[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rijden zonder chauffeurpas wat te doen


denderk

Recommended Posts

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Reindert
Pas ligt in een ander truck in het buitenland en moet morgen weer rijden.. wat te doen? Pas komt volgende week pas terug.

Is wel een oud bericht uit 2006, maar waarschijnlijk toch nog een geldende regel voor het heden? dus als je pech hebt en wordt aangehouden zonder een chauffeurspas, is er toch wel kans op Euro 2200 boete. Maar goed, je bent als chauffeur zelf verantwoordelijk voor je eigen bescheiden.

Dubbele boete voor rijden zonder chauffeurskaart - TTM.nl

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je je werkgever al ingelicht? Die wordt er ook niet blij van als je de hele week zonder kaart rijdt. Te meer omdat geregistreerd staat dat je wel een pas hebt, dus kan/zal daar bij controle om gevraagd worden.

Voor het geval je wel besluit te gaan rijden, zeg dan nóóit dat je pas in een andere auto ligt! Je pas is persoonsgebonden en alleen jij mag hem bij je hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[h=4]Artikel 10[/h]

  • 1.Indien de bestuurder zijn bestuurderskaart bij verlies, diefstal, een defect of beschadiging niet kan gebruiken maakt hij in aanvulling op artikel 16, tweede lid, van verordening (EEG) nr. 3821/85 ook aan het begin van de rit, een afdruk van alle gegevens die in het controleapparaat zijn opgeslagen en voorziet hij deze van:
    • a. zijn naam, zijn handtekening en rijbewijsnummer of nummer van bestuurderskaart ; en
    • b. de in artikel 15, derde lid, tweede streepje, onder b, c en d, van verordening (EEG) nr. 3821/85 aangegeven tijdgroepen.
      Je mag dus rijden zonder kaart, maar wel printjes maken en ondertekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Artikel 10

  • 1.Indien de bestuurder zijn bestuurderskaart bij verlies, diefstal, een defect of beschadiging niet kan gebruiken maakt hij in aanvulling op artikel 16, tweede lid, van verordening (EEG) nr. 3821/85 ook aan het begin van de rit, een afdruk van alle gegevens die in het controleapparaat zijn opgeslagen en voorziet hij deze van:
    • a. zijn naam, zijn handtekening en rijbewijsnummer of nummer van bestuurderskaart; en
    • b. de in artikel 15, derde lid, tweede streepje, onder b, c en d, van verordening (EEG) nr. 3821/85 aangegeven tijdgroepen.
      Je mag dus rijden zonder kaart, maar wel printjes maken en ondertekenen.

Dan moet hij printjes maken van de afgelopen 28 dagen van de tacho waar hij mee gereden heeft. En dat kan hij niet want die auto staat als ik het goed begrijp in het buitenland met zijn pas. Dus mag hij niet rijden zonder kaart,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bij verlies of diefstal moet je aangifte doen bij de politie en het proces verbaal bij je hebben als bewijs dat je aangifte hebt gedaan.

doe je dit niet dan is er geen sprake van verlies of diefstal.

bij een defect of beschadiging moet en kun je de defecte of beschadigde pas laten zien aan de controleur, je hebt hem immers nog want hij is niet verloren of gestolen!

conclusie???

weekje vrij nemen !

Kan jij me laten zien waar dat staat? Ik kan dat nergens vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij rijd het beter zonder chauffeurspas als zonder auto............................

hoe groot is de kans dat je wordt aan gehouden of in een controle terecht komt???

ikzelf zou me er niet zo druk om maken en gaan rijden. ''gokje wagen prijsje winnen'' is het toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jongen jongen waar begin je aan, zonder bestuurderskaart naar Italië. In het binnenland kun je nog wel eens wat uitleggen, maar in feite is het gewoon een overtreding.

Ik wil niet eens weten of die pas nu ook gebruikt wordt. In ieder geval zou ik beginnen met het bellen van je werkgever.

PS. dit wist je toch vrijdag ook al, toen je hoorde dat je naar Italië moet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens mij rijd het beter zonder chauffeurspas als zonder auto............................

hoe groot is de kans dat je wordt aan gehouden of in een controle terecht komt???

ikzelf zou me er niet zo druk om maken en gaan rijden. ''gokje wagen prijsje winnen'' is het toch?

Is wel een gokje dat je 2200 euro kan kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is wel een gokje dat je 2200 euro kan kosten.

hoe vaak ben jij dan aangehouden of in een controle gestaan de laatste 3maand???

als ik bovenstaande reacties lees staan ze op iedere hoek van de straat te controleren en hebben ze elke 3km een controlepost ingericht..........................

rij ik zeker de verkeerde route's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Freddie, ik lees het anders... ;)

Je bent het verplicht om binnen 7 dagen te melden. Maar je doet het pas de zesde dag omdat je dan nog ff naar Italië kan.

Maar tot je grote verbazing is je je kaart plotsklaps weer gevonden toen je in Italië zat! Hoera! Hoef je ook niet te bellen dat je je pas verloren hebt!

Ik kan alleen niks vinden hoe je je afgelopen 28 dagen moet verantwoorden als je je pas verloren hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoe vaak ben jij dan aangehouden of in een controle gestaan de laatste 3maand???

als ik bovenstaande reacties lees staan ze op iedere hoek van de straat te controleren en hebben ze elke 3km een controlepost ingericht..........................

rij ik zeker de verkeerde route's

Minimaal 5 keer de laatste tijd. Dus zeg niet dat het risico niet groot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Freddie, ik lees het anders... ;)

Je bent het verplicht om binnen 7 dagen te melden. Maar je doet het pas de zesde dag omdat je dan nog ff naar Italië kan.

Maar tot je grote verbazing is je je kaart plotsklaps weer gevonden toen je in Italië zat! Hoera! Hoef je ook niet te bellen dat je je pas verloren hebt!

Ik kan alleen niks vinden hoe je je afgelopen 28 dagen moet verantwoorden als je je pas verloren hebt.

Ik denk niet dat hij die pas in Italie zal vinden. Volgens een eerdere post staat die auto in zweden toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk niet dat hij die pas in Italie zal vinden. Volgens een eerdere post staat die auto in zweden toch?

Nee maar hij heeft 7 dagen om het te melden, dus kan hij eerst een ritje Italië doen en tegen de tijd dat hij terug is is zijn pas ook weer terug wat ik in het verhaaltje "gevonden"noem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nog even dit, we gaan hier met een paar man vertellen hoe hij moet gaan liegen en bedriegen, is dat wel zo verstandig, kun je het niet beter opde waarheid houden en maar hopen dat de boete meevalt, als je op een leugen betrapt wordt dan is het hek van de dam.

Nee hoor, dat heet creatief omgaan met de wet. En ik wil wel eens weten wat de wet erover zegt als je je kaart verliest. Want dat heeft ie toch. Hij heeft zijn kaart verloren maar weet wel waar zijn kaart is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nog even dit, we gaan hier met een paar man vertellen hoe hij moet gaan liegen en bedriegen, is dat wel zo verstandig, kun je het niet beter opde waarheid houden en maar hopen dat de boete meevalt, als je op een leugen betrapt wordt dan is het hek van de dam.
.

Ja vertel het gewoon eerlijk, lijkt mij het juiste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even er van uit gaan dat het kan, dan is dat verreweg de beste oplossing.

En het hoef niet eens een week te zijn, als ik TS hoor dan is de auto donderdag weer in NL

Ja dit wordt ook nog me eerste rit bij me nieuwe werkgever. Heeeele goeie start! Ffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden