[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Buschauffeur aangehouden na dodelijk ongeval


Peet

Recommended Posts

  • Forumlid

HOENSBROEK - Door een verkeersongeval in Hoensbroek (gemeente Heerlen) is woensdagmiddag een 12-jarige fietser om het leven gekomen. De jongen uit Heerlen kwam onder een schoolbus terecht.

m1fzoqcaha8p_345.jpg

Dodelijk ongeval in Hoensbroek

Fotoserie

De buschauffeur is voor verhoor aangehouden. Dat maakte de politie bekend. Een 69-jarige man, ook uit Heerlen, raakte zwaargewond en is naar het ziekenhuis gebracht.

Het ongeval gebeurde rond kwart over vier op de Professor Eykmanstraat in Hoensbroek. Daar kwamen in eerste instantie een schoolbus met kinderen van de NAVO-basis in Brunssum en een personenauto met elkaar in botsing.

pixel.gif

Kind

Op verzoek van agenten verplaatste de buschauffeur na het ongeval de bus. Daarbij is het kind op de fiets vermoedelijk overreden. Vervolgens botste de bus tegen de gevel van een huis en eindigde deels in de woning. In de gevel van de woning is een gat ontstaan.

Het huis wordt gestut. De bewoners zijn tijdelijk elders ondergebracht. Een woordvoerster van de politie spreekt van een grote ravage.

De schoolkinderen bleven ongedeerd, maar waren hevig geschrokken. Voor hen is vervoer naar huis geregeld.

© ANP

bron:www.nu.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad, hoe kan het gebeuren... zeker als je nagaat dat volgens mij de politie in zulke gevallen de omgeving hoort veilig te stellen.. of zit ik er naast :confused:

Dat dacht ik ook meteen. Op het moment dat de politie aanwezig is, nemen zij de leiding op zich. Omdat de politie zelf aanwezig was, kan ik me voorstellen dat een ander korps dit onderzoek doet.

Maargoed, als de chauffeur redelijk rustig overkomt, dan neem je toch aan dat die met enkel decimeters per keer de bus achteruit kan rijden.

Ik kan me voorstellen dat bij een bus met automaat de achteruit wat anders oppakt dan de vooruit. Dat in combinatie met "trillende benen" kan hele vervelende gevolgen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat dacht ik ook meteen. Op het moment dat de politie aanwezig is, nemen zij de leiding op zich. Omdat de politie zelf aanwezig was, kan ik me voorstellen dat een ander korps dit onderzoek doet.

Maargoed, als de chauffeur redelijk rustig overkomt, dan neem je toch aan dat die met enkel decimeters per keer de bus achteruit kan rijden.

Ik kan me voorstellen dat bij een bus met automaat de achteruit wat anders oppakt dan de vooruit. Dat in combinatie met "trillende benen" kan hele vervelende gevolgen hebben.

Normaal gesproken zou je toch zeggen dat de ongevalslokatie afgezet wordt met rood witte linten, zeker omdat ook de bestuurder van de personenauto gewond was. Dus dan zou er eigenlijk niemand rond horen te lopen/fietsen. En daarbij lijkt het me normaal gesproken ook zo dat zo'n chauffeur even begeleid wordt met achteruit rijden, zodat dat veilig verloopt. Zeker als er nog wel mensen rond het ongeval staan/lopen/fietsen. :rolleyes:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dees red het wil in een top 10 met bizarre ongelukken

echt vreemd gegaan die bus staat er erg apart

sterkte aan de nabestaanden en vooral de buschauffeur

Dat heb je goed! Zeker sterkte voor de chauffeur! Ik ben bang dat die wel een probleem heeft.:rolleyes:

Uiteraard ook heel veel sterkte aan de nabestaanden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden