[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Yankee LZV's


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Het woord Yankee is geen scheldwoord hier, zo neem het niet verkeerd op.

In de VS rijden ook vreemde combinaties rond, sommige staten hebben een hoger maximum gewicht, deze trucks rijden in Michigan, en ook in Canada geloof ik ,maar daar kom ik nooit.

1000799fx9.jpg

Even met de chauffeur gebuurt, hij vertelde mij dat dit ding 50 ton legaal:D mag laden. Op korte ritjes zijn ze net als in NL, iets tot veel te zwaar.

1000800ro7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is wat ze een B Train noemen, vraag me niet waarom.

Ook alleen in Michigan en een paar kilometer in Indiana. Dit soort oplegger vervoerd vaak staal, In MI zijn de auto fabrieken, er wordt dus veel staal vervoerd.

1000802jm8.jpg

Hier dezelfde asopstelling, maar dan een tanker voor cement.

1000804ym2.jpg

Zo kan het ook, 1 oplegger met wat extra assen, het max. gewicht ligt ergens rond 90 ton. Nee, gestuurde assen kennen ze hier vrijwel niet, mmar in bochten komen 4/5 assen van de grond.

1000803jx7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de VS zijn een paar tolwegen, 1 van de drukste gaat van Boston en New York City naar Chicago, sinds het een tolweg is kunnen de eigenaren ook het max. gewicht en lengte beperkingen vast leggen.

Helaas was ik nogal in een haast, maar even snel deze foto's genomen.

1000805en1.jpg

Een bulk tanker, maar ze rijden ook met twee volledig beladen opleggers.

(In oklahoma is ook een tolweg waar ze met twee opleggers rijden, maar het max. gewicht is 40 ton.)

1000806zj9.jpg

Zodra ze van de tolweg gaan moeten ze er eentje afkoppelen, bij iedere afrit is een parkeerplaats waar ze dat doen. Ze laten ook de dolly's daar staan.

1000807iv2.jpg

In het noord westen van de VS rijden ook aparte combinatie's rond, maar daar kom ik nooit, misschien dat 1 van die Canadezen kan dat gedeelte reporteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden