Spring naar bijdragen

TTS

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    16
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

TTS's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Kijk, dit zijn nou mooie topics voor de beginnende chauffeur :-)
  2. TTS

    TTS stelt zich voor

    Er staan wat dingen te veranderen daar. O.a. een verhuizing van delen van het bedrijf. Dat het zou gaan rommelen was al aangekondigd door iemand van CS. Maar voor mij als "buschauffeur" zou het wel meevallen, werd gezegd. "Maar als je iets anders vinden KUNT, dan zou ik dat gaan doen" was de raad. Maar dat ik van de ene op de andere dag niet meer welkom zou zijn, dat verwacht je niet hè... Nou ja, volgende week nog een papiertje halen en dan kan ik alweer bij meer bedrijven wat betekenen. Zal wel loslopen allemaal. Maar ondertussen zit ik wel met een gat in inkomen van ongeveer € 1500,- Met een gezin is dat gewoon klote. Maar ik sla me er wel doorheen. Heb voor heter vuren gestaan, dus dit gaat ook wel lukken.
  3. TTS

    TTS stelt zich voor

    Oké, Verkeer C is in the pocket. :-) Volgende week donderdag Techniek C Dan aan het rijden op een bakwagen en verder met adm. en dan E... Zo komt er schot in de zaak...
  4. TTS

    TTS stelt zich voor

    Zo sinds vorige week is plots mijn functie bij CS ten einde. Er gaat en vaste CS-chauffeur, die ff niet met C en E rijden mag, op crossen. Wist al dat op korte termijn het zou ophouden, maar zo snel EN VAN DE ENE OP DE ANDERE DAG had ik niet verwacht. Ik was nog helemaal aan het wennen ( en mijn vrouw eigenlijk nog veel meer ) vandaar dat ik voor CCVB nog geen examendag had gepland. Nu ben ik dus werkloos, mar wel als de razende gek bezig met CCVB. Vanmiddag 15.00h examen verkeer en volgende week de 20e examen techniek. Als ik ze haal, dan kan ik alweer op de vrachtwagen. Ik reed soms wel 3 dagen in de week op een bakwagen bij CS... Zit veel lekkerder en is VEEEEEL relaxter rijden. EN meer uren maken, want op dat busje waren de dagen veel te kort om een gezin van te onderhouden. Zo zie je maar weer: Elk einde is een nieuw begin. Nu moek ff verder blokke hoor :-) Rij ze.
  5. TTS

    TTS stelt zich voor

    Zo, ben nu een klein maandje bij CS bezig. Werd helemaal ziek van die LT. De stoel in dat ding was kapot. Hendel van de hoogteverstelling was er aaf en laatst ook nog de hendel van de verstelling hoog/laag van de voorzijde van de zitting. Ook bljkt er een opblaaskussen in de rugleuning te zitten ( wist ik veeeeel ). Ik zat veeeeel te laag en met bolle rug en kwam er gebroken uit 's avonds. Over geklaagd en antwoord was: "Ja, we zullen er volgende week wel eens naar kijken "..... Ik heb net zo lang doorgedramd tot ik er mee naar de Technische Centrale in Helmond mocht. Die hebben een afdeling stoelreparatie. Mooi dat het nu gemaakt is. Heb er alleen nog niet mee gereden nu, want ze sturen me telkens met een bakwagen weg. Zieken..... En dat bevalt me beter. Kom ik wel moe, maar niet gebroken thuis. Moest ik voorheen thuis meteen plat voor een uur of 2, kan ik nu nog vanalles doen thuis. Scheelt veel hoor, of je goed zit in een auto of niet. In zo'n DAFje CF 75 kun je je stoel en stuur tenminste verstellen. En sommige hebben een AS-tronic automaat. Vandaar die scheef afgesleten voorbanden. Je gaat er lekker snel mee door de bochten, want schakelen, dat hoeft niet meer :-) Dat gerommel met die rolcontainers gaat me al goed af. Dank Ilona en anderen die hier wat tips gaven. Heb al wel gehad, wij laden niet zelf, dat er een volle pallet op zijn kant lag en dat een rijtje van 4 RC's, waarvan er 3 maar half of 1/3 gevuld waren werden "vastgezet" met de balk boven en verder niks...... Kun je wel raden wat daarmee was gebeurd. De hele hap was lekker gaan rollen. En O jongens wat heb ik laatst kouwe poten gehad, met die sneeuw. Ik had nog geen veiligheidsschoenen en liep op bergschoenachtige dingen, die zo lek als een mandje bleken. Voor ik mijn auto bj CS had gevonden had ik al natte voeten. Heb er een hele dag meer door de natte sneeuw gelopen. En 32 met sneeuw gevulde RC's mee terug genomen die dag. Toen ik de deuren opende stroomde er 100 liter water over mijn schoenen.... Wat een klote dag. Maar goed. Bj CS hebben ze me elke week meer met een bakwagen op pad gestuurd. Vorige week 3 x. Elke dag een andere route. Dus elke dag weer zoeken bij welke deur er gelost moet worden en hoe je het beste die deur bereiken kan. Papieren correct invullen lukt me al prima. Ook lege fust op een adreskaartje schrijven was een goede tip van een collega. Dan tel ik de hele hap op aan het eind van de dag en kan zo de lege fustbon invullen. Moest vorige week in Dordrecht bij de Hema een Bakwagen met schamelaanhanger van de Hema voorbij. Was maar nauwelijks ruimte tusen dat ding en een muur. Een vrouw van de Hema en die chauffeur stonden, toen ik er bijna voorbij was, beide met hun duim omhoog te zwaaien... Haha, da's wel leuk... Het was krap, maar het ging wel.... Gewoon niet te veel sturen. Langzaam laten doorrollen en blijven spiegelen. Ik moest even verder bij een Super de Boer zijn. Daar rij je omheen door een tunnel.... Past maar net allemaal. Is een soort U-vorm. Een U op zijn kop dan. Bij de 2e hoek stonden veel rolcontainers buiten... Kon de draai niet nemen daar. En die jonge gastjes van die Super de Boer maar glazig kijken , toen ik probeerde te gebaren dat ik er zo niet door kon. Ze staken geen poot uit om die karren opzij te zetten. Ben ff flink op die luchthoorn gaan staan. Kewam de bedrijfsleider ook maar meteen mee om zijn rotzooi aan de kant te zetten. Toen ik er eindelijk voorbij kon meteen plankgas door die tunnel weggescheurd. Sukkels.... O ja, nog een akkefietje in Den Haag, Theresiastraat.... Bij C 1000 sta je achteruit aan de linkerkant in een zijstraatje te lossen. Met de zijplaat de stoep op. Na mij kwam een collega, die zijn auto al aan de linkerkant van de Theresiastraat had geparkeerd, op de bushalte aldaar. Staat er naast die collega een miep met een nieuwe mini. Zo'n BMW-ding. Wil die zijstraat in. Kon, plaats zat.... Maar ze draaide niet in en bleef staan. Goed, ik moetst links af. Dus haal uit naar rechts, om wat ruimte te maken. Denkt die minimiep dat ik naar rechts ga en laat die mini wat naar voor rollen. Dan draai ik naar links... moet ze weer terug. Doet ze een stukje, maar ziet dan die onderrijbescherming en dat achterwiel steeds dichterbij komen.... Geeft een dot gas en knalt zo tegen die bestelwagen achter haar aan. Tsja.... Ik heb 6 spiegels in de gaten te houden. Kan niet ook noggus koekeloeren of mevrouw wel ruimte genoeg heeft achter haar. Dus ik stop ff aan de overkant van de Theresiastraat, om mijn papieren verder in te vullen ( zo dacht ik mijn collega de gelegenheid te geven sneller te kunnen gaan lossen ), komt mevrouw de Haagse kak aan mijn raampje schelden dat ik er voor had gezorgd dat ze d'r kont plat had gereden.... Ik zeg tegen haar dat wij elke dag op een paar centimeter van allerlei objecten rijden. Plek genoeg... "JA, maar ik laat mijn neus ern niet afrijden", was haar repliek.... "Maar dat is toch ook niet gebeurd", was de mijne.... Ze barstte bijna uit elkaar. Schreef mijn kenteken op en liep maar terug naar haar kortere mini. Ik heb er niks meer van gehoord. Tsja, als je achteruit rijdt, dan moet je wel uitkijken.... Was ze gestopt en had ik te weinig ruimte, dan was ik vanzelf wel weer terug gereden. Shit zeg, als ze nou gewoon die zijstraat was ingereden.... Plek genoeg hoor... IK weet niet hoor, maar die mensen hebben echt niet in de gaten dat je ff wat meer ruimte nodig hebt dan met een mini... ONdanks alle gezoek, verkeerd rijden enz.... drukte op Zaterdag ochtend in Rotterdam,..... nog geen schade gereden i.t.t. collega's... Die komen met hele achterdeuren uit het gelid thuis. Of zitten vast onder een viaduct. FF afkloppen dan maar... Nu heb ik voor het eerst ff 2 dagen achter elkaar vrij. Dat blijft voortaan elk WE. Zo en Ma vrij. Dan kan ik uitrusten en op Maandag wat aandacht geven aan CCVB. En E achter C. O ja... En mijn gezin. Werk ze allemaal, Peter
  6. TTS

    A 12 Zevenaar 28-01-2008

    Shit man.... Ik kwam van Ulft, richting Boxtel hierlangs...Die man mag van geluk spreken dat hij er zo goed uit is gekomen. Ik was er inderdaad ook stil van gisteren....
  7. TTS

    A 12 Zevenaar 28-01-2008

    Goh, ik vind zo gauw niks terug over dat ongeval met een vrachtwagen op de A 12 vandaag bij Zevenaar. Zag er niet fijn uit .... Vooras lag in lengterichting onder de trekker, paar meter van de oplegger opengereten... Van de cabine was weinig over. Zo heb ik ze zelden gezien. Kan me nauwelijks voorztellen dat de chauffeur daar goed uit is gekomen....
  8. Eigen vervoer of niet, dat maakt niet uit. Volgens mij moet ie gewoon in sleuf 2 en dan op het "werken"-symbool. Je rijdt niet, maar bent n.l. wel aan het werk. Als je een chauffeurskaart hebt, moet je hem bij je hebben en deze moet info van de laatste 28 dagen bevatten. Succes, Peter
  9. TTS

    TTS stelt zich voor

    Ja precies, zo had ik dat ook gedacht met dat aan de wand vastzetten. Wist alleen niet zeker of het ook goed zou blijven staan. Heb het risico maar niet genomen. Maar dat kan dus best.Maar wat doe je als je ongelijk uitkomt met je containers? Als er 1 of 2 achter een volle rij van 4 komen te staan? Wat ik nu deed, was de balk achter een volle rij hangen en de overgebleven 2 zette ik daar met spanbanden tegen aan. Kantelen ze boven wel een beetje naar voren. Je zou ook de balk achter die laatste 2 kunnen hangen, maar dan kunnen er 2 gaan rollen, wat ook weer te ondeervangen is door die laatste 2 dwars te zetten. En dan onder met de balk en boven met een spanband, die je ver naar voren inhaakt.... Zo staat het spul redelijk vast volgens mij.. Met slechts 1 rolcontainer achter de volle rij wordt het weer lastiger natuurlijk.. Dan zou ik de volle rij met een balk afsluiten en die ene laatste met spanbanden vastsjorren. @ delitrucker: Ja, dat is natuurlijk best sterk afhankelijk van je laadlijst. Van het aantal containers voor elke klant. Ik denk dat als ik een keer bij een collega meekijk, dat me al veel duidelijker wordt hoe het beste te laden. De pest is dat ik dus niet zelf had geladen. EN ik had ook nog een manco, waar ik naar moest zoeken. Het is dat we geen suikerklontjes hebben hahaaa, anders had ik hier aan tafel ff kunnen droogoefenen... Maar je leert het het beste door het maar te doen, lijkt me.. Komt wel... Zou best kunnen dat ik elke Zaterdag voortaan met een bakwagen op pad ben.
  10. TTS

    TTS stelt zich voor

    Jaaaaaa Ilona, DAT is wat ik moet doen.... Kan ik je meteen nog feliciteren....
  11. TTS

    TTS stelt zich voor

    Juuuuiiiist.... Jij denkt dus in de lengte, zeg maar, terwijl ik in de breedte denk.... Ben ik ook gewend, met zakken veevoer van de cehave... Daar werk je ook in de breedte. Daar begonnen we tegen het kopschot links en dan werkten we naar rechts en naar achteren. Ik had niet zelf geladen, dus dan vertrek je met GEEN kennis van wat waar staat in je bak. Als je zelf laadt, dan weet je al wat waar staat en kun je daar onderweg al je gedachten over laten gaan. Ik trok er bij de 1e klant 4 containers uit en moest er 5 lege meenemen. Maar je begint dus met laden rechts voor..... en dan naar rechts achter.. als die vol staat, dan begin je met de 2e rij van rechts??? tot ie naar achter volstaat? Neeee, volgens mij gaat dat niet werken zo... dan zou je de linkse rij helemaal naar voor moeten voldouwen.... Lijkt me niet te doen, want die containers die passen soms niet lekker naast elkaar.( of past dat met volle wel goed??) Als die klojo's van een supermarkt de kratten niet lekker op de bodem van de rolcontainer zetten, dan staat de boel scheef en neemt het te veel breedte in.... heb ik gemerkt.. En dan past het in de breedte niet goed meer) Zo zie je maar waar je allemaal tegenaan loopt als nieuweling hè... Ik vraag het hier allemaal maar, kunnen anderen er meteen ook wat van opsteken... Ik denk dat veel nieuwelingen in de distributie ook deze dingen gaan tegenkomen. Zo stond ik bij de 1e klant maar te springen op die rubber doppen van de laadklep. Schakelaartje in de kast stond naar links.... Maar het zaakje ging niet omhoog :-) dan moet je maar net weten dat die doppen een beetje gammel zijn en je er PRECIES goed op moet gaan staan, anders beweegt er niks dus. Dan denk je, "maar ik doe het toch goed"..... Ik ben maar ff gaan bellen... Van waarom gaat die klep niet omhoog....? Later was er een magazijnmedewerker die ff meehielp , want ik stond best scheef daar. Toen stond hij net zo te dansen op die doppen, maar ook geen beweging in die klep... Dus ik was niet gekke Henkie... Het ging echt niet soepel met die bediening. Peter
  12. TTS

    TTS stelt zich voor

    HAaa, dat ga ik ff uitprinten vandaag.. Liep gisteren weg bij CS met de gedachte dat ze eigenlijk de nieuwelingen een lijst met plaatjes en de benamingen moeten meegeven.Ik vind het shit om ze ineens allemaal te herkennen en uit elkaar te houden. Vion is blauw ja, met dumeco er nog op... (Dat is voor mij wel te onthouden, want ik was er bij als fotograaf toen de keet daar afbrandde, in 2000 of 2001, of zo... Maar er zijn ook donkerder blauwe kratten.. Greenfisch zit daar in toch? Die KRO's heb ik al veel mee gehad, ook met de LT. En daar moet ik alles afstapelen, dus ik weet al hoe zwaar ze zijn. Reden voor mij om bij het UZB te pleiten voor functieschaal D :-) (deden ze niet hoor ) Maar dit zijn dus allemaal dingen die jullie fluitend doen en weten, maar als je nieuw bent, dan moet je daar in komen. Dan kun je nog niet zo makkelijk meepraten, omdat die linken nog niet gelegd worden door jou/mij dus... Voor jullie is dat allemaal al vanzelfsprekend... En die vanzelfsprekendheid maakt dat het lastig meepraten is. En dan komen er fouten als dat ik Vionkratten als cbl op de bon afschrijf.... Van die dingen....... DUS, weer een waardevolle tip Ilona... DANK je. Ik was met Christel gisteren laat nog ff bij AH aan de Limburglaan te Ehov boodschappen aan het doen. Daar zag ik voor het eerst cbl 27.. En ook halve cbl7 kratjes. Noooooooit op gelet... Echt ALLES zit in van die cbl kratten. Als gewone sterveling let je daar niet op.... Als een auto voor jou geladen wordt, dan gebeurt dat conform de laadlijst. Als je b.v. rechts een rij leeg maakt voor je leeggoed, dan moet je dus naar achter trekken wat eigenlijk later gelost moet worden. Dan snij je jezelf toch ook in je vingers. Dan zet je toch volle containers die er later uitmoeten meer naar achter in de bak, of zie ik nu iets over het hoofd???
  13. TTS

    TTS stelt zich voor

    Nou, ik snap het nog niet helemaal hoor... Wat het in dit verband ook lastiger maakt is, dat ik niet zelf geladen had. Dan weet je toch minder goed waar wat staat. Moet dus in het pikkedonker ( die bakverlichting is ook niet op stadionsterkte hè...) zoeken welke adressen waar staan... En het stond niet allemaal lekker op volgorde nu. Had ook een manco, waar ik naar moest zoeken trouwens. Ook lekker op een 1e dag.Toch maar eens ergens een klembord scoren, dan neem ik meteen alle papieren uit de cabine mee. Nu pak ik de vrachtbrieven en laat de lijst liggen. Dan ga je ook niet ff terug naar je cabine om de lijst te pakken, maar zie je het wel.... En dan werk je jezelf toch tegen... Met zo'n klembord heb je alle zooi bij je en het waait tevens ook niet zo weg hè
  14. TTS

    TTS stelt zich voor

    Hé Erik, kijk da's al een snelle tip..Maar als ik 2 tot 4 rolcontainers los op het eerste adres en krijg er 5 a 6 terug mee, dan moet ik ze wel achteraan zetten toch? Of maak je een enkele rij van lege containers die je tegen een wand aan vast zet met een spanband? D'r lag namelijk een losse spanband in de bak. Moet dan wel een flinke lange zijn....... En wat doe je met 1 of 2 lege containers? Ik zette de volle rij vast met een balk en daar dan die 2 lege tegen aan met een spanband vast. Die haakte ik dan ver vooraan vast, zodat ze ook weinig ruimte in de breedte konden pakken... Die 1 of 2 containers zette ik dan wel dwars... Als je ze tegen een wand vastzet, dan hoef je alleen die balk weg te halen om bij je volle te komen.... Heb ik zo nog niet gedaan, maar lijkt mij het handigst. Met een spanband er om blijven ze toch wel staan, niet?
  15. TTS

    Hallo Chauffeurs

    Mooi verhaal...Gewoon de tijd nemen om dingen rustig te doen. Beter rustig, langzaam en goed, dan te gehaast en brokken maken....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden