[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

waar zitten de luidspreker kabels? daf xf95


mruesink

Recommended Posts

  • Forumlid
Maaruh, vaak is de standaard bedrading een beetje aan de dunne kant. Als je een beetje fatsoenlijke luidsprekers gaat monteren verdient het wel aanbeveling zelf draden te trekken van 2,5mm2. Dan weet je zeker dat het gelijk goed klinkt:ja:

Scheelt dat ik de kabels niet meer hoef te zoeken, heb het DAF soundsysteem aan boord. Maar idd die kabeltjes zijn wel wat dun en het is ook nit zeker of ze ook zijn aangesloten als je de standaard radio bezetting hebt. Bij mij eerste XF 105 lagen bovenin ook de kabels maar waren niet aangesloten, heb toen zelf de kabels maar gelegd. Zat een leuk geluidje in toen met 8 speakers, 2 onder het bed, 2 in de deuren en 4 bovenin. Die 4 bovenin gaat vanaf modeljaar 2008 niet meer, andere kastjes:(

Ow, in grote delen is een XF105 identiek aan een XF95 wat bekabeling aangaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
http://www.daf.com/dafbb/nl/index.html

PDF openen en dan goed zoeken, ben daar zelf bijvoorbeeld ook op de bedrading voor m`n bak aan te sluiten gestuit;)

Voor zo ver ik weet heeft VOLVO niet zoveel info op de site staan.

Daar had ik al uitgebreidt gezocht maar niet kunnen vinden, maar ben er intussen achter waar ze wel liggen.

Ze liggen namelijk onder de deurdorpel (3 x m8 losdraaien).

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar had ik al uitgebreidt gezocht maar niet kunnen vinden, maar ben er intussen achter waar ze wel liggen.

Ze liggen namelijk onder de deurdorpel (3 x m8 losdraaien).

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Dan ben jij al wijzer als die DAF monteur, die wist dat ze er lagen. Maar waaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan ben jij al wijzer als die DAF monteur, die wist dat ze er lagen. Maar waaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Of ik echt wijzer ben weet ik niet, kan ook zijn dat die daf monteur niet genoeg wist. Ik heb het namelijk van een ex daf monteur. Ze liggen trouwens wel in de kabelboom en je moet ze wel verlengen anders kom je niet onder het bed....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of ik echt wijzer ben weet ik niet, kan ook zijn dat die daf monteur niet genoeg wist. Ik heb het namelijk van een ex daf monteur. Ze liggen trouwens wel in de kabelboom en je moet ze wel verlengen anders kom je niet onder het bed....

Ok. Ik had zelf kabels getrokken van 2.5 kwadraad en onder bij de mat langs laten lopen, die kan er namelijk helemaal uit, en kabels bij de linker raamstijl naarboven getrokken voor 4 speakers. Die standaard kabeltjes vind ik wel erg dun en dat komt de de geluidskwaliteit niet ten goede. Als je handig bent haal je een plaat MDF en zaagt die panelen op maat voor onder het bed. Kun je altijd weer de orginele terugplaatsen en heb je geen gezeik dat er gaten zitten. En je kunt dan op het gemakkie thuis de gaten zagen en speakers plaatsen zonder dat je bed naarbeneden zakt als het niet lukt in 1 zaterdag middag, dan is het gewoon een kwestie van omwisselen en weer vastschroeven als je weer tijd hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

nog even een kleine correctie.........als je de kap bij je zijvak opent, dus de kap na de dorpel dan ligt daar de luidspreker kabel. Deze kun je in principe verlengen met een stekker verbinding. Je hoeft dan niet in de kabelboom te zoeken welke kabels nu voor de luidsprekers zijn,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid
nog even een kleine correctie.........als je de kap bij je zijvak opent, dus de kap na de dorpel dan ligt daar de luidspreker kabel. Deze kun je in principe verlengen met een stekker verbinding. Je hoeft dan niet in de kabelboom te zoeken welke kabels nu voor de luidsprekers zijn,

Bedoel je met zijvak het handschoenen kastje? Kan daar nergens iets opendraaien ofzo...

heb ook eens onder die plastiek naast de deur gekeken, lopen 3 kabels, 1tje van de luchtdruk voor stoel en 1 voor de stoelverwarming, de andere is helemaal afgeplakt met tape rondom, mss is het deze dan?

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden