werken en ook om collega's nog ff mee te helpen met laden of lossen als de rest al naar huis is. Thuiszitten is dus niks voor mij en ook omdat ik onderweg heel wat meer aanspraak krijg dan thuis op de bank. Daarom blijf ik zolang mogelijk volhouden totdat ik vind dat het onverantwoord om zo verder te rijden. Moet ook zeggen dat wanneer ik met de bestelbus rijd ik meteen veel relaxter achter het stuur zit en ook veel meer om me heen kijk. Zo'n bus vangt behoorlijk veel wind maar ondanks dat hoef ik niet veel inspanning te leveren tijdens het rijden en sturen. En dát gevoel wil ik terug bij mijn eigen wagen... Maar ik kan wél op de bus gezet worden maar wie rijdt er dan met de vrachtwagen? Terwijl iedereen met een personenwagenrijbewijs met de bus weggestuurd kan en mag worden maar niet met de vrachtwagen.
  15. Nee, geen vooruitgang. En met mij langzaam maar zeker achteruitgang. Vanmorgen een maximaal geladen wagen gereden vanuit Horst. Daarna noppenfolie bijladen in Walbeck ( bij Arcen de grens over ) en die meteen gelost in Wellerlooi. Daarna de 9,2ton kunstmest voor één tuinder. Dan nog zo'n 800kg kunstmest voor een andere teler in Wellerlooi en dan leeg terug naar Horst. Mijn linkerarm wilde niet meer. Dus maar met rechts het stuur vastgehouden. Op de A73 de hele weg vanaf Venray tot aan Horst tegen moeten sturen. Ik heb dus vanmiddag NIET met de vrachtwagen gereden maar met een bestelbus en ik moet zeggen dat het nu weer gaat. Morgen opnieuw met de vrachtwagen. Ik mag kiezen, OF mijn vrachtwagen die naar rechts trekt OF dezelfde wagen maar dan van mijn collega welke te zwaar stuurt. Met zijn wagen kan ik na de middag de ziektewet in. Een andere collega ( niet de vaste chauffeur ) begint ook al over pijn in zijn schouder na het rijden met die wagen... Nee, ik probeer morgen zo snel mogelijk de zwaardere pallets te lossen met mijn wagen en daarna als pakketdienst verder te rijden. Dan zou het wel moeten lukken. Hoop ik... De chef is toch wel een beetje geschrokken na dit voorval dus hopelijk dat er nu iemand wakker wordt?? Helaas de laatste weken het behoorlijk druk gehad in de avonduren en weekenden dus schadeherstelbedrijven heb ik nog niks mee gedaan. Maar nog een paar dagen werken en dan anderhalve week vrij ivm teveel vrije dagen over dit jaar. Kan ik dan eens rondneuzen. gr Jeroen ps: de afgelopen week een paar 'langere' ritten gedaan van zo'n half uur/drie kwartier rijden met zo goed als maximaal geladen wagen. Dat nekt me. Laat mij maar veel adressen dicht bij elkaar rijden. Dan hoef ik niet continue het stuur stevig vast te houden en tegen te sturen voor langere tijd. Stel je voor dat ik nationaal zou rijden, dan was ik weg bij de baas. Gelukkig kan ik aardig zelf bepalen wat ik kan of mag doen. Dus denk ik aan mezelf dus lekker dichtbij rijden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden