[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

vraagje groot rijbewijs


kopernek

Vraag

  • Forumlid

hoi,

Ik heb een vraagje.

Ik heb het CE rijbewijs + ccv.

Maar nu wil ik mijn bus rijbewijs er bij gaan halen maar mijn instructeur van de vrachtwagen zij,

als je CE heb hoef je geen examen meer te doen voor E achter D weet iemand of dit klopt.

Mijn 2 de vraag is.

Ik ben nu met mijn motor rijbewijs bezig, en 03-12-07 heb ik examen avd.

maar de vraag is wat voor rijbewijs krijg ik daar nu voor terug ik heb een oud rijbewijs.

De motor instructeur geeft aan dat ik nu ook gelijk brommer rijbewijs en c1 en ce1 en nog is tracktor rijbewijs er bij krijg weet iemand of dit klopt

En dat ik voor het aan vragen van het motor rijbewijs een arbo verklaring er bij moet geven omdat ik CE heb.

Weet iemand of dit klopt

bedankt alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
hoi,

Ik heb een vraagje.

Ik heb het CE rijbewijs + ccv.

Maar nu wil ik mijn bus rijbewijs er bij gaan halen maar mijn instructeur van de vrachtwagen zij,

als je CE heb hoef je geen examen meer te doen voor E achter D weet iemand of dit klopt.

Dit lijkt me inderdaad het geval ja. Net zo min dat je E achter B moet doen als je al E achter C hebt...

Mijn 2 de vraag is.

Ik ben nu met mijn motor rijbewijs bezig, en 03-12-07 heb ik examen avd.

maar de vraag is wat voor rijbewijs krijg ik daar nu voor terug ik heb een oud rijbewijs.

De motor instructeur geeft aan dat ik nu ook gelijk brommer rijbewijs en c1 en ce1 en nog is tracktor rijbewijs er bij krijg weet iemand of dit klopt

Klopt. Als je B hebt mag je ook brommer rijden. Daar hoef je niet speciaal voor op examen. Tractor bestaat in NL nog niet, dus die zal je ook niet krijgen volgens mij.

En dat ik voor het aan vragen van het motor rijbewijs een arbo verklaring er bij moet geven omdat ik CE heb.

Weet iemand of dit klopt

bedankt alvast

Volgens mij moet je een medische verklaring hebben van het CBR. Bij mijn weten is het wel zo dat als je zo'n verklaring hebt van minder dan 1 jaar oud, die ook geldig is.

Als ik er naast zit hoor ik het wel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Klopt. Als je B hebt mag je ook brommer rijden. Daar hoef je niet speciaal voor op examen. Tractor bestaat in NL nog niet, dus die zal je ook niet krijgen volgens mij.

)

bedoel je tractorrijbewijs????

als je 16 wordt mag je tractor rijden over de weg , mits je een tractor rijbewijs hebt,

25 jaar geleden, op 27 juli , geslaagd voor tractor rijbewijs,

het mooiste verjaardagscadeau voor mij toen:D

als je 18 bent en in het bezit van een autorijbewijs, mag je tot nu nog

tractor rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucklily

Zover ik weet, kun je inderdaad op je nieuwe rijbewijs aangeven dat je ook op een tractor mag rijden. Moet je er wel expliciet naar vragen bij het aanvragen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zover ik weet, kun je inderdaad op je nieuwe rijbewijs aangeven dat je ook op een tractor mag rijden. Moet je er wel expliciet naar vragen bij het aanvragen!

De categorie staat er inderdaad wel op, dat is zo. Maar bij mijn weten wordt dat in NL niet gebruikt omdat er geen tractorexamen bij het CBR bestaat?

In andere Europese landen schijnt dat wel van toepassing te zijn.

:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Thanks voor de andworden.

Ik heb me laten vertellen als je c + e heb dan mag je op elke trekker rijden.

Op het nieuwe rijbewijs staat er cat M bij dat is voor de trekker.

Maar ik hoop dat ik het op 03-12-07 slaag voor mijn avd en kan ik het nieuwe rijbewijs aan vragen.

Je mag verwachten van het cbr dat hun het je wel kunnen vertellen, maar je raad het al ze weten het daar ook niet:cool:

Ze weten daar ook niet of je nou eigelijk c1 en ce1 er bij krijgt.

En het is ook nergens op internet te vinden of op de site van het cbr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden