[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

compenseren van je weekendrust


marcel-r500

Recommended Posts

  • Forumlid

ik heb even een vraag over het compenseren van je weekendrust . stel je hebt een verkort weekend rust van 24 of 36 uur . dit moet je binnen 3 week compenseren . maar nu vraag ik mij af met hoeveel ??

bewerkt door midweek
appart topic van gemaakt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allereerst weekend rust bestaat niet meer.

Het is nu de wekelijkse rust. Als je de wekelijkse rust bekort tot b.v. 36 uur dan kom dus 9 uur tekort.

Deze 9 uur moet je binnen de 3e week na de week waarin je hebt bekort compenseren. Het compenseren moet in 1 keer gebeuren na een normale rust dus 11 uur + 9 uur = 20 uur of in aansluiting of voorafgaande aan een wekelijkse rust van 45 uur, dus 45 uur + 9 uur = 54 uur. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de ontbrekende uren in 1 keer compenseren, buiten je normale rust om.

meestal zal dat betekenen dat je een langer weekend moet maken.

45-24=21 uur moet dan gecompenseerd worden (bij een weekend van 24 uur).

dan dus 45+21=66 uur. komt neer op 2 dagen + 18 uur. eigenlijk bijna 3 dagen dus.

of je moet een keer je 9 of 11 uur plus die ontbrekende 21 uur maken. lijkt me niet handig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sorry ik bedoelde ook de wekelijkse rust . dank je , ik dacht zelf namelijk dat ik als ik het verkort tot minder dan 45 ik dan minimaal met 24 moet compenseren . maar blijkbaar moet alleen het aantal uren die ik mis inhalen . ik blijf toch volhouden bij de planner met 24 haha:cool::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Gast woelmuisje

Ik heb ook regelmatig gezeik met de planning. Ik moet nu morgen om 1200 uur beginnen. Lekker klote dus. Maar hoe zit het nou als ik om de zaterdag werk? Dan klopt mijn wekelijkse toch ook of zit ik er nu

helemaal naast?

Ik heb ook een voorbeeld, maar nu is mijn vraag of deze berekening klopt.

Stel ik was zaterdag om 2100 uur klaar en zou op maandag om 0600 uur beginnen. Dan heb ik dus een rustperiode van 33 uur.

Als ik de week erop op vrijdag om 2100 uur klaar ben en de maandag ook om 0600 uur begin, heb ik dus een rustperiode van 57 uur.

Zie ik het dan goed dat ik het tekort van de week ervoor ook gecomposeerd heb? Want als ik deze 2 rustperiodes bij elkaar optel en deel door 2, kom ik aan de 45 uur.

Dit is wat ik ook tegen de planning heb gezegd, maar ik weet niet helemaal zeker of dit wel klopt. Ik hoop dat iemand deze berekening begrijpt en mij kan vertellen of het daadwerkelijk klopt.

Groeten,

Dennis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat zei de planner ook al , alleen lullig dat een collega vrij vraagt en als antwoord krijgt dat dat niet gaat omdat er al teveel zijn en mij "geeft" hij vrij . ach ja eerst zien en dan geloven

Bekend probleem..heb er ook regelmatig mee te maken.......maar meld gewoon dat ik verlengd weekendrust moet maken en als planning daar niets mee doet is voor mij de kous af......rij gewoon door in opdracht van planning........en komt er een rekening van dan gaat die ook gewoon naar??......juist de planning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden