[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

containers


Gast edwin 30

Recommended Posts

Gast edwin 30

deze week containers gereden. dat is ook een in alles de wet overtreden.

meer dan 15 dienst uren maken. te zwaar beladen op je trek as.

beetje harder rijden die ijzerenbak roest af te leveren.

het voordeel je maakt meer dan 60 uur dus financieel is het aantrekkenlijk:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
deze week containers gereden. dat is ook een in alles de wet overtreden.

meer dan 15 dienst uren maken. te zwaar beladen op je trek as.

beetje harder rijden die ijzerenbak roest af te leveren.

het voordeel je maakt meer dan 60 uur dus financieel is het aantrekkenlijk:kill:

nee edwin de wet overtreden doe je zelf daar kan je een ander nooit de schuld van geven.

Je zal moeten leren te zeggen tegen je baas mijn tijd zit er op morgen de rest weltrusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
deze week containers gereden. dat is ook een in alles de wet overtreden.

meer dan 15 dienst uren maken. te zwaar beladen op je trek as.

beetje harder rijden die ijzerenbak roest af te leveren.

het voordeel je maakt meer dan 60 uur dus financieel is het aantrekkenlijk

Scheer jij eens even alle containerrijders over een kam zeg! :o

En wat je zegt "dat is ook een in alles de wet overtreden"is vreselijk zwaar overdreven!!!

Te zwaar beladen op je trekas kun je weinig aan doen als je een volle opzet in de havens. Aangezien zo'n container vaak tot aan de nok toe vol zit met goederen en verzegeld is ... overladen zit er dus niet in!

Laatst had een van mijn collega's met een nieuwe 105 een druk op zijn trekas van 13.5 ton --- volle REEFER container.

Bij de 105 kun je namelijk op je boordcomputer zien wat je aslasten zijn (gaaf zeg overigens!!!) Maar wat doe je eraan in de zeecontainers!!!

Ja, de weeglussen ontwijken ;)

Beetje harder rijden?

Mijn wagen is gewoon begrensd op 89km/uur (hoewel domdom stug 87 blijft aangeven!)

Over het algemeen rijdt ik zo tegen de 85km/uur ... dan heb je (proefondervindelijk uitgevonden) geen last van trajectcontroles of de acceptgirobrigade in het geheel.

En ja, soms gaat hij plankgas ... zeker als je weet dat het depot om 20.30 dichtgaat en je een volle reefer moet zien in te leveren!!!

(België en Frankrijk mag je sowieso 90 rijden / D'land wordt het tot 88km/uur niet moeilijk overgedaan en 70binnendoor over de Bundesstrassen)

Diensturen

Daar ben je zelf bij!

Wel moet je je uren goed en efficiënt indelen en da's een ware kunst, waar niet iedereen evengoed in is ;)

IJzerenbak roest ... :D

Zo-eentje had ik er enige tijd terug .. van buiten zag hij er echt oud uit, maar van binnen bleek hij gloednieuw te zijn!!! Gloednieuwe vloer .. rook nog nieuw ... dus ff naar de plaat gekeken en het bleek een nieuwe oudgemaakte container te zijn. Daar had ik al verhalen over gehoord maar die dus met een korreltje zout genomen... blijkt het toch echt waar te wezen!

*** Ik ken jouw he???

Almere als woonplaats ... containers voor KWT zit ik goed???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat ben ik wat is de werleld toch klein he.

rij overens niet vast bij kwt.

Gefeliciteerd Edwin!:tu:

''KW Trucking is de zusteronderneming van UC Transports, gespecialiseerd in de binnenlandse distributie van containers en confectiegoederen. De medewerkers van KW Trucking werken met dezelfde passie en gedrevenheid voor transport als hun collega's bij UC Transports".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Ik ben gewoon van met containers te rijden, je moet je niets aantrekken gewoon zien dat op je CMR geschreven staat ONDER VOORBEHOUD, SAID TO CONTAIN en het sael NR° en een copy van de T1 documenten als het kan dan ben je van alles gerust.

Wat betrefd die 15u werken wel dat licht aan jouw, jij bent de chauffeur en jij moet reglementair rijden dus jij moet de wet toepassen niemand kan jou verplichten van over de wet te gaan.

Ik rijd al zo 10 jaar met containers en heb nog nooit een boete gekregen voor te zwaar beladen te zijn gewoon weg omdat ik de formule toepast op mijn CMR vak nr 9 van het CMR (geladen en gestuwd door de afzender in voorbehoud van kwantiteit,kwaliteit en gewicht) dit is het zelvde als (said to Contain) container voorzien van maritieme seal *******

Seal nr° is zeer belangrijk

grt Philou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vak 19 bedoel je?

Bij ons staat het en en ander al standaard voorgedrukt op de CMR, scheelt het nodige schrijfwerk ;)

Inderdaad het zegelnummer is zeer belangrijk .. dus ook altijd ff je interchange controleren wat dat betreft want de heren (99%) in de uitgaande inspectiesluis kijken ook wel eens ietswat scheel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

AngeliqueBS schrijft

Vak 19 bedoel je?

Bij ons staat het en en ander al standaard voorgedrukt op de CMR, scheelt het nodige schrijfwerk ;)

Inderdaad het zegelnummer is zeer belangrijk .. dus ook altijd ff je interchange controleren wat dat betreft want de heren (99%) in de uitgaande inspectiesluis kijken ook wel eens ietswat scheel...

Voor geen probleem te hebben met de Douane, Gendarmerie, Politie moet het handgeschreven zijn voorgedrukt telt niet.

Redden: je schrijft handmatig je seal nr° dus moet je de formule Said To Contain handmatig opschrijven dit is de eenige vorm om van alles gerust te zijn wie weet wat er in die container zit bijna niemand enkel de redderij, afzender en de klant waar het tercht komt.

Ik zoek nog steed achter Vak 19 op mijn CMR want deze heeft maar 16 vakjes.

Grt Philou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden