[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

NIWO vergunning binnenland, wat zijn de verplichtingen voor mijzelf?


Humpty

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik neem aan dat hier eigenreiders/ondernemers op het forum zitten. Die hopelijk mijn vragen kunnen beantwoorden! Met de zoekfunctie en op de niwo site kan ik weinig informatie vinden.

Ik ben mede vennoot/chauffeur (vof) bij een koeriersbedrijf, wij rijden nog zonder NIWO vergunning dus mogen officieel maar 500 kilo laden.

Ik ben dus 40 uur chauffeur, en geef geen leiding.

Ik heb mijn diploma vakbekwaamheid goederenvervoer al eens gehaald, en we willen de niwo vergunning dus aanvragen op mijn naam. Dit moet geen probleem zijn.

Alleen wat zijn mijn verplichtingen richting ons bedrijf? Moet ik bepaalde administratieve werkzaamheden zelf verrichten? Ben ik extra verantwoordelijk voor de gang van zaken? En staat hier een bepaalde vergoeding tegenover?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als vennoot in een vof ben je sowieso al verantwoordelijk voor de gang van zaken.

ik neem aan dat jullie een vof contract hebben waar de verplichtingen van iedere vennoot in staat. je takenpakket zal dan niks veranderen. een eventuele vergoeding voor de inbreng van je vakbekwaamheid zul je met je mede vennoot moeten afspreken, hier zijn geen wettelijke bepalingen voor(vast gestelde bedragen).

er zal dus niks veranderen(buiten de afspraken die je maakt) als je je vakbekwaamheid inbrengt, ja, alleen dat jullie meer dan 500 kilo mogen laden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nog iets wat verandert,

Jij moet de vrachtprijs vaststellen, in principe voor elke rit die gedaan wordt, als het misloopt ban jij diegene die voor het financiële deel verantwoordelijk is.

dat is ie nu toch ook al?? de vrachtprijs moet nu ook bepaald worden, of hij dat nu zelf doet of niet. als het mis gaat zijn beide/ alle vennoten persoonlijk aansprakelijk. daarom zei ik al, er verandert niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook niet geheel onbelangrijk:

Een binnenland-vergunning kan je niet meer aanvragen, die bestaat niet meer!

Alleen nog euro-vergunningen. Ik hoop dat je die cursussen destijds ook gedaan hebt. Anders mag je weer opnieuw beginnen.

klopt ook nog ja, dat was ik in het vroege morgenuur ff vergeten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat hier eigenreiders/ondernemers op het forum zitten. Die hopelijk mijn vragen kunnen beantwoorden! Met de zoekfunctie en op de niwo site kan ik weinig informatie vinden.

Ik ben mede vennoot/chauffeur (vof) bij een koeriersbedrijf, wij rijden nog zonder NIWO vergunning dus mogen officieel maar 500 kilo laden.

Ik ben dus 40 uur chauffeur, en geef geen leiding.

Ik heb mijn diploma vakbekwaamheid goederenvervoer al eens gehaald, en we willen de niwo vergunning dus aanvragen op mijn naam. Dit moet geen probleem zijn.

Alleen wat zijn mijn verplichtingen richting ons bedrijf? Moet ik bepaalde administratieve werkzaamheden zelf verrichten? Ben ik extra verantwoordelijk voor de gang van zaken? En staat hier een bepaalde vergoeding tegenover?

Alvast bedankt!

Als medevennoot van een V.O.F. ben je mede prive aansprakelijk, ook in geval van faillisement,

het is heel verstandig om een contract op te maken dat beide partijen niet boven een bepaald bedrag aankopen kan doen zonder toestemming van de medevennoot en dit mee laat regristreren bij de KvK,

de vergoeding is meestal winstdeling, net wat je samen overeenkomt, ten allen tijde goed vastleggen op papier is heel belangrijk.

heel veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat is ie nu toch ook al?? de vrachtprijs moet nu ook bepaald worden, of hij dat nu zelf doet of niet. als het mis gaat zijn beide/ alle vennoten persoonlijk aansprakelijk. daarom zei ik al, er verandert niets

Met dien verstanden als blijkt uit de boekhouding dat de ritprijzen te laag waren zijn VOF-partner hem voor de volle 100% kan laten opdraaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden